Skocz do zawartości

Dziwne problemy z ogrzewaniem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cos nie tak jest z ogrzewaniem u mojej niuni...Zaczniejmy od tego ze wentylator kabinowy nawet jak sie go wylaczy to dalej chodzi na wolnych obrotach.Kiedy ustawie na grzanie szyby przedniej to na szybe leci cieple a na nogi zimne wieje. Czasami na szybe leci zimne. Jak ustawie na max temperature i wlacze dmuchawe na max to i tak jakos slabo leci te cieple powietrze...Pomiedzy kratkami jak jest przelacznik cieplo zimno to nic sie nie dzieje jak nim przelaczam w ogole on jakos tak luzno chodzi nie wiem czy w ogole dziala... Nie wiem czy ktos zrozumie o co mi chodzi bo chyba troche zakrecilem :roll2: Jednym zdaniem to mam zimno w samochodzie a jak wlaczam cieplo ktore i tak slabo grzeje to szyby paruja... P O M O C Y ! ! ! :cry2:
Opublikowano
Auto nagrzewa sie normalnie. Wskazowka po nagrzaniu jest pionowo. Myslicie ze ktos kto zajmuje sie naprawa sprzetu elektronicznego poradzi sobie z naprawa panelu? Nie wiem czy to moze miec cos wspolnego ale ubywa mi plyny chlodniczego.
Opublikowano
Auto mam od roku i tego filtru jeszcze nie zmienialem. Nie wiem kiedy to robil poprzedni wlasciciel. Trzeba wymienic i zobaczyc jaka bedzie roznica.
Opublikowano
a zakladales moze ostatnio inst. gazowa ,bo u mnie specjalisci od gazu jak brali przewody na parownik to zamienili wlot z wylotem w nagrzewnicy,efekt-brak ciepla powyzej 40km/h,zanim do tego doszedlem to dwa razy termostat wymienilem.Choc to skrajny przypadek to rada dla innych,pozdr
Opublikowano

Witam

Uważam że powinieneś zacząć od wymiany mikrofiltra,ja wymieniałem po 20 tyś.km i zrobił się "cud" ,zapomniałem o parowaniu szyb i braku ciepłego powietrza.Stary mikrofiltr był dosłownie czarny nie przepuszczał powietrza,a po wymianie 100% komfort w kabinie.

Opublikowano

Witam

Miałem podobny problem z ogrzewaniem 'zimne na nogi ciepłe na kabine a gorące na szybe' przy ujemnej temp. musiałem przejechać niekiedy z 30km żeby leciało ciepłe powietrze temp ustawiona na 22, myślałem że mam walnięty termostat.Sprawdziłem jak bedzie przy wyłączonym ogrzewaniu czy silnik się szybciej nagrzeje i efekt był dużo lepszy,wystarczy teraz 2km i wskazówka w pionie a gorące powietrze leci po około 5km ale muszę włączyć obieg zamknięty,po tym zabiegu wszystko jakby się odblokowało tzn, jak dam na 28 stopni to leci gorące powietrze i nie ma problemu z nadmuchem na nogi czy szybę bo wcześniej grzało jak chciało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wyjalem mikrofiltr i teraz ladnie wieje. Na razie jest pusto bo nie mialem gdzie kupic. Filtr byl strasznie czarny. Z tym ogrzewaniem to sam nie wiem o co chodzi...Raz dziala dobrze innym razem na nogi, a z kratek nie leci nic...albo prawa strona dziala a lewa nie. Dalem panel wujkowi, zna sie na elektronic i ma posprawdzac go. Mam 2 panele ale oba sa chyba do dupy :x A moze to wina komputera sterujacego?? Co o tym sadzicie?
Opublikowano
Właśnie swoją "babulinę" zostawiłem u mechaników z bardzo podobnym problemem co Moondek. Całym nawiewem steruje kilka silniczków (podobno), sprawdzą mi czy któryś nie przepalony, czy styki nie zaśniedziały, może coś nie łączy... Jutro będę wiedział
Opublikowano
Ja jutro tez daje swoja do warsztatu ale z innymi drobnymi problemami. A z tym ogrzewaniem to bede musial do innego miasta sie udac...sa u mnie tylko 2 warsztaty, ale niestety jak mowilem im o tym to sie nie chca podejmowac bo sobie nie poradza. TT jak cos juz bedziesz wiedzial w tym temacie to daj znac. Moga byc to bardzo przydatne informacje :) Z gory dzieki!!
Opublikowano

miałem zasyfiony filtr tak,że już nie szło jezdzić.w niedzielę wyjełem go wg instrukcji filtrona(taka sama dla e 32 i e 34)-do lochów za to :mad2:

napisali,że trza wyjąć takie długie cudo za filtrem,chyba chodziło im WYSUNĄĆ A NIE WYJĄĆ-ja to rozumiem jako całkowite wyjęcie.

