Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.12.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dyskutujesz nie ze mną tylko z wynikami testów Bjorna z którymi tylko się zgadzam jako zgodnymi z moimi oszacowaniami. Widać że nie obejrzałeś filmu Bjorna. Te same warunki u Bjorn'a (temperatura na zewnątrz to +1st C, po 4min 30 sek wg Tesli jest 19st C, wg czujnika termowizyjnego, jest +7st C w kabinie a termometr przyklejony do dachu +8st C i Bjorn zwraca uwagę że to bardzo dziwne że Tesla pokazuje niepoprawną wartość i że ufa odczytom czujnika termowizyjnego oraz drugiego przyczepionego do podsufitki. Choć nie wiem jak bardzo byś tutaj czarował i odwracał kota ogonem, to temperaturę 21 stopni we wnętrzu osiąga Tesla w teście Bjorna dopiero po 20minutach i zejściu poziomu baterii z 85% na początku do 81% po 20min, czyli 4% tj. 3kWh. Problemem elektryków jest to że podgrzanie wnętrza i przejazd 10-20km to MARNOTRAWSTWO energii cieplnej i stąd tak dramatyczne straty EV przez 5 miesięcy w roku. Używając podgrzewania wg harmonogramu lub ręcznie ta energia NIE JEST wliczana do średniej z komputera. ICE nie ma tego problemu bo ma sprawność 20%, a 80% to ciepło które i tak by się zmarnowało, a grzanie nagrzewnica czy ciepłem silnika JEST wliczane do średniego zużycia (webasto NIE JEST, ale jego używanie jest raczej marginalne w porównaniu do BEV). Świetna średnia z samej jazdy To tak jak śmiejesz się że hybryda zużywają wg testów producenta 2L/100km, bo reszta idzie z baterii, a tutaj robisz dokładnie to samo ignorując że aby auto tyle zużywało co wklejasz z BC, musi jeszcze średnio ze 20-25% energii więcej pobrać z elektrowni Lub jak to wolisz, nie 20-25% średnio, tylko 30-100%+ w zimie i chłodne dni jesieni/wiosny na krótkich dystansach i pewnie z 10-12% w lecie. A na trasach pewnie z 10-15% w większości na straty na ładowaniach.
    2 punkty
  2. 1 punkt
  3. Nie znam odpowiedzi na pytanie dlaczego się tak dzieje, ale wydaje mi się, że samochód najpierw skupia się na złapaniu temperatury silnika i dopiero potem odpala prawidłowo nawiewy. Moje auto zawsze stoi na zewnątrz i dopiero po kilku minutach słychać jak odpala się "moc" nawiewu, żeby dogrzać samochód wewnątrz.
    1 punkt
  4. @BMFun odpowiem Ci 4 obrazkami zeby kazdy kto czyta to forum sobie sam wyrobil opinie n/t tego co piszesz, z mojej strony w temacie zuzycia energii eot Tymczasem w rzeczywistosci dla 500KM auta jezdzacego na 20" kolach srednia z 3 lat i 45k km: A spokojna trasa latem wyglada w oszczednym BEV tak:
    1 punkt
  5. Nie umiesz przyznać się że nie zdawałeś sobie sprawy i że to ciekawe jest. Zamiast przyznać to i zakończyć temat, to brniesz niepotrzebnie. Nie chcę Ci nic na siłę udowadniać, ale jak o czymś piszę, a Ty to negujesz i piszesz takie rzeczy jak powyżej, to nie mogę tego zignorować tylko merytorycznie się odnieść. Zwyczajna dyskusja na forum Krissowi wychodzi to z ładowarki, Bjorn pokazuje jak dużo energii zużywa grzanie kabiny (w tym podgrzewanie baterii), ale Ty wolisz mi mówisz o jakichś półprawdach i przejaskrawieniach. Nieprawda. Nieprawda Twarde przykłady podałem, a Kriss jest tego najlepszym przykładem. Nie