Skocz do zawartości

BMW zimą.. Co zrobić kiedy zakopiemy się w śniegu...


eXiDe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Mylisz sie. naciskajac przycisk uaktywniasz dtc a nie go wylaczasz. Instrukcja strona 79

Czyli jak swieci sie napis dtc to znaczy ze dynamiczna kontrola trakcii jest wlaczona. Czyli pomoc w trudnych warunkach, jak wyjechanie z zaspy. Jak przytrzyma sie przycisk dluzej i zapali sie trojkat to wtedy jest wszystko wylaczone

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 181
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hehehe, ale BMW namieszało z tymi DSC, DTC. Naprawdę polecam przeczytanie instrukcji, jest to dość jasno wyjaśnione.

 

Żeby tylko ktoś nie wpadł na pomysł jazdy zimą na DTC - dynamiczna kontrola trakcji, są trudne warunki - super włączę se. :mrgreen: Tego używamy tylko do wyjazdu z zaspy.*

Przy załączonych wszystkich systemach, komputer będzie przyhamowywał kręcące się w miejscu koła - zero szans na wyjazd przy zakopaniu. Przy włączonym DTC, komputer pozwala na kręcenie się kół w miejscu - jak nie przesadzimy, jest nadzieja na wyjazd z zaspy.

 

Dla tych którzy się orientują w temacie, można to porównać do systemu Ferrari Manettino, gdzie są różne programy, od ustawień na śliską nawierzchnię (wszystkie systemy włączone i nie pozwalające, w miarę możliwości, na żadne uślizgi, poślizgi) potem każdy następny program pozwala na więcej, aż do całkowitego włączenia systemów.

 

Podsumowując mamy 3 poziomy ustawień kontroli trakcji, poślizgu:

1) Standard po uruchomieniu auta. Wszystkie systemy załączone, brak kontrolek na desce.

2) DTC - system Dynamicznej Kontroli Trakcji - uruchamiany przez KRÓTKIE naciśnięcie przycisku DTC (kto by się spodziewał :lol: ). Możliwe kręcenie się kół w miejscu, natomiast stabilizacja toru jazdy dalej działa.

3) DSC OFF - systemy powyłączane - uruchamiamy przez dłuższe przytrzymanie przycisku DTC. Jesteśmy zdani na siebie, wszystkie systemy powyłączane.

 

 

W praktyce to wygląda tak, że jak chcemy się troszeczkę pobawić (np. na śniegu), a nie jesteśmy pewni swoich umiejętności, lub tego jak zachowa się auto, to włączamy DTC. System pozwala na delikatne uślizgi, reaguje z opóźnieniem i dopiero przy wyraźnym drifcie.

 

 

*Oraz do delikatnych zabaw na śniegu. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprowadzenie mnie na ziemię, rzeczywiście nie miałem racji. :oops: :oops: :duh:

Aby nie robić zamieszania usuwam posta powyżej.

Naciskając krótko przycisk dtc aktywujemy dtc, naciskając min 3sek dezaktywujemy dsc. OK? :?

Swoją drogą sądziłem, że jest inaczej i nigdy nie włączałem dtc.

Chyba wiara czyni cuda, bo mimo to zawsze udało mi się wyjechać nawet z najgorszej zaspy.

(feel_x, Pojski - dzięki :) )

Edytowane przez AP 61
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jakby trochę jaśniej się zrobiło.

Przyznam, że zastanawiałem się czy aby w instrukcji nie ma błędu z tym włączaniem DTC.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wielu przygodach, stwierdziłem empirycznie, że do większości podjazdów najlepsze jest w pełni włączone DSC. Przy DTC jest nieźle i bywają sytuacje kiedy lekki uślizg jest pożądany, ale na stromym wzniesieniu chwila nieuwagi z gazem, utrata przyczepności i wytraca się sporo prędkości. Na DSC but w podłogę i niech się męczą inżynierowie z Monachium a nie ja :wink:

 

DTC jest super do lekkiego zarzucania tyłem, jak również przyśpieszenia zużycia klocków hamulcowych na tylnej osi przy wykonywaniu tej czynności :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta jedyna to porażka nawet nie ruszyła .Pewnie oponki były letnie . Ja pod większe wzniesienia daję radę na zimówkach ale nigdy nie było żebym z miejsca nie ruszył :mad2:

Za to M3 super :cool2:

 

Jednak podstawa to dobre oponki zimowe + systemy + umiejętna i delikatna jazda :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć uwage na moment z passatem. Ładnie ukazali jaka stromizna jest. Jednak masz rację-średnio na jeża wypadła jedynka ;) Szkoda, że nei wspomnieli na jakich oponach są pozostałe samochody, bo nie chce mi się wierzyć w nieudloność passata, czy forda ka. Z doświadczenia wiem jak małe autka dają radę zimą i duże wątpliwości mam co do zamontowanych opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sabur,

pod filmem masz opis:

 

In order of "race" appearance:

 

1) M3 vs BMW 118d Manual. Drive wheels are new 245/35 R18 Nankang NS20 summer tyres

2) M3 vs Ford KA. Drive wheels are 165/35 R13 budget summer tyres

3) M3 vs BMW 118d with extra weight over the rear wheels

4) M3 vs VW Passat Manual with an extra runup. Drive wheels are new 205/55 R16 Dunlop SP Sport summer tyres

 

 

Jedynie M3 miała zimowe Micheliny Pilot Alpin 4 UHP, reszta na letnich oponach a KA to nawet na najtańszych letnich dziwakach więc zaskoczenia nie ma tu żadnego. Auta niewinne, opy były złe :twisted:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno naciągane. Jedynka stoi już na wyślizganym, do tego kierowca pozwala sobie za dużo z gazem. Kierowca M3 rusza bardzo delikatnie i nie rwie przyczepności.

