Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewaliłem forum, niestety nie znalazłem żadnych wskazówek jak zabrać się za wymianę świec żarowych.

Słyszałem że bardzo łatwo je urwać, dlatego wolałbym poradzić się kogoś, kto ma to już za sobą.

W zeszłym roku wyszło na kompie że mam padniętą jedną świeczkę, teraz chyba liczba się powiększyła, auto znacznie gorzej pali.

Kontrolka od świec zapala się i gaśnie normalnie, czy nie powinna sygnalizować uszkodzenia świecy?

I jeszcze jedno, jak sprawdzić organoleptycznie świece?

Wyciągać je po kolei i na stole podpinać pod aku, czy wystarczy sprawdzić na silniku czy biorą prąd?

Aktualnie są tam wsadzone świece bosha, czy mogę wymienić uszkodzone na powiedzmy NGK, a pozostałe zostawić?

Opublikowano
Kolego zaopatrz się w jakiś środek WD-40 (choć ja polecam CX boscha podobna cena) ja go używam i mi pomógł jak miałem diesla :D Wstaw autko do garażu niech się ociepli, po psiukaj świece, zostaw na 15 minut i próbuj. Lekkim ruchem odkręcaj to będziesz wiedział czy Ci poszła. Lepiej sobie wszystkie wyjmij i posprawdzaj profilaktycznie pod aku. Bo te których teraz nie wykręcisz będziesz miał gorzej wykręcić za jakiś czas. Ja tak robiłem i wszystko ok. Powodzenia :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okej, dzięki :)

Świece wykręcać na ciepłym, czy zimnym silniku?

I jeszcze jedno, z tego co wiem, muszę zdjąć kolektor dolotowy, czy uszczelkę pod nim da się wykorzystać ponownie, czy należy zakupić nową?

Opublikowano
Kolego ja wykręcałem na zimnym bo jak wiadomo ciepło rozszerza, czyli gorzej by było. Kolego co do uszczelki to nie będę Ci ściemniał bo nie wiem. Ja miałem 2.0d e46 i tam nie ściągałem kolektora. Ale na zdrowy rozum profilaktycznie przydało by się zmienić bo pewnie trochę czasu już ma, a droga za pewne nie jest. Działaj i pisz co i jak. Powodzenia :D
Opublikowano
Swiece Beru 11V M10x1 nr kat GN 024 0100226362, smar do świec żarowych GKF01 Beru, daj nowe uszczelki na kolektor i delikatnie przykręcaj go ponieważ jest plastikowy i przy dokręcaniu może popekać

 

 

 

dokladnie co wyzej potwierdzam. beru i zadne inne.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No więc jestem w połowie prac, kolektor zdjęty, co ciekawe jest bez klapek :shock:

Uszczelki są jak nowe, wiec sądzę że niedawno przed sprzedażą ktoś wymieniał.

Świece wykręciłem po zapsikaniu jakimś Dewaxem, poszły wszystkie.

Załamałem się po sprawdzeniu, 4 nie grzeją wcale, spalone, jedna tak ledwo co, jedna sprawna. (grzał tylko 3 i 6 cylinder)

Mimo wszystko po całej nocy na polu odpalił (-23 stopnie).

Jadę zaraz kupic nowe, wymienie od razu filterek paliwa, wyczyszczę EGR i kolektor.

Zobaczymy jak będzie palił :wink:

Opublikowano
No więc jestem w połowie prac, kolektor zdjęty, co ciekawe jest bez klapek :shock:

Uszczelki są jak nowe, wiec sądzę że niedawno przed sprzedażą ktoś wymieniał.

Świece wykręciłem po zapsikaniu jakimś Dewaxem, poszły wszystkie.

Załamałem się po sprawdzeniu, 4 nie grzeją wcale, spalone, jedna tak ledwo co, jedna sprawna. (grzał tylko 3 i 6 cylinder)

Mimo wszystko po całej nocy na polu odpalił (-23 stopnie).

Jadę zaraz kupic nowe, wymienie od razu filterek paliwa, wyczyszczę EGR i kolektor.

Zobaczymy jak będzie palił :wink:

 

 

6 garkow zawsze bedzie palic w takie mrozy i do tego jeszcze dochodzi CR.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
Kolego ja wykręcałem na zimnym bo jak wiadomo ciepło rozszerza, czyli gorzej by było.

 

Argument jak dla mnie nie na miejscu zważywszy na to, że aluminium (materiał z jakiego wykonana jest głowica) ma dwa razy większy współczynnik rozszerzalności cieplnej niż stal (korpus świecy żarowej). Wniosek nasuwa się chyba sam.

Opublikowano
Kolego ja wykręcałem na zimnym bo jak wiadomo ciepło rozszerza, czyli gorzej by było.

 

Argument jak dla mnie nie na miejscu zważywszy na to, że aluminium (materiał z jakiego wykonana jest głowica) ma dwa razy większy współczynnik rozszerzalności cieplnej niż stal (korpus świecy żarowej). Wniosek nasuwa się chyba sam.

