Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01.07.2025 w Odpowiedzi
-
Też to zauwazylem z tymi niby diodami. Przed zakupem naprawde myslalem ze te diody to niezalezne swiatla. Jakie bylo roczarowanie jak zobaczylem jak to dziala, ze to tylko jakies punkty ktore odbijają swiatlo od listew swietlnych w dachu. Efekt swiecenia oczywiscie jest, ale rozczarowanie co do ceny jaka trzeba placic za cos takiego3 punkty
-
Bo było za nudno za kierownicą - mało angażująco, bez pazura, bez emocji. Mój problem z M60i polegał na braku synchro między moimi oczekiwaniami i wyobrażeniem o tym, jak jeździ rasowe auto z ponad 500-konnym V8, a tym co odczuwałem z fotela kierowcy (nota bene nieodżałowanego i fantastycznego w tym wydaniu M) Było bardzo poprawnie, bardzo relaksująco, wygodnie, cicho i nienarzucająco (kto dzisiaj, zwłaszcza w większych miastach w Polsce, obejrzy się za X5 i powie “ale fura”?). Było tak, jak ma być w porządnym aucie dla rodziny, lub kogoś ceniącego przestrzeń, wygodę i dobrą widoczność, a jednocześnie chcącego samochodu, który świetnie się prowadzi (bo to akurat X5 ma!). Jednak ja chciałem znacznie więcej od samochodu z takim potencjałem. Wyobrażałem sobie “permanent attack mode” i bulgot V8, którym będę mógł poruszyć szybami w oknach sąsiadów przy cold starcie rano. Guzik z pętelką z tego było W ogóle ideałem dla mnie jest auto, którym wozi się @_holek, czyli X5M, ale było horrendalnie nieatrakcyjne w leasingu (rata 2.5-3x taka jak za M60i przy tej samej wpłacie wstępnej i max RV — jako off-top dodam, że preferuję leasingi skonstruowane jak najem; dużo na początek, miniratka w środku i max możliwy balon na koniec), a za gotówkę X5M nie chciałem, bo to już totalna ekstrawagancja by była Za to M3 elegancko wyszło w miniratce jeszcze mniejszej niż M60i, a przy tym dostarcza mi wszystkiego, co człowiek chciałby od samochodu z takim legacy. Jest sportowo, zadziornie, kupa frajdy. Brakuje masy luksusów z X5, co muszę po prostu przeboleć, choć wielu z tych ubytków totalnie nie pojmuję (ale to temat na inną rozmowę) Po zmianie mam taki stan, w którym synchro oczekiwań z rzeczywistością jest znacznie lepsze niż poprzednio, a do tego M3 jest bodaj największym polem do popisu w świecie tuningu i modów (może Golf ma większy following w Europie, albo supra z JZ2) - więc jest potencjał na więcej (m.in. na wydech do wstrząsania szklankami u sąsiadów )2 punkty
-
Może kogoś zainteresuje jak BMW F40 sprawuje się po ponad 4 latach eksploatacji (252 tys km). W ogólnym skrócie - bardzo dobrze Kupiłbym nowy, ale póki co za dobrze mi się jeździ. No ale wiadomo, jakby ktoś dał dobrą ofertę hmm. Do rzeczy - co się popsuło: dwie awarie były poza gwarancją to niesprawny led świateł dziennych - naprawa w serwisie specjalizującym się w BMW 1220 zł oraz bład czujnika odpowietrzającego bak (400 zł)- wymieniłem go sam. Cała reszta obsługi to typowe wymiany filtrów świec itd w ASO oraz naprawy gwarancyjne. Olej co 15 tys km, reszta zgodnie z harmonogramem producenta. Jeden check engine - wymiana zaworu wastegate (gwarancja). Dwa razy