Skocz do zawartości

530D jakie powinno być ciśnienie na szynie CR ?


siwy5555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie przymierzam się do zakupu E39 z silnikiem 3000d. Mam na oku auto ale po diagnostyce Inpą martwi mnie problem ciśnienia na szynie CR.

Na niskich obrotach na rozgrzanym silniku ciśnienie wynosi 280 czy to jest w normie ?

Będę wdzięczny za wskazówki bardziej doświadczonych kolegów z forum.

Za co z góry wielkie dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche małe. Ja mam gdzieś miedzy 300-320atm.

A jakie jest cisnienie wstepne? i jakie ma wolne obroty?

 

TYm bym sie specjalnie nie martwił, przejedz sie w trase i na III rozpedz do konca obrotow (do 4k) i zobacz czy zawsze utrzymuje blisko 1300atm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak diagnozujesz inpą, to z jednej strony masz wartość zadaną, a z drugiej wartość zmierzoną, i powinny być praktycznie takie same, i tym się sugeruj.

To samo dotyczy pozostałych parametrów, jedynie chyba przepływka powinna pokazywać coś więcej.

Co do ciśnienia na wolnych obrotach, to coś mi sie kojarzy że powinno być ok 300bar, a pompka progowa powinna robić coś koło 4 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedz. Myślałem, że jeszcze kogoś sprowokuje do wypowiedzi na temat ciśnienia.

Jeżeli jest poniżej 300 na wolnych obrotach to świadczy o :

- kończąca się pompa

- wadliwy regulator

- wadliwy czujnik ciśnienia

- lejące wtryski

Czy może być jeszcze coś i co waszym zdaniem obstawiacie w/g kolejności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompy w M57 sa bardzo trwałe, moga sie jedynie rozszczelnic na sekcjach, ale to daje widoczny wyciek, cisnienie powinna trzymac.

Predzej obstawialbym przelewajace wtryski, ale na pewno widzialbys po rozgrzaniu silnika, ze ciezej odpala na cieplym lub nawet też na zimnym.

Kolega Shadow dobrze podpowiada: INPA ma wartość zadaną i wartość rzeczywistą w live data. Jaką pokazuje wartość zadaną na wolnych obr? (soll rail pressure czy jakos tak) Jezeli wartosc rzeczywista pokrywa sie z zadaną, to olej temat.

 

Wklej wersje DDE jaką posiadasz. Moze masz jakis stary firmware i tam te wartosci mogą być inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje się, że w inpie dla dde 4.0 nie ma specified i actual rail pressure jest tylko rail pressure więc chyba nici z takiego porównania chyba, że się podepniesz pod DISa.

U mnie się zmienia między 344 a 338 (na wolnych obrotach oczywiście)

Poszukaj sobie na youtubie "wisniag". Jest to konto jednego z użytkowników forum i ma tam wrzucone live daty. Co prawda e38 ale można sobie pooglądać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 lat później...

Odgrzebię przed lift-owe m57od kiedy w sumie mam to auto a będzie to już ponad 3 lata zawsze ciśnienie na szynie po rozgrzaniu miałem 286 bar ,

kiedyś wymieniłem progową bo już była słabowita nic to nie zmieniło poza wzrostem do 4,2 bara wstępnego na jałowym

temat olałem - pewnie wtryski leją ,

ze 2 lata temu auto było na hamowni moment seria tylko mu gdzieś 10 koni uciekło ,czytając o kiepskiej przepływce wrzuciłem nowego pierburga

ostatnio okazało się , że trzeba wyszarpać wtryski i sprawdzić co się z nimi dzieje pierwszy dogorywał przy niskim obciążeniu przestawał polewać ,

wtryski ogarnięte , przy okazji sprawdzili regulator w pompie wymoczyli w wanience ultra-dżwiękowej sprawdzili podobno nie jest zły zaczyna popuszczać delikatnie przy 800 barach ,

ciśnienie nadal 286 bar gość od wtrysków twierdzi,że wszystko jest ok a ja czytając posty 340-350 bar siedzę i dalej drapię się po głowie bo zostało już nie wiele,

czujnik na listwie podaje zły odczyt albo regulator na pompie jest wadliwy , pompę raczej wykluczam bo zrobiłem 80 tyś od kiedy mam auto a ciśnienie stoi jak zaklęte i co z tym fantem dalej zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo jak u Ciebie na rozgrzanym silniku równe 286 i tyle oczekuje ecu bo sprawdzałem inpą czyli raczej jest ok,a dlaczego inni maja inaczej nie mam pojecia.Tez pisałem dlaczego tak jest to nikt nie udzielił mi odpowiedzi Wymieniłem regulator na pompie i nic poszedłem nawet dalej i wymieniłem pompe i nadal to samo wtryski miałem dane do sprawdzenia i są niby jeszcze ok mam wydruki . auto tez e39 3.0d 1999rok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam delikatnego, niestarego kotleta. :)


Witam, borykam się z tym zagadnieniem też od kilku miesięcy lecz w E38 też M57.


