Nie umiesz przyznać się że nie zdawałeś sobie sprawy i że to ciekawe jest. Zamiast przyznać to i zakończyć temat, to brniesz niepotrzebnie. Nie chcę Ci nic na siłę udowadniać, ale jak o czymś piszę, a Ty to negujesz i piszesz takie rzeczy jak powyżej, to nie mogę tego zignorować tylko merytorycznie się odnieść. Zwyczajna dyskusja na forum Krissowi wychodzi to z ładowarki, Bjorn pokazuje jak dużo energii zużywa grzanie kabiny (w tym podgrzewanie baterii), ale Ty wolisz mi mówisz o jakichś półprawdach i przejaskrawieniach.
Nieprawda.
Nieprawda Twarde przykłady podałem, a Kriss jest tego najlepszym przykładem. Nie wierzysz, zrób sobie test jeżdżąc po mieście i porównując na podstawie SOC ile energii załadujesz vs co pokazuje Ci komputer pokładowy.
Półprawda. W km robionych w trasie faktycznie różnice nie będą duże, za to w mieście będą bardzo duże. Moje auto w mieście zrobiło 85% przebiegu, wg tego co podajesz (przeciętny Kowalski wyjeżdża w dłuższą trasę 1-2 razy w roku, a tak jeździ dziennie 30-40km, czyli pojedyncze odcinki muszą być max 10-20km). Nawet 10min podgrzewania zużywa wg Bjorn to 1.8kWh (a w praktyce preheating trwa 20-30min), a pokonanie odcinka 10km nawet przy zużyciu 10-15kWh/100km, to 1.5kWh, czyli właśnie wykazałeś że podgrzanie zwiększyło zużycie ponad 100% do 20-30kWh/100km
Absolutnie nie. Bez webasto masz grzanie auta silnikiem (początkowo przez pare minut wspomaga grzałka która i tak obciąża alternator. W Elektryku grzanie MUSI być wyłącznie z grzałki. Masz to wytłumaczone w artykule Wysokie napięcia.
Ty serio tego nie rozumiesz?
Dyskutuj z Bjornem nie ze mną Albo z Elonem Muskiem dlaczego tak oprogramowali jego ludzie Teslę Ja zdaje relację z testu Bjorna w którym pokazał ile energii kosztuje Teslę podgrzanie do temperatury 21 stopni, czyli to co się dzieje po wciśnięciu guzika w appce Tesli z ikoną wentylatorka
Temat mnie zaciekawił tak samo jak ciekawi tematyka testów i elektromobilności ludzi na całym świecie - popatrz ile researchu trzeba było zrobić żeby napisać artykuł w Wysokich napięciach, ile czasu poświęca na research i testy Bjorn (o samym zużyciu energii przez preheatingi, spanie w Tesli itp zrobił chyba z kilkanaście filmów), ile artykułów rozkminające rożne detale pojawia się na elektrowozie. A Ty mnie krytykujesz za wnikliwe badanie tematu rzeczywistego zużycia energii przez pojazdy EV i opisywanie tego w wątku o elektromobilności? Serio? Może wolałbyś żebym rzucił kilkoma zdawkowymi hasłami, to byś mógł powiedzieć że brakuje faktów i się nie znam i nie ma wiarygodnych źródeł. Jak prostujesz (w większości zasadnie) artykuły o elektromobilności pisząc elaboraty, to to ma sens, a jak pokazuję że coś jest inaczej niż większości ludziom się wydaje, to nazywasz to udowadnianiem że wielbłąd może przejść przez ucho igielne.