wymieniona szyba czołowa po uderzeniu kamienia, wymiana projektorka logo bmw pod lusterkiem. Raz wymieniono klocki tylne z płynem hamulcowym (ASO 2 tys zł). Co dziwne - zawieszenie nie ruszane, pasek osprzętu czy rozrząd, łożyska kół - wszystko bez zarzutu w opinii ASO i diagnosty SKP. Klocki przednie zużyte w 2/3 dopiero (252 tys km!) . Nie ma potrzeby dolewania oleju między wymianami. Spalanie z całego okresu około 5.6 l/100km. To auto prywatne, nie żadna firma czy leasing. Nie pytam, czy ktoś ma większy przebieg bo wg statystyk apki BMW mam ciągle "spedziles wiecej czasu w swoim bmw niz 100% społeczności"1 punkt
-
Hej https://czescidobmw.pl/konwerter-cisnienia-sterowanie-spalinami-pierburg-7-22796-01-0--7,922796,901,90,2pie1 punkt
-
W instrukcji jest napisane, ze alarm jest dezaktywowany przy zamknieciu auta z apki z "wiekszej odleglosci". U mnie to w praktyce nijak nie dzialalo - tzn jak zamykalem auto z apki stojac kilka m od auta to po kilkunastu minutach uruchamial sie alarm na promie. Jak sie uruchomi alarm i auto otworzysz z apki (to koniec alarmu) i ponownie zamkniesz, to po chwili alarm znowu wyl Jak uzywasz kluczyka to po zamknieciu auta klikasz na kluczyku ikonke BMW i sie dezaktywuje (ale tylko czujnik ruchu i przechylu, o czym nie wiedzialem!, myslalem ze caly alarm sie wylacza a nie tylko te konkretne opcje) Co natomiast dla mnie jest glupota - ze nie ma opcji wylaczenia alarmu po prostu w menu samochodu, w GUI, ten alarm wg mnie i tak nic nie daje i jest bezuzyteczny. No chyba ze jestem slepy i nie umiem tej opcji znalezc w GUI, moze ktos poratuje?1 punkt
-
Huh. To dla dyskwalifikuje DK w telefonie. Ale aż muszę sprawdzić bo niechce mi się wierzyć. Z drugiej strony w tym aucie jest tyle niedociągnięć technologicznych, że jednak by mnie to nie zdziwiło.1 punkt
-
W poprzedniej X5 40i przeszkadzała mi wysokość a nie szerokość opony 20'' - w szybkich zakrętach czułem delikatny efekt 'podwijania opony', co kompletnie nie było wyczuwalne w 22'. Fakt, ze to zmiana o 2''. Także ode mnie +1 dla osób widzących różnicę w prowadzeniu ;).1 punkt
-
Mechanik do wymiany, a nie wałek VVT Miałem podobny przypadek w N46. Objawy jak u Ciebie: po wymianie silnika VVT (aktuatora) wszystko działało super, a potem po rozgrzaniu silnik klekocze, nie wkręca się, check engine i błędy VVT – 2A67, 2A6B, czasem 2A76. Na zimnym znowu wszystko OK. To nie mechanika, tylko elektronika. Najczęściej pada: silnik VVT (aktuator) – działa na zimno, na ciepło traci siłę (cewka puchnie). czujnik położenia wałka Valvetronic (enkoder) – też może siadać tylko na ciepło. olej w wtyczce czujnika – już zrobiłeś, dobrze. Co sprawdzić: 1. Zmierz opór silnika VVT – powinno być ok. 0.4–0.7 Ohma. Jak rośnie na ciepło – do kosza. 2. Podmień czujnik położenia wałka – używka, ale pewna. 3. Zrób adaptację Valvetronic na zimnym silniku (INPA, ISTA, BimmerTool – musi być poprawnie zakończona). 4. Sprawdź napięcie zasilania na silniku VVT – na ciepło, czy nie spada. Najczęściej winny jest silnik VVT, nawet jeśli "sprawny" z używki. pomogła jego wymiana na nowy (oryginał). Po tym problem zniknął całkowicie. Nie wymieniaj nic w ciemno – najpierw zmierz opór cewki i podmień czujnik położenia.1 punkt