Po zakupie okazało się że dwie świece są ukręcone, wymieniłem wszystkie - był błąd inpy o świecach lub sterowniku a auto paliło - teraz jest ok.

Błąd EGR - sparciałe gumowe rurki idące do głównej szyny/magistrali podciśnienia- -wymieniłem ten od EGR pod kolektorem, nie wali błędu EGR. Reszta sprawdzona, nawet przy turbo, ciasno siedzi, czy szczelna - nie wymieniałem.

Był kolejny błąd dotyczący rail pressure regulation valve - regulator przy pompie cr, przez przypadek uwaliłem wtyczkę i nową zakupiłem i założyłem, błędów nie ma za to jest falowanie obrotów i wartości z inpa live:


Odpalam:

Rail pressure 280

Pre supply pressure 3.6 bar


10 min pracy auta:

Rail pressure 380

Pre supply pressure 3.7bar


po 20 min auta

Rail pressure 300

Pre supply pressure 3.7bar.


(Rail pressure bardzo skacze w wartościach raz 280, po chwili 320, 340, 300, 260 ) itp na ciepłym się normuje. Według inpy korekcje wtrysków są na 6 + 3.x, niektóre na - 1.9 itp. Nie robiłem testu przelewowego.


Dla ciekawości, zacisnąłem powrót za magicznym zaworkiem pierburga za 400zł :mad2: i ciśnienie wstępne ( pre supply) poszło na 4.1 bara - falowanie dalej jest.

Po odpięciu wężyka EGR faluje, po odpięciu wtyczki czujnika ciśnienia na szynie dalej faluje - błędy zapisuje po odłączeniu wtyczki w kompie i normalnie się usuwają.


Miło by było za skromną opłatą otrzymać od kogoś z was szanownych kolegów zawór regulacyjny na podmiankę i eliminację. Bo to najdroższa sprawa przed wtryskami i czujnikiem ciśnienia, a jeszcze na dniach wymienię filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic dziwnego, że faluje jak korekcja na jednym cylindrze jest +3, rozgrzany silnik był? Sprawdź na zimnym, wrzuć screeny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro daje auto do elektromechanika bo wali mi błędem ABS + ASC + brak prędkość itp, wali lewy tył w inpie, sterownik był już naprawiany jak odesłałem z tym błędem to dostałem odpowiedź, że przejścia są i sterownik jest ok, podmieniłem czujnik na DELPHI i dalej nic, kolega sprawdzi przejścia, może kabel zdechł.. taki offtop


Co do falowania, jak odpalam auto rail pressure skacze po 50-70mbar czyli np. 290 - 350 - 300 - 360 - 280 - 350, zagrzałem auto, przeciągnąłem na live date pod czerwone pole, złapalo 1000mbar :O, i na postoju już trzyma 286-296-286, skacze średnio co 10mbar, rzadko co 20mbar - obroty stabilnie stoją, korekcji wtedy nie sprawdziłem.

W 95% stawiam na regulator ciśnienia, że po prostu na zimnym nie reguluje dokładnie ciśnienia, alby przytany, albo zdycha i przy temperaturze działa prawidłowo.., dziś w trasie i po trasie obroty stały, jak odbiorę auto od elektromechanika zrobię screeny korekt, oraz filmik z live i wrzucę.


Edit:

Przejrzałem stary filmik prywatny kiedy obroty nie falowały, korekty był ale i rail pressure stabilniej stało, widać że skacze po 10mbar a wtedy nie falowały, 327-317-327-317


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro daje auto do elektromechanika bo wali mi błędem ABS + ASC + brak prędkość itp, wali lewy tył w inpie, sterownik był już naprawiany jak odesłałem z tym błędem to dostałem odpowiedź, że przejścia są i sterownik jest ok, podmieniłem czujnik na DELPHI i dalej nic, kolega sprawdzi przejścia, może kabel zdechł.. taki offtop

U siebie jakiś czas temu zamontowałem czujnik Delphi bo stary się rozwalił - złapał luz na łożysku piasty i go przytarło. Piasty wymieniłem i z braku dostepności czujników ATE lub Siemensa kupiłem Delphi (mieliśmy jechać na urlop więc uznałem, ze jazda bez prędkościomierza i z zaburzonym wskazaniem poziomu paliwa nie jest dobrym pomysłem).

