Skocz do zawartości

530d Duze spalanie dlaczego??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wydaje mi sie ze moja e39 duzo pali a kupiłem ten silnik ze wzgledu na spalanie i bezawaryjnosc.Na trasie do 100km/h nie moge zejsc ponizej 11 litrów srednio to 12 w miescie 15-16 wychodzi.Testowałem z nalaniem paliwa to pełna wskazania komputera tez sa wysokie mniej wiecej zgodne z tymi w rzeczywisctosci.Czy mam tak duze spalanie ze wzgledu na skrzynie automatyczna.Czy cos moze byc uszkodzone? Zaznaczam ze w moich testach starałem sie pojechac bardzo ekonomicznie przy szalenstwie wartosci nawet bym nie chciał podawac:D
Opublikowano

Co prawda mam swoje auto od niedawna, ale zrobiłem nim już około 3 tys. km wiec co nieco zdążyłem zauważyć.

 

Przede wszystkim patrz na ekonomizer, a w trasie w miarę możliwości używaj tempomatu.

Jeśli się rozpędzasz, to gaz głęboko i odpuszczasz po osiągnięciu zaplanowanej prędkości, długie powolne rozpędzanie na dobra sprawę zwiększa zużycie.

Ja na 500 km trasie Bielsko-Biała - Ostrołęka potrafię zejść do 6 litrów mając średnia prędkość na poziomie 70 km/h, średnia liczona wg tankowania, nie wg kompa.

I jeszcze jedna dość subiektywna kwestia, tankuje na Lukoilu na innych stacjach, Shell zwłaszcza, zużycie mam większe, sporo większe.

 

W mieście muszę się liczyć ze spalaniem 10-11 litrów, ale to kwestia automatu i masy auta.

Jeśli nie ma jeszcze odblokowanych to odblokuj testy i zobacz jak ma się temperatura silnika, ja miałem padnięte termostaty i po wymianie spalanie spadło o 0,5l/100.

 

Byłem mocno sceptycznie nastawiony na Diesla, wcześniej e34 2,5i na Vanosie, niemniej jednak zaczynam coraz bardziej lubić ten silnik, bo koszty eksploatacji e34 LPG & e39 3.0d są całkiem porównywalne.

Opublikowano
witam, na spalanie ma wpływ wiele czynników zacznij od techniki jazdy z automatyczną skrzynią biegów sprawdź układ jezdny tzn. zbieżność geometrię , opór toczenia kół,wymień filtr powietrza i sprawdź wylot spalin zwłaszcza jak masz katalizator może masz zatkany , sprawdź układ odpowietrzania silnika. zmień stacje paliw
Opublikowano
podłączę się pod temat mam takie samo auto w ciągu ostatnich 2 mc-y nie mogę zejsć poniżej 12 litrów i uwierzcie naprawdę spokojnie jeżdże wcześniej przy takiej samej jeździe max 10l pół roku temu wymieniłem olej wszystkie filtry a w zeszłym miesiącu obydwa termostaty nie wiem o co kaman:/jeżdże co dziennie 12 km do pracy po w miarę prostej drodze...
Opublikowano
Co przyszlo mi na mysl to mam w maire duze koła ale wydaje mi sie ze przez nie chyba nie powinienem miec tak duzego spalania.Mam alufelgi 18 m-pakiet z oponami 235/40.Czy az tyle wiecej było by przez te koła??
Opublikowano

Witam

Nie wiem ale to chyba ja mam coś uszkodzone ja wymieniłem ostatnio czujnik wysokiego cisnienia na listwie czujnik doladowania turbo i regeneracja wtryskow

teraz na kompie verb1 6.6 verb2 6.7 o co chodz?

Opublikowano
Witam

Nie wiem ale to chyba ja mam coś uszkodzone ja wymieniłem ostatnio czujnik wysokiego cisnienia na listwie czujnik doladowania turbo i regeneracja wtryskow

teraz na kompie verb1 6.6 verb2 6.7 o co chodz?

z tego co wiem to verb1 i verb2 to w pozycje dla np dwuch kierowców aby osobno patrzeli na swoje spalanie.skasuj oba i jeździj na jendym tylko zobacz co bedzie pokazywało

Opublikowano
co do nadmiernego spalania to jest kilka podstawowych rzeczy. nie dogrzany silnik , lejące wtryski ,zly kont wtrysku,uwalony przepływomierz, rózne czujniki np.temperatury nie koniecznie ten cieczy chłodzącej który pokazuje temp.cieczy chłodzącej w kokpicie tylko iny z którego korzysta komputer do obliczenia dawki .czujniki temp paliwa.wszystkie te dane odczytuje komputer i dobiera dawke paliwa, doładowania w zaleznosci od rozgrzania silnika obciązenia danych obrotów.trzeba posprawdzac wszystko podstawowe rzeczy sprawdzic to przepływka,wtryski i kont wtrysku. jest tez inna opcja podpięty power box który zawyza dawki w celu uzyskania wiekszej mocy.moze masz taki a nie wiesz.... współczuje duzego spalania ciezko to wykryc co i gdzie.
Opublikowano

cos macie zepsute,moj pali srednio 10l i ciezko aby palil wiecej nawet jak mu depne,nie raz mam nawet wrazenie ze jak deptam to mniej pali :) :cool2:

ps:chyba ze 100% jazdy robisz w miescie co chwlie gasisz auto na zimnym silniku to moze i ci palic te 15l....

