Skocz do zawartości

320d wymiana klockow hamulcowych, czujnik ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Od pewnego czasu w moim e46 zaczela sie swiecic kontrolka od hamulcow. Mialem to zrobic ale nie mialem czasu i przekladalem ta czynnosc z dnia na dzien. Przedwczoraj w trakcie jazdy zapalily sie dodatkowe 3 kontrolki (ABS, trakcja oraz reczny), po przejechaniu kilku km zniknely, nastpenie po kilku znowuy sie zapalily, potem zniknely i tak w kolko pare razy. Dzisiaj mialem to samo. Na forum przeczytalem ze to wina czujnika ABS. I tutaj moje pytania.

Czy najlepiej byloby wymienic caly komplet (tarcze, klocki, czujnik), czy tylko klocki i czujnik?

Czy wspomniany czujnik ABS jest w komplecie czy tez trzeba kupic go osobno?

Jaka firma (klocki, tarcze) jest godna polecenia?

 

z gory dziekuje za pomoc

pozdr

Edytowane przez borek625
Opublikowano
To, czy trzeba wymienić tarcze zależy od tego w jakim są stanie. Jeśli są proste (nie czujesz bicia przy hamowaniu) oraz mają wystarczającą grubość to nie ma sensu ich wymieniać. Czujnik grubości klocków to jeden osobny element (na pewno musisz go wymienić jesli zaświeciła się kontrolka bo on po prostu się ściera wraz z klockami), a czujnik ABS to drugi. Ja bym zaczął od wymiany klocków i ich czujnika (jest po jednym czujniku na oś) oraz sprawdzenia połączeń do czujników ABS, może po prostu przetarł się gdzieś kabelek co często się zdarza :) Świecące się kontrolki o których piszesz moga być tez oznaką niskiego poziomu płynu hamulcowego, sprawdzałeś go?
Opublikowano
To, czy trzeba wymienić tarcze zależy od tego w jakim są stanie. Jeśli są proste (nie czujesz bicia przy hamowaniu) oraz mają wystarczającą grubość to nie ma sensu ich wymieniać. Czujnik grubości klocków to jeden osobny element (na pewno musisz go wymienić jesli zaświeciła się kontrolka bo on po prostu się ściera wraz z klockami), a czujnik ABS to drugi. Ja bym zaczął od wymiany klocków i ich czujnika (jest po jednym czujniku na oś) oraz sprawdzenia połączeń do czujników ABS, może po prostu przetarł się gdzieś kabelek co często się zdarza :) Świecące się kontrolki o których piszesz moga być tez oznaką niskiego poziomu płynu hamulcowego, sprawdzałeś go?

 

 

jesli masz klocki do wymiany , ok wymień

jesli masz tarcze do wymiany to ok wymien

Sprawdz tez stan cylinderków hamulcowych.

ale co do czujnika ABS to z tego co pamiętam nalezy byc delikatnym bo to magnesik , i jest wybitnie kruchy

 

a co do abs'u to lubi świrować jak cylinderki są lipne bo np koło nie hamuje lub cały czas hamuje lub ma problem zwiazany z zaprzestaniem hamowania.

i osobiscie jestem w fazie wymiany cylinderków bo moje po 340 tysiacach zardzewiały i nie ma sensu ich czyscić bo mogą lać płynem a na przeglądzie łatwo zauwazysz że masz cos nie tak z hamulcem zanim będziesz ruszał abs , bo na scieszce diagnostycznej dowiesz sie jakie masz parametry hamowania przy kazdej fazie wcisniecia pedału

Opublikowano

ATE? Haha nigdy w życiu. Ja dałem się namówić swojemu mechanikowi na ATE i pluje sobie w brodę. Cały zestaw po miesiącu do wywalenia. Tarcze spalone + mikro pęknięcia a do tego klocki zeszklone... ATE nie wytrzymuje chociaż miałem zestaw ceramiczny i nacinany...

 

Jeśli chcesz konkretne hamulce weź sobie na przód tarcze firmy Zimmermann a klocki EBC Yellow Stuff (nie daj sobie wcisnąć red. Zeszkliłem już jeden komplet). Tył wiadomo dowolnie bo tam jest 20% hamowania.

