Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

lub alternator szaleje znajomy miał problem iż oświecało się dtc po czym za chwilę gasło podobnie kontrolka skrzyni(automat) jak i silnika pojawiało się i gasło okazało się że alternator miał klapsa ładował 14v po czym za chwilę miał spadek do np 10v po wymianie owe problemy znikły
Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mozesz miec problem znany kabla bateryjnego ktory sie zuzyl wewnetrznie. To usterka koncepcyjna znana w BMW ale w europie udalo im sie uniknac pelnej akcji serwisowej, tylko w stanach zostali zmuszenie do przeprowadzenia pelnej akcji serwisowej, wlacznie z pojazdami ktore byly po gwarancji, ponizej dokument :

 

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM433921/RCAK-13V044-6848.PDF

 

naprawa polega na wymianie czesci 1, 4 i 10 na tym grafiku oraz sprawdzenia innych czy nie podzielily tego samego problemu :

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/61_1946/KW09011/0/0/0/0/0

 

To bardzo droga impreza dlatego trzeba sprawdzic inne mozliwosci bo tej niestety nie sprawdzisz inaczej niz robiac wymiane.

 

Co smieszne W F30 jest podobny lecz jeszcze bardziej kosztowniejszy problem i znowu akcja serwisowa jest przeprowadzana tylko w stanach, w europie zajmuja sie problemem tylko jak sie ujawni i nie po gwarancji oczywiscie... chociaz to ponownie blad koncepcyjny i ten sam dodatkowo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W silniku nie pokazuje żadnego błędu

Bo masz dwa błędy w JBBF-ie i w module Klima. :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest JBBF?

Czytałem na forum o tym i chodzi prawdopodobnie o moduł od świateł JBBF ale na 100% nie jestem pewien :cool2: jeszcze tego nie przerabiałem :mrgreen:

To nie jest żaden moduł od świateł :duh: moduł od świateł to FRM a JBBF to moduł nadwozia :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio wyskoczył mi check engine wiec podłączyłem Inpe i takie oto błędy mi wyskoczyły:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/gvZgmc.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/5AtPNP.png

 

Możecie pomóc?

Domyślam się, że to możliwe od NoX'a?

 

Pierwszy raz wyskoczyl mi 2 tyg temu, skasowalem i znowu w tym tygodniu- tydzien po tamtym.

Nie wiem czy to ważne ale wydaje mi się, że wyskoczylo to zaraz po tym jak staralem się jezdzic "eko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz silnik?

U siebie miałem te same błędy przy okazji padniętej sondy NOX, ale sama sonda sypnęła bogato - 5 błędów.

 

1. 2A0F - AGR, górna wartość adaptacji poza granicą

2. 2C7E - lambda za katalizatorem, spaliny za katalizatorem zbyt ubogie, bank 1

2. 2C6C - lambda za katalizatorem, sygnał większy niż oczekiwano, bank 2

 

Wszystkie błędy wystąpiły na przestrzeni 80km, z czego błąd adaptacji AGR jako pierwszy i od tego bym zaczął na Twoim miejscu.

Konkretnie skasowanie całej adaptacji + przeprowadzenie adaptacji przepustnicy, żebyś nie miał choinki po odpaleniu ;)

Po skasowaniu zrób w dobrym tempie parę km i poobserwuj live data.

 

Posprawdzaj wtyczki od sond. Zobacz czy masz szczelny dolot.

Na jakimś forum ktoś pisał, że lewe powietrze może takie błędy powodować.

 

Idąc dalej trzeba brać pod uwagę padniętą sondę albo zatkany kat.

 

BTW, w paru miejscach na forum padła teza, że po odłączeniu sondy NOX silnik pracuje cały czas w trybie spalania jednorodnego.

Nawet jeden z forumowiczów się chwalił, że ma z softu usuniętego NOXa i auto jeździ tak samo jak wcześniej.

Możliwe, że odłączenie NOXa jest najprostszą metodą na sprawdzenie jego działania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik N43 320i

 

Jaki masz silnik?

 

Konkretnie skasowanie całej adaptacji + przeprowadzenie adaptacji przepustnicy, żebyś nie miał choinki po odpaleniu ;)

Po skasowaniu zrób w dobrym tempie parę km i poobserwuj live data.

