Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj wlasnie mija roczek jak ujezdzam BMW e31 :D :D :D . Czesto na forum widze pytania typu ile pali, ile kosztuje, czym NIKI się zajmujesz ... Mysle ze oświecę kilka osob... Koszt utrzymania e32 750 bedzie taki sam. Wszystko co robilem przy samochodzie skrzetnie ksiegowalem :twisted2: . Przedstawiam poniżej w wieeeelkim skrocie:

 

Ilość zrobionych kilometrow: 9325

 

Eksploatacja:

Spawanie tłumika: 120

Usuniecie usterki (było czuc zapach benzyny, przyczyna to odwrotnie zalozone jakies gumki): 100

Wymiana oleju 7,5l + filtr: 309

Spawanie pękniętej oslonki w kole: 30

Elektryk: 30

Wymiana klockow przod (Ferodo Premium) + wymiana: 280

Wymiana tarcz hamulcowych ATE przod: 540

Kupno opon Pirelli + przekladka + naprawa starej opony: 455

Kupno czujnika ciśnienia ukl. hamulcowego: 125

Kupno dwóch akumulatorow BOSCH: 344

Du.perele: gumowe podkładki, wkrętki, gasnica kosmetyki (samo mleczko 100zl), 3x mobil1 1L, elf do automatow, regulacja zbieżności: 598

Oplaty (OC, AC, przegląd akcyza): 3336

25 tankowan – 1729,67 litrow benzyny za 7114 zl

 

Srednie zuzycie paliwa wynika 18,548 litra na 100km, ale jak kupilem samochod miał już 30 literkow, a wiec doliczając wychodzi 18,87 l/100 km

 

W sumie miałem jedna mini awarie, która na szczescie nie unieruchomila samochodu. Musialem wymienic czujniczek za 125zl. Co ciekawe do dzis nie wiem dlaczego skrzynia wtedy przełączyła się w tryb awaryjny, bo nie mialo to nic wspolnego ze skrzynia, ale z drugiej strony dobrze bo od razu zawróciłem do domu, a tam patrze maly rozbryzg pod maska :norty:

 

W sumie wydalem: 13,381

Koszt jednego kilometra: 1,43 zl

 

Z ciekawostek na myjnie wydalem 0zl :D .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ee, to nawet tanio wychodzi, myślałem, że będzie więcej, inna sprawa, że chyba mało nim jeździsz ( małe wydatki na benzynę )
Opublikowano
No fakt malo ostatnio jezdze. Przez ostatnie 2,5 miesiaca zrobilem zaledwie 300km. Przez pierwsze 3 miesiace po kupnie tez zrobilem moze 1000km. Wiekszosc przejezdzilem w sezonie letnim :wink:
Opublikowano (edytowane)

to ja dodam coś na temat E32 750

wydatki w ciągu roku bez paliwa

 

1. przegląd - 100

2. zakup 4 kół z alufelgami 16" - 550 zł - uciekałem z felg metrycznych

3. zakup 4 kół z felgami stalowymi 15" zimówki - 500 zł

4. wymiana oleju + filtr - 200 zł

5. filtry powietrza - 50 zł

6. wymiana przedniej szyby - 500 zł

7. tarcze tył + klocki - 350 zł

8. czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym - 50 zł

9. uszczelniacze trzonków zaworowych - 30 zł

10. 12 x świece zapłonowe - 120 zł

11. moduł antykorozyjny - 40 zł

12. 2 x sonda lambda (jeszcze nie zamontowałem) - 200 zł

13. Kilka bezpieczników - listwa drzwiowa - inne rzeczy - 200 zł

14. Moduł radiowy sterowania central zamkiem - 170 zł

15. Tylny lewy zacisk hamulcowy - 50 zł

16. Halogen przeciwmgielny prawy przedni - 120 zł

17. 2 tuleje wahacza górnego - 130 zł

18. Ubezpieczenie OC + 60 % zniżek - 790 zł

19. 4 popychacze hydrauliczne - 200 zł

 

Razem: 4350 zł

 

19. interfejs do diagnostyki - 100 zł

20. xeramic - 150 zł

21. uszczelka wydechu - 30 zł

22. wycieraczki na przednią szybkę - 126 zł

23. ramka montażu reflektora przedniego - 60 zł

 

Razem: 4816 zł

 

I to wszystko. Większość rzeczy robię sam. Nie ma

kosztów na mechaników.

 

Lwia część tych kosztów nie będzie ponoszona w nastęnych latach.

(koła, felgi, szyba /mam nadzieję/ inne)

 

Paliwko to trzba liczyć średnie spalanie 20 l / 100 km (jazda w mieście).

