Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To już wolałbym kupić nowy silnik niż ten remontować.

 

Czasami warto wyremontować. Nie wiadomo co kupisz, a silniki do tanich nie należą. U mnie szczęście w nieszczęściu, że cały dół przeżył. Dlatego od siebie polecam wymianę rozrządu w N47 dużo przed 200.000.


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Część

Mam dylemat co do rozrządu w moim e90, już nie wiem czy wymieniać czy zostawić. Raz go słyszę, raz nie. :)

Mam 280 tys przebiegu, rozrząd wymieniany był przy 150 tys.

I teraz jedni mi mówią, że jak był wymieniany to już jest założony poprawiony i się nie wymienia, inni że co 150 tyś to jest maks i trzeba wymienić jak nawet nie słychać, bo może nie dawać oznak zużycia i się zerwać.

Może macie jakiegoś ogarniętego mechanika z okolic Rawy Mazowieckiej, Grójca, Tomaszowa Mazowieckiego, żeby sprawdził.


Wrzucam jeszcze filmik do odsłuchu bo ja to już nie wiem.



Dzięki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiądź za kierownicą, odpal na zimnym, dodaj gazu na 1200-1300 obr/min. i posłuchaj szurania z okolic ekranu navi. Po 130tys. może już być do wymiany, zależy to od interwałów olejowych. Wymiana rozrządu - 3200zł, wymiana słupka - 10000zł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się umówiłem w Bukowie pod Wrocławiem, nie ma co czekać. Wolę jeździć ze spokojną głową, a nie cały czas myśleć czy, aby dzisiaj nie strzeli.


Aktualna cena 3650 na częściach iwis coś takiego.

 

Bracia Fąfara - pełen profesjonalizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwi mnie fakt, że rozrząd wymieniają w 3-5 godziny i później odrazy można wracać do domu.

Gdzie w innym warsztacie powiedzieli mi, że samochód musi odstać co najmniej 12 godzin, aby wszystkie uszczelnienia wyschły, żeby olej nie ciekł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

że samochód musi odstać co najmniej 12 godzin, aby wszystkie uszczelnienia wyschły, żeby olej nie ciekł.

Spytam z ciekawości.Po wymianie rozrządu o jakich uszczelnieniach piszesz które muszą wyschnąć żeby olej nie ciekł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak robiłem rozeznanie po serwisach to tak mi powiedział mechanik, że składa na silikon który musi wyschnąć.

Nie wiem co bo się na tym nie znam :) .

Zaprzestano produkować nowe uszczelki do BMW :shock: :shock:

Omijaj szerokim łukiem tego "mechanika" bo inaczej jest duże prawdopodobieństwo że będziesz często go odwiedzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, zaprzestano. Od n47 b/c nie ma uszczelek. Ja rowniez stosuje uszczelnienia, ktore potrzebuja czasu aby wyschly wiec oddaje auta po 24h. Jak bym robil taka masowke jak Fafara, pewnie bym szukal czegos innego to raz a dwa, za duzo sie naogladalem wciagnietego, nie wyschnietego silikonu w smokach silnikow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, zaprzestano. Od n47 b/c nie ma uszczelek. Ja rowniez stosuje uszczelnienia

Po wymianie rozrządu w n47 b/c które konkretnie uszczelki są niedostępne ? Przyznam że zaskoczyła mnie ta informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w silnikach B i niektórych N dodatkowo pompy wody są na klej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po. 230tys km. Górny łańcuch wyciągnięty. Na niskich obrotach nie było nic słychac, dopiero od 1500+ grzechotanie. Do 200tys auto serwisowane przez poprzedniego właściciela w ASO... :| Co raczej pomógło w rozciąganiu niż zapobiegło.

Screenshot-20211226-210813-Drive.jpg


Jak ktoś wie ile cm powinien mieć łańcuch to z chęcia zmierzę swój po 230tys.

20211226-210555.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum i przymierzam się do kupienia pierwszego bmw tylko mam pytanie, na które nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi. Jak to z tym łańcuchem rozrządu jest? Mówię o e90 i e60 do 2007 roku, w których silnikach jest on położony od strony chłodnicy, a w których od skrzyni? Sam doszedłem tylko, że w silnikach diesla n47 jest z tyłu, a jak z resztą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum i przymierzam się do kupienia pierwszego bmw tylko mam pytanie, na które nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi. Jak to z tym łańcuchem rozrządu jest? Mówię o e90 i e60 do 2007 roku, w których silnikach jest on położony od strony chłodnicy, a w których od skrzyni? Sam doszedłem tylko, że w silnikach diesla n47 jest z tyłu, a jak z resztą?

W tych autach z 2.0 dieslem rozrząd z przodu jest w silnikach m47, które wyglądają tak: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/BMW-M47-E87.jpg

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.