Skocz do zawartości

E46 320D, Odma


DACO007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam zamiar wymienić u siebie separator odmy. Moje pytanie może być dość banalne ale wolę się upewnić. Posiadam BMW e46 2,0D 150Km 2002r i w sklepie sprzedawca powiedział, ze taka cześć kosztuje u niego 200zl. Znalazłem http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/filtr-odmy-separator-oleju-bmw-e46-e60-e90-e87-x3.html na internecie za 109zl. Czy będzie odpowiedni?? Czy może to będzie lepsze http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/deser-lodowy.html ?

 

Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz wymieniać część, która jest bezobsługowa i dożywotnia?? W przedliftach mamy filtry ODMY i przez to mamy dodatkowe funkcje serwisowe do wykonania... Ty masz już plastikowy separator ODMY i nie musisz nic z nim robić. Przeznacz kasę na dobry olej i filtry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety znam inna wersje, ze w 150km tez odma idzie do wymiany co ok 80-100 tys. Tak bylo u mnie kiedy olejem zarzygala caly silnik i myslalem ze turbo idzie do wymiany. Odma nie wydatek, te 100zl mozna zainwestowac co 100 tys km dla swietego spokoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

ja moze nie diesel a benzyna ale.... moze warto mojej wersji posluchac.

mi ubywalo oleju szukalem przyczyny ... silnik suchy wszystko pieknie chodzi ale ... olej znikal. Wymienilem Odme silnik odzyl jakby drugie zycie dostal :D naprawde jest to odczuwalne (mimo ze mechanik pytal sie po co) czy warto mysle, ze warto podobno sa zalecenia by odme co jakis czas wymieniac zalezy jak sie jezdzi. Ja czesto w zimie robie krotkie dystanse i to moze byc zabojcze... to mi zapychalo odme od 3 lat. Po wymianie odmy i 3 kabelkow ... jakbym auto odebral z salonu tak sie rwie do jazdy... mnie odma kosztowala cala z kabelkami ok 300 zl plus robocizna ... raz na 3 lata 100% warto i polecam. a do tego olej przestal znikac.

co do tego jaka ... jesli szukasz czesci to polecam:

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E46&body=tou&model=320d&zone=ECE&prod=20010200&motor=M54&steering=&trans=&arch=0

 

ta strone kazdy powinien poznac bo to plus np. allegro i utrzymanie auta spada spokojnie o polowe :D

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wszystko było już wałkowane 100 razy. Jeśli nie robiłeś nic wcześniej przy odmie, to wymień separator na nowy, ten za 109zł. A potem czyszczenie po 50tys km, następna wymiana po 100tys km (czy jak tam sobie będziesz chciał). Nic nie zamarznie, będzie czysto i pewnie.

A po lifcie również może być, że będziesz miał filterek, okaże się, jak otworzysz odmę. Wtedy wymień na separator i masz zrobiony upgrade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z Lubuskiego forum BTL ma prawie nową kompletną odmę na sprzedaż (nie sprawdził i kupowałem mu nówkę w ASO w zasadzie niepotrzebnie ....... :wink: ).

 

Dokładniejsze info na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3312&hg=11&fg=15 pozycja nr. 15 to za pewne wersja stożkowa, którą miał na myśli mechanik.

 

Zależy wszystko od "widzi mi się" osoby, która zaglądała do odmy ............ ktoś doradzi ponowny montaż filtra filcowego/zasugeruje bezobsługowy separator.

 

Kompletna odma to praktycznie same elementy plastikowe, sprężynka oraz membrana/uszczelka oraz oring o średnicy około 2 cm.

Ja dla świętego spokoju kupiłem kompletną nową bo była nadwyżkowe $ do wydania ;) , jeśli dobrze pamiętam to w modelach do 03.03 jest bardzo duża szansa na filtr.

 

Sugeruję przy kompletnym serwisie filtro-olejowym (np. co 30 tyś) odmę rozebrać-przeczyścić również powierzchnie w osłonie pokrywy zaworów mając wersję z separatorem, ewentualnie taką zakupić i postępować jak wyżej oraz dodatkowo sobie głowy nie zawracać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Panowie mam taki problem: posiadam 318d '03 i zabrałem się do czyszczenia separatora (bo wg vinu wychodzi że mam separator) a tu zonk, moim oczom ukazał się filterek. Mam możliwość kupienia kompletnej odmy w dobrych pieniądzach jednak jest ona dedykowana do 320d 136 KM. I tutaj mam pytanie czy będzie pasować do mojej buni bo z tego co patrzyłem na allegro to trochę się różnią wizualnie. Miał ktoś może doświadczenie z podobnym tematem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem to nie odma a twoje druciarstwo level 1 - narazie level 1

 

wchodzisz na realoem lub inne strony gdzie masz przeglad czesci

szukasz swojego modelu i odmy - numru czesci

szukasz 320 136km - numer czesci

 

jesli te numery są takie same to wiesz co zrobic

gdy są inne to tez wiesz co zrobić, chyba ze przechodzisz z druciarstwa level 1 na level 2

 

czegoś nie zrozumiałeś ? Czy mam ogłosić składkę na właściwa odmę bo jest droższa o 20zł a chcesz przycebulić ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu druciarstwo...

Mam okazje kupić tą odmę za 50 zł, nowa kosztuje 180 zł co daje 130 zł różnicy. Może dla Ciebie to jak splunąć, ja natomiast muszę się trochę pomęczyć żeby takie pieniążki zarobić dlatego zapytałem na forum a nóż widelec trafi się ktoś kto może pracował w ASO i np. wie że można śmiało stosować starszą odmę do mojego auta (bo w 318d takie odmy były stosowane bodajże do marca 2003r, moja natomiast jest z lipca) co nie znaczy że mi szkoda kasy i będę oszczędzał na rzeczach eksploatacyjnych. A co do realoem to naturalne że sprawdzałem, bo jakby wyszło to samo to nie pisał bym tych postów. Mniejsza już o to wszystko :P

 

Pytanie nr 2:

Brać odmę z filterkiem czy plastikowym separatorem? Czytałem wiele opinii, wiadomo separatora nie trzeba wymieniać tylko się czyści ale spotkałem się z opinią że filtr lepiej spełnia swoją funkcję i zastosowanie go zamiast separatora w kilku przypadkach spowodowało zatrzymanie wycieków z silnika. Zatem co zdrowsze dla auta? Co prawda silnik mam suchy jak popiół w środę popielcową ale turbo jest lekko "spocone". Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puzonn ma sporo racji ale Ty David też masz swoją rację odnośnie oszczędności na zakupach.

 

Weź wszystkie oznaczenia z tej odmy co cię interesuje i wrzuć na Google to powinieneś się doszukać do czego jest ona dedykowana i czy do twojego podejdzie.

Była kiedyś opinia że te odmy co są z filterkiem to mają w zimie tendencje do zamarzania, ale z tymi opiniami to jest różnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa troche puszcza do dolotu, było o tym pisane, uzyc szukaj

stara tak jak wspomniał kolega wyzej moze zamarzac i trzeba wymieniać filtr co xx czasu

 

chyba lepiej założyć taka jaka przewiduje bmw do danego modelu, chyba ze jest sie fanem druciarstwa, to wtedy robimy po swojemu, level rosnie, wąsaty helmut pewnie sie mylił, polak potrafi, czy kogos stac czy nie mnie nie interesuje, kupił takie a nie inne auto....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.