Skocz do zawartości

320d -20'C czyli prawdziwy test dla Diesla


silbergrau

Rekomendowane odpowiedzi

Temperatury jakie są każdy widzi - jak zachowują się wasze diesle? Temperatura rzędu -20 stopni to już pewne wyzwanie dla diesla...chętnie odpalają? :)

 

U mnie ostatecznie umarł 8 letni akumulator z pierwszego montażu :) założyłem Vartę Silver 85Ah (model F18 - dedykowany do wielu modeli Bmw)

Wszystko ładnie pasuje, tylko jest 2cm niższy niż OEM i pod docisk trzeba podłożyć jakiś filc itp.

Edytowane przez silbergrau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

auto na zewnątrz, rano -18, musiałem 3 razy długo kręcić zanim zapalił, trochę sie zdziwiłem bo świece żarowe wymieniane 3 miesiące temu, akumulator sprawny bo rozrzusznik żwawo kręcił,

 

jak sprawdzić czy świece sprawne? co może być jeszcze problemem?

może filtr paliwa ? komputer pokazuje mi serwis za 2000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto na zewnątrz -16 st. C - nie odpalane przez 3 dni

 

Musiałem 3 x zakręcić + dodać gazu żeby odpalił

 

Dawno nie wymieniany filtr paliwa - czytałem gdzieś na forum że może mieć to pewien wpływ

 

Paliwo na zimę leje BP Ultimate (-25 st. C)

 

Ale chyba coś nie tak jest - spalanie jesień; zima przy ciężkiej nodze min. 10 l/100 km w mieście

 

Jak kupię "kabel" będę sprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu w styczniu zamarzła woda w filtrze paliwa u mnie (samochód stał w garażu niepalony 2 tygodnie, a było cały czas - 10, -15 stopni) Przy próbie odpalenia silnik kręcił jakby ciężej, po 3 próbach padła bateria i koniec. Bulgotanie paliwa z okolic filtra naprowadziło mnie na problem - po wymianie filtra odpalił z dotyku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330d 204KM 2004r, uszkodzony sterownik świec żarowych, żadna świeca żarowa nie grzeje:

 

przy -5: odpalał idealnie od pierwszego obrotu wału

przy -12: zakręciłem, załapał od razu i zaraz zgasł. za drugim razem odpalił i było OK.

dziś -13, po całej nocy stania w temp. przynajmniej -17: załapał po 2-3s, zgasł. za drugim razem załapał od razu, ale znów zgasł. za trzecim tak samo. potrzymałem 15 sekund na rozruszniku i odpalił.

 

podejrzewam, że ze sprawnymi świecami żarowymi odpalałby perfekcyjnie. oddaję sterownik niedługo do naprawy i zobaczymy :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

U Mnie w nocy -19 a rano miła niespodzianka wsiadam i za raz odpalam (tak jak latem) a nic nie robiłem zadnych tam świec ani filtra tylko że jeżdżę na paliwie z za wschodniej granicy i chciałem dziś dolać trochę z karnistra a tu lipa... taka gęsta ropa, że nie chce lecieć przez lejek (tzn. to sitko w lejku) :mad2: mam tę ropę w baku i boje się zę jak będzie zimniej to może być źle... może jakiś uleprzacz do paliwa wlać co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przykład z dzisiejszego dnia.

Rano -3 w garażu, odpaliło od razu. Dojechałem do pracy 26km w jedną stronę, zgasiłem. Po 8 godzinach stania na mrozie -12 stopni ja do samochodu łechtu, łechtu, rechu, rechu i nic. Kręciłem aż do zajechania aku. Dobrze, że trafił się jakiś poczciwy chłopina i mnie trochę pociągnął po przyzakładowym parkingu i ruszyło. Byłem mega zaskoczony, że będą takie problemy.

I chyba są bo całą drogę do domu paliła mi się kontrolka DDE od świec żarowych.

