Skocz do zawartości

e34/e32/e30 reakcja silnika po odkręceniu korka oleju


cichy77

Rekomendowane odpowiedzi

takie podstawowe pytanie. są dwie teorie. jedni mówią że po odkreceniu korka oleju na pracującym motorze, silnik powinien kulać na obrotach to złom, inni jak silnik chodzi tak samo to szrot. jakie macie zdanie o tym? zastanawia mnie to. generalnie uwazam ze silnik powinien kulac na obrotach. ale chce usłyszec opinie innych.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś znajomy mi to tłumaczył i jego zdaniem ta teoria o sprawdzaniu w ten sposób stanu silnika to bzdura. Ponoć wszystko zależy od tego czy konstrukcja odmy pozwala na zaciągnięcie tamtędy przez silnik powietrza z pominięciem przepływomierza. Kiedy korek jest zamknięty nie ma problemu, bo powracającego ze skrzyni korbowej powietrza nie jest dużo, no i jest to obieg szczelnie zamknięty. Jednak w momencie otwarcia korka może się zdarzyć, że sporo powietrza ominie przepływkę i stąd problemy z pracą silnika. Co innego jeśli odma by wracała np. do puszki filtra, ale pewnie nie stosuje się tego, żeby nie brudzić przepływomierza olejem z odmy...

 

Mnie to przekonało, bo gość naprawdę zna się na silnikach i ich elektronice, więc pewnie wie co mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie chodzi bardziej o ciśnienie oleju? jeśli odkręcasz korek to silnik powinien pracować inaczej ponieważ traci ciśnienie i to chyba normlne, mi się tak wydaje aczkolwiek ta wersja z powietrzem może być bardziej prawdopodobna. tak czy inaczej po tym raczej nie rozpoznasz czy silnik to szrot czy nie...w każdej beemce jaką oglądałem silnik chodził inaczej po odkręceniu korka więc raczej tak powinno być.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW złapie lewe powietrze przez korek, ale będzie i tak nie wiele. Jakieś małe nieszczelności widocznie są dopuszczalne skoro dolot ssie powietrze z kabiny przez 2 czujniki temperatury.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wężda do serwo odchodzi wężyk i przechodzi przez grodź obok węży nagrzewnic. Tam się rozdziela i idzie do czujników temperatury jeden za schowkiem, a drugi z lewej strony kierownicy.

 

http://iv.pl/images/27078632700259844453.jpg

Odpowiadają chyba za sterowanie thermotronic'iem.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem, auto nie dymi na niebiesko, pali chyba tyle ile powinno palić, na osiągi nie mogę zbytnio narzekać.......odkręciłem korek i nie stwierdziłem żadnej zmiany w pracy silnika.

 

btw,kilka dni temu odłączyłem przepływomierz i obroty od razu zaczęły falować

btw 2, w moim silniku słychać hydraulikę więc wcześniej czy później czeka mnie remont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku musi być podciśnienie . Jak otworzysz wlew i niema różnicy to albo jest gdzieś już nieszczelne albo sadzi na pierścieniach . Więc coś można tak sprawdzić ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki BMW R6 maja niskie podcisnienie i wcale nie muszą kulec po otwarciu korka. Ważne jest to żeby trzymając odkrecony korek przyblizać go blisko miejsca osadzenia i sprawdzić czy jest zasysany czy odpychany przez otwór w klawiaturze. Jak go odpycha to wiadomo, że albo przedmuchy albo odma zasyfiona.

W przypadku czterocylidrówek podcisnienie jest wieksze wiec po otwarciu korka silnik spadnie na chwile z obrotów lub nawet zgasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak dojść do porozumienia. Zróbmy forumową ściepkę i zakupmy w ASO kompletny silnik z epoki, powiedzmy M50B25. Sprawdzimy jak reaguje na odkręcenie korka i sprawa się wyjaśni :D . Potem jak już nie będzie potrtzebny po prostu go sobie wezmę :P

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"]tak sobie przypomniałem , koleś który kupił moje pierwsze e34 miał taką przygodę , że zgubił korek od oleju , zatkał dziurę szmatą która po odpaleniu silnika momentalnie została wessana :lol: :duh:

W ten sposób koleś zeszmacił silnik :lol: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.