Edytowane przez marekp750

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Widze Marek ze mielismy ten sam problem z czujnikiem cisnienia w ukladzie hamulcowym. Z ta tylko roznica ze mnie na Narbutta skroili na 125 zl, a Ty go znalazles za 50 zl :D
Opublikowano
Jak pomysle ze ostatnio do mojego Nissanka Micry kupilem 4 nowiutkie opony zimowe UNIROYAL za 580zl brutto wraz z montazem albo za wymiane oleju place cos w granicach 40zl, a do BMW jedna nowa opona kosztuje 900zl i olej 300zl. Wtedy dopiero uswiadamiam sobie ze BMW, chyba nawet w serii 3 to nie samochod dla ludu :doh:
Opublikowano

Widząc wasze posty to nie ma co kupować e-31 bo jeszcze mnie nie stać aby mieć auto i zrobic nim 9500km na rok .

Moje BMW robią średnio po 60 000tys rocznie ,a wydaje na nie bez paliwa ,

na e-30 około 1500zł filtry,oleje ,opony, a e-36 tylko 1000zł

Opublikowano

Hehehe podziwiam was bo ja na takie pytanie odpowiadam nie wiem :D

Ja wole tego nie zapisywać bo bym się załamał :D

1,43 za kilometr to by się zgadzało bo jak ktoś mnie pyta ile wydaje na paliwo to odpowiadam tyle samo co bym taksówką jeździł :D

Tylko od paliwa ja sobie odliczam 22% VAT bo zainwestowałem 1500 zł w Trucka :D;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

to moze ja opisze koszty utrzymania E36 z silnikiem 2.0 od kwietnia 2005 przejechałem tylko 10 000 km

 

Ubezpieczenie

 

-60% Oc -600zł (wiem przepłaciłem)

 

Usterki,wymiany i inne

 

Oleje+filtry - 250zł

płyn do chłodnicy + proszek - 45zł

sworznie wachacza + robocizna -280zł

łatanie dziur w oponach i wywazanie felg 100zł

wachacz+robocizna 160zł

uszczelka pod klawiature(chyba tak sie to nazywa) 70zł

Swiece -100zł

 

Inne:

Instalacja gazowa-2400zł

kołki do tapicerki w aso 20zł

Sprey Motip do swiateł 25zł

poprawki lakiernicze +malowanie zderzaków+pasa przedniego+progów -ok450zl(czyli tyle ile materiał)

Nakładka zderzaka przedniego 100zł

siatka 25zł

 

Audio:

Radio 1000zł

skrzynia 200zł

wzmacniacz 300zł

Kable 100zł

 

Paliwo

-ok 4000zł

 

Inne:

-300zł

 

W tym roku prawdopodobnie zmienie jeszcze

wydech ultera 650zł

przyciemnie szyby 500zł

blokady skrzyni + alarm 650zł

jakies drobne konserwacje 100zł

felgi 1800zł

 

w sumie 6400zł+4000zł(paliwo) 10400zł :doh: przecież ja tyle nie zarobiłem :mad2: zartuje.Tyle zainwestowałem w auto przez 8-9 miesięcy :cry2: jak jezdziłem maluchem przez 3 lata to nawet polowy tego nie włożyłem nawet dodając paliwo

Opublikowano

Kupno opon Pirelli + przekladka + naprawa starej opony: 455

 

Witam,

 

A coz to za opony byly, ze z przekladka zmiescily sie w cenie 455pln? za tyle to mozna kupic jedna nowa w miare sensowna opone, a gdzie cztery? ;)

 

/DarekP

Opublikowano
Tylko od paliwa ja sobie odliczam 22% VAT bo zainwestowałem 1500 zł w Trucka :D;)

 

No dobre :mrgreen: .

Było by to u mnie ze 400 zł/miesięcznie.

Trzeba pomyśleć. :lol:

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

A coz to za opony byly, ze z przekladka zmiescily sie w cenie 455pln? za tyle to mozna kupic jedna nowa w miare sensowna opone, a gdzie cztery? ;)

 

Opony kupilem za 322 z wysylka :!: Zapomnialem tylko dodac ze sa to 2 sztuki. Obydwie w idealnym stanie, stan bieznika 6mm. Jestem z nich niesamowicie zadowolony, niewidze narazie zuzycia i mysle ze jeszcze na dwa sezony starcza :D

Opublikowano
Widząc wasze posty to nie ma co kupować e-31 bo jeszcze mnie nie stać aby mieć auto i zrobic nim 9500km na rok .

