Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie przy okazji tematu zapytam o pewną rzecz. Jakiś czas temu też podpiąłem sobie auto pod kompa. Korzystałem z INP'y oraz DIS'a. INPA pokazał mi błąd związany z dodatkową pompą wody (temat rozwiązany) i jakiś jeden w module KLIMA chyba 9C56 (wykasowałem i na dniach jeszcze raz mam zamiar sprawdzić czy błąd powrócił), program DIS natomiast pokazał mi jedynie błąd dodatkowej pompy wody. Teraz pytanie, którego z tych programów jest lepiej używać diagnostyki auta??

DIS albo ISTA-D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie przy okazji tematu zapytam o pewną rzecz. Jakiś czas temu też podpiąłem sobie auto pod kompa. Korzystałem z INP'y oraz DIS'a. INPA pokazał mi błąd związany z dodatkową pompą wody (temat rozwiązany) i jakiś jeden w module KLIMA chyba 9C56 (wykasowałem i na dniach jeszcze raz mam zamiar sprawdzić czy błąd powrócił), program DIS natomiast pokazał mi jedynie błąd dodatkowej pompy wody. Teraz pytanie, którego z tych programów jest lepiej używać diagnostyki auta??

DIS albo ISTA-D

 

 

Czyli INPA jest mało wiarygodna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przy okazji tematu zapytam o pewną rzecz. Jakiś czas temu też podpiąłem sobie auto pod kompa. Korzystałem z INP'y oraz DIS'a. INPA pokazał mi błąd związany z dodatkową pompą wody (temat rozwiązany) i jakiś jeden w module KLIMA chyba 9C56 (wykasowałem i na dniach jeszcze raz mam zamiar sprawdzić czy błąd powrócił), program DIS natomiast pokazał mi jedynie błąd dodatkowej pompy wody. Teraz pytanie, którego z tych programów jest lepiej używać diagnostyki auta??

DIS albo ISTA-D

 

 

Czyli INPA jest mało wiarygodna??

Tego nie potwierdzę ale przy nowych silnikach jak N przy diagnostyce potrafi przekłamywać.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wskazówki co do tych błędów. Kupiłem na aledrogo interfejs udało mi się to wszystko odpalić na kompie , no i podłączyłem do samochodu :cool2: niestety nie znam się na tym . Ale po wykasowaniu wyskoczyły te same byki. 02 Kwietnia jestem umówiony z chłopakami w PiM Kraków to ogarną temat. Z odpowiedzi Waszych wynika, że tanio nie będzie :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wskazówki co do tych błędów. Kupiłem na aledrogo interfejs udało mi się to wszystko odpalić na kompie , no i podłączyłem do samochodu :cool2: niestety nie znam się na tym . Ale po wykasowaniu wyskoczyły te same byki. 02 Kwietnia jestem umówiony z chłopakami w PiM Kraków to ogarną temat. Z odpowiedzi Waszych wynika, że tanio nie będzie :oops:

Z tego co udało się ustalić to w:

JBBF to błąd dodatkowej pompki wody

DME to masz problemy z chłodzeniem silnika a dokładnie niedomaga wentylator chłodzenia chłodnicy i przegrzewanie silnika oraz sondy lambda

Jakbyś wszedł do poszczególnych modułów i wtedy odczytał błędy w nich to byłby opis z kodem błędu a wtedy łatwiej by było coś poradzić.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wskazówki co do tych błędów. Kupiłem na aledrogo interfejs udało mi się to wszystko odpalić na kompie , no i podłączyłem do samochodu :cool2: niestety nie znam się na tym . Ale po wykasowaniu wyskoczyły te same byki. 02 Kwietnia jestem umówiony z chłopakami w PiM Kraków to ogarną temat. Z odpowiedzi Waszych wynika, że tanio nie będzie :oops:

Z tego co udało się ustalić to w:

JBBF to błąd dodatkowej pompki wody

DME to masz problemy z chłodzeniem silnika a dokładnie niedomaga wentylator chłodzenia chłodnicy i przegrzewanie silnika oraz sondy lambda

Jakbyś wszedł do poszczególnych modułów i wtedy odczytał błędy w nich to byłby opis z kodem błędu a wtedy łatwiej by było coś poradzić.

