Skocz do zawartości

Silnik 12V 2,0 zalety, wady


mariusek2

Rekomendowane odpowiedzi

M20B20, według mnie jest troszeczkę za mały do e34, jeżeli był traktowany w miare dobrze posłuży długo i bez awaryjnie, tylko nie zapomnij o wymianie paska rozrządu :D .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki silnik tyle ze w E30 i jestem bardzo zadowolony. osiagi jak narazie wystarczajace (jezdze nim tydzien), mialem kiedys 325 i nie chodzilo lepiej, ale moze dlatego ze to byl iX

Natomiast zaskoczylo mnie spalanie :o w trasie (dynamicznie, duzo wyprzedzania ale max do 130) 6,8l/100km, w miescie przy ostrej jezdzie 10l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam silnik z tego samego roku , bardzo go sobie chwale , załadowane maksymalnie auto rozpędził do 200km/h , chociaż po ostatniej przejażdżce 525 czuje brak mocy , ale to jest normalne po takim przeżyciu :wink:
Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam M20 w e21 rocznik 1979. Codziennie dojeżdzam nim do pracy. Odpala bez problemów nawet w takie mrozy jak teraz. Troszke zbyt dużo pali - 15 l/100km. To dlatego, ze długo sie nagrzewa. Prawie cały czas jeżdze na zimnym. 10 lat temu w trasie spokojnie schodziłem do 7,0 l/100km ale starałem sie jechac 80-120 km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją poprzednią była właśnie E34M20B20.

 

Silnik stabilny, spokojny, jednak trzeba się o niego troszczyć (w porównaniu z M50). Pasek rozrządu, luzy zaworowe, przewody WN, uwaga na temperaturę. Ogólnie dość słaby, do licznikowego 200kmph dało się rozbujać, ale bujanie trwało zawsze bardzo długo i przeważnie musiało być przerywane, bo brakowało miejsca na drodze. Prędkość podróżna to było około 120-130kmph (w miarę cicho i ekonomicznie). Spalanie średnie miałem (głównie trasy) około 10-11l/100km. Skrajności: niecałe 8l/100km i 20l/100km na trasie. Silniki te w E34 i E30 różnią się tylko... lewą łapą mocowania do budy.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik w E30.Bardzo sobie chwaliłem.Niestety większość tych silników ma juz swoje przejechane i wymagają solidnej opieki, ale potrafią się za to odwdzięczyć. Miałem założoną instalację LPG w najprostrzej wersji i nigdy nie było żadnych problemów. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie wydaje ze m20 b20 do e34 to troszke za malo ja obecnie posiadam m20 b25 i wydaje mi sie ze to jest optimum. Tak jak pisali koledzy delikatnie na zimnym i jak kupisz to od razu wymien pasek rozrzadu i pamietaj o kolejnych jego wymianach (u mnie pasek byl np przestawiony o jeden zabek, od razu po kupnie zabralem sie za jego wymiane) Mam w nim isntalacje gazowa 2 generacji i jestem z niego bardzo zadowolony pomimio tego ze slyszalem opinie ze "ten motor gazu nie lubi" ja sie z tym nie zgadzam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... pomimio tego ze slyszalem opinie ze "ten motor gazu nie lubi" ja sie z tym nie zgadzam :D

 

Ja się również nie zgadzam. Złej baletnicy przeszkadza rombek spódnicy, czyli, jak ktoś "ni umi" to się będzie wszystkiego czepiał, jak przysłowiowy tonący brzytwy (od przepływki, krokowca, świec, kabli, sondy, komputera, do czujników)...

A jak ktoś się zna i wie, co robi, to i II generacja na M20 i M50 będzie działać (chociaż oczywiście polecam wtrysk).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki silnik w e30. Jest ok , ale trzeba pilnowac kabli WN, świeczek. Jezdzi sie sympatycznie , jednak nie moge powiedziec że moc mnie powala na ziemie. Elastyczność słaba, wysoko położony moment i moc powodują że dzieje sie cos dopiero od 4000 RPM. Dużo pali w miescie, szczególnie zimą. Z tego co wiem m20 silniki słyną z trwałosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem m20 silniki słyną z trwałosci.

 

Chyba ze ktos cisnie na zimnym pod 5000tys obr/min :mrgreen:

Jezeli jest traktowany normalnie to powiniem popracowac choc polecam z tego rocznika do E34 m20 b25. niby 2,5 a potrafi byc ekonomiczny

Pozdro

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam m20b20 i potwierdzam to co poprzednicy. jak sie dba o ten silnik to 600tyś mu nie straszne. Ma 6 garków więc moc 129km nie oznacza wysilenia jednostki. Co do proędkości podróżnej to 150/160 na autobanie jest optymalna - potem robi się głośniej, ale silnik i tak pracuje cicho.

CO do osiągów to 525i jest napewno lepsze - choć to w zasadzie ten sam silnik tylko rozwiercony i bardziej wysilony. Jednak przy wyborze kilkunastoletniego auta kierowałbym się bardziej jego stanem!!

 

robie sobie reklamę :mrgreen: ale jak szukasz takiego auta to ja mam na sprzedarz :D link poniżej!!

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem taki silnik w E30 i napisze tylko tyle zebys szukal czegos wiekszego....za duzo pali, jest mulowaty, ogolnie chyba najmniej trafiona jednostka m20. m20b25 pali tyle samo a roznica w jezdzie kolosalna.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.