Skocz do zawartości

speed

Zarejestrowani
  • Postów

    116
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O speed

  • Urodziny 16.05.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 28i 1996
  • Lokalizacja
    KRAKÓW

Osiągnięcia speed

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. speed

    Wentylator klimatyzacji

    Witam, problem dziwnej pracy wentylatora klimatyzacji został (chyba) rozwiązany. Po kilkukrotnym sprawdzeniu wszelkich możliwie potencjalnych przyczyn jego niesprawności wybrałem się do znajomego zajmującego się układami klimatyzacji - podpięliśmy manometry do strefy niskiego i wysokiego ciśnienia i okazało się że układ nie pracuje tak jak powinien, ponadto podczas pracy wyłączała się co chwilę sprężarka... Ciśnienia były zbyt małe i nie zmieniały się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Po podpięciu urządzenia i opróżnieniu układu okazało się że jest tam niecałe 300g czynnika gdy powinno być go tam 1200g :? Nadmienię jeszcze że klimatyzacja spełniała swoje zadanie - chłodziła i to całkiem nieźle :) Sprawdziliśmy szczelność i napełniliśmy układ czynnikiem i olejem do smarowania sprężarki. Po tym zabiegu sprężarka pracuje pracą ciągłą, z nawiewu wieje powietrze o temperaturze 6 stopni Celsjusza a wentylator raz na czas się wyłącza... I tu muszę chyba przyznać rację osobom które tak pisały - gdy auto stoi w korku wymagane jest chłodzenie czynnika wentylator pracuje natomiast gdy zatrzymuję się na światłach obserwuję że nie pracuje i dopiero po 1-2 minutach postoju włącza się. :D
  2. speed

    Wentylator klimatyzacji

    Popieram przedmówce :) OK przyjmuję taką wersję o jakiej piszecie - wentylator pracuje z przerwami - to że startuje od razu z II biegu rozumiem - duża temperatura czynnika = duże ciśnienie - czujnik ciśnienia daje sygnał do wentylatora by włączył się od razu na II biegu - wentylator włącza się schładza czynnik i... się wyłącza :duh: a czy nie powinien czasem wtedy przejść do prędkości nr I :?: Dodam na marginesie żeby pytań nie było - wszystkie prędkości wentylatora są sprawne (sprawdzone na krótko) a prąd na kostce do wentylatora na pinie odpowiadającym za prędkość I też jest :!:
  3. speed

    Wentylator klimatyzacji

    Takie mam też podejrzenia - problem może być po prostu na wtyczce do wentylatora... Jeśli natomiast chodzi o pracę wentylatora ja nadal będę trzymał się wersji że wentylator w BMW E39 w wersji z opornikami pracować ma na I biegu ciągle od momentu włączenia klimatyzacji do momentu jej wyłączenia (oczywiście przy temperaturze na zewnątrz powyżej kilku stopni). Tak miałem do tej pory, a praca na II biegu przez 1minutę z przerwami po 10sekund nie jest pracą prawidłową - choćby na zdrowy rozsądek :nienie:
  4. Wszystko jest sprawne począwszy od wentylatora poprzez rezystory, bezpieczniki, przekaźniki i czujnik ciśnienia, a I prędkości brak - w innym temacie o tym piszę. Pytanie do moderatora - czy można by połączyć te dwa wątki ? viewtopic.php?f=72&t=154331 viewtopic.php?f=72&t=155132
  5. Owszem wiatrak działa z przerwami ale startuje z II biegu - brak jest I biegu - na krótko jest i co najciekawsze na pinie odpowiedzialnym za I bieg jest prąd :!: Podobno tak czasem bywa że opornik wygląda na sprawny a wentylator nie działa - tak usłyszałem od mechanika ASO BMW. Jak się dobiorę do tego opornika to dam znać :)
  6. speed

    Wentylator klimatyzacji

    Ok przyjmijmy że wentylator działa z przerwami - to w takim razie dlaczego zaczyna pracę od II biegu ? Czemu nie zacznie jej od I i jeśli nie jest mu potrzebne chłodzenie to nie wyłączy sobie I biegu ? Wszystkie elementy łącznie z przekaźnikiem są sprawne - wentylator "na krótko" ma III prędkości a jednak pracę zaczyna od II biegu po czym po minucie się wyłącza... by po 15 sekundach znów wystartować z II biegu. Według mnie i osoby do której udało mi się dotrzeć (pracownik ASO BMW) wentylator na I biegu ma pracować ciągle :!: Ponadto od w/w osoby dowiedziałem się że pomimo tego że "na krótko" I bieg jest, to warto sprawdzić opornik I biegu i ja się za to w najbliższym czasie zabiorę - o wynikach poinformuję Was na pewno :) Dodam jeszcze bo to chyba najważniejsze że zrobiłem pewien test tzn. wypiąłem wtyczkę od wentylatora i na stronę którą prąd płynie do wentylatora na pin odpowiedzialny za I prędkość zapiąłem żarówkę 55W i dosłownie 1-2 sek po włączeniu klimy pojawił się tam prąd (a nie samo napięcie) bo żarówka zaczęła świecić mocnym światłem a jak wtyczkę zapiąłem z powrotem to I biegu brak a na krótko jest ot taka zagadka i co Wy na to :?:
  7. Witam, Jak w temacie mam do Was pytanko, za co odpowiada (oprócz wyłączenia sprężarki przy braku czynnika oraz wyłączenia jej przy dużym wzroście ciśnienia w układzie)? Czy odpowiada również za pracę wentylatora klimatyzacji? Jak zdiagnozować czy jest sprawny? Nie działa mi wentylator na pierwszej prędkości a wiatrak jak również bezpieczniki i rezystory są sprawne :/ Jakaś podpowiedź ?
  8. speed