 

No to wykręć kolego na zimnym świece (bo wstawieniu do garażu), wkręć z powrotem, odpal, jedź się przejechać, dobrze go rozgrzej, wróć i spróbuj wykręcić inną. Nie zawsze jest tak jak teoria mówi :nienie: Ja pisze z doświadczenia, a nie z książeczek :D

Opublikowano (edytowane)
No nie wiem. Analogiczna sytuacja to np montaż sworznia w tłoku. Każdy kto choć raz to robił wie, że tłoka trzeba podgrzać, a sworzeń sam się wsunie, ma zimno - męczarnia i łatwo o uszkodzenie. Praktyka, praktyką ale zasad termodynamiki nie oszukasz Kolego. Zakręcanie no to już na zimnym, żeby się potem nie okazało, że są złym momentem wkręcone. Edytowane przez Firehand
Opublikowano
No to ja wiem. To niby dlaczego łatwiej wykręcisz świecę iskrową niż świecę żarową? Ja wykręcałem na zimnym i na ciepłym więc wiem. Dobra zresztą każdy wie swoje i bez sensu ciągnąć ten temat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma sie co kłócić, wykręciłem na letnio wszystkie bez najmniejszych problemów :)

Założyłem cały komplecik, uszczelki pod kolektor nówki, wszystko wyczyszczone, poskładane, nowy filterek paliwa.

Odpowietrzyłem układ, i odpalił od strzała. :)

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc :cool2:

 

EDIT:

Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz, mianowicie sądziłem że ktoś wymienił u mnie kolektor dolotowy na ten bez klapek (bo taki faktycznie jest) a przy czyszczeniu wyczaiłem datę produkcji kolektora, i pokrywa się ona z datą produkcji samochodu.

Do tego nigdzie nie ma wężyka podciśnieniowego do sterowania klapkami, zaworka ani wiązki elektrycznej.

Na kompie nigdy nie wywalało żadnego błędu dotyczącego tego układu.

Czy możliwe jest że auto wyszło fabrycznie bez klapek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Argument jak dla mnie nie na miejscu zważywszy na to, że aluminium (materiał z jakiego wykonana jest głowica) ma dwa razy większy współczynnik rozszerzalności cieplnej niż stal (korpus świecy żarowej). Wniosek nasuwa się chyba sam.

No właśnie,nasuwa się sam.

No nie wiem. Analogiczna sytuacja to np montaż sworznia w tłoku. Każdy kto choć raz to robił wie, że tłoka trzeba podgrzać, a sworzeń sam się wsunie, ma zimno - męczarnia i łatwo o uszkodzenie. Praktyka, praktyką ale zasad termodynamiki nie oszukasz Kolego. Zakręcanie no to już na zimnym, żeby się potem nie okazało, że są złym momentem wkręcone.

Bo przy wkładaniu sworznia nagrzewasz tłok, a sworznia nie (spróbuj nagrzac swożeń zobaczymy czy włożysz :norty: ).A przy wymianie świec jeżeli jest rozgrzany silnik to tak samo nagrzana jest głowica jak i świeca.Trudno by było żeby głowica była gorąca a świeca zimna,dlatego tak jak kolega napisał nigdy nie wymienia się tych elementów na gorącym bo można wtedy ukręcić świecę(która raczej za pancerna nie jest) lub zerwać gwint w głowicy.Zwyczajnie na ciepłym głowica zaciska świece.

Dlatego zanim coś napiszesz i zaczniesz się spierać to pomyśl.

PS.Jak się popieści to się wszystko zmieści :norty: .

Pzdr.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Tak ap ropo, ja nie dawno zmieniałem na NGK, ale radził bym uważać przy wykręcaniu starych !!! jedna się tak zapiekła ze ukręciła się i to przy samej głowicy tak ze nie bardzo było za co złapać, kombinował koleś 3 dni rozwiercał, nawiercał itd aż doszedł do momentu ze już się nie dało więcej bo by wpadła do środka :/ zawiozłem auto do gościa który się specjalizuje w takich tematach i na szczęście udało się wyciągnąć bez ściągania czapy zapłaciłem 130 zl jak by nie dało rady to koszta ok 1500...!!!! to tak ku przestrodze :)
Opublikowano
Swiece Beru 11V M10x1 nr kat GN 024 0100226362, smar do świec żarowych GKF01 Beru, daj nowe uszczelki na kolektor i delikatnie przykręcaj go ponieważ jest plastikowy i przy dokręcaniu może popekać

 

kolego co polecałes te świece to są takie jak te bo nr ten sam http://moto.allegro.pl/swiece-zarowe-bmw-3-e46-320d-136km-e39-530d-beru-i2044294696.html

musze tez u siebie wymienic bo juz drugi rok wymieniam i nie moge się zabrac :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.