 

Na takim zestawie jeżdzę już dłuższy czas i mordka aż się cieszy podczas hamowania. ATE jak dla mnie to syf...

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
ATE? Haha nigdy w życiu. Ja dałem się namówić swojemu mechanikowi na ATE i pluje sobie w brodę. Cały zestaw po miesiącu do wywalenia. Tarcze spalone + mikro pęknięcia a do tego klocki zeszklone... ATE nie wytrzymuje chociaż miałem zestaw ceramiczny i nacinany...

 

Jeśli chcesz konkretne hamulce weź sobie na przód tarcze firmy Zimmermann a klocki EBC Yellow Stuff (nie daj sobie wcisnąć red. Zeszkliłem już jeden komplet). Tył wiadomo dowolnie bo tam jest 20% hamowania.

 

Na takim zestawie jeżdzę już dłuższy czas i mordka aż się cieszy podczas hamowania. ATE jak dla mnie to syf...

 

a zastanawiałeś się może nad tym, że z tobą jest coś nie tak, z twoją jazdą. Ja zakładałem do swoich aut różne klocki, tarcze kiedyś bębny i nigdy nic mi się z nimi nie stało, nawet najtańsze z allegro. Wiadomym jest to, że po założeniu nowego kompletu nie butuje się hamulców od razu, niech się wygrzeją, ułożą, trzeba po prostu delikatniej hamować i tyle. Sądząc po twoich wypowiedziach i czasie od założenia do rozwalenia klocków tarcz, ty raczej nie stosujesz się do tego. A nawet najlepszy sprzęt przy nieodpowiednim traktowaniu padnie, proste !

Opublikowano
To, czy trzeba wymienić tarcze zależy od tego w jakim są stanie. Jeśli są proste (nie czujesz bicia przy hamowaniu) oraz mają wystarczającą grubość to nie ma sensu ich wymieniać. Czujnik grubości klocków to jeden osobny element (na pewno musisz go wymienić jesli zaświeciła się kontrolka bo on po prostu się ściera wraz z klockami), a czujnik ABS to drugi. Ja bym zaczął od wymiany klocków i ich czujnika (jest po jednym czujniku na oś) oraz sprawdzenia połączeń do czujników ABS, może po prostu przetarł się gdzieś kabelek co często się zdarza :) Świecące się kontrolki o których piszesz moga być tez oznaką niskiego poziomu płynu hamulcowego, sprawdzałeś go?

tarcze mogą bić a mogą być proste ... :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ATE? Haha nigdy w życiu. Ja dałem się namówić swojemu mechanikowi na ATE i pluje sobie w brodę. Cały zestaw po miesiącu do wywalenia. Tarcze spalone + mikro pęknięcia a do tego klocki zeszklone... ATE nie wytrzymuje chociaż miałem zestaw ceramiczny i nacinany...

 

Jeśli chcesz konkretne hamulce weź sobie na przód tarcze firmy Zimmermann a klocki EBC Yellow Stuff (nie daj sobie wcisnąć red. Zeszkliłem już jeden komplet). Tył wiadomo dowolnie bo tam jest 20% hamowania.

 

Na takim zestawie jeżdzę już dłuższy czas i mordka aż się cieszy podczas hamowania. ATE jak dla mnie to syf...

 

a zastanawiałeś się może nad tym, że z tobą jest coś nie tak, z twoją jazdą. Ja zakładałem do swoich aut różne klocki, tarcze kiedyś bębny i nigdy nic mi się z nimi nie stało, nawet najtańsze z allegro. Wiadomym jest to, że po założeniu nowego kompletu nie butuje się hamulców od razu, niech się wygrzeją, ułożą, trzeba po prostu delikatniej hamować i tyle. Sądząc po twoich wypowiedziach i czasie od założenia do rozwalenia klocków tarcz, ty raczej nie stosujesz się do tego. A nawet najlepszy sprzęt przy nieodpowiednim traktowaniu padnie, proste !

