Skocz do zawartości

F10 Hi-Fi Proffesional


bumie5

Rekomendowane odpowiedzi

Robiąc audio w zewnętrznym profesjonalnym car audio za 20tyś dostaje się takie akustyczne v12 w porowaniu do R6 w B&O i R4 w HIFI PRO. I nikt mi tego nie wmowi ze fabryczne nawet firmowane audio jest lepsze od tego ktore sa podrasowane w firmach zewnetrznych. Za 5tyś z groszami mamy efekt lepszy od całego Banga, no ale nie ma szpanu bo nie mozemy pochwalić się napisem na głośnikach :D dodam że nie chodzi tutaj o ilość głośników ale o ich jakość i odpowiedni prąd żeby je napędzić z wysokiej klasy wzmacniacza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No tak, idąc tym tropem po co wydać 20 na banga jak można założyć w garażu zestaw głośników pójdźmy dalej, po co wydać 400 na F10 jak można kupić za 80 lancera i nie widać różnicy w miarę podobne auto a w kieszeni zostaje 320 na zrobienie skory audio podniesienie mocy itd. I po całej operacji będzie o wiele lepsze niż oryginalne f10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie poważny chyba nie słyszałeś jak gra bang. W moim bmw mam proffesional a u żonci w audi jest bang. Od kiedy usłyszałem jak to gra w audi w bmw nie zgłaszam więcej niż na 20%. Myślę że zbudowanie systemu o podobnej jakości jest możliwe za niższą cenę ale trzeba by rozgrzebać całe auto. Według mnie jest to bez sensu przy tak wysokiej cenie zakupu dodatkowe 20tyś (dla audiofila) nie ma znaczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panie poważny chyba nie słyszałeś jak gra bang. W moim bmw mam proffesional a u żonci w audi jest bang. Od kiedy usłyszałem jak to gra w audi w bmw nie zgłaszam więcej niż na 20%. Myślę że zbudowanie systemu o podobnej jakości jest możliwe za niższą cenę ale trzeba by rozgrzebać całe auto. Według mnie jest to bez sensu przy tak wysokiej cenie zakupu dodatkowe 20tyś (dla audiofila) nie ma znaczenia.

 

Kilka dni temu wyjechało ode mnie BMW F10, którego nagłośnienie zostało zbudowane w oparciu o komponenty Audio System X200 PLUS. Taka jest jego nazwa dystrybucyjna, ale na ten moment jest to połączenie systemu Gladen (mid + tw) oraz Audio System (woofer). Przed podstawieniem klient chciał, aby zagrało podobnie jak B&O w A6, którym przyjechano równolegle podstawiając Fke. Nagłaśniałem już wielokrotnie auta BMW E6*, E9* początkowo na bazie Audio System,a później systemu Gladen. Jednak połączenie Gladena z nowym wooferem AS wypada jeszcze lepiej. Fabrycznie na pokładzie w tym aucie był system HiFi w wersji podstawowej. Połączenie, o którym pisałem powyżej totalnie zdeklasowało to co oferowało HiFi, a w mojej ocenie również wypada lepiej niż B&O w A6 (nawiązaując do kosztów jego zakupu). Odsłuch A6ki nie był długia, ale wystarczający na tyle, aby wychwycić podstawowe słabości w stosunku do tego co powstało w F10. Jeżeli ktoś ma ochotę na poprawę brzmienia systemu audio, to można to zrobić za rozsądne pieniądze. Wbrew pozorom nie jest to montaż P&P, ale po wykonaniu szeregu dodatkowych zabiegów, dobraniu odpowiedniego wzmacniacza, strojeniu brzmi bardzo dobrze. Jeżeli kogoś będzie interesowało więcej informacji na ten temat, to zapraszam na PW.

