Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie, potrzebuje pomocy w rozkodowaniu 3 błędów. Nie ma oryginalnego oprogramowania i ciężko poznać mi ich przyczynę.

P114D - ?????? Co to w ogóle oznacza bo mam nierozpoznany kod usterki

2C28- sonda lambda przed katem - sprawdzenie układu

2C27 - sonda lambda przed katem - sprawdzenie systemu

Sondy są w 100% sprawne, sprawdzone i jest z nimi wszystko ok. Wiem, że to sondy regulacyjne w czym można szukać problemu? Dawka paliwa ? Mieszanka? Przepływka ok i jej parametry w ilości powietrza też mieszczą się w normie. Bardzo proszę o pomoc. BMW E90 325i bena 218km 2005r manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam posiadam BMW e90 2006r. benzyna 129km 2.0 318i .Zakupiłem sobie moduł do OBD2 do smartfona na moje potrzeby starczy nie jestem zadnym profesjonalistą chodziło mi tylko głównie o sprawdzanie i kasowanie błędów . Zrobiłem skan i wyskoczyły mi dwa błędy o kodach : 2EBE 2E7C . Co to może być ? gdzie moge znalesc spis bledów przeszukalem cale google i nic dlatego pisze tutaj... i jak ewentualnie dojść pózniej do usterki ? bo to co pisze w tych opisach kodów to też czarna magia. Prosze o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajne jest to, że 90 peocent ludzi przychodzi z problemem i nie napisze nic o jakim aucie rozmawiamy. Chociaz rok produkcji :duh:

Co do błędów to masz problem z klapą gaszącą, błąd 43E2. Podejrzewam, że olej się do niej dostał i ścieżka się przepaliła. Albo kupujesz drugą, albo naprawiasz swoją zależy od umiejętności i chęci.

Drugi błąd mówi o zapchanym DPF i jest następstwem pierwszego błędu. Jak klapka nie działa to DPF się nie wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na wstępie zaznaczam iż jestem tutaj nowy więc jeśli wybrałem nie odpowiednią kategorie to proszę o zrozumienie.

A teraz przejdę do meritum sprawy. Kupiłem auto z rozwalonym silnikiem, gdy go sprawdzałem nie było żadnych błędów. Po całkowitym remoncie silnika i odebraniu auta wyskoczył mi błąd.

Podczas jazdy czasami znika, lecz tylko sporadycznie. W serwisie bosh po zdiagnozowaniu auta powiedzieli mi że mata pasażera jest uszkodzona. Doradzili mi emulator maty, koszt niewielki bo z robocizną 400zł.

Sprawdziłem bezpieczniki i połączenia na kostkach, wszystko w porządku. Jak myślicie co można zrobić jeszcze w tej sytuacji? skoro błędu przedtem nie było, a teraz jest to może jest jakieś inne rozwiązanie?

zaznaczam iż wykasowanie błędu nic nie pomogło. Z góry dziękuje wszystkim za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

na wstępie zaznaczam iż jestem tutaj nowy więc jeśli wybrałem nie odpowiednią kategorie to proszę o zrozumienie.

A teraz przejdę do meritum sprawy. Kupiłem auto z rozwalonym silnikiem, gdy go sprawdzałem nie było żadnych błędów. Po całkowitym remoncie silnika i odebraniu auta wyskoczył mi błąd.

Podczas jazdy czasami znika, lecz tylko sporadycznie. W serwisie bosh po zdiagnozowaniu auta powiedzieli mi że mata pasażera jest uszkodzona. Doradzili mi emulator maty, koszt niewielki bo z robocizną 400zł.

Sprawdziłem bezpieczniki i połączenia na kostkach, wszystko w porządku. Jak myślicie co można zrobić jeszcze w tej sytuacji? skoro błędu przedtem nie było, a teraz jest to może jest jakieś inne rozwiązanie?

zaznaczam iż wykasowanie błędu nic nie pomogło. Z góry dziękuje wszystkim za odp.

