Skocz do zawartości

Trwalosc i usterkowosc silników N52


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Błędów na konsoli nie mam żadnych. Poprzednio pokazywał się check engine, ale to była gruba sprawa z wypadaniem zapłonu, już naprawiona podczas przeglądu LPG.

Jak masz LPG podpięte dalej pod OBD, to właśnie komp LPG ci kasuje ewentualne błędy i nie widzisz checka :)

Więc na dobrą sprawę nie wiesz co boli to auto :)

 

Muszę czym prędzej udać się na diagnostykę, może komputer coś powie.. może to kwestia wspomnianych vanosów? oby, bo falowanie obrotów na prawie każdych światłach to niezwykle niepokojące i wnerwiające odczucie. :cry:

 

w okolicy waw wiem tylko o Auto-Wojownikach z Otwocka, człowiek jest na LPG forum i przerobił dziesiątki beemek z gazem. Albo szukaj kogoś bliżej, bo musisz zaczać od przetrzepania auta i parametrów na kompie.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Błędów na konsoli nie mam żadnych. Poprzednio pokazywał się check engine, ale to była gruba sprawa z wypadaniem zapłonu, już naprawiona podczas przeglądu LPG.

Jak masz LPG podpięte dalej pod OBD, to właśnie komp LPG ci kasuje ewentualne błędy i nie widzisz checka :)

Więc na dobrą sprawę nie wiesz co boli to auto :)

 

Muszę czym prędzej udać się na diagnostykę, może komputer coś powie.. może to kwestia wspomnianych vanosów? oby, bo falowanie obrotów na prawie każdych światłach to niezwykle niepokojące i wnerwiające odczucie. :cry:

 

w okolicy waw wiem tylko o Auto-Wojownikach z Otwocka, człowiek jest na LPG forum i przerobił dziesiątki beemek z gazem. Albo szukaj kogoś bliżej, bo musisz zaczać od przetrzepania auta i parametrów na kompie.

 

Hurra! Problem rozwiązany! :D

Faktycznie wizyta u Nikosia, fanatyka BMW bardzo pomogła. Przede wszystkim wgrał mi odpowiednią mapę, która była poprzednio po prostu pozostawiona na pastwę OBD :o

A problem z obrotami falującymi został rozwiązany poprzez wymianę kompletu cewek. W końcu problem z głowy :8)

Z pełną odpowiedzialnością polecam ten warsztat! Fachowa obsługa za bardzo rozsądną cenę.

Dzięki dozgonne za polecenie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam problem z N52

Po odpaleniu zimnego silnika mija kilkanaście sekund zanim zacznie normalnie pracować. Najpierw faluje, potem wejdzie na zdecydowanie wyższe obroty, tak około1800, by potem wrócić i normalnie pracować...

Błędów brak. Już nie wiem co jeszcze sprawdzić. Jakieś pomysły macie koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z N52

Po odpaleniu zimnego silnika mija kilkanaście sekund zanim zacznie normalnie pracować. Najpierw faluje, potem wejdzie na zdecydowanie wyższe obroty, tak około1800, by potem wrócić i normalnie pracować...

Błędów brak. Już nie wiem co jeszcze sprawdzić. Jakieś pomysły macie koledzy?

 

mam chyba trochę podobnie, tylko u mnie jest kilka sekund (może 5 max) zanim się ogarnie, wyrówna obroty. Ale falowania nie mam.

Przeczyść solenoidy vanosa, może pomóc bo na pewno nie zaszkodzi. Taka mantra na wszystkie boleści N52 :)

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ja mam e91 325 xi z 2007 roku i przebieg około 150 000 km. Jak kupowałem auto (ze Szwarcarii) na poczatku 2016 roku to miało 101 600 km, czyli jak widac moje przebiegi nie są za duze, jakies 10 000 km rocznie, w tym kilka dłuższych tras za granice na wkacje zimowe i letnie, takze głównie jezdze tym autem "w okół komina", a w sumie zona cześciej jezdzi odemnie bo jak mam słuzbówkę. Tak czy inaczej to moje oczko w głowie. Uzywam oleju Motul 8100 X-clean SAE 5W40. Najbardziej denerwuje mnie to stukanie w szczególności na zimnym silniku jak teraz spadły temperatury, latem ten objaw nie wystepuje. Od czego zacząć walkę z tematem? Zmieniac olej na inny? robić te płukanki? odświeżając temat ktoś ma jakies inne sprowadzone metody niz te opisane w postach wyzej? Zgóry dziekuje za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio ten stuk, kiedy auto stało dwa tygodnie nie jeżdżone.


Rozgrzałem silnik i dałem mu trochę w palnik i mu przeszło.


Widziałem ostatnio film na YT, gdzie ktoś pokazywał rozwiązanie tego problemu poprzez trzymanie silnika na obrotach ok 3 tys. przez kilka minut na postoju. Ja to zrobiłem przez 30 sekund i pomysłałem, że efekt podczas jazdy będzie taki sam. I był.


