Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni ? Nie szarpie Ci na zimnym silniku przy ruszaniu ?

Podłącz komputer i połącz się ze skrzynia i z przekladnią centralną, podejrzewam słabe właściwości oleju.

 

Biegi wchodzą bardzo dobrze, co prawda auto mam od nie dawna i oleju jeszcze nie wymieniałem. Z góry dzięki za odpowiedź prawdopodobnej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Znalazłem teraz ten stary, zakurzony temat i wypadało by napisać o błędzie 4A6E.

4A6E to błąd grzania świecy żarowej na pierwszy cylinder. Sprawa została rozwiązana przez naprawę sterownika świec żarowych.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam problem z check engine w komputerze pokazuja sie. dwa błędy 4CA0 czujnik ciśnienia oleju 4501 egr. Egr wywalilem wraz z dpf 1500 km temu. Dpf wywalilem właśnie z powodu tego błędu 4501. Raz już usunołem ten błąd po usunieciu dpf ale pojawil sie pomownie.

1. Dlaczege pojawia się bład egr przy wylaczonym komputerowo zaworze egr?

2. Co myslicie o tym drugim błędzie tez był usuniety ale po pewnym czasie pojawil sie znowu. W którym miejscu jest czujnik cisnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

od czasu wymiany filtra paliwa borykam się ze sporadycznym błędem 004BDA Pre-supply pressure.

Filtr jest MANN więc myślę, że w nim nie leży problem. W ISTA (Rheingold) jest różnica między wartością zadaną i aktualną dla prędkości pompy paliwa.

 

Ciśnienie wstępne (pre-supply pressure). Autodata podpowiada, że min. 3,5 bar.

3,4 bar

 

Obroty pompy paliwa

2764 obr/min

a zadane 4172 obr/min

Napięcie 9V

Jednak jak spojrzymy na wydajność pompki to jest dokładnie taka sama jak rząda ECU.

 

Ciśnienie na CR (Rail pressure)

324 bar

 

Ciśnienie na CR po przegazowaniu (3tys obr) (Rail pressure)

782 bar

 

Czy ktoś by mógł spojrzeć na wyniki i podpowiedzieć czy parametry są OK.

 

Błąd 004BDA Pre-supply pressure

http://s15.postimg.org/48ojlo1wn/000010.jpg

 

Ciśnienie na CR bieg jałowy

http://s15.postimg.org/yg1h7m013/000032.jpg

 

Obroty pompki

http://s15.postimg.org/92cw49ns7/000055.jpg

 

Napięcie na pompie 9V

http://s15.postimg.org/5ex4y7fl3/000058.jpg

 

Obroty ok. 3 tys

http://s15.postimg.org/xgb6bwkvb/000062.jpg

 

Autodata min 3,5 bar

http://s15.postimg.org/4a32stt47/Injection_pressure.jpg

 

Nowa pompa wg kat pracuje z 5 bar

http://s15.postimg.org/54pmev0yv/Pompa_wstepna_5bar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, prosze o pomoc z takim problemem. Moje Bmw e90 2006 silnik 2.0 129km. Objawy brak mocy po skreceniu w prawo i miga kontrolka trakcji. W lewa stronne jest ok przy skręcaniu. Po pokonaniu zakrętu "skrętru" w prawo nawet juz na prostej gaz w podłodze a uto "nie idzie" miga kontrolka trakcji. Jesli wyłącze DTC i itrakcje przyciskiem auto prowadzi sie ok zero problemu.Problem powraca na załączonym systemie trakcji. Czego szukac podpinałem komputer silnik - czysto, System abs - czysto / komputer cdif. Podłączyłem komp launcher błedy pomózcie rozszyfrowac: A0B2, A0B5, A114, A0F1, A0C1. a jesli to błędy od czegoś innego to pomóżcie gdzie szukac problemu. Dziękuje pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłącz auto do jakiegoś programu BMW typu INPA to będziesz miał błędy wyjaśnione, a co do problemów to pewnie któryś czujnik prędkości koła z ABS szwankuje, było o tym setki razy poszukaj.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no własnie podłączyłem do launchera. Dlatego prosze o rozkodowanie kodów. Domyslam sie że może to byc którys z czujników tylko jak sprawdzic który to???? Komputerem cdif nie było żadnego błędu w systemie abs. A w/w launcher pokazał błędy które opisałem w poprzednim poscie - o których Prosze o rozkodowanie. Dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

BMW E90 318i 129KM

świeci mi się check, przy ruszaniu dziwny grzechot z silnika oraz słabe wkręcanie się od dołu obrotów, minimalne falowanie obrotów. Po sprawdzenia INPĄ wyskoczyły następujące błędy:

Control Unit : 12 DME/DDE - MEV9N46L - Motorelektronik ME9.2 4 Zylinder N46

Job Status : OKAY

Failure Place : 10883 0x2A83 - CDKENWS - camshaft control- Input

Failure Symptom : 113 Control stop too long too large

Readyness Flag : 16 Test conditions fulfilled

Error present : 33 Error not present now, but already stored

Warning Flag : 49 Error would cause a warning lamp to light up

P-Code : 18 P0012 P0012 Nockenwellensteuerung Einlass (Bank 1) - Regelfehler, unplausible Position

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 78

Logistic Counter : 40

Failure Kinds : 6

Failure K. 1 : 11 Diagnostic active

Failure K. 2 : 20 --

Failure K. 3 : 31 Cycle flag set

Failure K. 4 : 40 --

Failure K. 5 : 51 MIL on

Failure K. 6 : 60 --

1. Data Set

Environment Amount : 4

Environment KM : 123456

Environment Set 1 : 10 Engine speed (nmot) 1880.0000 /min

Environment Set 2 : 18 Engine temperature (tmot) 94.5000 degrees C

Environment Set 3 : 26 Relative air filling (rl) 56.2500 %

Environment Set 4 : 108 actual angle for camshaft 1(wnwi1_u) 1.0000 Degree KW

2. Data Set

Environment Amount : 4

Environment KM : 123472

Environment Set 1 : 10 Engine speed (nmot) 720.0000 /min

Environment Set 2 : 18 Engine temperature (tmot) 103.5000 degrees C

Environment Set 3 : 26 Relative air filling (rl) 12.0000 %

Environment Set 4 : 108 actual angle for camshaft 1(wnwi1_u) 1.0000 Degree KW

3. Data Set

Environment Amount : 4

Environment KM : 124104

Environment Set 1 : 10 Engine speed (nmot) 1800.0000 /min

Environment Set 2 : 18 Engine temperature (tmot) 88.5000 degrees C

Environment Set 3 : 26 Relative air filling (rl) 30.0000 %

Environment Set 4 : 108 actual angle for camshaft 1(wnwi1_u) 2.0000 Degree KW

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Control Unit : 12 DME/DDE - MEV9N46L - Motorelektronik ME9.2 4 Zylinder N46

Job Status : OKAY

Failure Place : 11426 0x2CA2 - CDKHSVSA - heating lambda sensor of front cat (shearing stress)

Failure Symptom : 124 Too low thrust signal voltage

Readyness Flag : 16 Test conditions fulfilled

Error present : 32 Error not occurred yet

Warning Flag : 49 Error would cause a warning lamp to light up

P-Code : 0 --

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 1

Logistic Counter : 2

Failure Kinds : 6

Failure K. 1 : 10 --

Failure K. 2 : 20 --

Failure K. 3 : 30 --

Failure K. 4 : 40 --

Failure K. 5 : 50 --

Failure K. 6 : 60 --

1. Data Set

Environment Amount : 4

Environment KM : 123504

Environment Set 1 : 45 Voltage LS heating front cat (uhsv) 0.0000 V

Environment Set 2 : 168 LSU voltage front cat (ADC) (uulsuv_u) 2.5389 V

Environment Set 3 : 41 Exhaust temp. front cat from model (tabgm) 615.0000 Degrees C

Environment Set 4 : 11 Vehicle speed (vfzg_u) 70.0000 km/h

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Control Unit : 12 DME/DDE - MEV9N46L - Motorelektronik ME9.2 4 Zylinder N46

Job Status : OKAY

Failure Place : 11427 0x2CA3 - CDKHSVSA2 - heating lambda sensor of front cat (shearing stress) Bank2

Failure Symptom : 124 Too low thrust signal voltage

Readyness Flag : 16 Test conditions fulfilled

Error present : 32 Error not occurred yet

Warning Flag : 49 Error would cause a warning lamp to light up

P-Code : 0 --

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 1

Logistic Counter : 2

Failure Kinds : 6

Failure K. 1 : 11 Diagnostic active

Failure K. 2 : 20 --

Failure K. 3 : 30 --

Failure K. 4 : 40 --

Failure K. 5 : 50 --

Failure K. 6 : 60 --

1. Data Set

Environment Amount : 4

Environment KM : 123504

Environment Set 1 : 46 Voltage LS heating front cat bank2 (uhsv2) 4.9725 V

Environment Set 2 : 169 LSU voltage front cat bank2 (ADC)(uulsuv2_u) 4.9802 V

Environment Set 3 : 42 Exhaust temp. front cat from model bank2(tabgm2) 1225.0000 Degrees C

Environment Set 4 : 11 Vehicle speed (vfzg_u) 70.0000 km/h

 

Od czego byście proponowali zacząć? Wymiana czujnika wałka?