Edytowane przez batonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt zakupu systemu do Fki jest większy od tego do poprzedniej generacji. Do E kosztował 1999 PLN, a do F 2599 PLN. Tak jak wspominałem różnica polega na zastosowaniu innego woofera. Komora pod fotelem w nowej wersji jest płytsza. Wzmacniacz mocy zasilający te komponenty, który w mojej ocenie sprawdza się doskonale (sprawdziłem wiele) kosztuje 1200 PLN. Nie są to grosze, ale mając na uwadze koszt zakupu samochodu lub poszczególnych opcji nagłośnienia (nawet rynek wtórny), to nie jest to jakaś zabójcza kwota, a wypada zdecydowanie lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jaka jest Twoja profesjonalna ocena systemu hi fi prof w bmw? Wg Ciebie nadaje sie? Temat jest o hi fi prof i wypowiada sie tu wielu userow np ja. Ciekaw jestem jak to slyszy profesjonalista? Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie słyszałem jeszcze tej konfiguracji w nowych Fkach, więc nie mogę wydać jednoznacznej opinii. Nie mam wątpliwości (znając specyfikację systemu), że w zakresie niskich rejestrów nowy woofer ASa zapewnia większe doznania. Jednak to tylko fragment pasma. Mogę mieć włąsną teorię na bazie własnych doświadczeń z fabrycznymi systemami "wysokiej" klasy, ale nie będę wypowiadał się publicznie nie mając pewności. Jak jest ktoś z okolic Wrocławia i posiada HiFi Prof, to mogę odłsuchać i wydać opinię :D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie podjade w wolnej chwili ;) gdzie masz firmę?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie brak czasu ale dam znać ;) na Prv dostałem.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledzę ten wątek bo definitywnie będę zmieniać sound system w moim aucie (HIFI S676A). Na ten moment jestem zdecydowany na Gladen One 200, ale że jestem laikiem to jednej rzeczy nie rozumiem. Wszyscy tu opisują jaki ten system jest super i jak świetnie brzmi, ale jak liczę komponenty tego zestawu to tam jest 6 głośników ... i wszystkie są na przód. A co z tyłem auta??? Z tego co wiem (a mogę się mylić) to HIFi ma 10 (lub 8 według innych źródeł) głośników i ze cztery są z tyłu. Kiedy przełączam dzwięk tylko na tył to brzmi to fatalnie... to co, zmieniamy przód na super duper system a tył zostaje badziewny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W akustyce nie obowiązuje zasada im więcej tym lepiej. Typowa instalacja opiera się na systemie dwu lub trójdrożnym na przodzie i bywa uzupełniana głośnikiem niskotonowym w zakresie najniższych rejestrów. Rdzeniem każdorazowo jest system przedni. To on odpowiedzialny jest za poprawność sceny dźwiękowej. Wykorzystując dodatkowo subwoofer instalowany przykładowo w bagażniku dążymy do tego, aby usłyszeć go "na desce" przed sobą. Jeżeli gramy z głośników z tylnych drzwi, półki, to psujemy cały efekt. Wytłumaczenie jest proste. Idąc na koncert siadamy przodem do sceny i całe "wydarzenie" muzyczne mamy przed sobą. Analogiczną sytuację chcemy uzyskać w samochodzie. Jeżeli wokalista stał na środku sceny, a gitara basowa była po prawej, to dążymy do tego, aby je tam usłyszeć. Mając zainstalowane głośnik na tyle powodujemy, że pozorne źródło dźwięku będzie zlokalizowane na pewno nie tam gdzie byśmy chcieli. Podsumowując. Przy wykonaniu tej instalacji dokonuję ustawienia, które powoduje, że głośniki z tyłu nie są wykorzystywane. Jeżeli ktoś ma obawy, że sam system przedni nie podoła, to zapewniam, że auto jest na tyle małym pomieszczeniem, że bez problemu da radę efektywnie i efektownie je nagłośnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchanie muzyki w samochodzie to tak jakby zamknąć się w szafie w połowie wypełnionej ubraniami. Zasady akustyczne można sobie na półkę między książki włożyć. Akustyka w aucie zmienia się w zależności od miejsca w którym siedzisz. Wydaje się, że im więcej głośników tym lepiej, bo system jest rozporszony (mniejsze moce głośników), nie powstaje ściana dźwięku która wali od szyby do szyby. Każdy system to czarownie klienta, liczą się osobiste odczucia więc jeśli masz możliwość wcześniejszego odsłuchu to świetnie. Teoretycznie idealnie by było jakbyś miał system który kształtuje charakterystykę każdego głośnika w zalezności od miejsca w którym siedzisz oraz ilu masz psażerów na pokładzie.

Jeśli dużo słuchasz tylko z jednego systemu to i tak po jakimś czasie system ci się znudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.