Skocz do zawartości

Badania techniczne. Pytania do diagnosty


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 222
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy sprowadzajac z Niemiec samochód z ważnymi badaniami technicznymi (HU/AU) mam obowiązek zrobienia w Polsce tzw. pierwszego przeglądu przed rejestracją?

 

Jeżeli tylko data badania nie przekracza roku (patrz dwa lata w niemczech), lub gdy samochód osobowy nie ma jeszcze pięciu (po trzech latach pierwsze OBT i następne po dwóch, a później rok w rok), nie trzeba robić pierwszego badnia technicznego w kraju. Wydział komunikacji moze zarzadać DIP (dokumentu identyfikacyjnego pojazdu). Jest to dodatkowe badanie tzw ustalenie danych, jednak przy samochodzie z Niemiec jest to niepotrzebne.

 

Jeszcze jak z dokumentów (brif, umowa itp) będzie wynikać, że samochód był uszkodzony, to WK zarząda dodatkowego badania tzw. powypadkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja bardzo często robiłem badania butli i techniczne, nawet miesiąc wcześniej bo wyjezdzałem i nigdy nie było problemu. A i klka dni po terminie się zdarzało i ani w jedną, ani w drugą stronę nie był o problemu. Bakukamil, znajdz normalną stację diagnostyczną bo widzę, że masz poważny problem zwłaszcza z takimi diagnostami, jak w poprzednim temacie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie :

Termin ważności homologacji na zbiornik LPG mija 26 września 2012 , czy dostanę przegląd 25 września 2012 ?

W dniu okresowego badania technicznego butla ma być ważna. reszta nalezy do kierowcy i to on ponosi odpowiedzialność jeżeli jej nie zalegalizuje na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Wczoraj słyszałem rozmowę,że nie wolno montować tablicy rejestracyjnej na wkręty itp.-tzn.robić dziurek.

W ten sposób zostają tylko ramki z których tablice wypadają i często widzi się jak rozjeżdżane są po ulicach.

Prawda to czy nie prawda???

Ja od zawsze we wszystkich samochodach które miałem przykręcałem na wkręty.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dzięki kolego.

Czyli każda stacja powinna wykonać takie badanie.Bo jechać do stacji z 50-100 km która wyposażona jest w 4 rolki to trochę bez sensu, a sprzedający auto w życiu się nie zgodzi na takie wycieczki.

Jednak do większości diagnostów nie dociera to, że taki napęd inaczej się zachowuje i chcą sprawdzać tradycyjnie jak 2wd-przeważnie jest tekst "Panie a co to za różnica,sprawdza się tak samo?".Jeden zrobił tak kontrolę i myślałem że gały mu z orbit wypadną jak auto wyrwało mu z rolek(stwierdził,że jednak potrzebne są 2 dodatkowe rolki),ja się uchachałem,a właściciel prawie się zagotował ze złości.

Czy jeżeli diagnosta w taki sposób uszkodzi blokady któregoś dyfra lub reduktor,jest zobowiązany na pokrycie kosztów remontu?

Czy 4 wd ze stałym napędem sprawdza się tak samo jak auta z automatycznie dopinaną drugą osią w momencie utraty przyczepności?

 

A mógłbyś wymienić choć jeden model auta ktory ma na stałę spięty centralny dyfer? Ja nie potrafię i dlatego auto 4wd z tradycyjnym układem róznicowym można badać na pojedynczych rolkach i żaden nie wyrwie do przodu. No chyba że ktoś spina centralny dyfer blokadą i pali głupa....

 

Tak zachowuje się 99% napędów ..patrz audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie prawda.

Tam są trzy rodzaje napędów Select-Track,Quadra-Track,Quadra-Drive.

Skoro jesteśmy przy Quadra-Drive.

Neutral na skrzyni to tak jak w każdym innym aucie,a neutral na reduktorze to rozpięcie całości napędów od skrzyni biegów,a nie rozpięcie poszczególnych napędów.

