Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.03.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. To moja sztuka, 2017, salon PL, Z dodatków posiada : Grill M Performance, Dyfuzor pod dwururkę, Cały kompletny wydech z klapkami od PoweredByMestwin sterowany z konsoli środkowej Comfort/Sport Ceramika natryskowa ShineFactory Co prawda na zimowkach, ale normalnie jest Styling 403
    1 punkt
  2. Środek fajny. Grunt to trochę koloru w życiu.
    1 punkt
  3. Wracając do wątku. Dzisiaj zmieniłem koła zimowe 20" na letnie 22" i jest bardzo zaskoczony 2 rzeczami: 1 - komfort jazdy - bardzo dobry jak na 20". Zaskoczony jestem bo wydawało mi się, że na 20" jest bardziej komfortowo. Mam pneumatyczne zawieszenie. 2 - duża różnica wizualna i nie chodzi o profil auta bo oba komplety czarne więc się zlewają z oponami ale chodzi o tył. Letnie są szersze o 4cm. Teraz wygląda jak niemiecki czołg - czyli tak jak powinno
    1 punkt
  4. poniżej szyb tak, góra deski też , carbony robią robotę w tym kolorze , warto za listwy dopłacić ....
    1 punkt
  5. Znalazłem w MyBMW z ostatniego okresu: Niemcy, średnia prędkość na odcinku dł. 154 km = 118 km/h (czyli w praktyce przez dużą część odcinka dużo więcej, ale miejscowe ograniczenia, roboty drogowe etc.); "pusta" bateria, spalanie 7,8 l. Generalnie szybka ale jednostajna jazda. Jazda w Austrii. Średnia 97 km/h (super zgodnie z przepisami), pusta bateria również, spalanie 5,6 l . Przy tankowaniu zaraz po tym odcinku pokazał zasięg prawie 1000 km. Ale to raz takie coś widziałem. Spalanie na krótkim odcinku, dynamiczna jazda: 13 l. Czyli chyba normalnie.
    1 punkt
  6. Siemaneczko , lekki update ... Udało się ogarnąć uszczelkę wspornika alternatora , wymienić płyny ustrojowe , termostat z niższą temperaturą otwarcia, XHp, selektor skrzyni ...:) tak , że można było wreszcie przemyć auto i pośmigać
    1 punkt
  7. Gratulacje , mnie się środek podoba , pasuje do tego auta
    1 punkt
  8. Doświetlają zakręty, od wewnętrznej strony lampy jest LED który włącza się przy skręconej kierownicy lub włączonym kierunkowskazie.
    1 punkt
  9. nie wiem jak m3 comp, ale wiem, ze m3 cs często ma bonus i czesto wypluwa granice 600ps, ale bzdur nie chce powielać.
    1 punkt
  10. Debiutująca w tym roku platforma Neue Klasse będzie zbudowana w oparciu o eDrive generacji 6. BMW inaczej niż konkurenci swoje silniki zaprojektowało bez wykorzystania metali ziem rzadkich. Pomijając dostępność tych metali (kwestie geopolityczne/globalnego łańcucha dostaw) i ich cenę - jest to rozwiązanie bardziej ekologiczne, bo pomija cały etap wydobycia tychże metali, które jest problematyczne dla środowiska. W skrócie chodzi o to, że BMW nie stosuje typowych silników PSM z magnesami stałymi (jak choćby Tesla), lecz wykorzystuje zewnętrznie wzbudzane silniki synchroniczne EESM (na tylnej osi) i silniki asynchroniczne ASM (z przodu). Te silniki są pozbawione klasycznych magnesów stałych (do budowy których niezbędne są metale ziem rzadkich), a za wytworzenie własnego pola magnetycznego odpowiada wirnik wzbudzany elektrycznie. Jest to bardzo nowoczesne rozwiązanie, bo pole magnetyczne można regulować dynamicznie w zależności od potrzeb i warunków jazdy, zaś przy braku obciążenia taki silnik stanowi właściwie zerowy opór (co wpływa na zasięg), bo wtedy to pole magnetyczne jest po prostu wyłączane (czego nie da się zrobić przy magnesach stałych, bo one zawsze generują… stałe pole magnetyczne). Jednak ta technologia związana jest z koniecznością zastosowania dodatkowego, zaawansowanego systemu sterowania tak zmieniającym się polem. Platforma Neue Klasse jest skalowalna - od jednego silnika o mocy ok. 200 KM (przy napędzie na jedną oś) aż po cztery silniki o maksymalnej sumarycznej mocy 1341 KM planowane do modeli M. Jest też zmiana w sposobie, w który ta moc dociera do kół - BMW nie zastosowało tu skrzyni dwubiegowej (jak np. Porsche), ale używa jednobiegowej skrzyni, która działa w sposób dwustopniowy dzięki pośredniemu wałowi, dostosowującemu przełożenie w razie potrzeby. eDrive Gen6 będzie pracował w architekturze 800 V, zaś w inwerterach BMW przechodzi na półprzewodniki z węglika krzemu (SiC) (które zmniejszają straty energii w konwersji mocy), co pozwoli na uzyskanie wyższej efektywności nie tylko samego napędu ale również na osiągnięcie wysokiej mocy ładowania do 400 KW. Duża zmiana ma miejsce także w bateriach stosowanych w eDrive Gen6. Obecna generacja (Gen5) opiera się na komórkach pryzmatycznych umieszczonych w pojedynczych modułach, nowy system przechodzi na mniejsze komórki cylindryczne. Pozwala to na uzyskanie większej gęstości energii (wzrost o 20%), zmniejszonej wagi i bardziej efektywnego wykorzystania przestrzeni. Dodatkowo zastosowana została koncepcja pack-to-open-body, co oznacza, że sam akumulator jest elementem konstrukcyjnym samochodu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych konstrukcji, w których akumulator jest zamknięty w oddzielnej obudowie, a następnie zainstalowany w samochodzie, modele Neue Klasse będą miały otwarte podwozie dopóki akumulator nie zostanie zamontowany - po montażu utworzy on podłogę pojazdu. I na koniec Gen6 wprowadza technologię V2x czyli dwukierunkowego ładowania w wielu wariantach: V2H (Vehicle-to-Home), V2G (to-Grid), V2V (to-Vehicle) i prawdopodobnie też V2L (to-Load) czyli wyposażenie auta w gniazda 230v umożliwiające „tak po prostu” zasilanie urządzeń zewnętrznych z „dużej” baterii auta.
    1 punkt
  11. Będzie jak zawsze - wielkie meh przez pierwszy tydzień. a po tygodniu zaraz się zacznie wielkie konfigurowanie, zamówienia i emocje G20 w moment zejdzie designem do poziomu daweoo nexia. Podobno 6 cylindrów ma zostać, tak dla zainteresowanych.
    1 punkt
  12. Albo nie doplacac nic i wziac x4 ;) ktore wciaz mozna zamawiac, co sam zrobilem. W pelnym shadowline wyglada duzo lepiej niz nowe x3.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.