Emulator kosztuje 100zł.

Za 400zł to dostaniesz matę i ją wymienisz na sprawną... albo spokojnie dostaniesz cały fotel.

Po drugie sprawdź błędy a nie to co jest z wyświetlacza.

U mnie jak mata była na wykończeniu to co jakiś czas wyskakiwał błąd jak wsiadała lżejsza osoba (np. luba) a jak wsiadał ciężki kloc w postaci kolegi to normalnie wykrywało zajętość. Ja wolałbym wymienić matę.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Zapala mi się check engine i wyskakuje błąd P1415 air pump circuit malfunction/ (air) System Bank 1

w Bmw 325i e91 2006, silnik n52. Silnik pracuje nierówno, szarpie, czasami gaśnie na wolnych obrotach.

Po skasowaniu błędu za chwilę ponownie się zapala. Co może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wiem ze jest tego duzo ale nigdzie nie moge znzlesc konkretnej odpowiedzi wiec

dwie kontrolki trakcji i hamulcow blad jaki pokazuje samochud to 24 35 ale po podpieciu kompa nic takiego nie znajduje tylko blad 5E20 Jednostka hydrauliczna,czujnik sisnienia,blad wewnetrzny ,nieciagly

taki blad pokazuje delphi wiec czujniki abs sprawdzone bo jak jechalem to kazde kolo pokazywalo taka sama predkosc

rozebralem wczoraj pompe abs bo myslazem ze moze silniczek sie zawiesil tzn szczotki ale wszystko oki

hamowalem na mokrym abs dziala wiec nie mam pojecia jakies pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Zapala mi się check engine i wyskakuje błąd P1415 air pump circuit malfunction/ (air) System Bank 1

w Bmw 325i e91 2006, silnik n52. Silnik pracuje nierówno, szarpie, czasami gaśnie na wolnych obrotach.

Po skasowaniu błędu za chwilę ponownie się zapala. Co może być powodem?

Przeciez masz wyraznie napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wiem ze jest tego duzo ale nigdzie nie moge znzlesc konkretnej odpowiedzi wiec

dwie kontrolki trakcji i hamulcow blad jaki pokazuje samochud to 24 35 ale po podpieciu kompa nic takiego nie znajduje tylko blad 5E20 Jednostka hydrauliczna,czujnik sisnienia,blad wewnetrzny ,nieciagly

taki blad pokazuje delphi wiec czujniki abs sprawdzone bo jak jechalem to kazde kolo pokazywalo taka sama predkosc

rozebralem wczoraj pompe abs bo myslazem ze moze silniczek sie zawiesil tzn szczotki ale wszystko oki

hamowalem na mokrym abs dziala wiec nie mam pojecia jakies pomysly

Wyraznie napisane, czujnik cisnienia, pompa do wymiany badz regeneracji. Temat znany w szeregu e87/e90 prelci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zapala mi się check engine i wyskakuje błąd P1415 air pump circuit malfunction/ (air) System Bank 1

w Bmw 325i e91 2006, silnik n52. Silnik pracuje nierówno, szarpie, czasami gaśnie na wolnych obrotach.

Po skasowaniu błędu za chwilę ponownie się zapala. Co może być powodem?

Przeciez masz wyraznie napisane.

 


Tylko, że w moim silniku n52b25 nie ma pompy powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3F30 - czujnik ciśnienia paliwa. Auto z odpiętym czujnikiem zaczęło palić dużo mniej, lecz nie wkręca się powyżej 4tys. obr./min. Kable które idą do kostki od tego czujnika są zmasakrowane, zaś z podpiętą kostką auto zaczyna palić prawie 2x tyle co po odpięciu kostki. Do ogarnięcia czujnik, kable czy to zwiastun czegoś większego?


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=368162&start=30 - link do mojego wątku, dokładny problem opisałem w ostatnim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.