Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy o tym już pisałem ale czasem zdarzały się problemy przy zamontowaniu niewłaściwego filtra paliwa, różne marki, różnie moga działac, kup i zamontuj MANNa

Witam

Mialem Manna gdy pojawil sie ten bląd :mad2: zmienilem filtr na nowy (mial byc mana ale przyszedl inny bo na stanie nie mieli :mad2: :duh: )ale bląd nadal sie pojawia.Zamówilem jeszcze raz mana i ponownie sprzedawca sprowadzil innej marki tlumaczac sie tym ze ten który sprowadzil jest "made in Austria" a mann byl made in china czy cos podobnego.

Ciekawostka jest fakt ,ze blad pojawia sie po przejechaniu minimum 30km.

Czytalem na forum ze taki blad pojawial sie tez przez uszkodzony sterownik-modul od swiec-tyle ze u mnie nie pokazuje bledów swiec i auto pali normalnie :o

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam ostatnio u mie wyskoczyło kilka błędów prosił bym o rozlokowanie ich i ewentualną podpowiedz jak można rozwiązać usterki związane z nimi

209 ews code

8 air flow meter

35 realu secondary air pump

62 sekondary air valve

211 llfs error at the mecanical

I błąd 127 wyskoczyło mi coś takiego unknown error location

Mogę dodać że miałem problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku tylko i wylacznie i na 95% mam odme do wymiany bo zasysa mi powietrze przez bagnet od oleju a jak odkręcić korek od wlewu oleju to się nasila zasysanie i wydobywa się przy tym dziwne trobienie. Wczoraj natomiast samochód zwariował i nie chciał złapać większych obrotów jak 2500 zapalił mi się dwie kontroli pomarańczowe jedną to IME czy coś takiego i druga obok niej coś jak silnik po zgaszeniui ponownym odpaleniem silnika usterki znikła została jedną kontrola "silnik"

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Problem z odpaleniem cable aktualny tylko na zimnym silniku jak juz zalapie obroty zgqszeniu go to normalized odpala. wina może leżeć w zasyfialej klapę przepustnicy (mozliwe no przy zepsutej odmie puszczala pewnie olej do kolektora ssacego). Stawiałem na czujnik położenia wału ale nie pokazuje mi żadnego błędu ostatnio wyskoczył mi błąd spalania 2 cylindra I 211 LLFS Error at the Mecanical. Wszystko wskazuje na przepustnice ale mam jeszcze jEden typ moja bunia jest zgazowana zastanawiam Sie czy ktorys z wtryskow mi nie puszcza gazu ktory gromadzi Sie w kolektorze ssacym. Dzis zakrecilem gaz I wypalilem cala jego reszte z przewodow I poczekam do wtork u jak dalej bedzie problem z rozrochem to zabieram Sie za przepustnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w mojej buni też wyskoczył check silnika zastanawiałem się co to jest :mad2: auto chodzi normalnie nic się nie dzieje postanowiłem przy zatankowaniu do pełna zakupić środek do czyszczenia wtryskiwaczy cała butelka na cały bak .Przejechałem 100km i doznałem szoku :jawdrop: check silnika samoistnie zgasł i teraz się zastanawiam co miało na to wpływ. Na stacji taki środek do czyszczenia wtryskiwaczy kosztuje ok 22zł tylko jest mały problem z wlaniem go do baku heee ,ale wystarczy kawałek patyka aby sobie poradzić z blaszką która jest we wlewie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam kolegów,mam prośbę ,podpowiedzcie mi co to za błędy.Kupiłem autko e90 2005 rok 320 d 163 KM było tam troszkę błędów ,skasowałem je i zrobiłem ponownie skan a oto co się pokazało.Proszę o pomoc.Dziękuję.

 

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date: 11.05.2013 12:20:11 Model: E89X Scope: all control module JobStatus: OKAY Quantity: 16-----------------------------------------------------------------ADR Gen. name JobStatus Number of errors Error code Kind of error 00 JBBF OKAY 1 Error stored A6CC 62

01 MRS OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 1 Error stored 4222 24

17 EKP OKAY No Error stored

3F ASK OKAY No Error stored

40 CAS OKAY 3 Error stored A0B5 21 A0B2 20 A0B4 20

47 ANTTU OKAY No Error stored

56 FZD OKAY 1 Error stored A670 68

60 KOMBI OKAY No Error stored

62 MOSTGW OKAY No Error stored

63 MASK/CCC OKAY No Error stored

67 ZBE OKAY No Error stored

72 FRM OKAY 3 Error stored 9CB3 22 9CB4 22 9CB6 64

73 CID OKAY 1 Error stored A468 64

78 KLIMA OKAY 1 Error stored 9C53 22

A0 CCC OKAY No Error stored

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się pod kompa jeszcze raz i odczytaj błędy po kolei z każdego modułu, wtedy będzie więcej informacji i dokładniejszy opis.