 

Dzięki kolego :cool2: z tym przegrzewaniem silnika masz 100% racji kiedyś jechałem w korku 40min i wyskoczyła mi kontrolka od temperatury i w tedy strasznie zaczął kopcić , po ostygnięciu wszystko było OK, niestety nie wiem jak odczytać te błędy w tych modułach , ale może jakiś czujnik tylko od temperatury padł hmm (to tak dla pocieszenia heeeee)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wskazówki co do tych błędów. Kupiłem na aledrogo interfejs udało mi się to wszystko odpalić na kompie , no i podłączyłem do samochodu :cool2: niestety nie znam się na tym . Ale po wykasowaniu wyskoczyły te same byki. 02 Kwietnia jestem umówiony z chłopakami w PiM Kraków to ogarną temat. Z odpowiedzi Waszych wynika, że tanio nie będzie :oops:

Z tego co udało się ustalić to w:

JBBF to błąd dodatkowej pompki wody

DME to masz problemy z chłodzeniem silnika a dokładnie niedomaga wentylator chłodzenia chłodnicy i przegrzewanie silnika oraz sondy lambda

Jakbyś wszedł do poszczególnych modułów i wtedy odczytał błędy w nich to byłby opis z kodem błędu a wtedy łatwiej by było coś poradzić.

 

Dzięki kolego :cool2: z tym przegrzewaniem silnika masz 100% racji kiedyś jechałem w korku 40min i wyskoczyła mi kontrolka od temperatury i w tedy strasznie zaczął kopcić , po ostygnięciu wszystko było OK, niestety nie wiem jak odczytać te błędy w tych modułach , ale może jakiś czujnik tylko od temperatury padł hmm (to tak dla pocieszenia heeeee)

Przecież to proste, wchodzisz do engine, wybierasz oznaczenie twojego silnika po połączenieu, wchodzisz do odczytu błędów i masz wszystko jak na dłoni a do innych modułów to wchodzisz do Karosierie i wchodzisz do modułów w których miałeś błędy i odczytujesz, tyle.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało mi się coś takiego sczytać z auta ; sorry za zdjęcia jeszczę się nie naumiałem :mrgreen: dodawać prawidłowo ,

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8594f2ae419a6dfb.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86f5239808e4c655.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b86fb0afebeecd1.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8ed57e6a4b1d0c1.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcb43fd27cc4544f.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7de29bef3870ab46.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae31c1bca4d4b3bd.html tak to KOLEDZY wygląda u mnie :cry2:

Odkryłem coś takiego: 2A59-2A5B= valvetronic ? , czujnik wału? ,2A70-też związane z valvetronic? ,29F5-29F4=katalizator ? 2F17- temperatura silnika czujnik ? , 2EFE- wentylator ? Panowie co proponujecie aby wymienić w pierwszej kolejności ? Dzieki za jakieś propozycje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym co piszesz ze auto przegrzales... + te bledy to najlepiej auta sie pozbyc.... przegrzanie silnika zawsze ma jakies konsekwencje..... zaczniej od naprawienia wentylatora naladowania akumulatora.... skasuj bledy pojezdzij i dalej...

to tez moze sie przydac

wszystko moze byc mocno powiazane z temperatura silnika..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie kolegi przegrzany silnik to już jest kicha, tym bardziej że blok jest aluminiowy :(

Valvetronic fajny bajer jak funkcjonuje prawidłowo a jak zacznie się pieprzyć to już jest nieciekawie :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczniej od naprawienia wentylatora naladowania akumulatora.... Właśnie znalazłem przy akumulatorze odcięty kabel i nie jestem pewien czy on ma związek z tym naładowaniem aku ? a sytuacja wygląda tak , że już 3x aku mi padł i wogóle nie miałem żadnych informacji na wyświetlaczu o słabym aku . Akumulator jest Boscha 75Ah i wygląda na to jak by go komputer nie widział
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki cienki kabel przeciety ?? prawdopodobnie masz uszkodzona kleme ibs i ktos ja odcial.... sprawdz jeszcze czy nie masz opornikow zamiast airbagow i czy nie ma gwozdzia zamiast ladunku pirotechnicznego...... kolego co ty za mine kupiles.... szykuj pare grubych tysiakow na wyprostowanie wszystkiego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade w środę do mechanika to mu pokarze ten kabel od akumulatora co jest odcięty a drugą stronę znalazłem pod tapicerką , może jak to połączy to coś się zmieni. Auto chodzi bez zastrzeżeń pali w normie. Teraz po Krakowie spadło na 10 litrów :cool2:

Mam go już 3 lata i nic mu nie jest oprócz tych byków które na jazdę nie mają wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rob sobie jaj ze 3 lata jezdzisz autem w takim stanie.... rece opadaja...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rob sobie jaj ze 3 lata jezdzisz autem w takim stanie.... rece opadaja...

 

Ale nie mam żadnych problemów , tylko ten katalizator mi padł a przy okazji kupiłem inpę i pobawiłem się w mechanika heee i odkryłem takie byki .Dziwne bo autko normalnie chodzi .... a tu tyle niejasności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz sie przegrzal ze az dymil..... 3x rozladowal sie akumulator... jesli dla ciebie to normalne to ok ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade w środę do mechanika to mu pokarze ten kabel od akumulatora co jest odcięty a drugą stronę znalazłem pod tapicerką , może jak to połączy to coś się zmieni. Auto chodzi bez zastrzeżeń pali w normie. Teraz po Krakowie spadło na 10 litrów :cool2:

Mam go już 3 lata i nic mu nie jest oprócz tych byków które na jazdę nie mają wpływu

Tak na serio, skoro piszesz że auto chodziło bez zarzutu przez ten czas to w ogóle cokolwiek wymieniałeś w nim tzn. części eksplaatacyjne takie jak filtry, olej itp.

