Skocz do zawartości

Trwalosc i usterkowosc silników N52


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam olbrzymi problem z wibracjami w samochodzie na którym poległ już nie jeden mechanik i nadal nie potrafię sobie z nim poradzić...

Drgania pojawiły się po wymianie zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym firmy LUK. Wcześniej objawy nie występowały lub nie były tak widoczne, owszem silnik miał pewne rzeczy do zrobienia jak np. falujace obroty w czasie jazdy jak i na postoju ale w nieznacznym stopniu. Cały zestaw sprzęgła wymieniony został w październiku 2020 r. i tak temat ciągnie się dalej.

Wymieniane były kolejne części mogące mieć na to wpływ jak: Nowe poduszki skrzyni biegów (Lemforder), nowy tłumik drgań skrzyni (oryginalny), wymieniona podpora wału i przegub wału, wyważony wał, wymiana półosi tył (lewa i prawa strona- zamiennik), zrobiona geometria. i bezskutecznie. wymieniono kolejny raz zestaw sprzęgła z dwumasem na gwarancji ( roczny już był uszkodzony) i od tamtej pory autem nie jeżdżę, aby znów go nie uszkodzić. A wibrację jak były tak są dalej !


Drgania występują na różnych biegach przy różnych obrotach silnika np. na 2 biegu w okolicach 2 tys rpm , szczególnie przy mocniejszym dodaniu gazu ! Trzęsie całą budą jakby miała zaraz się rozpaść..


Przed wymianą podpory wału, przegubu wału wibracje na 2 biegu były w okolicach 2800 rpm. nie wiem sam co o tym myśleć.

Zaobserwowałem też, że w czasie jazdy jak jadę np. na 4 biegu przy przykładowo 2 tyś rpm. Czuję jak drga drążek, natomiast dodanie gazu nawet lekko powoduje, że wibracje drążka znacząco się wzmacniają. Najmniej czuć wibracje na biegu jałowym co nie zmienia faktu, że ich nie ma wcale. Tracę już siły do tego samochodu :evil:


Dodam jeszcze, że w silniku była robiona uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze, nowe popychacze, nowe cewki, nowe świece, nowa odma, nowe poduszki silnika, nowe sondy Lambda, nowe elektrozawory vanos (zamienniki) , nowy rozrząd. To wszystko w przeciągu 4 lat. w silniku błędów jakichkolwiek brak ! bardzo rzadko po przejechaniu jakiś 500 km potrafi pojawić się błąd sond Lambda choć nie zawsze.


Czy ktoś może miał podobny problem już i potrafiły nakierować mnie na przyczynę ? Kolejny mechanik powiedział mi, że przyczyna wibracji leży w silniku...

Czy to może być tłumik drgań ? nie zaobserwowałem, aby miał bicie lub cokolwiek innego mającego wpływ na uszkodzenie go. Kończą mi się już pomysły..

Silnik n52b30 258 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.