Opublikowano
miałem kiedys e46 330d i paliła mi srednio 8-9 litrów srednio dynamiczna jazda 70%trasa 30 miasto.oszczednie jezdząc spalała ok 7.5 srednio wiec jesli piszecie ze na trasie ie mozecie zejsc ponizej 8 to cos nie tak jest.faktycznie nie dogrzane 3.0 w miescie co chwila odpalane nie zdąrzy sie rozgrać bedzie paliło 15
Opublikowano

Witam kolegów leonlionheart i koli83

 

Proszę nie pisać, że verb1 i verb2 to zużycie dla dwóch osobnych kierowców, bo to są niezłe bajki.

 

Jak czegoś nie wiecie, to proszę nie rozpowszechniajcie sowich domysłów, bo wprowadzacie ludzi w błąd.

 

Jak niby wasze BMKI, maja rozpoznać, czy to jedzie żona, mąż a może teściowa :) Ale ubaw. :norty:

 

Tak dla przykładu w BMW e46 macie dwa liczniki przebiegu dziennego, tam wg was pewnie też przebieg zlicza się w zależnosci od tego czy jedzie żona czy maź? Odpowiem: NIE. Dwa przebiegi nabijają się równocześnie i tak samo działa średnie zużycie paliwa. Oba się nabiją jednocześnie, ale (uwaga, bo to jest kluczowe dla zrozumienia fenomenu Verb1 i Verb2 ) można je skasować niezależnie od siebie i wtedy będą pokazywały różne wartości, bo zliczane z różnych dystansów. Żona i mąż nie mają tu nic do rzeczy. :D

Opublikowano

napewno masz racje ze moja Beemka ni e poznaje czy jade ja czy zona he he he

Ale jesli wiesz to mi powiedz dlaczego tak mało pali tzn. dlaczego pokazuje takie małe zuzycie moze to blad kompa juz kilka razy kasowałem i zawsze wraca do tych wartości

Opublikowano
Witam kolegów leonlionheart i koli83

 

Proszę nie pisać, że verb1 i verb2 to zużycie dla dwóch osobnych kierowców, bo to są niezłe bajki.

 

Jak czegoś nie wiecie, to proszę nie rozpowszechniajcie sowich domysłów, bo wprowadzacie ludzi w błąd.

 

Jak niby wasze BMKI, maja rozpoznać, czy to jedzie żona, mąż a może teściowa :) Ale ubaw. :norty:

 

Tak dla przykładu w BMW e46 macie dwa liczniki przebiegu dziennego, tam wg was pewnie też przebieg zlicza się w zależnosci od tego czy jedzie żona czy maź? Odpowiem: NIE. Dwa przebiegi nabijają się równocześnie i tak samo działa średnie zużycie paliwa. Oba się nabiją jednocześnie, ale (uwaga, bo to jest kluczowe dla zrozumienia fenomenu Verb1 i Verb2 ) można je skasować niezależnie od siebie i wtedy będą pokazywały różne wartości, bo zliczane z różnych dystansów. Żona i mąż nie mają tu nic do rzeczy. :D

ja niec nie pisałem o zadnym mezu i zonnie tylko o 2 uzytkownikach.w golfie miałem po 2 pozycje z kazdego w kompie i to było dla 2 uzytkowników moze w bmw jest inaczej.niech bedzie

Opublikowano
Komputer przelicza dystans jaki przejechałeś. I w zależności od tego może pokazywać dwa różne wyniki. Różne odległości a w nich różny styl jazdy.
Opublikowano
Ale jesli wiesz to mi powiedz dlaczego tak mało pali tzn. dlaczego pokazuje takie małe zuzycie moze to blad kompa juz kilka razy kasowałem i zawsze wraca do tych wartości

 

NIe rozumiem co Ci wraca do tych samych wartości? Opisz swój problem.

 

Ja chciałem tylko sprostować kwestię błędnej interpretacji ustawień spalania średniego, a to, że ci mało pokazuje na kompie to już inna para kaloszy. Możesz sobie skalibrować w teście nr 20.

 

Pozr.