Jeśli chcesz się bawić w odkodowanie to możesz zrobić z pomocą tej stronki: http://www.bmwfaq.com/sitemap/t-536877.html

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK zerknę na pojedyncze moduły,w sumie już je skanowałem raz ale powtórzę bo mam na siniku jeden błąd 41ED 41ED cyclic authentication z IM oraz 4222 4222 Glow plug zylinder 2, control z error memory,poza tym nie działa mi poziomowanie ksenonów i doświetlanie (dynamic xenon) oraz brak napięcia w zapalniczce w pozostałych gniazdach jest i nie działają szyby w tylnych drzwiach ani z przycisków w drzwiach tylnych ani z kierowcy.Co do świateł kontrolka nad Automatem świateł świeci na stałe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41ED 41ED cyclic authentication

 

Ten błąd się prawdopodobnie nie skasuje, świadczy on prawdopodobnie o ingerencji w sterownik silnika, u mnie pojawił się on po Chipsie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,więc tak przeskanowałem wszystkie dostępne mi moduły Inpą i mam takie błędy

 

ECU: CID_90 JobStatus: OKAY Variant: CID_90-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------

A468 No LVDS signal

Error counter: 34

No signal or value Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: A4 68 64 22 5E AA 77 01 CC 03 66 00 A2 9D 43 5E AA 73 01 CC 03 66 00 A2 9D EB 5E C2 7D 02 4E 03 66 00 A2 FF 72

 

ECU: FZD_87 JobStatus: OKAY Variant: FZD_87-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------

A670 Misting sensor error 0xA670

Implausible signal or value Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: A6 70 68 03 5E AA 5E AA 5E C2

 

JobStatus: OKAY Variant : JBBF87.PRG Version : 6.000-------------------------------------------------------------------------------

RESULT : 1 error(s) in error memory!-------------------------------------------------------------------------------

0xA6CC relay SRA

Error counter : 1 Logistic counter: 40

Signal or value below threshold Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: A6 CC 62 00 01 28 5E AB 02 41 02 03

 

ECU: FRM_87 JobStatus: OKAY Variant: FRM_87-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !-------------------------------------------------------------

9CB6 LWR coil break

Error counter: 1

Mileage 194064 km

No signal or value Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: 9C B6 64 01 5E C2-------------------------------------------------------------

9CBD Communication with stepper motor box left left defective

Error counter: 1

Mileage 194064 km

No signal or value Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: 9C BD 64 01 5E C2-------------------------------------------------------------

9CBE Communication with stepper motor box left right defective

Error counter: 1

Mileage 194064 km

No signal or value Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up

Error code: 9C BE 64 01 5E C2

 

ECU: D60M47A0 JobStatus: OKAY Variant: D60M47A0-------------------------------------------------------------

RESULT: 5 error in error memory !-------------------------------------------------------------

4222 4222 Glow plug zylinder 2, control

Error counter: 27 Logistic counter: 40

 

486D 486D Steuergeraet

Error counter: 1 Logistic counter: 31

 

4212 4212 Glow plug zylinder 1, control

Error counter: 22 Logistic counter: 40

 

4232 4232 Glow plug zylinder 3, control

Error counter: 22 Logistic counter: 40

 

4242 4242 Glow plug zylinder 4, control

Error counter: 22 Logistic counter: 40

Po skasowaniu błędów świec żarowych pozostaje jeden 4222 4222 Glow plug zylinder 2, control

 

Czy może mi ktoś podpowiedzieć co to za błędy oprócz tych ze świecami bo o tym czytałem,że może być świeca lub sterownik :? Czy te błędy powodują właśnie to że nie działa doświetlanie zakrętów i poziomowanie świateł oraz nie otwierają się szyby w tylnych drzwiach?Co do błędu z podejrzeniem o chip silnika to chyba nie jest chipowany ale przepływka pokazuje na wolnych obrotach ponad 1600 z wykrzyknikiem.

Proszę o odpowiedź.

 

Mam jeszcze pytanie co sądzicie o tym scanie ogólnym informacyjnym modułów,czy są one po aktualizacji? Auto jest z 2005 roku ,a niektóre chyba są chyba po wymianie na używane bo inny Vin.

 

Model: E89X Scope: all control module JobStatus: OKAY Quantity: 16

ADR Gen. name JobStatus ZB No. VIN No. Date

00 JBBF OKAY 6962288 VB76554 11.11.2004

01 MRS OKAY 9134280 VB76554 09.01.2009

12 DME/DDE OKAY 7808375 VB76554 09.01.2009

17 EKP OKAY 7169960 VB76554 30.09.2005

3F ASK OKAY 9185563 VB76554 09.01.2009

40 CAS OKAY 9147224 VB76554 09.01.2009

47 ANTTU OKAY 9185625 VB76554 09.01.2009

56 FZD OKAY 9197763 VB76554 09.01.2009

60 KOMBI OKAY 9187060 VB76554 09.01.2009

62 MOSTGW OKAY 9185555 VB76554 09.01.2009

63 MASK/CCC OKAY 9185622 VB76554 09.01.2009

67 ZBE OKAY 9122026 VB76554 12.05.2008

72 FRM OKAY 9128185 KV71442 25.05.2009

73 CID OKAY 9114361 VB76554 12.05.2008

78 KLIMA OKAY 6983944 KS08136 02.12.2005

A0 CCC OKAY 9193884 VB76554 09.01.2009

 

P.S Zapomniałem dodać że silnik przy wolnym dodawaniu gazu zachowuje się raczej OK,natomiast przy szybszym szarpie nim trochę w zakresie około 1700-2200 obrotów.Może to być przez tą ilość powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

486D control unit software fault

-coś nie tak z tym softem. A przepływka to 1600 ma zadane czy uzyskane?

