Skocz do zawartości

Nagły wzrost spalania


Marcin 69

Rekomendowane odpowiedzi

Być może dlatego też nie ma wskaźnika na desce rozdzielczej, żeby upierdliwi klienci nie przyjeżdzali codziennie.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No nie mam, ale tutaj większość użytkowników forum ma w tych granicach, więc coś to musi znaczyć, a nie wydaje mi się żeby wszyscy mieli padnięte termostaty.

 

Sugerujesz w takim razie, że u mnie jest coś nie tak z temperaturą, silnik mi się przegrzewa? Ewidentnie masz tutaj błąd logiczny w rozumowaniu :wink: Mieszkam w górzystym terenie i zdarzają mi się zjazdy z góry, gdzie nawet przez 2km jadę cały czas na biegu hamując silnikiem i teraz temperatura nie spadnie poniżej 87C.

 

Ja swój problem rozwiązałem, innym polecam rozpoczęcie wymian od termostatu EGR. Co kto zrobi, to już indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

72 :duh: ... a przy 75 sie rozpoczyna proces dopalania DPFu :norty: . Proponuje nie dzwonic do ASO z takimi pytaniami bo zaraz sie dowiemy ze jak spadnie do 60 to nic sie nie stanie, i ze tak ma byc i potem ktos to bedzie czytal i sie wzorowal na glupotach podawanych przez NIEKOMPETENTYCH PRACOWNIKOW :duh: . Zgroza. Ja do wszystkich wypowiedzi z tzw AUTORYZOWANYCH SERWISOW podchodze z przymruzniem oka. Zawsze sprawdzam i weryfikuje informacje tam zaczerpniete , szczegolnei jesli wydaja mi sie kompletna B Z D U R A .

 

Glupi przyklad... pada czujnik temperatury spalin (podstawa jesli chodzi o proces dopalania DPF) , pan w ASO mowi ze to nic takiego i ten czujnik to wogole moze byc uszkodzony i ze mozna tak jezdzic nic sie nie dzieje. :cool2: . Jak sie DPF wysra to pieniazki za wymiane chetnie przyjmie, i przy okazji moze nawet czujnik wymienia :norty: . Tendencja jest taka ... goscia stac na BMW to mozna z niego drzec bo kupil sobie fure - moze i cos wtym jest ale ...dla mnie takie rzeczy nie przechodza, staram sie szanowac zarobione pieniadze :wink:

 

Kamilo masz uszkodzony termostat , temp powinna dojsc do 85 -87 stopni i tam sie utrzymywac- u mnie tak to dziala i u wielu osob tak samo . 3ka ma ewidenty problem z termostatem(1 i 2) ale co sie dziwic... auto jezdzi juz co u niektorych 5-6 lat a Niemiaszki na to nawet uwagi nie zwracaja bo dla nich nie ma czegos takiego jak wejscie w ukryte menu. Oni sie takimi rzeczami nie przejmuja, jakby mieli wskaznik to by sie przejmowali a tak uwazaja ze jest ok. W 1.9 np termostat zmienia sie zazwyczaj z wymiana rozrzadu zeby sie potem nie grzebac w silniku , a to wypada srednio raz na 3-4 lata.

 

KONIEC WYWODU :norty: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o padających czujnikach temperatury nie słyszałem, praktycznie każdy kto miał problem z niedogrzanym silnikiem po wymianie termostatów problem znika

 

Mi osobiście to nie przeszkadzała bo auto nagrzewało się, w srodku robiło się dość szybko ciepło i gdyby nie zabawa z ukrytym menu to nawet nie zwróciłbym na to uwagi. U mnie temperatura była 72-76 st czasem nieco wyżej ale raczej nie dało rady przekroczyć 80 st.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście to nie przeszkadzała bo auto nagrzewało się, w srodku robiło się dość szybko ciepło i gdyby nie zabawa z ukrytym menu to nawet nie zwróciłbym na to uwagi. U mnie temperatura była 72-76 st czasem nieco wyżej ale raczej nie dało rady przekroczyć 80 st.

 

 

Natek u mnie wskazania identyczne jak twoje. Może troche wyższe - Max 81st, trasa(spokojnie na autostradzie)- 77-81st.