-
Ja bym okleił panoramę, zdecydowanie. Te folie są całkowicie przejrzyste i nie wyobrażam sobie, co mogłyby zmienić w kwestii widoczności diod (to, jak rozumiem, nawet nie są diody, tylko jakieś płytki zatopione w szkle, które odbijają światło emitowane przez ledowe taśmy w obramowaniu okna - w każdym razie tak zrozumiałem powstawanie tego efektu) Przy okazji, przekaż, proszę pozdrowienia panu Konradowi1 punkt
-
Oj tam oj tam Póki lampka rezerwy nie zapala się u Was przy 400 km po zatankowaniu pod korek, to nie macie co się licytować1 punkt
-
No dobrze, czyli nie ma. Osrane googlowskie AI i chat gpt jak zwykle do niczego sie nie przydały tylko wprowadziły w błąd. Ta karta w ogóle do czegoś się przydaje? Jak rozumiem to też trzeba przykładać żeby otworzyć auto?1 punkt
-
Sytuacja nie bezpośrednio związana z Asystentami pro, ale raz, jadąc po łuku, auto zaczęło gwałtownie hamować przed samym łukiem, gdyż wykryło pojazd przed, a tak naprawdę był to samochód, który stał na czerwonym, na pasie do lewoskrętu, i znajdował się w promieniu łuku. BMW uznało, że samochód ten pojawił się znikąd i uznał go za przeszkodę1 punkt
-
Dzień dobry, uszczelki podstawy filtr oleju: https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBA3K31010F671260/634741859/units/424355/$*KwELPy4db3oHYVFyDG8LO1NHZ2B-CgwLClJfSwkAQWFJS0t9Nic8R2dPTU94aH8hXTkKCQ8PCX4JClFcRAlGXF9NXVhSEhcyQhpYV10aBR9RX1AVGkxZUFwdB0JeQhtFQUt5Qx1IQlRQCAlgCQgMCB8dEAdaTn9FG04dBxsTD0dOWlZQW1NYIBVQVFFbHAMNCg9UV14bTFwcAxoMdlNfUBUaSVdXGgUfNywzCnMMDwkJD3tWWUMLDg8cRAAAAABIx9Jl$/unit-detail/473884434 Komplet to: nr 5 + nr 8 + nr 9 + nr 10. Polecam uszczelki Elring. Uszczelki kolektora dolotowego: https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBA3K31010F671260/634741859/units/424355/$*KwG5jZyv3ci10-PAvt25ieH11dLMuL65uODt-buy89P7-fnPhJWO9dX9__3K2s2T74u4u729u8y7uOPu9rv07u3_7-rgoKWA8Kjq5e-ot63j7eKnqP7r4u6vtfDs8Kn38_nL8a_68ObiurvSub--v62vorXo_M33qfyvtamhvfX86OTi6eHqkqfi5uPprrG_uL3m5eyp_u6usai-xOHt4qeo--XlqLethZ6BuMG-vbu7vcnk6_G5vL2u9gAAAADy_QxM$/unit-detail/477229970 Główna uszczelka między kolektor i głowicę to nr 2. Dodatkowo można rozebrać i wyczyścić przepustnicę oraz łączenie kolektora z EGR. W takim wypadku dodatkowo potrzebne będą nr 4, 12, 13 oraz 22. W przypadku demontowania przepustnicy dodatkowo rekomenduję wymianę nr 5 z poniższego linku: https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBA3K31010F671260/634741859/units/424355/$*KwF7T15tHwp3ESECfB97SyM3FxAOenx7eiIvO3lwMRE5OzsNRldMNxc_PT8IGA9RLUl6eX9_eQ55eiEsNHk2LC89LSgiYmdCMmooJy1qdW8hLyBlajwpICxtdzIuMms1MTsJM204MiQgeHkQenxwfm9tYHcqPg81az5td2tjfzc-KiYgKyMoUGUgJCErbHN9en8kJy5rPCxsc2p8BiMvIGVqOScnanVvR1xDegN8f3l5fwsmKTN7fn9sNAAAAAAirVCS$/unit-detail/478923683 Pozdrawiam Maciej Ziółkowski1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Tylko oryginały. Ostatnio się zastanawiałem czy nie kupić gaśnicy za 610pln...1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00