Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z Alpin White jest ten problem że robactwo trzeba szybko i często usuwać bo widać i konsekwencje pozostawiania inne niż w przypadku metalic'ów.

Na szczęście szybki prysznic i dobry środek nie pozostawiają widocznych sladów. Dobry wosk to podstawa :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Odpowiedzi 575
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Alpin White nie jest metalikiem, to raczej miękki lakier więc jeśli pozostawisz robactwo do trwałego zaschnięcia to ślady z czasem będą widoczne.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten lakier jest mało zabawny do mycia. Miałem taki w E92 i jak się trochę przybrudzi to jest walka, bo trzeba go dobrze myć, żeby nie został brud. Niby jest czysty ale przejedziesz palcem i się okazuje, że jednak może być czystszy. :) Do tego strasznie ciężko się zmywa z niego tłuszcz i smar. Np. mechanik z brudną łapką oprze się o auto i problem gotowy.
Opublikowano

Do niepodważalnych zalet Alpin White dodałbym uzasadniony powód do wychodzenia z domu ;)

Myjka ciśnieniowa, preparat na robale, szamponik, wosk itp... :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Ja za to polecam jakąś nanopowłokę na auto.

Odkąd mam taką u siebie to do zmycia robali wystarczy samo umycie myjką, żeby się ich pozbyć.

Generalnie umycie auta trwa teraz co najmniej 2 razy szybciej :D

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Rozważam nałożenie takiej powłoki. Ktoś mi polecał kilka opcji/kombinacji z powłoką kwarcową itp. Nie zdążyłem poczytać .... Czy ktoś może coś polecić, odradzić ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też jeżdżę z powłoką i to super sprawa. Co prawda efekt kropelkowania / łatwego schodzenia wody nie utrzymuje się za długo, ale zmywanie czegokolwiek z auta (owady, ptasie odchody, etc) to chwila i czysta przyjemność, schodzą bardzo łatwo. Zakurzone auto wystarczy przemyć miekką wodą, krótka trasa żeby "ściągnąć" jej nadmiar i znowu można cieszyć się czystym pojazdem :cool2:
Opublikowano
Jak długo wytrzymuje na samochodzie taka powłoka?

 

Przy dobrym dbaniu ( brak agresywnej chemii ) powinna po 12 miesiącach zachować 70% swoich właściwości.

Ja mam powłokę GYEON MOHS i w zestawie mam małą buteleczkę z tą powłoką, po myciu mogę ją na ściereczce rozprowadzić, na samochodzie przez co utrwala jej działanie.

Na razie raz tak zrobiłem i prawie nic z tej butelki nie ubyło.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Witam, wkrótce odbieram nową x3 Alpinweiss :D proszę, zaproponujecie jak zabezpieczyć auto na starcie! Nano powłoki, kwarc, wosk... a może jakieś kombinacje różnych metod? Zastanawiałem się na CarSpa w Tychach lub Motospa w Bielsku :?: pozdrawiam i gratuluję zapału i wytrwałości wszystkim dbającym! :mrgreen:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, wkrótce odbieram nową x3 Alpinweiss :D proszę, zaproponujecie jak zabezpieczyć auto na starcie! Nano powłoki, kwarc, wosk... a może jakieś kombinacje różnych metod? Zastanawiałem się na CarSpa w Tychach lub Motospa w Bielsku :?: pozdrawiam i gratuluję zapału i wytrwałości wszystkim dbającym! :mrgreen:

 

Nie ma sensu udawac sie w nowym autem do CarSpa etc..

Kup Ceramic Pro Light lub GYEON MOHS. Pooglądaj lub poczytaj jak nakładać i spokojnie ogarniesz temat w 2-3h. I zapłacisz 1/10 ceny. I jak ceramika lub kwarc to już nic innego. Ewentualnie quick detailer po myciu.

Jak będziesz w okolicy Katowic, Chorzowa i nie będziesz czegoś wiedział możesz wpaść na spota szkoleniowego :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Proponujesz, żeby położył sobie powłokę ot tak na lakier i to jeszcze w max. 3 godziny? Fajnie... :?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

A przepraszam co nie tak napisałem ?

 

Po zakupie lakier nie bedzie niczym pokryty. A przy powlokach najważniejsza rzeczą jest to żeby lakier był czysty odtłuszczony. Wystarczy go dobrze umyć , przetrzeć IPA i nie widze przecieskazan w nakładaniu.

