Skocz do zawartości

wentylatorek w panelu klimatronika


fituła

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie odnośnie wentylatorka który znajduje się w panelu klimatronika

 

dzisiaj tam zajrzałem żeby sprawdzić poziom kurzu i zaskoczyło mnie to że wentylatorek kręci cały czas nawet po wyjęciu kluczyka i odczekaniu kilkunastu minut

 

zatrzymałem go ręcznie i po chwili znowu się rozkręca

 

druga dziwna sprawa - po naciśnięciu przycisku maksymalnego chłodzenia (max*) nawet bez kluczyka w stacyjce uruchamia się nawiew

 

 

czy są to oznaki padniętego jeża czy panela klimatronika ? a może jeszcze coś innego ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator powinien kręcić do około 15 minut po zgaszeniu silnika, co do uruchamiani nawiewu to przy wlozonym kluczyku powinien startować - taka opcja przewietrzania, ale przy wyciagniętym całkowicie to raczej nic nie wystartuje bynajmniej u mnie. jutro mogę sprawdzić :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Naciskając max bez kluczyka w stacyjce włączasz funkcję odzysku ciepła, powinna się włączyć elektryczna pompka obiegowa w silniku, nawiew na 3 bieg i klapy przestawiają sie na szybę.

Poniżej pewnej temperatury funkcja ta działa.

Wydaje mi się że gdy jest gorąco, działa to jako przewietrzanie, ale pewny nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie wentylatorka który znajduje się w panelu klimatronika

 

dzisiaj tam zajrzałem żeby sprawdzić poziom kurzu i zaskoczyło mnie to że wentylatorek kręci cały czas nawet po wyjęciu kluczyka i odczekaniu kilkunastu minut

 

zatrzymałem go ręcznie i po chwili znowu się rozkręca

 

druga dziwna sprawa - po naciśnięciu przycisku maksymalnego chłodzenia (max*) nawet bez kluczyka w stacyjce uruchamia się nawiew

 

 

czy są to oznaki padniętego jeża czy panela klimatronika ? a może jeszcze coś innego ?

 

Ja też podłączam sie do tematu u mnie non stop działa ten wentylatorek myślalem ze jest gdzies na rotko podlaczony ale nic nie zauwazylem...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknijcie auto z pilota, to po kilku minutach wyłączy się.

Często tak jest że panel wchodzi w uśpienie po 15 min, dopiero po zaryglowaniu auta pilotem.

 

Zgadzam się u mnie jest tak samo :) tyrkotanie tylko mnie drażni bo raz na rok trzeba czyścić ten wentylatorek :P.

Ale bmw chyba lubi jak się coś przy nim robi, moje auto nie było by sobą jakby raz w miesiącu coś się nie popsuło :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak macie skrzynie automatyczna, to w momencie kiedy zgaśnie lampka "P" koło lewarka, powinien się wyłączyć wentylatorek w panelu.

Najlepiej wyjmijcie kawałek panel, tak żeby mieć wentylatorek na oku, zamknijcie sie w aucie i czekajcie aż się wyłączy.

Ponowne włączenie nastąpi w momencie "obudzenia" elektroniki, czyli wystarczy odryglować auto, otworzyć drzwi, nawet włączenie lampki w środku wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten wentylatorek wyłącza się natychmiast po wyłączeniu zapłonu, ewentualnie po ręcznym wyłączeniu nawiewu. Wiem to na pewno, bo podczas pracy wydaje on bardzo dziwne odgłosy, raz świszczy raz buczy ;) Od razu bym słyszał, jak by pracował po zgaszeniu silnika. Mówicie, że wystarczy go przeczyścić? Muszę się w wolnej chwili za to zabrać, bo już mnie zaczyna denerwować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można (nawet należy co jakiś czas) go wyczyścić. Kwestia jest też taka, że piszczeć i buczeć potrafi także wentylator ale nadmuchu jednak żeby się tam dostać to jest to już grubsza sprawa bo należy wyjąć całą deskę rozdzielczą.

U mnie także ten wiatraczek od klimatronika chodzi około 15 minut po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, zamknięciu auta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie.

W mojej buni (e39 520i 2000r m52) pojawil sie nowy problem.

Mianowicie po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka po kilku minutach słychac stuki (blizej nie zlokalizowane) gdy przestanie stukac, wlacza sie nawiew.

Wkurzajace to jest bo zeby bateria nie padla musze za kazdym razem odpinac kleme. Moze ktos cos poradzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżozwierz (rezystor dmuchany) do wymiany. Możesz chwilowo wyciągać bezpiecznik od dmuchawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.