po dłuższym czasie wyjełem:tzn odczepiły się same 2 wtyczki-biała na górze,a zielona na dole tego czegoś "między filtrem a silnikiem auta.

wyjełem zasyfiony filtr i wygrzebałem gęsim piórem resztę brudu

JAK PRZYSZŁO DO SKŁADANIA TO OKAZAŁO SIĘ ŻĘ TE CUDO CO WYJEŁEM MA KRÓTKIE KABLE OD STRONY KIEROWCY(NIE WIEM CZY TAK JEST U KAŻDEGO CZY TYLKO U MNIE,BO JAK PATRZAŁEM LATARKĄ TO WIDZIAŁEM JAK SĄ ZAMOCOWANE KLIPSEM OK 2CM NAD RURKĄ PROWADZĄCĄ DO NAGRZEWNICY-więc ten typ tak chyba ma :( )

po około godzinie wcisnełem wtyczki do tego cuda(szczelina 3 cm i wsadż tam ręce i podłanczaj na oślep)

złożyłem całość bez filtra bo go nie miałem,nie wstawiłem tylko schowka(podłączenie lampki do obiegu)

Opublikowano

międzyczasie wyjełem licznik aby sprawdzić parametry kondensatorków przed ich wymianą.aby go wyjąć ruchem kierownicy przekręciłem kluczyk(aku.niebył odjęty).wstawiłem licznik z powrotem tak jak ma być.

PONIEDZIAŁEK-TRAGEDIA:1-nawiewy działają z tym że prawa strona słabiej,2-środkowy prawy panel z początku wiał z tą samą mocą,ale tylko LODEM a pokrętła oba na 28,3-potem siła wiatru zmalała w stosunku do lewej str.i się trochę ociepliło(ODNOSI SIĘ TO CAŁEJ PRAWEJ STR.AUTA)

:modlitwa: LUDZIE POMÓŻCIE BO WSTYD MI JECHAĆ DO MOJEGO MECHANIKA :oops: (sprawdzę dziś styki-czy kostki są idealnie wsadzone,oprucz kostek tego CUDA bo ręce mam obrarte ze skóry i leczę maścią z antybiotykiem ale jestem pewien,że tam są OK-tyle cierpienia :lol:

NA KONIEC-NAWIEW- JEGO TEMP.DZIAŁAŁ OK.-DO PONIEDZIAŁKU :duh:

 

błagam o pomoc :!: :!: :!:

Opublikowano
No to masz cos podobnie jak u mnie...ze srodka tylko zimne wieje a jak zwieszkam temp to nie leci i tak tez jedna strona slabiej druga mocniej dmucha. Na nogi leci powietrze ok. Juz mnie to wszystko wkurza :mad2: Jak ktos dojdzie do rozwiazania tego problemu to prosze o info... Czasami mam ochote sprzedac to auto i kupic cos mniej skomplikowanego bo nikt sobie z tym nie radzi....Ale sie nie poddaje i nei mam zamiaru sprzedawac swojej lochy :) Za duzo kasy zostalo w nia wladowane, ale takie pierdolki zwiazane z elektryka sa najciezsze do rozwiazania... POWODZENIA WSZYSTKIM!!!
Opublikowano

:D proponuje zajec na strone student e 32(wpisycie w wzsyukiwarce). Ale y tego co widye to moye to oznaczac rozebranie calej przodniej pulki ˛-chlopaki to przedstawiaja krok po kroku.

sorki ale nie moge pisac PL znakow bo mi klawiatura wariuje :lol:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Motyla noga... tosz to trza pol samochodu rozebrac... :) Sam tego nie zrobie bo nie mam gdzie...a na podworku troche zimno zeby to robic...Cos se tak mysle ze wydrukuje to wszystko i pojade z tym do warsztatu :)
Opublikowano

Tylko ciekawy jestem ile Ci taki warsztat weźmie za taką robotę bo to kupa babraniny. masz poduszki czy nie?