A co do 3 h w przypadku powłok jednowarstwowych light to i tak nadto czasu.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niestety, ale lakier w nowym aucie będzie potrzebował tego samego procesu, co "już jeżdżący". Zwłaszcza jeśli ktoś chce przykryć to powłoką.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Niestety, ale lakier w nowym aucie będzie potrzebował tego samego procesu, co "już jeżdżący". Zwłaszcza jeśli ktoś chce przykryć to powłoką.

 

Ale o jakim procesie mówisz ? Korekty ? Oczywiscie mozna poprawiać fabrykę , ale wg mnie , a troszkę sie tych powłok juz na kładłem na rożnych lakierach i markach , w przypadku alpine white nie bedzie to miała zupełnie sensu.

Dla "normalnego" użytkownika i tak różnicy nie bedzie. Jedyne co zobaczy to szklistosci lakieru i kropelkowanie.

 

Oczywiscie, jeżeli ktoś to lubi mozna spędzić nad tym tydzień. Ja swoje auto robiłem w sumie około 46h. Po 3 latach najpierw 3etapowa korekta , mycie odtłuszczenie, przygotowanie cleanerem ceramic pro

potem 4 warstwy Ceramic Pro 9h i 2 warstwy ceramic pro light wszystko kładzione min w odstępach 12h.

Ale to trzeba kochać robic i mieć akurat troche wolnego czasu.

Opublikowano
Sa preparaty do matu. Zarówno powłoki ( nie pamietam producenta) jak i woski np Angelwax luminosity. Skarbnica wiedzy jest na kosmetykaaut.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam sie nad białą folią na auto w tym roku - mozecie polecic jakies rozwiazania, ktore beda wygladac jak oryginalny lakier BMW? Kolor docelowy to Alpine White :mrgreen:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niestety, ale lakier w nowym aucie będzie potrzebował tego samego procesu, co "już jeżdżący". Zwłaszcza jeśli ktoś chce przykryć to powłoką.

 

Ale o jakim procesie mówisz ? Korekty ? Oczywiscie mozna poprawiać fabrykę , ale wg mnie , a troszkę sie tych powłok juz na kładłem na rożnych lakierach i markach , w przypadku alpine white nie bedzie to miała zupełnie sensu.

Dla "normalnego" użytkownika i tak różnicy nie bedzie. Jedyne co zobaczy to szklistosci lakieru i kropelkowanie.

 

Oczywiscie, jeżeli ktoś to lubi mozna spędzić nad tym tydzień. Ja swoje auto robiłem w sumie około 46h. Po 3 latach najpierw 3etapowa korekta , mycie odtłuszczenie, przygotowanie cleanerem ceramic pro

potem 4 warstwy Ceramic Pro 9h i 2 warstwy ceramic pro light wszystko kładzione min w odstępach 12h.

Ale to trzeba kochać robic i mieć akurat troche wolnego czasu.

Ktoś kupuje nowy samochód i pyta o powłoki - zakładam, że chce mieć auto nienaganne od nowości, a nie zrobione powłoką na odpierdziel w 3 godziny... litości...

 

Ale spoko. Można kłaść powłoki i na porysowany lakier. Kto bogatemu zabroni. Ale może jednak warto to powiedzieć, nie "śmiało dawaj max 3h" ;)

 

EOD

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Po czym wnosisz ze lakier na nowym aucie ma byc porysowany ?

Jak ktos nie umie / nie chce / nie ma czasu to zawozi do studia placi 1-2 kpln

Jesli ktos potrafi i chce zrobic to sam robi to za 1/4 tej kwoty dokladnie tak jak pisze tgorka.

Moze uwierzyles ze nakladanie powloki to jakis proces zblizony do budowy statku kosmicznego - na szczescie tak nie jest.

Na dodatek parenascie stron wczesniej sa opinie o jednej z najwiekszych firm zajmujacych sie tym za gruba kase - jak widac nie zawsze sie przykladaja.

Ale spoko mozna lykac kit ze samemu jest to niewykonalne i druciarstwo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ktoś, kto potrafi nie pyta o to na tym forum.

 

Wyłączam się. Mam inne zdanie o tym, na co powinno się położyć trwałe zabezpieczenie lakieru i, że nie wystarczy na to 3h.

Cześć.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Akurat to ze 3 godziny to tez nie uwazam. Ale na co ma sie klasc powloke jak nie na czysty odtluszczony lakier ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

:cool2:

Nawet odebrany z salonu będzie już kilka razy przetarty szmatą z podłogi. Chociaż finishem wypadałoby liznać - jeśli ktoś nie chce więcej (bo nie jest zboczony ;) ), żeby nie przykrywać powłoką tych rysek i się wkurzać w pełnym słońcu... ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.