Moje BMW robią średnio po 60 000tys rocznie ,a wydaje na nie bez paliwa ,

na e-30 około 1500zł filtry,oleje ,opony, a e-36 tylko 1000zł

 

Tak... 60 000 tyś rocznie i 1000 zł? To nie eksploatacja tylko wyeskplowatowywanie samochodu :). Różnica między jednym i drugim jest taka, że po 10 latach eksploatacji auto będzie jak przed... a po tym drugim będzie wrakiem. 60 tyś rocznie to: 4 x olej, ze dwa-trzy razy klocki; amortyzatory; filtr powietrza ze 2 razy... Ty zaniżasz koszty; a inni zawyżają wliczając w to np. instalację gazową albo audio.

 

Co z tego że do Escorta w ciągu ostatniego roku dołożyłem razem z naprawami może z 300 zł? Nie robie pewnych rzeczy, bo auto rdzewieje... szkoda kasy na remont zawieszenia skoro buda koroduje... jakbym miał BMW to by było inaczej... wtedy pieniądze MUSIAŁYBY się znaleźć.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

zazdroszcze Wam takich kosztow , ja tak niestety nie potrafie i w swoje e32 wrzucilem przez pol roku jakies 20 000, choc pewnie nie bylo tego po niej widac ale dostala:

 

nowe tarcze przod i tyl z klockami i szczekami do postojowego

wszystkie filtry

plyn hamulcowy, olej, plyn chlodzacy, olej w moscie, olej w skrzyni, filtr w skrzyni

swiece, przewody zaplonowe (NGK za 2 tys. :cry2: ) , sondy NGK, kopulki i palce Boscha

wahacze gorne, drazek srodkowy dwa razy, krotkie drazki, wspornik, tuleje stabilizatora przod i tyl, laczniki stabilizatora przod i tyl

lakierowanie maski, drzwi do listwy, blotnikow przednich i tylnych, spawanie palstiku na zderzaku tylnym

kpl. opon letnich

wymiana plyny od wsp i nivo

naprawa w ASO po wlamaniu - stacyjka, zamek kierowcy, silownik centralnego

 

 

no i dopiero po zrobieniu tych rzeczy mialo zakonczyc sie jezdzenie po mechanikach i mialem zamiar cieszyc sie z jazdy samochodem bez zadnych obaw ze urwie mi sie kolo bo mam jakis luz etc.. no ale stalo sie inaczej :mad2:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
stones1 to ja ci radzę nie sprzedawać tego samochodu dopóki nie kupisz nowego w razie czego będziesz miał kopalnie części znamiennych.......
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Nie wzieliście jeszcze pod uwagę jednego, ważnego kosztu: utraty wartości.

Nawet nie biorąc pod uwagę ostatnich gigantycznych spadków spowodowanych dużym importem, w przypadku większości BMW w wieku powyżej 5 lat roczna utrata wartości spowodowana wiekiem auta wynosi ok 10-20 % wartości wyjściowej. Czyli dla auta o wartości 20 tyś (np E36 coupe'95) będzie to ok. 3000 zł, dla auta wartości 40 tyś (np E46 320d'01) będzie to ze 6000 zł itd, itp.

Wyjątkiem jest 850ka - ta już na wartości nie traci, a zadbane egzemplarze zaczynają na wartości zyskiwać. Oczywiście nie chodzi mi o te ruiny po 30 tys, ogłaszane w mediach, tylko o ładne egzemplarze, jak ten Marcina.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
To prawda - utrata wartości, to chyba największe koszty związane z nowszymi samochodami. Tu w lepszej sytuacji są posiadacze starszych samochodów, bo one tracą (bezwzględnie) już dość niewiele na wartości, albo wręcz zyskują, jeżeli są dość rzadkie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
stones1, czy ja dobrze czytam? 2.000zł za kableWN :shock:

 

 

tak, 1 000 za kpl. na jedna stroen silnika.. mowa o V12.

 

Wiecie co :norty: Tylko nie mowcie ze lipe uskuteczniam :nienie: Kolega, wlasciciel 850 mowil ze mozna sprawdzic ktoremu to kablowi cos dolega (bo wszystkie naraz nie padna :wink: ) i ktos tam dotnie ten jeden wadliwy przewod :D Sorry ale ja wole te 3 tysiace (bo ja o takiej kwocie slyszalem za przewody WN) wydac na paliwo niz niepotrzebnie wymieniac cos dobrego :D

Opublikowano
Nie wzieliście jeszcze pod uwagę jednego, ważnego kosztu: utraty wartości.

 

Ja nie bralem tego kryterium pod uwage gdyz dla mnie ten samochod jest bezcenny :D . :arrow: Mozna to czytac tak ze nigdy jej nie sprzedam :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.