Wymieniać czy nie ? Napisz jaką temperature masz teraz po wymianch. Mnie martwi tylko ten fakt, że spalanie wzrosło mi o 1l. U ciebie po wymianach termostatów zmniejszyło sie spalanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak jezdzicie na krotkich odcinkach to przy problemach z termostatem spalnie wzrosnie.Jak ktos jezdzi trasy to po wymienie nie odczuje jakiegos super zmniejszonego(ok.0.5l/100km) spalania bo te wartosci (oczywiscie jesli wskazuja wiecej 72-75 stopni , bo jesli spadaja do 60 to inna bajka) nie sa az tak niskie zeby podawana byla non stop wzbogacona dawka paliwa.

 

Pomijam fakt ze bardzo niezdrowe jest jezdzenie z niedogrzanym motorem, zbieraja sie nagary (maselko pod korkiem oleju itp itd) . Olej i silnik potrzebuje temperatury roboczej 80-90 stopni, jak temperatura miesci sie w tym przedziale to ja bym nie wymienial - pamietajac ze jest to temp plynu .

 

U mnie bylo tak 70-75 , wymienilem termostat glowny temp skoczyla do 86-92 i tak jest teraz jak jezdze. 85-86 , jak lajtowo jak przycisne zaraz sie pojawia 89-90.

Spalanie jak na moc i osiagi w normie (7l w cyklu mieszanym )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. we wszystkich dieslach ma byc 90 st. bez wzlędu czy to trasa, korek, miasto, bieg jałowy,

Glupoty piszesz troche , nigdy nie jest stala ... zmienia sie moze byc od 85-92/93 w zaleznosci od jazdy , bo komp pokazuje temperature plynu.

Wskazowka zawsze przeklamuje , odczyt elektroniczny juz nie dokonca . Temperatura plynu zawsze sie zmienia w trakcie jazdy , ale skoki typu 5-7stopni sa jak najbardziej normalne , skoki typu 20stopni juz nie .

 

Dobrze Ci sie ta benzyna dogrzala, hmm sprawdz poziom plynu chlodniczego just in case. Jak jest malo to dolej i sprawdz ponownie temperature.

:D Moze, jestes aptekarzem, ale chyba przyznasz, że małe wahania ok 90 st. maja sie nijak do wahań w granicach 70-80 stopni :D

PS. Niestety dzisiaj moj mechanik nie znalazł czasu, prawdopodobie :D wymieni mi termostat jutro. Oczywiscie napisze jaki bedzie efekt.

Wiec sukces. Moj mechanik dopiero dzisiaj wymienil term. główny. Temp. w trasie i w miescie 88-90 st. Pelny sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temp trochę kuleje pokazuje ok 72 podczas jazdy. Przewód od termostatu jest letni po dogrzaniu pojazdu w korkach temp max 90 termostat otwiera się i temperatura spada z powrotem na 72 i tak się utrzymuje czy tak ma być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniłem term.Egr lecz dalej nie może się dogrzać ,przy 72 wąż od term. głównego jest letni ,podczas jazdy sinika nie można go dogrzać pow temp 72 dopiero po dłuższym postoju ok 30 min łapie temperaturę ok95 i po przejażdżce z powrotem wraca na 74 -72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Billy wymien termostat glowny :cool2: . Nie jezdzij z taka temperatura, bo jak zaczna sie -20/25 to bedzie Ci spadac do 65 zapewne. Ewidentnie puszcza Ci termostat , malo tego temp. silnika nie pozwala na wypalanie sie FAPa. wiec nawet jak spelnione sa wymagania (3/4baku) , stala (wmiare) predkosc i wysokie oboroty to komp i tak nie zainicjalizuje wypalania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniłem term.Egr lecz dalej nie może się dogrzać ,przy 72 wąż od term. głównego jest letni ,podczas jazdy sinika nie można go dogrzać pow temp 72 dopiero po dłuższym postoju ok 30 min łapie temperaturę ok95 i po przejażdżce z powrotem wraca na 74 -72

 

