Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.12.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dobrze, zaczynajmy. 5:23 Youtuber opowiada o tym, że BMW E92 z silnikiem benzynowym 2,5 (N52B25 patrząc po dacie 03.2007 na skanie) spełniając normę Euro 4 spełnia również normę Euro 6. Nie można tak powiedzieć, ponieważ normy od Euro 5 wymagają również limitu NMHC = 0.068 g/km (tabela 1, odnośnik d) Emission Standards: Europe: Cars and Light Trucks (dieselnet.com) Nie badano tego dla Euro 4, więc nie wiemy czy ten samochód spełnia norm emisji Euro 6. Seicento tym bardziej nie spełnia normy Euro 6. Skąd autor filmu, wie ile NOx emituje to auto? W normie Euro 2 badano łącznie HC+NOx. No i co z NHMC? Ten Fiat był badany jako nowy. Ciekawe w jakim stanie jest jego silnik i katalizator po trzydziestu latach? Ile pali oleju? Rolls-Royce emituje dużo dwutlenku węgla bo jest duży - bogatym też należy się coś od życia. Po to budują fabryki komputerów czy samolotów albo tworzą leki. Ogólnie ulepszają Świat, więc czemu mają jeździć takim samym autem co inni? Wszystkim równo - wszystkim gówno? Wracamy do PRL czy jak? Rację można przyznać temu, że planowane ograniczenia są na tle Europy mocno rygorystyczne. Tutaj należałoby przyłożyć większą wagę do jakości badań technicznych i nie przepuszczać aut niesprawnych, szczególnie tych z usuniętym katalizatorem, DPF i EGR. Odpowiedzialność zbiorowa jest nie fair. Nowe samochody z bezpośrednim wtryskiem emitują trochę więcej tlenków azotu ale znacznie mniej sadzy i węglowodorów. To wychodzi mocno na plus. Prowadzący namawia do oporu społecznego. Przeciwko czystszemu powietrzu? Jak sam mówi pod petycją o wstrzymaniu tworzenia strefy podpisało się 7,5 tys. mieszkańców Krakowa. Uwaga: Kraków liczy 766 tys. mieszkańców! Ja chciałbym żeby Polska uczestniczyła w transformacji gospodarki, w przemyśle elektromobilności, projektach ogniw paliwowych. Chcę, żeby nas było stać na nowe auta, a nie walkę o stare Diesle. To że jakaś część Polaków i Rosjan nie godzi się z rozwojem technologii i zmianami na Świecie i opowiada o zgniłym Zachodzie i lewactwie to nie znaczy, że Zachód upadnie. Rozwój będzie z nami albo bez nas. Odnośnie Twojego komentarza: co do likwidacji gotówki to przecież to już się praktycznie stało. Rozumiem, że nie masz konta w banku i nie płacisz kartą? Katar gate się wydarzyło, ale nie pozostało bezkarne. Wiadomo kto przyjął łapówki, w jakiej kwocie i za co. Życzyłbym sobie, żeby w Polsce również rozliczano afery. Może się to w końcu stanie? O tym, że w Chinach i Rosji korupcja będzie bezkarna można zapomnieć.
    2 punkty
  2. Spadek napięcia po wejściu do auta na pewno będzie. U mnie bez włączonych odbiorników pokazuje 12,2V . Przy rozruchu nie napiszę Ci ponieważ nie mam takiego miernika. Napięcie na aku po uśpieniu auta wynosi u mnie 12,6V Na tą chwilę mógłbyś jeszcze tym miernikiem sprawdzić napiecie po uspieniu auta. Oczywiście warto by było abyś dodatkowo sprawdził to na samym aku jak i pod maską. Ps. Edytuj swoje posty bo temat będzie miał zaraz naście stron. Pomiary powinieneś robić po uwczesmym doładowaniu akumulatora prostownikiem. Prostownik BOSCH jest ok. Tylko czy wystarczy noc do tego aby prostownik zakończył proces ładowania, nie wiadomo? Podłącz to zobaszysz.