 

Powiesz mi jak to zrobić krok po kroku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może się trochę różnić w zależności od wersji INPY. Też mam N43 i jedyna INPA jaka mi w pełni działa jest po niemiecku :/

 

Po wybraniu auta i silnika w pierwszym menu powinieneś mieć opcję "Adaptionswerte selektiv loschen" (u mnie F8).

Dalej masz 2 opcje pod F1 i F2. I na przykład:

- wybierając F1 masz dalej np. AGR (Abgadruckfuhrungsventil), sondy lambda, Vanos, czujnik NOX, przepustnica (drosselklappe)

- wybierając F2 - np. wtryski, a Shift + F9 - reset wszystkiego (Alle Adaptionen...)

Pamiętam, że musiałem aktualizować sp-daten żeby móc wykonać reset wszystkiego (może dlatego że mam najnowszy soft w aucie).

 

Jeśli po skasowaniu adaptacji auto nie będzie reagowało na pedał gazu, a obroty będą skakać, to musisz zaadaptować przepustnicę i/lub skasować błędy.

(zanim dowiedziałem się jak adaptować przepustnicę kasowałem tylko błędy i nie zauważyłem niczego niepokojącego;p)

 

Adaptacja przepustnicy - wkładasz key, zapłon, wciskasz gaz opór przez 30sekund, wyłączasz zapłon, puszczasz pedał, czekasz 2 minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niedawno wymieniałem silnik N47D20A (2007r) na N47D20C (2009). Wymieniony został goły słupek + trochę czujników, pompa CR)

Silnik odpalił po montażu bezproblemowo, pracuje dobrze, ale pojawiły się błędy których wcześniej nie było i po wykasowaniu powracają. Są to:

4A07

4A10

4A27

4B37

 

Wiem co te błędy mniej-więcej oznaczają, ale może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i odkrył co było przyczyną ich występowania.

W mojej ocenie jest mało prawdopodobne, aby jednocześnie awarii uległy cztery elementy: alternator, regulator napięcia, Ibs, czujnik oleju.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Wartości adaptacyjne to pewne korekty, które silnik sam sobie wylicza na podstawie odczytów sensorów i twojego stylu jazdy.

Jeśli je zresetujesz to silnik będzie zmuszony zacząć je liczyć od nowa.

Z tego co wiem to kilka pierwszych kilometrów po resecie ma największy wpływ na te wartości,

dlatego dobrze jest przejechać się wykorzystując pełną moc.

Tylko zadbaj o to, żeby silnik mieć wcześniej dobrze rozgrzany, bo jeszcze ktoś pomyśli, że nakłaniam do katowania zimnego silnika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

 

miałem podobne błędy w n47d20c 318d.

Inpa pokazywała błędy związane z alternatorem, klemą IBS i wskaźnikiem oleju [dodatkowo i drive nie pokazywał poziomu oleju].

Wszystkie te błędy są raczej ze sobą powiązane gdyż komunikacja tych elementów odbywa się na szynie BSD.

 

u mnie po wymianie regulatora napięcia przy alternatorze problem nie występuje ;)

 

daj znać co u Ciebie było problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzięki za odpowiedź.

 

Praktycznie miałeś te same błędy co ja.

 

Myślę że regulator napięcia nie padł mi całkowicie, bo miałem mierzone ładowanie Inpą i miernikiem na alternatorze - 14,0V...ale kto to wie, co zepsuło się na 100%?

Nie mam tez komunikacji z ibs.

 

Sam nowy regulator, to koszt ponad 560zł :duh: , a nie mogę sobie pozwolić na kupowanie w ciemno :(

Może podmienię z e91 330d bo błędy dotyczą E81 118d).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu :wink:

 

co do regulatora z e90 330d nie wiem czy będzie działał prawidłowo [spójrz w real oem czy jest taki sam numer części]

niestety wydaje mi się, że z uwagi na system start stop może to być inny regulator...

 

co do regulatora. produkuje je dla BMW valeo więc jeśli się okaże, że to on jest winny tańszy będzie od valeo jak OE BMW [też valeo] :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.