    Wentylator klimatyzacji

    Dzięki za zainteresowanie ale to nie jest prawidłowa praca. Wentylator powinien pracować stale na I biegu i w razie potrzeby włączać się na następne II i III. Przynajmniej tak było u mnie do tej pory.
  9. speed

    Wentylator klimatyzacji

    Witam, Wiem że ten temat często gości na forum ale na moje pytanie odpowiedzi nie udało mi się znaleźć :( Opiszę pokrótce problem: po uruchomieniu klimatyzacji wentylator włącza się (nie od razu) na około 1 minutę po czym wyłącza na 15 sekund by znów włączyć się na około 1 minutę. Nie wiem czy pracuje na II czy na III biegu. Podejrzenie padło na rezystor/y ale po sprawdzeniu (podanie prądu bezpośrednio na kostkę wentylatora) okazało się że wszystkie trzy prędkości funkcjonują - rezystory sprawne (kostka cztero-pinowa). Skoro wentylator włącza się na II lub III biegu to sprawdzanie bezpiecznika i przekaźnika chyba nie ma sensu? Czytałem na forum że I i II prędkością steruje czujnik temperatury umieszczony w chłodnicy klimatyzacji - czy to prawda? Jakie są jego parametry? Czy można go zdemontować bez konieczności odpompowania czynnika chłodzącego? Z góry dzięki za pomoc :)
  10. Szyberdach udało mi się zamknąć - faktycznie po odłączeniu (rozładowaniu) akumulatora należy go "zaprogramować" ale pojawił się kolejny problem - coś w nim uszkodziłem :( Gdy zamknąłem go w sposób mechaniczny (lekko ale to naprawdę bardzo lekko go przycisnąłem) teraz gdy włączę uchylanie szyberdach się nie uchyla (silnik odsłania roletę ale dach się nie rusza a tylko nieznacznie opada) a gdy włączę całkowite otwarcie chowa się tylko lewa strona i silnik się zatrzymuje bo prawa go blokuje - uszkodziłem coś z prawej strony pytanie tylko co i jak się do tego dobrać :mad2: by bardziej czegoś nie popsuć :cry2: :worried:
  11. Witam, dziś ze względu na to że wiosna tuż tuż postanowiłem skorzystać z szyberdachu - uchyliłem go a po dojechaniu na miejsce chciałem zamknąć i tu pojawił się nie mały problem otóż po wciśnięciu guzika dach nie zareagował a jedynie dało się słyszeć krótki dźwięk silnika który chciał zamknąć dach ale został (tak mi się wydaje) odłączony przez jakiś wyłącznik obciążeniowy. Wyszedłem z auta i delikatnie podkreślam delikatnie nacisnąłem uchylony szyberdach który opadł siła bezwładności i wygląda teraz jakby był zamknięty. Niestety tylko tak wygląda - po naciśnięciu guzika obojętnie w którą stronę słychać tylko tak jak powyżej krótki głos silnika a dach nie reaguje :( Jeśli ktoś wie jak się do tego dobrać (jak to rozebrać) albo jaka jest tego przyczyna bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki :) p.s. Dodam że kilka dni wcześniej rozładował mi się akumulator - coś gdzieś mi się obiło o uszy że ma to jakiś związek... programowanie szyberdachu ??? Ktoś wie o co chodzi ???
  12. speed

    koło zapasowe w sprayu

    Ja też jak jadę gdzieś dalej to zabieram ze sobą koło zapasowe - problem jest jeden - zajmuje mi to połowę bagażnika :mad2: Ja bym wolał dojazdówkę od e46 lub e36 pytanie tylko którą bo wersji było dużo :shock: Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie :?: Gdyby dobrać odpowiednie odsadzenie... to działało by to fajnie a nie zabierało tyle miejsca :D
  13. speed

    Co myślicie o tych felgach?

    Jak dla mnie te dwa modele biją na głowę - szeroki parapet to jest właśnie to :cool2:
  14. Sprawdź czy nie masz wilgotnych dywaników i czy otwory wentylacyjne (wypływ powietrza z kabiny) są drożne.
  15. U mnie też się od tego zaczęło :( Najpierw małe kółeczko na przedniej szybie nad kierownicą, potem przednia szyba, potem boczne, potem tył... :( Trwało to ponad rok - na początku płynu nie ubywało :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.