    1 punkt
  3. Korekty masz w porządku. Pomiary robi się na rozgrzanym silniku , biegu jałowym ( na P lub N ) z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami ( światła, radio, klimatyzacja itp. )
    1 punkt
  4. Czy przez noc naładuje akumulator? Nie wiadomo. Zrób pomiary... Sprawdź napięcie na klemach akumukatora oraz pod maską gdy auto się uśpi. Sprawdź miernikiem elektrycznym jakość masy pomiędzy nadwoziem a silnikiem. Do tego będziesz potrzebował drugiej osoby , która odpali ci auto w czasie pomiaru. Jak zrobić pomiary? Bierzesz miernik elektroniczny , jedna sonda dotyka bloku silnika, druga odsłoniętej śruby nadwozia. Miernik ustawiasz na 20V stałego napięcia. W czasie uruchamiania auta na mierniku pojawi się na chwilkę jakaś wartość, nie może przekraczać 0,5V. Jeśli będzie większa to jest problem z masą. Sprawdź swoim urządzeniem napięcie w czasie rozruchu ale z powyłączanymi odbiornikami ( ogrzewanie , radio itp.) Zastanawiam się czy ten miernik elektroniczny działa poprawnie?
    1 punkt
  5. Moim zdaniem , patrząc na twoje parametry akumulator masz w jak najlepszym porządku. Jaki masz akumulator ( AGM czy EFB ) i ile ma lat? Jak masz zakodowany akumulator? Patrząc po odczytach jest to 105Ah AGM...?
    1 punkt
  6. Po co wkładać starucha M52 i bawić się w przeróbki? Trzeba unikać niepotrzebnych kosztów.
    1 punkt
  7. Cóż, to chyba może być odpowiedź dla Twojego case… Bo z tego co widzę, to już w podstawowym Driving Assistant (5AS) jest zawarta funkcja “Rear Crossing Traffic Warning” i system wykorzystuje tylne radary narożne (takie same jak w 5AU czyli Pro). Wygląda na to, że u Ciebie w związku z restrykcjami zamieniono te radary na “Lane Change Warning Sensors”… Powyższa grafika nie uwzględnia 5AT (czyli Plus), bo o ile się nie mylę od LCI nie ma już 5AT - jest tylko 5AS (czyli podstawowy) i potem 5AU (czyli Pro). W każdym razie jeśli chodzi o to, jakie dodatkowe moduły/czujniki dochodzą w 5AT (czyli Plus) to tutaj jest ciekawy wątek. Kolega zapomniał jeszcze o innej kierownicy, która jest w 5AT. https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1633387 Co oznaczają moduły wymienione w powyższym wątku, obrazowo pokazuje poniższa grafika. A ponieważ kolega w wątku na xbimmers wspomina też o Parking Assistant Plus (5DN), to poniżej stosowna grafika, gdyby ktoś był zainteresowany
    1 punkt
  8. copretii..... Ja osobiście brał bym aku AGM, czy to Bosch, Varta, EXIDE czy Baner każdy z tych będzie dobry. Najważniejsze abyś kupił aku jak najmłodsze i podczas pomiaru w sklepie nie miało napięcia niższego niż 12,5V. Jeśli będzie niższe a data produkcji to np. grudzień 2022 to przed zakupem poproś sprzedawcę aby dobrą ( DOBRĄ.....!!! ) ładowarką podładował baterię. Ja osobiście nie brał bym starszego akumulatora ni jeden rok . Użytkownik525xd..... Ja doładowuje aku podłączając prostownik pod maską silnika. Robię pewien manewr ,który niestety wymaga kontroli. W pierwszej fazie ładuje baterię dużym 30A prostownikiem tranformatorowym. Dodatkowo mam podłączony miernik napięcia. Gdy napięcie wzrośnie do 15,0V przełączam