Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

A w jaki stanie masz akumulator??

Słaby akumulator tez potrafi robić takie cuda bo też tak miałem. U mnie akumulator kręciła ale miał za duży spadek napięcia a był z 2006 roku od nowości.

Zmieniłem akumulator, wykonałem rejestrację i wszystko działa bez zarzutu od 1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Aku jest raczej w dobrej formie ale oddam go do sprawdzenia. Nigdy nie mialem bledu ze aku sie rozladowuje albo cos w tym stylu na mrozach -27* odpalal od kopa wiec raczej watpliwe ze to jego wina...

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyłączali Ci programowo? Jeśli tak to jedź na poprawkę, jeśli nie to oprócz DPF wyłącz jeszcze EGR programowo i będziesz miał spokój.

 

Odnoście 4CA0 to błąd czujnika ciśnienia oleju i nie ma on wpływu na soft, po prostu czujnik się kończy, eksploatacja.

 

 

PS. Ale odgrzałem kotleta. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio zachcialo mi sie kodować moduly w NcsEcpert i dodanie licznika cyfrowego w Cas poszlo gładko to podczas programowania Frm już nie. Mam problem taki, że w moim aucie były dołożone Xenony ori Bmw kpl. Zestaw przez poprzednika ja chciałem aktywować dzienne DRL w dlugich i po zapisaniu zmian w pliku .man pojawil się blad pozycjonowania lamp i xenony raz swieca dobrze, raz lewy nie swieci raz prawy nie swieci w Inpie pokazuja sie bledy 0x9... jednak kodujac modul, byl w nim blad ringu przedniego ktorego nie moglem wykasowac czy to mozliwe ze sterownik wrocil do ustawień fabrycznych chyba?

 

stawień fabrycznych?

Gdy NcsExpert polaczy sie z autem i mam do wyboru 3 moduly Cas, Frm i Nfrm z tym ze po wejsciu w obijetnie czy Cas, Frm lub Nfrm w kolejnym menu Process Ecu jest do wyboru tylko Frm?

 

Generalnie mam problem z Xenonem bo pali sie non stop blad poziomiwania i xenony swieca nieprzewidywalnie raz ok raz nie ktoś pomorze?

 

Czy metoda Tool32 z metoda usuwania bledu moze okazac sie pomocna i czy nie zresetuje mi ustwien co do xenonow?

 

Pozdrowki Marek

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potraktuj pustym .MAN. Powróci do fabrycznych nastaw.

A poza tym, nie koduję się modułów z zapisanym błędem bo później wychodzi jak wychodzi.

Aktualizowaleś sp-daten. Dziwne że widzi tylko jeden moduł.

Zobacz czy INPA połączy się z innym ecu.

 

Sp daten nie aktualizowalem, Inpa laczy sie ze wszystkimi modulami bez problemu tylko po update .Man w module Frm pojawily sie bledy od xenon i poziomowamia, ktore zapisy sa odpowiedzialne za te funkcje?

 

Czy wgranie nowych Sp-daten resetuje nastawy w module? Chodzi o to aby skasowac ten blad ringa a i teraz xenona i trzeba od nowa je wlaczyc i poziomowanie wylaczyc bo mam Frm1

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że czujników od poziomowania nie ma?

Tak jak wcześniej pisałem moduł powrócił do ustawień fabrycznych.

Jeżeli tak to trza wyłączyć. Stąd błąd Xenonów i poziomowania. Wpisu nie pamiętam.

Co do błędu ringa najpierw trzeba usunąć przyczynę błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Potrzebuję pomocy w diagnozie problemu.

 

Silnik: n47

Błędy: 41e2, 4501, 4c9e.

 

Po skasowaniu check engine nie wraca przez 100-1000 km i potem znowu. Zawór czyściłem ale nie był brudny. Według testów w ista okazało się, ze czasem zawór nie działa ale nie wiem czy to przez sam EGR czy konwerter ciśnienia. Możecie coś doradzić?

 

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.Odkąd posiadam e91 pojawia mi się błąd SOS.W aucie mam opcję BMW Teleservice i BMW Assist.Po wciśnieciu przycisku SOS wskazuje położenie auta lecz z nikim nie łączy.W INPA pokazuje błąd E18F.Prawdopodobnie uszkodzony jest moduł TCU,choć bluetooth normalnie działa.

Czy wie ktoś jak wykodować opcję z mojego wozu żeby pozbyć się błedu SOS lub jakiś inny sposób na pozbycie się błędu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Od dłuższego czasu borykam się z błędami z tematu.

Najbardziej zauważalnym problemem jest utrata elastyczności oraz redukcja mocy silnika.

Poniżej załączam plik z opisem błędów INPY.

Dodatkowo w ostatnim czasie wyskoczył błąd na lambde.

Spotkaliście się już z podobnym problemem?