 

Mam jeszcze jeden problem, ostatnio jadąc jakieś 20km z prędkością 130-140 mrugała kontrolka DTC i auto zaczynało przyhamowywać, dopiero po wyłączeniu DTC jechało normalnie, prawe koło było strasznie gorące. Po sprawdzeniu w INPIE brak jakichkolwiek błędów w tym kierunku. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakiś miesiąc temu wymieniałem klocki hamulcowe (przód), wymieniony został również czujnik (wymieniałem bo komputer zasygnalizował kończące się klocki). (przy okazji wymienili płyn hamulcowy)

 

Po wymianie mechanik podpiął samochód pod kompa, i chciał zrestartować serwis. Z płynem się udało i pokazał 100%.

 

Niestety z klockami hamulcowymi przy restarcie pokazał 255% na kompie, a w samochodzie w menu serwisowym mam tylko "--------" zamiast liczby kilometrów do następnej kontroli.

 

Kliku magików już próbowało różnymi komputerami to usunąć i zero efektu.

 

Teraz mam błąd kloców na obu osiach "-------" , czerwony znaczek hamulca na desce,oraz ikonkę podnośnika przy odpaleniu i gaszeniu samochodu i oczywiście komunikat na wyświetlaczu navi - abym udał się do serwisu

 

Jak poradzić sobie z tym błędem , jak to usunąć ? - usuwanie z kompa , ani z menu serwisowego samochodu nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze być ze któryś z nowych czujników jestbwalniety , wówczas nie usuniesz błędów

Jeżeli masz stary czujnik to go przetnij połącz razem dwa końce i zamocuj w aucie i spróbować wykasować blad. Miałem taki problem w e60 i po mojej operacji wszystko doszło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko używa ktoś takiego komputerka?? :D http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-ncs-dis-96-14-jak-w-aso-i5347010677.html. Ewentualnie co polecacie do prostego diagnozowania i kodowania e90???? :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanko używa ktoś takiego komputerka?? :D http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-ncs-dis-96-14-jak-w-aso-i5347010677.html. Ewentualnie co polecacie do prostego diagnozowania i kodowania e90???? :) :)

używam i mogę polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. BMW E90 2.0i 2005 rok przebieg 108k.

Niedawno wyskoczył mi błąd check engine. Byłem z tym w nieautoryzowanym serwisie i pokazały błędy odnośnie sterowania skoku zaworowego 2A67 i 2A6B ograniczenie mocy silnika. Po wnikliwym przejrzeniu tematów tutaj przewijanych, niemal pewna jest wymiana silniczka valvetronic. Z tym że, w warsztacie powiedzieli, że silniczek jest sprawny, zrobili ponowną adaptacje, ale błąd po przejechaniu 50km powraca. No i teraz zupelnie nie wiem co to może być. Naciągnięty łańcuch? Rozdrząd. W środe mam im oddać samochód i będą szukać mechanicznej usterki, z tym, że chce uniknąć niepotrzebnych kosztów wymiany części, które będą sprawne. Miał ktoś z Was podobny problem? Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziś spotkała mnie dziwna sytuacja, mianowicie siedząc w samochodzie przy włączonym zapłonie (na postoju przy zgaszonym silniku), nagle pojawiła mi się kontrolka ABS, następnie silnika, następnie błąd poduszek (!!!) a na samym końcu brak paliwa (przy wskazaniu Range 457 km). Próbowałem zapalić auto - brak reakcji, coś natomiast cykało w okolicy deski (centralna część). Po wyłączeniu zapłonu, niestety nie daje się go włączyć ponownie - brak reakcji. W samochodzie miałem błąd wypadającego zapłonu na cylindrze 4 (auto stało przez 2 miesiące nie ruszane, ostatnio odpalone w środe i przejechane 1 kilometr). Chciałem wymienić świece, ale teraz to sam nie wiem za co się zabrać - aha komputera do podłączenia nie mam (spakowałem złego laptopa).

Czy ktoś z użytkowników słyszał legendy o takich przypadłościach ? W tym samochodzie ciągle coś się dzieje z elektroniką (zaczeło się w zeszłym roku od bezpiecznika zamka centralneg dalej to już było z górki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.