Skocz do zawartości

525d Odpowietrznik zbiornika paliwa


uriel81

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym poprosić o opinię i wskazówki.

Otóż podczas tankowania, nawet przy powolnym nalewaniu paliwa słyszę "bulgotanie", paliwo spienia się do samego wlewu i opada skokowo, wypuszczając bąble powietrza rurą wlewową.

Podejrzewał bym zatkany odpowietrznik, czyli chyba rurę, która idzie ze zbiornika równolegle do rury wlewowej i ma ujście tuż nad wlewem paliwa.

Macie jakieś podobne problemy z tankowaniem, czy moje podejrzenia są słuszne?

Ewentualnie, gdzie to badziewie mogło by się zatkać (jeśli jest jakieś bardziej podatne na to miejsce)? Musze przyznać, że z każdą wizytą na stacji benzynowej coraz bardziej mnie to wkurza, a może nie musiał bym rozbierać połowy samochodu, żeby to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mam to samo odkąd kupiłem swoją bunie.

Jak chce tankować, to musze obracać pistolet o 90 stopni w lewo, i wtedy jakoś idzie.

Jak mam w baku ponad 50l. zaczyna się masakra, jakieś bulgotanie, paliwo sie pieni, pistolet ciągle odbija. :mad2:

Również musze potwierdzić że ludziska dziwnie spoglądają jak szarpiąc za reling próbuję "upchnąć więcej paliwa do baku" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odpowietrzenie to przecież jest w miare na wierzchu. Wystarczy wymontować nadkole i praktycznie widać to wszystko na wierzchu - z tego co pamiętam jak miałem kiedyś zdjęte nadkole. Po zdjęciu nadkola to widać w miarę dobrze i z kanału i z boku. Może ta rurka się gdzieś zagniotła.

Poniżej masz schemat jak to jest podpięte więc będziesz wiedział gdzie tego szukać - schemat wzięty po VINie mojego 525d:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=16_0325&hg=16&fg=05

Wyglada więc, że na górnej ściance we wlewie paliwa powinien być otwór odpowietrzający - zobacz czy widać coś takiego i czy nie jest przygięty itp (może jak tankujesz to pistoletem go jakoś przyciskasz i zamykasz odpowietrzenie)?

Oczywiście weź też pod uwagę taką możliwość, że samo odpowietrzenie masz jak najbardziej drożne ale zagięty/zagnieciony masz gdzieś przewód paliwowy, którym leci gnojówka z pistoletu do baku - objawy będziesz miał identyczne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpowietrznika się dobierałem i rzeczywiście jest (przynajmniej część) pod nadkolem tylnym. Wszystko tam jednak wygląda ok - żadnych zgniecionych, czy zagiętych węży.Rzeczywiście ujście odpowietrznika jest tuż nad wlewem.

W sumie @Manolito77 podsunąłeś mi pewną myśl. Rzeczywiście jak sam wlew będę miał niedrożny, to będę miał podobny objaw. Chciałem się tylko upewnić, czy inni też mają podobne problemy. Chętnie poznał bym jeszcze opinię jakiegoś właściciela diesla kombi przed liftem, który potwierdził by mi, że on może lać paliwo pełną rurą i wszystko idzie bez problemu. To by wykluczyło możliwość, że jest to typowa wada tego modelu.

Jeśli chodzi o odpowietrznik, to podejrzewałem raczej, że gdzieś w baku się odczepił i leży na dnie zbiornika (dlatego nie działa poprawnie). Druga możliwość, to jeśli w rurze wlewowej jest jakiś zawór zwrotny i on się zacina (ogranicza przepływ), to też paliwo może się od razu spiętrzać.

Ja nie mogę tankować z pełnym przepływem już od samego początku, nie tylko pod koniec tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie generalnie jest tak, że jak pistolet zaczepię standardowo na pierwszym ząbku to tankuje bez problemu. Jeśli natomiast wsunę go głębiej i zaczepię o 2 ząbek to już bardzo różnie i często wtedy zaczyna odbijać bo się paliwo spiętrza. Z tego co czytałem na forach to sporo osób miało problemy z tankowaniem kiedy wsuwały pistolet głęboko tak próbowały wlewać wachę.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie generalnie jest tak, że jak pistolet zaczepię standardowo na pierwszym ząbku to tankuje bez problemu. Jeśli natomiast wsunę go głębiej i zaczepię o 2 ząbek to już bardzo różnie i często wtedy zaczyna odbijać bo się paliwo spiętrza. Z tego co czytałem na forach to sporo osób miało problemy z tankowaniem kiedy wsuwały pistolet głęboko tak próbowały wlewać wachę.

Pzdr.

dokladnie, na 1 zabek ;)

 

jest jeszcze inna mozliwosc - jesli problem powtarza sie czasami to moze byc wina uszkodzonego dystrybutora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie przy wlewie paliw to nie jest odpowietrzenie zbiornika tylko odpływ ewentualnej wody która sie zbiera przy korku wlewu paliwa, a właściwe odpowitrzenie jest w tylnym nadkolu po lewej stronie tz. filtr z węglem który zatrzymuje parowanie. Tak przynajmniej umnie jest, jeżeli się myle proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie przy wlewie paliw to nie jest odpowietrzenie zbiornika tylko odpływ ewentualnej wody która sie zbiera przy korku wlewu paliwa,

My tu mówimy o odpowietrzeniu zbiornika, które znajduje się w górnej części wlewu - prowadzi do niego wężyk, który oznaczony jest jako element nr 20 i prowadzi przez element nr 21 do górnej części wlewu paliwa (schemat w linku)

Ty zaś poruszasz temat odprowadzenia wody, które znajduje się w innym miejscu i jest to osobny element - na rysunku oznaczony jako nr 22.

Schemat:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=16_0325&hg=16&fg=05

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

U mnie jest tak, że obojętnie, czy wcisnę pistolet głęboko, czy płytko, czy też trzymam go prawie na zewnątrz i celuję w dziurę, paliwo (piana) zawsze się spiętrza. Jak trzymam końcówkę pistoletu na krawędzi wlewu paliwa, piana spiętrza się, aż do przelania na zewnątrz (i wtedy mam oblany cały bok samochodu przy wlewie).

Ogólnie wygląda to tak, że jadę na stację z około 15l paliwa w zbiorniku. Tankuję około 5-10 l z niską prędkością (około 1 zaczep blokady pistoletu). Później odbija, mimo lania paliwa z prędkością poniżej 1 blokady i trzymania pistoletu na zewnątrz. Sprawia to, że tankowanie od 15 l do pełna trwa jakieś 20 minut. Wydaje mi się, że to raczej nie jest normalne.

Pytanie tylko, czy możliwe, żeby odpowietrznik się zatkał, czy jednak świadczy to o przytkaniu samej rury wlewowej? Może w rurze wlewowej jest coś w rodzaju zaworu zwrotnego, który się przytkał i teraz ogranicza przepływ tej rury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chcę się chwalić, ale zerknij na moje tematy i przemyślenia dotyczące baku i odpowietrzenia, może coś ci to wyjaśni, ew pomoże:

viewtopic.php?f=72&t=193392

viewtopic.php?f=15&t=194085

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.