Od momentu zainstalowania tego czujnika zauważyłem, ze przy dohamowywaniu przed światłami - kiedy auto już dość powoli się turla - ABS zaczyna "kopać" w pedał hamulca. Wczoraj (czyli niecały rok po zamontowaniu czujnika - założony 31 sierpnia 2017) podpiąłem INPĘ, żeby sprawdzić prędkość obrotową każdego koła...




Zgadnij, który to Delphi... :D :D :D

Na dniach kupię używkę oryginał na podmianę i sprawdzę czy jest ok.


Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Zgadnij, który to Delphi... :D :D :D

Na dniach kupię używkę oryginał na podmianę i sprawdzę czy jest ok.


Pzdr.

 

Lewy tył :D. Odebrałem auto do elektromena i wieści takie: wszystkie kable, przejścia itp są ok, wszystko od czujnika po wtyczkę czujnika i aż do wtyczki abs jest ok - kable mają wzorowe przejścia itp.. Odsyłam znów sterownik do firmy z Lublina, która w kwocie 300zł naprawiła, dała roczną gwarancje i 4 raz na gwarancji odsyłam... Co do ciśnienia, czekam na wypłatę i zamówię zaworek regulacji ciśnienia paliwa w pompie CR.


EDIT:

CO mnie zdziwiło, po wymianie czujnika na DELPHI nawet nie było, żadnej reakcji, po założeniu nawet kontrolki nie zgasły.. po przejechaniu także, błąd ten sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w kwestii czujnika Delphi - żeby być uczciwym - muszę napisać, że kontrolki zgasił wzorowo. Po założeniu wystarczyło odpalić auto, przejechać dosłownie 10m i kontrolki zgasły a prędkościomierz ożył.

Tyle, że jak widać - dokładność pomiarów przez niego robiona jest niezbyt wysokiej jakości.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzewam kotleta, bo teraz miałem czas się tym zająć, po nastym ściągnięciu kolektora :cool2: co już sprawnie idzie, wyjąłem regulator ciśnienia paliwa.

Tak wygląda regulator a obok niego ten o-ring.

20180607_174954.jpg

Moje spekulacje, zawór pewnie sam w sobie jest dobry, już przy wyciągnięciu część uszczelki zawijała się, więc obstawiam taką hipotezę:


Uszczelka zdechła, na zimnym gdzie metal jest zimny łapało lewe powietrze i regulator świrował z ciśnieniem, dostało się ciepło, metal rozszerzył - uszczelnił, obroty stały w normie jak i ciśnienie.


Zabiorę się za najtańszą rzecz jaką jest ten o-ring, wcześniej nawet bez kolektora jak odpaliłem to falował, więc wystarczy założyć o-ring, regulator na miejsce, zakręcić, napompować ciśnienie, odpalić kompa i samochód, 1-2 min i wszystko wyjdzie czy to była wina gumki ( która pękła ) czy jednak regulator nowy muszę zakupić...


P.S. czy wiecie może - jest jakaś uszczelka między pompą a regulatorem, czy na równo on ma przylegać bez uszczelki?


Edit:

Zacząłem od najtańszych rzeczy, kupiłem zestaw naprawczy dla tego zaworu:

20180609_111838.jpg 20180609_111855.jpg


Metalowa idzie między korpus pompy a zawór, nie zależnie która stroną.. Jedna gumowa normalnie się nasuwa zaś druga jest delikatnie przecięta i trzeba ją delikatnie rozchylić. Tu już założone nowe:

20180609_114527.jpg


Winowajcą okazała się uszczelka o-ring, który przy próbie włożenia ścieła się, co do rozmiaru uszczelki ( zmarnowałem 2) - nie może być za gruba po prostu, rozmiar miałem uniwersalny, zaś były grubsze o 1mm inne cieńsze o 1mm, cienkiej mi nie skosiło i auto normalnie pracuje na wolnych obrotach, ciśnienie już tak nie skacze jak wcześniej ;]

20180607_174957.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.