Bo tych błędach to zdaje mi się że to auto nigdy nie odwiedzało serwisu nie mówiąc o mechaniku :duh:

Może zamiast w avatarze wrzucać zdjęcie M5 lepiej wrzuć zdjęcie twojego auta, chyba że takie zaniedbane, nie gniewaj się ale dla mnie to nieporozumienie mając auto trzy lata jeżdżac nim nie wiedząc że ma takie usterki :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziwią mnie te błędy bo przecież jeżdżę do chłopaków w Krakowie http://www.pimautoserwis.pl/ To jest warsztat polecany i ja też jestem zadowolony z ich usług , wymieniali mi odmę kpl, wymiana filtrów i olej też był u nich . Wcześniej byłem na przeglądzie u ASO Misiak wymienili mi pompę vacum -zrobili mały przy okazji przegląd i nigdy nikt mi nie powiedział że mam coś uwalone :mad2: Wiedziałem tylko o katalizatorze że mam do wycięcia i tak sobie jeżdżę moją bunią . Jak już wcześniej pisałem jadę do chłopaków z PiM serwis 2 kwietnia (dobrze, że nie 1 kwietnia :mrgreen: ) to pochwale się co oni odnajdą :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tcwoim miejsc pojechałbym tam gdzie Ci auto ostatnio robili w celu kontroli stanu auta i jak Ci powiedzą że auto masz w porządeczku to już wiesz jacy z nich fachowcy :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne :oops: :cry: Wentylator padł ok 1600zł , termostat padł ok 400zł,czujnik valvetronic ok 1600zł padł , katalizator padł ceny nie podaje bo już brak mi włosów na głowie :mrgreen: . Silnik jeszcze na szczęście działa :cool2: . Robie na pierwszy rzut ; wentylator i termostat potem czujnik valvetronic a na końcu katalizator :cool2:

 

I na koniec słowa mechanika i to prawdziwe :cry2: no niestety auto ma już prawie 10 lat ma prawo się zepsuć :mrgreen:

Edytowane przez jaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne :oops: :cry: Wentylator padł ok 1600zł , termostat padł ok 400zł,czujnik valvetronic ok 1600zł padł , katalizator padł ceny nie podaje bo już brak mi włosów na głowie :mrgreen: . Silnik jeszcze na szczęście działa :cool2: . Robie na pierwszy rzut ; wentylator i termostat potem czujnik wentylatora a na końcu katalizator :cool2:

 

I na koniec słowa mechanika i to prawdziwe :cry2: no niestety auto ma już prawie 10 lat ma prawo się zepsuć :mrgreen:

No niestety jak się dba tak się ma, wentylator na 100% procent wyzionął ducha, coś mi się nie chce wierzyć, lepiej kupić używany niż płacić za nowy 1600 zeta. W sumie sporo kosztów Ci się narobiło.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany to koszt zależy gdzie ale najtaniej 500zł , rok produkcji 2005 :mrgreen: stwierdziłem ,że nie będę ryzykował z używanym i zamówiliśmy ori Dziwi mnie sytuacja taka -- dlaczego tyle lat już nasze auta mają a brak jest zamienników . Ten co kupi BMW z 2005 roku w normalnym stanie a nie wie, że trudno jest dostać zamiennik to chyba popełnia samobójstwo :mad2:

zwykły wentylator 1600zł , zwykły katalizator Kolektor wydech. z katalizatorem

cena:

3 657,85 zł

Numer części:

18 40 7 525 460

Gwarancja:

24 miesiące

cena katalogowa:

3 732,50 zł

zniżka:

2,00% bez komentarza :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane od mechanika :cool2: stało u chłopaków od dnia 02.04.2014r do 10.04.2014r :mad2: wymieniłem 2F17- temperatura silnika czujnik ! , 2EFE- wentylator ! koszt operacji to 2300zł . Trochę jestem zły na tak długi czas naprawy bo na termin 02.04.2014r czekałem tydzień czasu , błędy katalizatorów wykasowane nie powróciły ale po jakimś czasie wrócą. Zostaje do wymiany Czujnik wałka mimośrodowego ( valvetronic) nr ori 11377527016 , koszt ok 1600zł plus nowa uszczelka pod dekiel do 400zł. Auto rocznik 2005r heeee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie mogłeś wentylator kupić używany. I wymienić sam... Jakieś 5 min roboty....A To raczej Sie nie psuje. Ale twoja sprawa może zaoszczedziles na paskach na grill.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.