 

Szpera bardzo dużo daje i byłaby i tak widoczna różnica, ale w tym przypadku jest to mocno zabarwiona historia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sabur,

pod filmem masz opis:

 

In order of "race" appearance:

 

1) M3 vs BMW 118d Manual. Drive wheels are new 245/35 R18 Nankang NS20 summer tyres

2) M3 vs Ford KA. Drive wheels are 165/35 R13 budget summer tyres

3) M3 vs BMW 118d with extra weight over the rear wheels

4) M3 vs VW Passat Manual with an extra runup. Drive wheels are new 205/55 R16 Dunlop SP Sport summer tyres

 

Jedynie M3 miała zimowe Micheliny Pilot Alpin 4 UHP, reszta na letnich oponach a KA to nawet na najtańszych letnich dziwakach więc zaskoczenia nie ma tu żadnego.

Hmm... Po przeczytaniu opisu na filmie, trochę mnie dziwi, że ktoś w ogóle coś takiego filmuje. Przecież to jasne jak słońce, że na śniegu letniawkami żadne auto z napędem na jedną oś nie pojedzie tak jak na oponach zimowych.

Auta niewinne, opy były złe :twisted:

:twisted:

To tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda idzie odwilż ale podzielę się ostatnim odkryciem - może niezbyt przełomowym ale zawsze ;-)

Otóż trzy razy tej zimy miałem problemy z wyjechaniem ze śniegu. Ostatnio nasypałem sobie w pojemniki po płynie do prania piasek kwarcowy. Posypuję pod koła, kawałek przed i kawałek za i działa idealnie. Piasek ten jest szorstki (np stosuje się go do piaskowania) i stanowi idealne łączenie opony z lodem czy śniegiem. POLECAM, można kupić w workach w markecie budowlanym.

A dlaczego butelki po płynie do prania? ;-) Bo mają wygodną rączkę, duży otwór więc łatwo nasypać piasku i idealnie się z nich posypuje pod koła :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A instrukcje choć raz czytał??? Post Wierzbina też?

 

DSC jest włączony domyślnie po włączeniu zapłonu - zawsze, brak jakiejkolwiek kontrolki na desce.

DTC - to trochę obcięty DSC, włączasz ten tryb przyciskając na krótko przycisk DTC i zapala się kontrolka DTC na desce,

 

Kompletne wyłączenie kontroli - Ty robisz co chcesz/umiesz - musisz przytrzymać przycisk DTC dłużej az pojawi się taka kontrolka

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/58403d1203420750-launch-control-illustrated-instructions-pics-bmw_m5_launch_control_05.jpg

Panowie właśnie mam problem z tym znaczkiem :cry2: na desce :mad2: byłem u mechanika i stwierdził ,że jakiś czujnik jest uszkodzony bo podczas jazdy jak jadę to strasznie mi przerywa i włącza się ten znaczek "Kontrola trakcji" komputer czyta ,że wpadam w poślizg i załącza trakcje :cry2: Miał ktoś już taki problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolego jaga... ogladam co piszesz od czasu do czasu..... jak masz ac to laduj w jezioro... nic dobrego z tej twojej maszyny juz nie bedzie :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolego jaga... ogladam co piszesz od czasu do czasu..... jak masz ac to laduj w jezioro... nic dobrego z tej twojej maszyny juz nie bedzie :cry:

Jaja straszne ale jakoś chcę to doprowadzić do porządku :mad2: odkąd zacząłem jeździć do mechanika to zawsze coś wychodzi hmmm przez 4 lata było OK a tu teraz cały czas coś wychodzi dziwne hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko to mi się włącza i strasznie szarpie tak jak by komputer myślał ,że wpadam w poślizg :cool2: jak wyłączę DTS to wszystko jest OK . Po wyłączeniu auta i ponownym zapaleniu jest dalej tak samo czyli muszę wyłączyć DTS i jest wszystko OK mogę jechać śmiało :mrgreen: ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało mi się zrobić prawie :mrgreen: profesjonalny filmik :duh: podczas jazdy mruga mi ta kontrolka trakcji i samochód traci moc , szarpie i przerywa chyba wpadam w poślizg wirtualny :cry2: ktoś już coś takiego przerabiał ? co mogło się popsuć :cool2:

,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiazujac do sedna tematu to podczas ostatniejzimy udalo mi sie nie zakopac w sniegu ani razu. Jezdzilem e60 w automacie na nowych oponach dunlop winter 4d, szer 225. Specjalnie wyjezdzalem autem w najwiekszy snieg, poruszalem sie po wiejskich drogach testujac opony i moge szczerze polecic ten model. Testowalem opony rowniez na nawierzchni ekstremalnie oblodzonej, po opadach marznacego deszczu, auto prowadzilo sie pewnie, nie czuc bylo uslizgow. To jest jak na razie moj jedyny sposob na zaspy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.