Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Masz fotele komfortowe. Usiądź oprzyj się i „owiń głowę" przednią częścią zagłówka. Ta „poduszka" ma się „złamać".
    2 punkty
  2. Cześć, może detal, ale parę dni temu zauważyłem lekko odchylony/przekrzywiony zagłówek fotela pasażera przedniego, da się coś zrobić? Pchać na siłę to chyba nie metoda? Pierwsze zdjęcie to pacjent, drugie zdjęcie to fotel kierowcy dla porównania.
    1 punkt
  3. Dodam, że w G30 ta "poduszka" i tak jest dość mało elastyczna, wręcz twarda. Pamiętam, że w E60 te zagłówki foteli Komfort były dużo bardziej miękkie i przyjazne człowiekowi. Tam jak wbiłem się w fotel, otuliłem boczkami i zagłówkiem to czułem się jak w promie kosmicznym. Teraz już nie ma takiego efektu, choć fotele nadal są w miarę komfortowe i jedne z najlepszych na rynku o ile nie najlepsze. Nie wyobrażam sobie innych foteli niż Komfort. To jakby synonim BMW.
    1 punkt
  4. Sam pisałeś, że gościu butował auto, więc stan jego silnika był/jest wypadkową wielu czynników. Sam olej może mieć się do tego nijak. Wiesz na 100% co by było gdyby zalewał np. 5W40 czy cokolwiek innego? Nie wiesz i nie masz żadnej gwarancji, że byłoby lepiej. A jeśli lepiej to o ile % lepiej? A może o 3% gorzej? Nie ma idealnego oleju i każdy ma jakieś wady, w tym ten zachwalany przez Ciebie 5W40. W maju znowu będę wymieniał olej to zapytam co tam w ASO mają w beczkach do wyboru. Powiem, że derlysy z forum BMW wyśmiewa 0W30 i rekomenduje coś innego 😄 Sprawdziłem na fakturze i ostatnio miałem wlany 0W30 jako zalecany do tego silnika. Podobno taką oliwą zalany był fabrycznie i nie ma powodu, by lać inny. Cena oleju nie ma dla mnie znaczenia, równie dobrze mogę wlać droższy. Tylko chciałbym widzieć w tym sens. A póki co nie widzę. Owszem, zdarza mi się depnąć i zazwyczaj jeżdżę dość dynamicznie. Ale nie jest to jazda torowa non stop do odcięcia, żebym miał stosować olej wyczynowy dla rajdowców. W korkach też nie stoję, żeby ten motor się gotował ponad normę. Tylko poproszę o kilka rzetelnych i niezależnych opracowań, które dowodzą, że ten konkretny olej będzie lepszy od innego. Rozebrany silnik jakiegoś Mariana mnie nie przekonał.
    1 punkt
  5. No światła pozycyjne ma. 😂
    1 punkt
  6. Kiedyś też doktoryzowałem się w temacie filtrów czy oleju. Godzinami zastanawiałem się czy wybrać produkt producenta X czy Y? Czy zastosować 5W30 czy może 0W40? Godzinami czytałem różne fora gdzie można było przeczytać wręcz sprzeczne zalecenia. Od kilku aut mam to w nosie, szkoda życia i czasu na takie pierdoły. Problemów z silnikami zero, nie muszę nawet nic dolewać między wymianami, nic mi nie kopci, remont silnika to dla mnie jakaś abstrakcja. W USA motorki V8 w Beemkach są dość popularne. I morał jest taki - nieważne co lejesz. Ważne, żeby oliwę wymieniać często. Ot, cała tajemnica.
    1 punkt
  7. A jaki proszek do pieczenia polecasz? Bo rozważałem Dr Oetker, ale może są jakieś lepsze alternatywy.
    1 punkt
  8. Ja jako ciekawostkę dodam, że kolega był wczoraj na rybach i znalazł w jeziorze czołg z II Wojny Światowej, jeszcze silnik w nim chodził.