wierzysz, zrób sobie test jeżdżąc po mieście i porównując na podstawie SOC ile energii załadujesz vs co pokazuje Ci komputer pokładowy. Półprawda. W km robionych w trasie faktycznie różnice nie będą duże, za to w mieście będą bardzo duże. Moje auto w mieście zrobiło 85% przebiegu, wg tego co podajesz (przeciętny Kowalski wyjeżdża w dłuższą trasę 1-2 razy w roku, a tak jeździ dziennie 30-40km, czyli pojedyncze odcinki muszą być max 10-20km). Nawet 10min podgrzewania zużywa wg Bjorn to 1.8kWh (a w praktyce preheating trwa 20-30min), a pokonanie odcinka 10km nawet przy zużyciu 10-15kWh/100km, to 1.5kWh, czyli właśnie wykazałeś że podgrzanie zwiększyło zużycie ponad 100% do 20-30kWh/100km Absolutnie nie. Bez webasto masz grzanie auta silnikiem (początkowo przez pare minut wspomaga grzałka która i tak obciąża alternator. W Elektryku grzanie MUSI być wyłącznie z grzałki. Masz to wytłumaczone w artykule Wysokie napięcia. Ty serio tego nie rozumiesz? Dyskutuj z Bjornem nie ze mną Albo z Elonem Muskiem dlaczego tak oprogramowali jego ludzie Teslę Ja zdaje relację z testu Bjorna w którym pokazał ile energii kosztuje Teslę podgrzanie do temperatury 21 stopni, czyli to co się dzieje po wciśnięciu guzika w appce Tesli z ikoną wentylatorka Temat mnie zaciekawił tak samo jak ciekawi tematyka testów i elektromobilności ludzi na całym świecie - popatrz ile researchu trzeba było zrobić żeby napisać artykuł w Wysokich napięciach, ile czasu poświęca na research i testy Bjorn (o samym zużyciu energii przez preheatingi, spanie w Tesli itp zrobił chyba z kilkanaście filmów), ile artykułów rozkminające rożne detale pojawia się na elektrowozie. A Ty mnie krytykujesz za wnikliwe badanie tematu rzeczywistego zużycia energii przez pojazdy EV i opisywanie tego w wątku o elektromobilności? Serio? Może wolałbyś żebym rzucił kilkoma zdawkowymi hasłami, to byś mógł powiedzieć że brakuje faktów i się nie znam i nie ma wiarygodnych źródeł. Jak prostujesz (w większości zasadnie) artykuły o elektromobilności pisząc elaboraty, to to ma sens, a jak pokazuję że coś jest inaczej niż większości ludziom się wydaje, to nazywasz to udowadnianiem że wielbłąd może przejść przez ucho igielne.
    1 punkt
  6. Nie warto! Shell po prostu dużo zapłacił koncernowi BMW aby wyprzeć stamtąd Castrola i nic poza tym. Oczywiście musiał powstać olej "dedykowany do BMW", który jest niczym innym jak typowym marketingiem. Kiedyś miałem w rękach Castrol 5W30 i Castrol 5W30 Aproved by BMW, różnica w cenie prawie 50 PLN za litr a specyfikacja techniczna prawie identyczna. Nie jest to warte przepłacania. Zalej MOTUL 5W30 X-Clean + i niczym się nie przejmuj.
    1 punkt
  7. nie masz czasu pisac ale na rozmowy przez telefon kazdym z osobna masz i na odpisywanie kazdemu z osobna to mniej czasu zajmuje.Celem forum jest pomuc innym a nie robienie pseudo dila po cichaczu. Jasne pytanie jasna odpowiedz...pytanie tutaj jest jasne a odpowiedź jak pierdola.
    1 punkt
  8. Za schowekiem pasażera kolego......otwórz sobie schowek i na jego górnej części masz dwie takie wajchy....przekręcasz w lewo i prawo i masz bezpieczniki :cool2:
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.