ten sam prostownik na prąd ładowania 10A. Automatycznie napięcie spada do ok. 14,0V. Ładuje aż napięcie na klemach wzrośnie do 15.0V. Jakie różnice zauważyłem po ładowaniu wyżej wymienionym prostownikiem transformatorowym 30A a zwykłym LIDLOWYM prostownikiem mikroprocesorowym 5A..... napięcie po ładowaniu, w czasie jazdy autem spada do 13,0V i utrzymuje się tydzień, dwa . Mały prostownik , po jego ładowaniu, auto w czasie jazdy utrzymywało napięcie 13,0V dwa trzy dni. Oczywiście te odczyty były robione w ciepłe dni bo jak wiadomo niska temperatura wpływa na wielkość napięcia. Idealne warunki dla baterię to 25°C. Wszystko powyżej czy poniżej działa negatywnie na baterię. Jeśli masz aplikację BTool, to ustaw sobie parametr PRĄD ALTERNATORA i PRĄD AKUMULATORA. Zobaczysz wtedy jakie prądy płyną w twoim aucie gdy masz słabą baterię. Nie mam zdjęcia ale raz w czasie zimy gdy bateria była słaba, po włączeniu ogrzewania itp rzeczy prąd alternatora wyniósł ok. 120A a prąd akumulatora ( prąd jakim był ładowany akumulator z alternatora ) ok. 35A. Tak duże prądy + wilgoć bardzo szybko przyspiesza powstawanie korozji elektrycznej a temperatura , która powstaje w alternatorze czy w przewodach elektrycznych przyspiesza ich starzenie się.... !!!! Suma sumarum, po kilku latach takiego traktowania auta, doprowadza do powstawania częstych awarii oraz zwiększa koszta utrzymania auta. A najgorsza jest w tym nagła awaria auta w czasie wyjazdu , daleko od domu..... guzior2........ masz rację, ale raz na jakiś czas , wedlug insrukcji NEWTIS, uklad zarządzający energią w aucie pozwala doładować akumulator w czasie jazdy do 100% w celu naprawy/odmlodzenia akumulatora. W innych momentach aku jest doladowywane do pojemnosci od 75% do 85%.
    1 punkt
  9. Tylko dodaj , że w komputerze można też wybrać ustawienia komfortowe lub eco gdzie jest roznieżność o ile dobrze pamiętam 0,4 lub 0,5 i w zależności od wyboru jest to 2,6 czy 2,7 lub 3 0 lub 3,1
    1 punkt
  10. 1 punkt
  11. Ten aku to EFB. Najlepiej jest kupić AGM. Takie akumulatory fajnie i szybko przyjmują duże prądy co powoduje, że jeżdżąc na krótkich odcinkach tak szybko go nie rozładujemy. Najważniejsze jest to aby dowiedzieć się jaką datę ma aku bo czas i brak ładowania leżącego akumulatora wpływa destruktywnie na jego żywotność. Użytkownik525xd..... Napięcie 11,68V jest zbyt małe Przy rozruchu 8,77V to również trochę za mało. 9,5V przy rozruchu , to już elektromechanik kręci nosem. Większość modułów pracuje w przedziale 9 - 16V. Mogą pojawiać ci się błędy. Idealne warunki + sprawny akumulator w czasie rozruchu nie powinien klękać poniżej 10,5V. BMW wbrew pozorom jest tzw. autem elektrycznym. Należy doładowywać akumulator min. dwa razy w roku . Jeśli masz duży deficyt elektryczny auta to ładowanie aku powinno odbywać się jeszcze częściej. Ja nie jeżdżę dużo, auto garażuje i baterię ładuję średnio co 2 - 3 miesiące. Aku mam od nowości tego auta czyli połowa 2013 roku.. Aby aku nie starzało się zbyt szybko to należy utrzymywać jego napiecie powyżej 12,5V.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.