    1 punkt
  9. Odpalił po zimie 🙂 Jazda testowa zaliczona. Zaczął trąbić przy skręcaniu w prawo hahaha. Zamówiłem już zwijak kierownicy, do wymiany przy serwisie olejowym będzie teraz. Poza tym poza standardowym serwisem chyba dam sobie spokój w tym roku z jakimiś robotami. Jeździ dobrze, dynamika wzorowa. Oby się tylko nic nie zepsuło więcej 🙂 I już po serwisie, wszystko na ten rok zrobione 🙂
    1 punkt
  10. Jako właściciel serwisu samochodowego Auto-Lider, pozwolę się odnieść do powyżej opisanej sytuacji, ponieważ znacząco rozmija się ona z rzeczywistością oraz celowo stawia naszą firmę z złym świetle. Szanowny Pan Jakub, wyprosił u nas szybki termin na przegląd swojego auta Bmw E87 118i, ponieważ nie uzyskał przeglądu technicznego, standardowy termin, to min 3tyg, ale rozumiejąc problem klienta, koleżanka z biura "wcisnęła" pilnie jedynkę w grafik. Klient został poinformowany o kosztach, zawsze wszystkie ceny usług podajemy netto, co jest wyraźnie zaznaczone, a części brutto. Zlecenie obejmowało diagnozę wycieków oleju oraz wszystkich innych problemów w aucie, przegląd auta, to 1 rbh 300zł netto/369zł brutto obejmujący szczegółowe sprawdzenie wszystkich elementów podwozia, układu napędowego, silnika itd. wraz z demontażem osłon czy innych elementów osprzętu oraz diagnostyka komputerowa fabrycznym testerem 250zł netto/307,50zł brutto, czyli odczyt błędów, testy komponentów itd. Finalnie wszystkie zdiagnozowane usterki zapisywane są w zleceniu, co też i w tym wypadku zostało uczynione. Odnośnie rozliczenia, zupełnie nie zrozumiała jest argumentacja Pana Jakuba, finalnie pomimo uzgodnionych cen brutto 366zł i 307,50zł z racji wieku i stanu auta oraz rozpaczy klienta koleżanka zrabatowała koszy usługi o wartość vat. Finalnie Pan Jakub zapłacił uzgodnioną kwotę pomniejszoną o vat i na taką kwotę został wystawiony paragon. Tak wiec trudno mi pojąc w czym jest problem, tym bardziej że odbierając auto nie zgłaszał żadnych uwag czy wątpliwości. Kwestia oceny technicznej, sprawny samochód jak widać dla każdego może oznaczać coś innego, nic dziwnego że z podobnym podejściem większość e90 i e87 to zajechane gruzy leczone wyłącznie doraźnie i po taniości. Dobry wóż przecież jeszcze koła nie odpadły i coś tam hamuje. Dla nas mało istotne jest co, kto i gdzie stwierdził, wykonujemy swoją pracę i mówimy jaki jest stan zastany. Auto Pana Jakuba nie przeszło przeglądu technicznego bez wnikania w szczegóły z powodu wycieków oleju, z każdego możliwego miejsca silnika i skrzyni, tak więc nie sądzę żaby diagnosta sprawdzał coś więcej, bo skorodowane od wewnątrz tylne tarcze hamulcowe, czy spękane przewody hamulcowe przód i tył, czy luzy w układzie kierowniczym, zawieszeniu czy na tulejach pływających z tylu, nie wspominając o płynie hamulcowym o temperaturze wrzenia wody, uszkodzonych odbojnikach amortyzatorów czy braku oświetlenia tablicy rejestracyjnej nie pozwalają na pozytywny wynik takiego badania. Jeśli to dla tego diagnosty nie jest problemem, to chyba powinien zweryfikować swoje umiejętności, a samochód trafić na prawdziwy przegląd przeprowadzany przez stosowny urząd, gdyż w obecnym stanie zagraża bezpieczeństwie na drodze. Kwestia cen usług w naszej firmie nie wymaga komentarza, na pewno jest dużo firm tańszych, nigdy nie chcieliśmy należeć do tych najtańszych i walczyć o klienta ceną. Staramy się być najlepsi w tym co robimy, a taniość z jakością nigdy nie idzie w parze. Panie Jakubie, moja propozycja jest bardzo prosta, zapraszam na ponowny przegląd w Pana towarzystwie, przygotujemy stosowną dokumentację zdjęciową i filmową, którą tutaj opublikujemy, jeśli któryś z opisanych w zleceniu problemów nie będzie faktem, to wymienimy na nowe te elementy, na nasz koszt, natomiast jeśli jest jak pisaliśmy, to publicznie nas Pan przeprosi za swoje insynuacje. Czekam na podjęcie rękawicy tydzień, w przypadku braku reakcji, podejmę stosowne kroki prawne gdyż nie pozwolę na insynuacje rzekomego celowego wyszukiwania usterek w aucie przez naszą firmą.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.