Może znajdź znajomego z garażem i wg. instrukcji sam to zrób przecież to nie rozbiórka silnika :D gdzie trzeba każdą śróbkę odpowiednio dokręcić.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
No to masz cos podobnie jak u mnie...ze srodka tylko zimne wieje a jak zwieszkam temp to nie leci i tak tez jedna strona slabiej druga mocniej dmucha. Na nogi leci powietrze ok. Juz mnie to wszystko wkurza :mad2: Jak ktos dojdzie do rozwiazania tego problemu to prosze o info... Czasami mam ochote sprzedac to auto i kupic cos mniej skomplikowanego bo nikt sobie z tym nie radzi....Ale sie nie poddaje i nei mam zamiaru sprzedawac swojej lochy :) Za duzo kasy zostalo w nia wladowane, ale takie [bAD] zwiazane z elektryka sa najciezsze do rozwiazania... POWODZENIA WSZYSTKIM!!!

 

tak tak moondek, szykuj 2 tysie...:)), u mnie też w nogi ciepełko, szybka też dogrzana tylko na boki jakoś-takos słabiej...:)) scalaczek padł...

wiem, wiem... łzy sie mogą w oczkach pojawić...

Opublikowano
Ja jutro tez daje swoja do warsztatu ale z innymi drobnymi problemami. A z tym ogrzewaniem to bede musial do innego miasta sie udac...sa u mnie tylko 2 warsztaty, ale niestety jak mowilem im o tym to sie nie chca podejmowac bo sobie nie poradza. TT jak cos juz bedziesz wiedzial w tym temacie to daj znac. Moga byc to bardzo przydatne informacje :) Z gory dzieki!!

 

własnie pisałem o tym w oddzielnym temacie, dlatego nie będę się powtarzał

Polecam warsztat w Wejherowie, wczoraj zostawiłem dziś odebrałem, wymienili tuleje tylnej belki i wahaczy górnych + znalexli problem nawiewu - szybko, sprawnie, miło - mniej miło jak się dowiedziałem o cenę scalaka

Opublikowano

co to jest ten scalak?dziwi mnie że wszystko było ok.do czasu wyjęcia filtra.pytałem u faceta z częściami bmw i on twierdził,że jak włączyłem stacyjkę to z winy braku stacyjki -odłonczone wszystkie wtyki,nie było obiegu zamkniętego,a międzyczasie ogrzewanie było porozłanczane i KOMPUTER odczytał to jako BŁĄD.

FACET TWIERDZI,ŻE MUSZĘ POJECHAĆ I ZRESETOWAĆ BŁĘDY.

dzisiaj jak jechałem to ogrzewanie już działało z tym,że po str.pasażera nieco słabiej i z mniejszą siłą nadmuchu.

Jesli faktycznie mam zapisany błąd to może jest jakiś domowy sposób na ZRESETOWANIE-odłonczyć akumulator na x czasu lub coś w tym stylu.

Ponadto zauważyłem że auto ma większego kopa od niedzieli-musiałem się na nowo uczyć jeżdzić tym samym autem.

na koniec dodam,że jeszcze nie miałem czasu wstawić filtra,dzisiaj rano z początku nie świeciły też kontrolki od typu nawiewu :?: :?: :?: -do czasu ponownego włączenia

Opublikowano

rano też słyszałem dziwne tykanie gdzieś daleko przed kierowcą-przekażnik :?: ale po ruszeniu ustało.co do tego BŁĘDU to też znalazłem post-jakiś gościu też go złapał podczas wyjmowania licznika na nie odłączonym AKUMULATORZE-napisałem do niego ale na razie brak odezwu.

Zastanawiałem się też nad mieczem sterowania-zimny lut.

jak mogłem coś zepsuć skoro poodłanczałem i włączyłem jedynie kostki+demontaż filtra.Też nikt nie napisał co to jest ta podłużna płaska skrzynka między filtrem,a gomorą silnika i za co odpowiada(ma 4 długie wtyki).KONDENSATORKI wstawię dopiero w sobotę,może te padniętę w liczniku zakłamują jakieś funkcje .

CZY UKŁAD KLIMA,NAWIEWY,ICH REGULACJA MA JAKIEŚ PRZEKAŻNIKI-GDZIE SĄ -NIEMAM KSIĄŻKI OBSŁUGI. :?: :?: :?:

Opublikowano
coś nowego:::kolejny dzień-rano wyjechałem z impetem z garażu,żęby pokonać pochył podjazdu,,,lekki wyskok--ogrzewanie załapało nawiew też po stronie pasażera....ZASTANAWIA mnie tylko na ile :?: ciągle chcę znależć przyczynę i ją zlikwidować--LEPIEJ chuchać na ZIMNE,a temperatura na komp.-21 :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.