 

Coobin

Opublikowano

 

ja niec nie pisałem o zadnym mezu i zonnie tylko o 2 uzytkownikach.w golfie miałem po 2 pozycje z kazdego w kompie i to było dla 2 uzytkowników moze w bmw jest inaczej.niech bedzie

 

Opisz nam tak z ciekawości jak to działało, że twój Golf wiedział kto kiedy jedzie i przeliczał spalanie na 2 użytkowników.

 

Cokolwiek napiszesz ja dam już swoją odpowiedź. W golfie działa to tak samo jak w BMW, masz dwa wyniki spalania średniego, każdy dla innego dystansu. Nie ma to nic wspólnego z użytkownikami samochodu, może ich być nawet 100.

 

Jak dalej nie wierzysz to skasuj dwa śr. spalania w tym samym momencie i komp będzie pokazywał identyczne wartości zawsze.

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano

 

ja niec nie pisałem o zadnym mezu i zonnie tylko o 2 uzytkownikach.w golfie miałem po 2 pozycje z kazdego w kompie i to było dla 2 uzytkowników moze w bmw jest inaczej.niech bedzie

 

Opisz nam tak z ciekawości jak to działało, że twój Golf wiedział kto kiedy jedzie i przeliczał spalanie na 2 użytkowników.

 

Cokolwiek napiszesz ja dam już swoją odpowiedź. W golfie działa to tak samo jak w BMW, masz dwa wyniki spalania średniego, każdy dla innego dystansu. Nie ma to nic wspólnego z użytkownikami samochodu, może ich być nawet 100.

 

Jak dalej nie wierzysz to skasuj dwa śr. spalania w tym samym momencie i komp będzie pokazywał identyczne wartości zawsze.

 

Pozdr.

 

Coobin

 

nie mówie ani nie mówiłem ze auto wie kto jesdzie samochotem tylko były wszystkie opcje w bc podwójnie w poz.1 i poz.2 równoległe dane wsiadasz ostawiasz bc na pozycje 1 i ci liczy srednie spalanie kilometry pokazuje ilosc km na pozostałym paliwie .wsiada drugi kierowca ustawia w pozycje 2 i ma swoje dane srednie spalanie i wszystkie inne parametry nie ze tylko srednie spalanie tylko wszystkie opcje

Opublikowano

A może kolega coś jaśniej, jak mam sobie ustawić BC w pozycji 1 lub 2? Byłyby to ciekawy bajer, a 5 lat jeżdżę E39 i o tym nie wiedziałem. :norty:

A no i jeszcze jakie "inne opcje" są w BC, oprócz dystansu, spalania, zasięgu, czy stopera itp. o których nie wiem. No chyba że drugi kierowca jeździe w innym wymiarze czasoprzestrzeni i można mu ustawić inną datę i godzinę.

A już tak na serio, BC zlicza średnie spalanie równolegle w obu pozycjach niezależnie od tego kto jedzie. W żadnej innej części (funkcji) BC nie widziałem fizycznej możliwości ustawienia podziału na 2 odczyty.

Jak Ci BC pokazuje za mało lub za dużo w stosunku do stanu faktycznego w kwestii spalania to zrób sobie korekcję. Gdzieś leży podpięty wątek z ukrytymi funkcjami i jest tam opisany sposób korekcji. Ja musiałem podnieść wartość o około 8% i teraz to co podaje BC pokrywa się prawie idealnie ze stanem faktycznym.

Opublikowano
A może kolega coś jaśniej, jak mam sobie ustawić BC w pozycji 1 lub 2? Byłyby to ciekawy bajer, a 5 lat jeżdżę E39 i o tym nie wiedziałem. :norty:

A no i jeszcze jakie "inne opcje" są w BC, oprócz dystansu, spalania, zasięgu, czy stopera itp. o których nie wiem. No chyba że drugi kierowca jeździe w innym wymiarze czasoprzestrzeni i można mu ustawić inną datę i godzinę.

A już tak na serio, BC zlicza średnie spalanie równolegle w obu pozycjach niezależnie od tego kto jedzie. W żadnej innej części (funkcji) BC nie widziałem fizycznej możliwości ustawienia podziału na 2 odczyty.

Jak Ci BC pokazuje za mało lub za dużo w stosunku do stanu faktycznego w kwestii spalania to zrób sobie korekcję. Gdzieś leży podpięty wątek z ukrytymi funkcjami i jest tam opisany sposób korekcji. Ja musiałem podnieść wartość o około 8% i teraz to co podaje BC pokrywa się prawie idealnie ze stanem faktycznym.

tak miałem w golfie wszystko podwójnie jak w windowsie kazdy odpalał swoje ustawienia :mrgreen: w bmw tego nie masami mówicie.a ja w swoim tez nie mam bo mam podstawowy bc a tylk w pełnym jest info typu verb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.