 

W lewej lampie sprawdź najpierw połączenia są błędy z komunikacją z silnikiem krokowym itd.

Edit.

Xenon jest dołożony. I nie jestem pewien czy ten ktoś wiedział co robi.

Także może być wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ powietrza jest taki z lewej strony wykresu czyli chyba zadany a z prawej jest zawsze troszkę większy.Co do lamp według rozkodowania są oryginalnie montowane(dynamic xenon)

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CYA LM RAEDER STERNSPEICHE 158 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 158

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm,no to jest problem bo nie znam tego programu nic a nic,trochę znam NCS ,tylko czy nim da się to zrobić i jak?A tak w ogóle ile taki zabieg kosztuje u dobrego speca,bo w serwisie pewno trochę zedrą.

Co do powietrza to ile powinno być na wolnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam 100% ale 280 -350 jednostek. Wklep w yt e90 inpa live data i powinieneś znaleźć dla twojego silnika.

Max to ok1200.

Co do świateł to serwis ci tego nie zrobi tylko zaproponuje nowy moduł. .......

Szukaj kogoś kumatego w twojej okolicy lub ktoś przez teamviewer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, mam jeszcze takie pytanie ponieważ przeskanowałem znowu autko po jakimś czasie jazdy i na silniku wróciły błędy świec żarowych oraz sterownika

 

4222 4222 Glow plug zylinder 2, control

4212 4212 Glow plug zylinder 1, control

4232 4232 Glow plug zylinder 3, control

4242 4242 Glow plug zylinder 4, control

486D 486D Steuergeraet

 

czy ten błąd sterownika nie będzie tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

3FF0 Air-mass flow sensor, Air-mass flow sensor 1(-)

4B10 Smooth running controller

4212 Glow plug, cylinder 1, activation

4222 Glow plug, cylinder 2, activation

4232 Glow plug, cylinder 3, activation

4242 Glow plug, cylinder 4, activation

4A56 Power management, battery

 

Tak jak w temacie, komputer pokazuje takie błędy, translator tłumaczy to po swojemu, że nic nie wiadomo...ktoś się na tym zna ?? Bardzo proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3FF0 Air-mass flow sensor, Air-mass flow sensor 1(-)

4B10 Smooth running controller

4212 Glow plug, cylinder 1, activation

4222 Glow plug, cylinder 2, activation

4232 Glow plug, cylinder 3, activation

4242 Glow plug, cylinder 4, activation

4A56 Power management, battery

 

Tak jak w temacie, komputer pokazuje takie błędy, translator tłumaczy to po swojemu, że nic nie wiadomo...ktoś się na tym zna ?? Bardzo proszę o pomoc...

 

4212 do 4242 to świece. Rzadko padają tak wszystkie na raz więc albo baaardzo dawno ich nie wymieniłeś i rzeczywiście padły, albo co bardziej prawdopodobne masz uszkodzony sterownik świec, koszt ok 200 zł za część ew kolega Roger-Nysa z forum naprawia taniej :)

4A56 - czy napięcie na akumulatorze masz ok?

4B10 - korekcja na wtryskach - podłącz komputer i sprawdź wartości czy są w normie, jak nie to wtryski szwankują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś musi być, bo świece byly wymieniane w czerwcu...Podczas uruchomienia samochodu, na zimnym silniku są drgania...w sodku bardzo odczuwalne na fotelu....wczoraj zauwazylem ze bardzo duzo dymu sie wydobywa z rury...nigdy tak nie bylo...palil normalnie zawsze...akumulator do wymiany na pewno...bo juz raz mi padl w tym sezonie niestety...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś musi być, bo świece byly wymieniane w czerwcu...Podczas uruchomienia samochodu, na zimnym silniku są drgania...w sodku bardzo odczuwalne na fotelu....wczoraj zauwazylem ze bardzo duzo dymu sie wydobywa z rury...nigdy tak nie bylo...palil normalnie zawsze...akumulator do wymiany na pewno...bo juz raz mi padl w tym sezonie niestety...

 

Aku juz Ci padł w tym sezonie i do wymiany?? A zarejestrowałeś wymianę w INPA / DIS? Powinieneś to zrobić, jak masz kabel to zajmuje to ca. 20 sekund jak wiesz gdzie klikać :) Jeśli dodatkowo wstawiasz akumulator o innej pojemności konieczne jest kodowanie NCS Expertem. Jak tego nie zrobisz to wytrzyma kilka tygodni/miesięcy.

 

Telepanie budą to klasyczny objaw uszkodzenia sterownika i/lub świec.

 

Sprawdź koniecznie korektę na wtryskach w INPIE, być może tylko jeden wtrysk odpowiada za błąd, wtedy może wystarczy zalać jakiś płyn do czyszczenia wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.