Nawet do holowania tego samochodu wrzuca się N na reduktorze.

Zresztą co będę się rozpisywał poczytaj:

http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=73151&highlight=przegl%C4%85d+techniczny

A X5 to inna historia,a "prawie" robi wielką róźnicę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam 2 pytania.

 

1. Czy aby samochód przywieziony z Niemiec przeszedł pierwszy przegląd w Polce potrzebne są tablice (niemieckie lub polskie tymczasowe)?

 

2. Pytanie drugie, nie związane w żaden sposób z pierwszym. Samochód zarejestrowany od 2 lat w Polsce. Alpina B10 V8. Samochód ma na kielichu 2 nr VIN - skreślony BMW i wybity nad nim nowy nr Alpiny (jak w każdej Alpinie). NA stacji diag. po wpisaniu VINu do systemu pokazuje sie im prawidłowo marka Alpina. W dowodzie oczywiście mam numer Alpinowski. Już na kilku stacjach spotkałem się z odmową wykonania przeglądu. Mam jedną stację gdzie zawsze wykonuje przeglądy ale nie rozumiem dlaczego z powodu niewiedzy diagnostów mam tracić czas na szukanie stacji gdzie będą mógł do wykonać. Czy diagnosta ma prawo odmówić? Co powinienem zrobić jeśli nie zgadzam się z jego decyzją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od.1.W tej chwili tak

 

od.2 Jesli zapłaciłeś za badanie to dostaniesz odmowę na pismie ale i tak nie ma się gdzie od tego odwołać .A sprawa Alpiny do brak wiedzy.Diagnosta ma prawo np. zawołac w takiej sytuacji opinii rzeczoznawcy ,iż ten vin jest prawidłowo nacechowany ale wolą odmówić niz sie w to bawić ..niestety :mad2:

 

Tak samo ma prawo odmówić wykonania przegladu Alpiny podając uzasadnienie ustne ale nic nie płacisz tylko dalej nie masz pieczątki :mad2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem znajomego diagnosty i dostaniesz na piśmie.Nie ma problemu ale kosztuje tyle co przegląd,bo to jest nic innego jak decyzja odmowna o przejściu przeglądu a i tak nie ma się gdzie odwołać

 

Diagnosci wiedzą co robią,bo przecież który klient poświęci 100 pln na papierek służący do nie wiadomo czego chociaż ja w sytuacji kolegi DRAY-a dałbym te 100 pln ale wcześniej ustalił czy faktycznie nie ma gdzie się z tą odmową udać.Przecież ministerstwo MSWiA nadzoruje stacje diagnostyczne i do nich można kierować skargi tak logicznie myśląc :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytanko :)

auto nie ma wbitego w dowód gazu... co trzeba zrobić by gaz był legalny i ile to kosztuje??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
właśnie, gdzie się podział nasz dyżurny diagnosta :mrgreen:

 

dokładnie, miesiąc temu zaginął,a mi też go potrzeba :mrgreen:

 

mam samochód na żółtych 5 dniówkach z DDRu.

przegląd ważny do maja 2014

muszę tą legalizację robić czy zależy to od widzimisię urzędnika?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak to jest z kierunkami bocznymi. Kupiłem auto bez haka, dorzuciłem hak, pojechalem na przegląd, nie mieli zastrzeżeń. Zrobiłem już 6 razzy przegląd, ten coroczny i nikt się jeszcze nie przyczzepił, tak samo w czasie kontroli drogowej. Hak jest OEM BMW, nieodczepialny. Czy kierunki boczne muszą być i mam po prostu farta, czy nie są wymagane???

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam samochód na żółtych 5 dniówkach z DDRu.

przegląd ważny do maja 2014

Przegląd masz ważny do maja 2013 jeżeli to samochód starszy niz pięć lat, a więc nie musisz jechać na SKP. Tablice musza przyjąć mimo końca ważności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.