Jeżdżę 30k+ rocznie, to też może mieć znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Piszę z prośbą gdyż mam problem z silnikiem n52 3.0i 258 km. Do rzeczy. W samochód zainwestowałem już sporo kasy… Wymienione/zrobione zostało: Nowy rozrząd, nowe sondy lambda przed i za katalizatorem , wymiana głowicy na używaną sprawdzoną (poprzednia miała przepalony zawór i pęknięcia w okolicy świecy), wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana wałka ssącego vanosa (używany- sprawdzany) , wymiana elektrozaworów 2 szt na nowe, nowe świece, nowe cewki, wymiana katalizatorów na regenerowane, nowa uszczelka pokrywy zaworów, nowe uszczelniacze zaworowe, nowa uszczelka valvetronica, nowa uszczelka kolektora wylotowego, wymieniana odma, wymiana hydroregulatorów wszystkich (24szt) wymiana paska wieloklinowego, rolki prowadzącej, napinacza paska z rolką, koła pasowego pompy wspomagania. Silnik zapala bez problemu. Problem występuje w falujących obrotach (na postoju i w czasie jazdy) brakiem mocy (są momenty gdzie odzyskuje moc i czuć to od razu), Jadąc np. na 2, 3 biegu jak w okolicach 1800 rpm dam gaz w podłogę to na 2 sek silnik jak by dusił się (wypadanie zapłonu ?) po czym zaczyna przyśpieszać i występuje błąd sondy Lambda 2C7E, 2C6A który pojawia się tylko po przejechaniu dłuższej trasy np. od 40 km jak robie krótszy dystans np. 2 km zgaszę auto potem znów zrobię 2 km to check znika. Ktoś może poradzić co może być przyczyną ? Dodam jeszcze, że dolewałem ok. 300 ml oleju na 5500 km. I skacze napięcie w okolicach 1 tys rpm. Potem ładuje prawidłowo, ale czy ma to znaczący wpływ na falowanie gdzie poza tym zakresem wszystko książkowo ?

Moje sugestie to:

Kable zapłonowe ?

Coś z Vanosem ?

W przyszłości na pewno do spr alternator i regulator napięcia, któryś z nich wyraźnie już zaczyna nie domagać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem, skupiałem się na wcześniejszych usterkach. Po czym poznać, że jest taki czujnik uszkodzony? Kilka miesięcy temu przez przypadek go odpiąłem i auto nie chciało kompletnie zapalić a jak zapaliło to ledwo jechało xd po wpięciu spowrotem wszystko wróciło do normy także bez podmianki nie jestem wstanie stwierdzić :/

Co do kabli to nie ma żadnych zamienników? Kupowałeś org? Bo tylko takie widzę, że są dostępne cena 1600 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytanie. Podnoszenie mocy w tym silniku poprzez dodanie Turbo, lub kompresora będzie raczej bardzo kosztowne i mało opłacalne?

 

Kompresor od ESS kosztuje ok. 5k dolarów. W dodatku wypadałoby - jeżeli chcesz żeby to wytrzymało trochę czasu, wzmocnić głowice, korby, tłoki i nie wiem jak z wałem ile wytrzyma. Najlepiej jakbyś poszukał na forach US tam często robią takie zabiegi :twisted:



Nie zakładając nowego tematu, zapytam tutaj - czy ktoś montował katy 200Cpsi lub wymieniał same wkłady w nich - N52B30 ? Jednej z moich się rozsypał i dzwoni :D co dziwne, nie mam żadnych błędów na kompie, jedynie podwyższone spalanie (2-3 L w cyklu mieszanym) i mułowatość w dolnych partiach obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie przepływki nic nie dało :/ obroty jak falowały tak falują dalej :/ pojawiły się tylko błędy przepływki po wpięciu i skasowaniu nie pojawiły się już.

Dziwne jest to jak daje pedał w podłogę przy ok. 1800 rpm od 3 biegu wzyż i silnik jakby się dusił po czym po chwili przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie przepływki nic nie dało :/ obroty jak falowały tak falują dalej :/ pojawiły się tylko błędy przepływki po wpięciu i skasowaniu nie pojawiły się już.

Dziwne jest to jak daje pedał w podłogę przy ok. 1800 rpm od 3 biegu wzyż i silnik jakby się dusił po czym po chwili przyspiesza.

Ja miałem jakieś dławienie kiedyś chyba podobnie jak u Ciebie.. było to na początku jak zacząłem tym autem jeździć, a wiem że nie jeździła na paliwie 98.. ;) po ok. 2-3 miesiącach jeżdżenia na 98 i kilku butelkach środka do czyszczenia wtrysków temat rozwiązał się ;) błędów nie było, cewki sprawne..

F31 320d+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

czy ktoś może z doświadczenia podać wartości pomiarów kompresji w N52, tak na zimnym jak i na ciepłym?

Jakich wartości trzeba szukać przy zdrowym silniku?


Wiki podaje stopień sprężania 11.0:1 la B25 i 10.7:1 dla B30. Nie wiem na ile się tym sugerować.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. 13 na zimnym silniku (ale mierzone w lecie). Ważniejsze są różnice między cylindrami - u mnie maksymalnie 0,1. A jeszcze lepiej zrobić test szczelności, spadek ciśnienia powinien być w okolicach 10%.

 

pamiętam że pisałeś wcześniej takie wartości, chciałem żeby ktoś jeszcze coś dołożył.

U mnie na zimnym to jest rzędu 11,5 - 12, rozjazd rzędu 0,5 bara między cylindrami.

Ale u mnie w B25 niestety są te sp*#$%^ne pierścienie i przez to taki wynik.

film z mojego pomiaru:

(nie wiem jak ale nie dograłem 6 cylindra... wartość tak jak reszta)
R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.