Skocz do zawartości

E39 2003r 2.5D 163km common rail do 2tyś nie chce ruszyc


technicsaudio

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kupiłem BMW e39 z 2003 roku z silnikiem diesla 2.5 common rail 163 km z automatyczną skrzynią biegów, dwa dni po zakupie zorientowałem się że coś jest nie tak ponieważ autem nie można dynamicznie ruszyc dopiero od 2 tyś obrotów dostaje kopa i zaczyna jechac, ma też bardzo słaby 5 bieg. Sprawdziłem turbine u mechanika i jest wszystko ok oraz wyczyściłem zawór EGR i wymieniłem przepływomierz, były też sparciałe przewody podciśnieniowe od turbiny zostały wymienione i teraz zaczeła lepiej jechac od 2 tyś obrotów ale z miejsca nadal nie chce ruszyc żwawo. Prosiłbym o pomoc w odnalezieniu co może byc walnięte.

 

Komputer u mechanika pokazuje błąd sterowanie ciśnieniem ładowania P1E30 oraz świece żarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie chce ruszac dynamicznie wychodzi na to ze masz mało nm od dołu czyli turbo pompuje słabo od dołu.moze byc wina zaworków sterowania turbiną albo cos z turbo poniewaz z opisu wynika ze słąbo ciągnie do 2ys obrotów i słaby 5 ty bieg mówisz wiec moze w górnej granicy obrotów tez zdycha......?i nie ciągnie.zamułka przy ruszaniu to moze byc nie poprawna prace ukłądu egr ze zadusza ci go spalinami na niskich obrotach. w kazdym razie masz słabe doładowanie ponizej 2tys obr. przyczyn moze byc kilka.miałes robiony podgląd parametró podczas jazdy?ile poppuje turbo do 2tys? czy jest tyle co wymaga komputer.moze cos z układem paliwowym.moze pompka progowa podaje ci słabe cisnienie .niech sie wypowie ktos kto ma taki silnik i jakies doswiadczenie z usterkami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody podcisnieniowe mogly byc uszkodzone od dluzszego czasu - w zaleznosci od stopnia uszkodzenia - moglo to doprowadzic to zapieczenia sie gruszki od turbo. Sprawdz jak zachowuje sie po odpaleniu silnika (powinna sie poruszyc po kilku sekundach), ew. sprobuj ja rozruszac.

 

Warto tez przeczyscic (w razie koniecznosci wymienic) elektrozawor sterowania turbina (ten do ktorego dochodzi waz z podcisnieniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś "przy pomocy mechanika", masz uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. To podstawa, od razu do wymiany!

Świece też należało by przejrzeć, ale oby nie daj Boże, zaraz się nie okazało, że nie ma pieniędzy i czy da radę ich nie ruszać, a co najwyżej przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał sprawdź świece, to nic nie kosztuje, sam to zrobisz przecież tylko uważaj przy wykręcaniu bo jak nie daj Boże się ukręcą to będzie bardzo źle, ale zapewne to wiesz :D A to nie benzyna, że wyjmiesz bez problemu. Powodzenia :D

 

P.S. uważaj na mechaników jak pojedziesz bo oni głupa palą, żeby kasę ściągnąć a nie pomóc. Chyba, że masz zaufanego. Ja na własnej skórze się przekonałem jak chcieli kasę wyciągnąć i się nie znali. Dopiero MaciekV8 z forum pomógł osobiście dzięki Bogu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry coś mi umknęło przy czytaniu pierwszego posta, diagnoza wskazuje na elektrozawór sterowania turbiną.

Najprościej podmienić na zawór od EGR i sprawdzić czy dalej będzie błąd. Jeśli tak to wiadomo co, jeśli nie musisz znać wartości ciśnienia doładowania (te które występują teraz), inaczej niczego nie znajdziesz.

Czujnik ciśnienia doładowania to pozycja 18 na schemacie:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

Koszt oryginału około 320 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2.5d idzie zrobic 212 koni programem? taki przyrowst?hmm 3.0d 184km robi sie na 215-225km a tu z 2.5 tyle wyszło?

Jak szukałem auta to sam widziałem kilka egzemplarzy 2.5d zrobionych na prawie 240KM (poparte wydrukami z hamowni).Tyle tylko, ze oprócz programu to one miały zdaję się zmodyfikowane niektóre bebechy: intercooler, turbo, wtryski. Gołym programem to nie wiem czy się da wyłuskać coś powyżej 200KM.

Nie chciałem jednak się pakować w takie auto bo kij wie jak to zrobione a kupić auto żeby się zaraz wysrało i pociągnęło po kielni to średni pomysł...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Parametry 525D

Seria 163KM,350 Nm.

Zoptymalizowane 195KM, 415 Nm (chiptuning).

Różnica 32KM, 65Nm.

Z reguły to jest max. co da się wyciągnąć z tego silnika przy pomocy elektroniki.

30 % przyrostu to chyba normalne? nie jakoś niebezpiecznie

To jest bardzo dużo i bez dłubnięcia mechaniki,się nie da.

Tylko proszę nie pisać,że te wiadomości to są bzdury,bo są oparte na wiadomościach od kilku firm zajmujących się takimi rzeczami i każdy mówił praktycznie to samo.

Więc coś nam tu "cukrujesz" :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tak dużo momentu? Trudno uwierzyć. To mój motor jest zrobiony na 301km i bodajże 443Nm, chociaż moment mnie nie interesował tylko to, że jak mnie ktoś pytał to aż ciężko wymawiać ciągle 286. A 300 już ławiej :D Chociaż myślę, że u mnie da się wyciągnąć więcej niż u kolegi ale hmm kolega pokaże wydruk i będzie wszystko wiadomo :D Czekamy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i zrobią ponad 200km z 2.5d ale bedzie dymienie i spalanie duze co sie nie kalkulije w zaden sposób. jakis majster wyczyscił czujnik i wgrał gotowca moze przejechał sie i stwierdził ze jest 212 koni :mrgreen: miałem 330d 184km po programie na 224km i 510nm(mam wydruk z hamowni) od 3.5tys niezła chmurka wiec to chyba było duzo mi sie wydaje albo wtryskki juz miały dosc.pamietam ze seria była po pierwszym shamowaniu.spalało sporo bo jak chciałem oszczednie srednio ponizej 7.5 to jak emeryt musiałem jeździc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Sorki ze odkupuje temat ale widzę że ten nie bardzo dokończony.

 

Otóż moje 2.5D 163km zbadane jako seryjne wypluło 172konie i 346Nm , po niedługim czasie poszukałem rokującego turbo od 3.0d poddałem sprawdzeniu czyszczeniu i wymianie zimnej strony

bez dłubania pojeździłem autem przez około 3 tyg. Po czym udałem się na hamownie no i virusik oczywiście.

Efekt po wymianie samego turbo bez strojenia to 185koni i 370Nm. Po wystrojeniu (jeszcze nie finalnym) auto wypluło 219 koni i 440Nm

 

jedynie nie wiem dla czego i czy to normalne jest bardzo slaby dół (pogłębiła go wymiana Turbiny) , dlatego chce sprawdzić czystość boost sensora gdyż zakładam że to akurat tu pomogło

 

https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/14102927_907949805976382_605232084987194734_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.