Co to może być?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś -14,5

słychać było że przy I obrocie rozrusznika mróz go skuł ale za 3rd obrotem poszedł,

jutro nagram moje odpalenie z temp na kompie

jak ktoś mi napisze że przy -20 odpala mu jak w lato to sorry ale chyba ma coś ze słuchem,

dyszel nie lubi takiej arktyki pomimo oleju 5w40

wskazówka łapie pion po ok 6-6,5km przez miasto przy staniu na co 2 świetle a nie mam webasto :/

ps

osobiście nie lałbym w zimę paliwa premium bo przez to że jest drogie to pewnie rzadko kto to tankuje, lepiej zalać zwykły gnój na markowej stacji o dużej rotacji aut.

 

ps 2

również nie odważyłbym się odpalania na "popych"

 

ps 3

jak sprawdzić świece żarowe inpą ? pytam z ciekawości bo wymieniałem wszystkie 4, 2 lata temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wasze przynajmniej kręcą :P moje jak postoi 3 dni to ledwo obraca silnikiem rozrusznik :) ale jeden aku oddany na gwarancje a ten widać co mi dali w zastepstwie też nie daje rady :D a poboru prądu nie ma, chyba :D ale napisze jakbym miał sprawny akumulator czyli w momencie jak odpalam z kabli :D zero problemów, pali od 3 obrotu rozrusznikiem i nie ma żadnego gaśnięcia, falowania obrotów ani innych ciekawych zjawisk.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problemy przy minus 2, rozrusznik kręcił powoli i auto nie zapalało. Przyczyną był słaby akumulator. Tydzień temu wyciągnąłem akumulator i ładowałem go od 22 do 10, czyli 12h w miare porządnym prostownikiem i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu jak na razie nie ma problemu z odpaleniem. Dzisiaj autko stało całą noc w garażu na komp. pokładowym minus 8 , a po wyjechaniu z garażu minus 11 i zapalił bez problemu. Zobaczymy jak będzie przy minus 20. Świece żarowe wymieniałem w maju po zakupie autka, tylko mam problem z dogrzaniem silnika - termostat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ciekawie sprzeglo dziala tak lagodnie, i biegi tak z oporem i kierownica też na początku ciężej chodzi :)

potwierdzam odgłos traktora na poczatku :P

TAK! Poprostu jak wciskam sprzeglo, to jak w maslo. ;-) A jak mam bieg zapiac, to poprostu "dwoma rekami". :cool2:

Jutro zwroce uwage na kierownice, bo jakos nie zauwazylem roznicy szczegolnej.

Exx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ciekawie sprzeglo dziala tak lagodnie, i biegi tak z oporem i kierownica też na początku ciężej chodzi :)

potwierdzam odgłos traktora na poczatku :P

x3

Tyle się nasłuchałem o problemach z odpaleniem, bałem się co to będzie z tym dieslem zimą że pojadę gdzieś np do Czech na deskę a tu po południu zonk i nie odpali. Ale zawsze odpala od razu. Nawet jak mrozy takie jak dziś rano chyba -20 nie kręci nigdy dłużej niż sekundę, dwie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to i ja dodam coś od siebie

 

w weekend byłem w swoich rodzinnych stronach, okolice Nowego Sącza, temperatura -16 jak wstałęm o 9 rano to w nocy nie wiem ile było odpalił od sztycha, jeden obrót i silnik chodził :D oczywiście wiadomo że jak traktor ale chodził bez problemu

dziś już we Wrocławiu -13 stopni o 7 rano, również odpalił od sztycha bez najmniejszego oporu,

 

u mnie również sprzęgło wchodzi jak w masło przy takiej temp zaraz po odpaleniu, a biegi strasznie ciężko, chodzi jak traktor, troche nim rzuca ale po kilku sekundach jest ok

 

teraz tak, auto mam dwa lata i od tej pory nawet raz nie wyciągałem ani nie ładowałem aku, a jest Centra Futura +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wam skrzynia ciężej chodzi to może znak że czas na zmianę oleju w skrzyni ?

ja nie zauważam żeby drążek mi chodził ciężej przez gęsty olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.