Proszę o wsparcie. Z góry dziękuje ;)

 

F E H L E R S P E I C H E R L E S E N --------------------------------------

Datum : 05.03.2017 21:20:12 JobStatus: OKAY Variante : MEV9N46L.PRG Version : 3.001 ------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS : 4 Fehler im Fehlerspeicher! ------------------------------------------------------------------------------

 

0x2CA2 CDKHSVSA - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung)

P1100 Lambdasonde (Bank 1, vor Katalysator) - langsame Reaktion nach Schubabschaltphase (S62: Luftmassenmesser Schaltkreis - hoch)

Fehlerhäufigkeit: 1 Logistikzähler : 40

Kilometerstand 137184 km Spannung LS-Heizung v. Kat (uhsv) 0.00 V LSU-Spannung vKat (ADC) (uulsuv_u) 2.17 V Abgastemp. v. Kat aus Modell (tabgm) 580.00 Grd C Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 51.00 km/h

zu geringe Schubsignalspannung Testbedingungen erfuellt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen MIL ein

Fehlercode: 2C A2 E8 10 11 00 01 28 42 FC 00 6F 7E 33 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------------------------

 

0x2CA3 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung) Bank2

P1101 Lambdasonde (Bank 2, vor Katalysator) - langsame Reaktion nach Schubabschaltphase

Fehlerhäufigkeit: 1 Logistikzähler : 40

Kilometerstand 137184 km Spannung LS-Heizung v. Kat Bank2 (uhsv2) 4.97 V LSU-Spannung vKat Bank2 (ADC)(uulsuv2_u) 4.98 V Abgastemp. v. Kat aus Modell Bank2(tabgm2) 1225.00 Grd C Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 51.00 km/h

zu geringe Schubsignalspannung Testbedingungen erfuellt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv MIL ein

Fehlercode: 2C A3 E8 11 11 01 01 28 42 FC FF FF FF 33 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------------------------

 

0x2A70 CDKDIVVT - Fehler Stromplausibilisierung

Fehlerhäufigkeit: 57 Logistikzähler : 35

1. Umweltsatz Kilometerstand 137184 km Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) -1.56 %

Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) -4.69 A Motorstrom VVT (ivvtm_u) 0.00 A

2. Umweltsatz Kilometerstand 137192 km Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) 99.22 % Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) 56.25 A Motorstrom VVT (ivvtm_u) -10.94 A

3. Umweltsatz Kilometerstand 138416 km Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) 0.00 % Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) -4.69 A Motorstrom VVT (ivvtm_u) 0.00 A

gemessener Strom VVT unplausibel Testbedingungen erfuellt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv

Fehlercode: 2A 70 08 01 00 00 39 23 42 FC 01 FE FD 00 42 FD 01 7F 24 F9 43 96 01 00 FD 00 ------------------------------------------------------------------------------

 

0x2A83 CDKENWS - Nockenwellensteuerung- Einlass

P0012 Nockenwellensteuerung Einlass (Bank 1) - Regelfehler, unplausible Position

Fehlerhäufigkeit: 2 Logistikzähler : 37

1. Umweltsatz Kilometerstand 138416 km Motordrehzahl (nmot) 1000.00 /min Motortemperatur (tmot) 39.75 Grad C relative Luftfuellung (rl) 29.25 % Istwinkel für Nockenwelle 1(wnwi1_u) 5.00 Grad KW

2. Umweltsatz Kilometerstand 138424 km Motordrehzahl (nmot) 2000.00 /min Motortemperatur (tmot) 36.75 Grad C relative Luftfuellung (rl) 39.00 % Istwinkel für Nockenwelle 1(wnwi1_u) 5.00 Grad KW

Regelanschlag zu lange zu gross Testbedingungen erfuellt Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv Zyklus-Flag gesetzt Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 2A 83 28 25 00 12 02 25 43 96 19 75 27 05 43 97 32 71 34 05 FF FF FF FF FF FF ===============================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2a70 vvt prąd wiarygodność - słynny silniczek velvtronica, może już nie domagać. Nowy 600zł.

 

2a83 błąd sterowania Vanos na wlocie- tutaj skłaniał bym się na podmianę z zaworem na wylocie. Jeżeli się błąd przeniesie to wiadomo.

 

Jakim olejem jest zalany silnik?

Było coś robione z silnikiem do tej pory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory już zamieniałem miejscami i niestety błąd nie przeskoczył.

Wymieniałem rozrząd, ale błąd pojawiał się już przed wymianą.

Obecnie mam Castrol edge 5w30.