Tak jak Ci mówi kolega MMCV, zmień termostat główny tak jak ja dziś to zrobile. Przed wymianą temp dochodziła do 75 max 78. Dopiero jak na postoju zwiększyłem mu na pewien czas obroty to wtedy doszedł do 90 (puścił termostat i już obie rury przy chłodnicy były gorące), ale jak tylko ruszyłem przejechałem kawałek to temp spadła ponownie na około 75 stopni. Termostat główny zmieniłem i teraz od 89-91 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniłem term.Egr lecz dalej nie może się dogrzać ,przy 72 wąż od term. głównego jest letni ,podczas jazdy sinika nie można go dogrzać pow temp 72 dopiero po dłuższym postoju ok 30 min łapie temperaturę ok95 i po przejażdżce z powrotem wraca na 74 -72

 

Tak jak Ci mówi kolega MMCV, zmień termostat główny tak jak ja dziś to zrobile. Przed wymianą temp dochodziła do 75 max 78. Dopiero jak na postoju zwiększyłem mu na pewien czas obroty to wtedy doszedł do 90 (puścił termostat i już obie rury przy chłodnicy były gorące), ale jak tylko ruszyłem przejechałem kawałek to temp spadła ponownie na około 75 stopni. Termostat główny zmieniłem i teraz od 89-91 :)

Widze ze sie udalo :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniłem term.Egr lecz dalej nie może się dogrzać ,przy 72 wąż od term. głównego jest letni ,podczas jazdy sinika nie można go dogrzać pow temp 72 dopiero po dłuższym postoju ok 30 min łapie temperaturę ok95 i po przejażdżce z powrotem wraca na 74 -72

 

Tak jak Ci mówi kolega MMCV, zmień termostat główny tak jak ja dziś to zrobile. Przed wymianą temp dochodziła do 75 max 78. Dopiero jak na postoju zwiększyłem mu na pewien czas obroty to wtedy doszedł do 90 (puścił termostat i już obie rury przy chłodnicy były gorące), ale jak tylko ruszyłem przejechałem kawałek to temp spadła ponownie na około 75 stopni. Termostat główny zmieniłem i teraz od 89-91 :)

Widze ze sie udalo :cool2: :cool2:

 

Tak tak WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC. Muszę powiedzieć że wracając przed chwilą do domu odcinek 7 km na dworze -2,5 stopnia no i spokojniutka jazda wręcz emerycka hehe :) to doszedł do 82..a podczas manewrowania na parkingu 81 także nie wiem czy podczas dłuższego postoju nie spadłoby niżej..a jeszcze pare godzin temu było 3 stopnie na zewnątrz i 90 było tylko że jazda już normalna :).. widocznie tak ma być..albo się mylę i jeszcze termostat egr prosi się o wymianę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak mam poniżej 75 C. zmieniłem dziś termostat egr (stary sprawny :mad2: ) od niego zależy szybsze nagrzanie małego obiegu, może pomoże :| ps. u mnie puszcza term.gł wąż jest letni co chyba jest jedno znaczne :| gdy nie pomoże term gł. i egr pozostaje karton na chłodnicę :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak mam poniżej 75 C. zmieniłem dziś termostat egr (stary sprawny :mad2: ) od niego zależy szybsze nagrzanie małego obiegu, może pomoże :| ps. u mnie puszcza term.gł wąż jest letni co chyba jest jedno znaczne :| gdy nie pomoże term gł. i egr pozostaje karton na chłodnicę :cry:

 

spokojnie.. wymień główny i będzie gitara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak mam poniżej 75 C. zmieniłem dziś termostat egr (stary sprawny :mad2: ) od niego zależy szybsze nagrzanie małego obiegu, może pomoże :| ps. u mnie puszcza term.gł wąż jest letni co chyba jest jedno znaczne :| gdy nie pomoże term gł. i egr pozostaje karton na chłodnicę :cry:

 

Główny ma puścić dopiero bodajże przy 89 dopiero wtedy wąż powinien wyć ciepły.. Zmieniłeś EGR masz nowy..jeszcze zmień główny i będziesz miał spokój na dłuższy czas. Termostaty kupuj w aso. Jak szukałem po sklepach to w jednym powiedzieli mi pare zł więcej niż w aso także wiesz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.