 

Zapewniam Cię że stosuje się do procesu docierania nowych hamulców. Ale nie jeżdże jak babcia tylko poprostu dynamicznie lubię sobię dohamować przed zakrętem w ostatniej chwili a co za tym idzię hamuję dość mocno. Hamulce poprostu nie wytrzymują temperatury i dlatego się rozlatują. ATE jeśli się nie mylę mają granicę do 600 C więc to dość mało. Dla porównania Yellow Stuff ma 900 C... Podstawa to dobry klocek a tarcze nie muszą być wcale super. Wiele osób nawet nie wie że ma przypalone lub zeszklone hamulce więc ty może również nie zdajesz sobie z tego sprawy że tak może być i u Ciebie. Przeczytałem wiele for internetowych min. Subaru Imprezy i Mitshubishi Evo a tam hamulce to dość powtarzalny temat więc wiem o czym piszę. Ponadto BMW to nie maluch nikt nim nie będzie jeździł po 100 km/h. Przyhamuj 3 razy z 160-170 do 0 i gwarantuję Ci że spalisz hamulce które teraz posiadasz. Tyle ode mnie na ten temat. Pozdrawiam!

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Zaraz zaraz, raz piszesz że tarcze nie wytrzymują, potem piszesz że tarcze wcale nie muszą być super, wystarczy dobry klocek. Skoro wsadzisz kiepską tarcze to sam klocek sprawy nie załatwi bo kiepska tarcza jest mniej odporna na temperature wytwarzaną podczas tarcia, to skutkuje silnym nagrzewaniem sie tarcz, a od tarcz gotują sie klocki. Skoro ktoś lubi ostro hamować powinien wybierać tarcze nawiercane, lepiej odprowadzają ciepło. Więc myśle że sportowy klocek do przeciętnej tarczy średnio pasuje. Po za tym ja ci mogę udowodnić że shamuje auto 3 razy z prędkości 160 km/h i nic mi się nie zeszkli. Nie ma takiej opcji. Hamulce to ATE. Po za tym kto mądry sie rozpędza do 160 km/h i hamuje do zera 3 razy ? rozumiem awaryjne hamowanie z takiej prędkości, ale nie 3 krotne raz za razem. Podczas nawet szybkiej jazdy tarcza zdąży się przechłodzić zanim dojdzie do nastepnęgo hamowania.
Opublikowano

problem nie jest z klockami ani z tarczami tylko z ludźmi którzy kupują zwykłe tarcze i wymagają od nich sportowych parametrów :duh:

jak chcesz sportowe parametry to kup sportowe tarcze

chcesz sportowe zawieszenie to kup sportowe nie mpakiet czy msport ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprawa wygląda tak że jeśli klocek jest lipny to się szkli i nabiera strutury jak kamień i zaczyna ścierać tarcze a powinnien się ścierać klocek a nie tarcza a co za tym idzie podczas hamowania tarcza się przegrzewa ponieważ klocek zachowuje się jak kamień. Myślę że czas zakończyć ten temat bo będziemy się kłócić w nieskończoność. Każdy musi nauczyć się na swoim portfelu. Ja nikomu nic nie chce cpś wmówić poprostu dzielę się z wami to czego doświadczyłem.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
tak, tylko psioczysz na ATE, które są przystosowane do normalnej jazdy, nie są to jakieś hiper sportowe hamulce. To tak jakby od Dębicy Passio wymagać trakcji jak na oponach w F1. Ot normalne hamulce, napewno lepsze niż jakiś badziew po kilkadziesiąt złotych, ale jak ktoś ostro wariuje to niestety niech szuka innych hamulcy. Po za tym ja miałem ATE w 400 konnym aucie, i nic mi sie nie zeszkliło, hamowały super to samego końca. Pisałeś że miałeś Red Stuffy i je zeszkliłeś, to po co potem zakładaleś ATE, bądź co bądź "słabsze" od poprzednich ? coś mi tu nie pasi. Po za tym zabić Red Stuffy w 200 konnym aucie to jest sztuka
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja mam klocki ATE na przodzie i zrobiłem na nich 25tys. Mam do nich jedno zastrzeżenie - czasami mi lekko piszczą.

Jeżeli chodzi o czujnik ABS'u to przerabiałem to ostatnio i czujnik firmy ATE się jak najbardziej sprawdza.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.