Co do tego valvetronica, jest jakiś sposób aby sprawdzić czy rzeczywiście jest na wykończeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim,

jestem nowy na forum i poszukuje pomocy, kupiłem niedawno BMW e90 325i N53 rocznik 2009 i mam problem, wyskakuje mi błąd 29F2 (błąd regulacji wysokiego ciśnienia paliwa) silnik nierówno pracuje, w trakcie jazdy szarpie i traci moc. Nie wiem czy dobrze robię ale jutro przychodzi mi zest. naprawczy filtra z regulatorem ciśnienia oczywiście oryginalna część koszt ok. 560zł (z tyłu za kierowcą w baku, pod tylną kanapą) i będę go wymieniał. Mam nadzieje, że to jest przyczyną i po wymianie znowu wszystko będzie w porządku. Może ktoś miał już podobny problem i mógłby mi coś podpowiedzieć?

pozdrawiam Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dziękuję za odp. też o tym słyszałem, gdy będę już miał dostarczoną część napisze czy wymiana pomogła. Na razie sam filtr z regulatorem ciśnienia (miejsce montażu tylna kanapa za kierowcą). Jeżeli to nie pomoże wymienię jeszcze pompę paliwa (miejsce montażu tylna kanapa za pasażerem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki ciekawy przypadek z dziedziny elektryki :D

 

Miałem błąd

003EED DDE: Power management, closed-circuit current violation.

 

Więc oczywiście zacząłem po kolei wyłączać bezpieczniki, żeby zidentyfikować obwód, który to powoduje.

Po długich poszukiwaniach zidentyfikowałem - F28 czyli bezpiecznik 5A, który odpowiada za przekaźnik wiatraka silnika (cut-out relay electric fan - oznaczenie K9137 w ISTA)

Wszystko się potwierdziło w ISTA, bo po wyjęciu tego bezpiecznika błąd 003EED znika, a pojawia się:

0041F2 DDE: Electric fan, activation i po włączeniu z ISTY wiatrak silnika nie załącza się.

 

Jak włożę bezpiecznik do znika 0041F2 a pojawia się 003EED

 

No niby właściwa diagnostyka podstawą sukcesu, ale.....

Ze schematów w ISTA wynika jednak, że bezpiecznik jest na sterującej (niskonapięciowej) części przekaźnika (styki 1 i 2). Część przekaźnika, która jest w obwodzie z wiatrakiem (styki 3 i 5) jest zabezpieczona innym bezpiecznikiem F92 50A.

Zrozumiałbym, że naruszenie prądu spoczynkowego byłyby przez zwarte na stałe styki 3 i 5 (wiatrak cały czas załączony), ale tak nie jest bo przekaźnik chyba pracuje poprawnie skoro wiatrak mogę włączyć i wyłączyć.

 

Nie wiem co mam teraz zrobić. Sprawdzałem mój przekaźnik omomierzem był OK. - wymienić na wszelki wypadek przekaźnik na nowy ?

 

Sytuację komplikuje fakt, że na bezpieczniku f28, na którym jest przekaźnik jest też podłączenie do PINu 8 DCDC Wandler - przetwornicy napięcia 12V.

I to ustrojstwo również powoduje błąd 00A733 JBE: DC/DC converter. Z tym, że tego błędu nie da się usunąć wyciągając bezpiecznik F28.

 

Wymieniłem DCDC na nowy i to samo.

 

Skończyły mi się koncepcje. Może coś podpowiecie ? Np - jak sprawdzić czy DC DC converter jest sprawny ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy wysokiego ciśnienia (HPFP) są problematyczne w N53, być może się kończy.

Witam jestem już po wymianie zest. napraw. filtra paliwa z regulatorem ciśnienia niestety wymiana nie pomogła. Wciąż wyskakuje błąd 29F2, czyli wyświetla się żółta kontrolka Engine fault! Reduced power, do tego załącza się jeszcze wentylator (raczej przez winę tego błędu). Wymiana filtra paliwa nie pomogła więc w poniedziałek zamawiam pompę wysokiego ciśnienia (HPFP) mam nadzieję, że znów w pełni będę mógł cieszyć się z jazdy moją BMW. Po wymianie napisze czy już jest wszystko OK

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Poczekaj jeszcze z nową pompą. Sprawdź jeszcze jak obniżyć ciśnienie paliwa. Na zagranicznych forach piszą o tym, że niby pomaga. Poszukaj jak obniżyć "fuel open loop".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj jeszcze z nową pompą. Sprawdź jeszcze jak obniżyć ciśnienie paliwa. Na zagranicznych forach piszą o tym, że niby pomaga. Poszukaj jak obniżyć "fuel open loop".

masz rację powstrzymam się jeszcze od zakupu pompy HPFP. Czytałem trochę o tym "obniżeniu ciśnienia paliwa" ale to już wyższa szkoła jazdy. Dzwoniłem po autoryzowanych serwisach BMW ale nie dają 100% gwarancji znalezienia usterki, mówią, że przyczyną błędu mogą być " jego składowe" czyli jeżeli pierwsza sugestia (w tym przypadku np czujnik wysokiego ciśnienia paliwa) jest nietrafna wymieniają kolejną (czyli kolejną np. pompę HPFP) aż do znalezienia przyczyny (czyli może nawet wtrysków)... i tak może się to ciągnąć w nieskończoność :mad2: . Więc na razie oddaje samochód do zaufanego mechanika, posprawdza mi ciśnienie w całym układzie paliwa... wykluczy pewne części i może coś znajdzie. A jeżeli nie to pewnie zostanie mi ten serwis

pozdrawiam Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.