Skocz do zawartości

Pare pytan odnosnie m50b20


ostrowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Ostatnio w moim autko wymieniam wszystkie irytujace mnie rzeczy i tym oto sposobem daze do uzyskania jak najlepszego stanu mechanicznego i wizualnego :) tym oto sposobem chcialbym abyscie mogli mi doradzic w paru kwestiach,a mianowicie:

 

1.Jaki najlepiej byloby kupic filtr powietrza, tzn jakiej firmy, bo jest tego sporo a rozbierznosc cenowa dosyc duza. Na allegro widzialem filtry za 30 zlotych, a nawet takie za okolo 200 zlotych, nie wiem czemu co po niektore sa az takiego drogie. Aha i jak sprawa sie ma odnosnie filtra od gazu. Mam instalke II generacji? Cos w kwestii filtru gazu mozecie doradzic, bo szczerze mowiac jestem totalnie zielony. Co ile powinno sie go wymienic i na jaki?

 

2. Od niedawna z przedniego zawieszenia podczas gwaltowniejszego skretu w lewo badz w prawo slychac stukniecie z zawiasu z przodu? Moze wiecie co to moze byc? Z jakies 2 miesiace temu byly wymieniane z przodu laczniki stabilizatora i chyba gumy na wachaczach. Co tym razem mogloby zakonczyc badz konczyc zywot? :) Zreszta jak jade po nierownosciach(np u mnie po ulicy na osiedlu, gdzie jest duzo polatanych dziur) to slychac stukanie z przodu w zawieszeniu. Coz to? :)

 

3. Moglby mi ktos podpowiedziec od czego prawdopodbnie jest ta wtyczka? Ewentualnie co mozna by bylo dodatkowo podpiac, bo domyslam sie ze mozna skoro tak swawolnie sobie wisi :)

http://img257.imageshack.us/img257/7813/zdjcie0383.jpg

 

4. W tunelu srodkowym, po wyjeciu zaslepki w miejscu tylnej zapalniczki zauwazylem kabelek. I teraz chcialbym sie dowiedziec, czy jest on do ewentualnego podlaczenia zapalniczki, czy tez moze do elektrycznej rolety? Bo jesli do rolety to chyba fajna sprawa taka elektryczna roleta. i teraz ponowne pytanie? Warto montowac taka rolete? Slyszalem ze bywa ona dosc awaryjna, tzn wyrabiaja sie chyba zebatki od niej? Tymbardziej ze do tanich nie nalezy, wiec wydanie okolo 300zl i potem sie wkurzac bo cos nie dziala, to mi sie nie widzi. Ma ktos z Was taki gadzet u siebie w E34? Moze cos konkretnego powiedziec, bylbym bardzo wdzieczny :)

 

Wszystkie pytanka zamiescilem w jednym poscie, bo bez sensu byloby pisaniu oddzielnych i smiecenie na forum :)

 

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam Was serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Ja tam mam filtrona i nie narzekam jeden z lepszych i tanich zamienników moim zdaniem...

2. To wygląda jak wachacz walnięty..ja miałem podobnie jak sypnął się przedni dolny wachacz..

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 najlepsze zamienniki najbliżesz oryginałom robi Mann- jedyna firma filtrowa z którą nie mieliśmy problemów w warsztacie, filtron padaka, sporo wpadek, Hengst robi dobre puszki, ale wkłady różnie, nie wszystkie trzymają ori wysokość, WIX porażka, nie trzyma wymiarów i nie uszczelnia, szczególnie wkłady, Knecht/mahle jeszcze nieźle wypada, Fleetguard i donaldson jest ok, choć nie wiem jak z dostępnością do osobówek,

 

2 gaz 2 generacji powinieneś przerobić na sekwencje, bo śruba to same problemy, załóż chociaż BLOSa

 

ten mały kabelek może być od zapalniczki lub od jej podświetlenia

 

 

 

ps Marek 535i odezwij się na koma lub gg w naszej sprawie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Wtyczka służy do podłączenia czujnika poziomu oleju w misce olejowej ,przy niskim stanie pojawia się komunikat na cc.

4.Do zapalniczki .

Warto sie bawic w podlaczenie tego? Czy to raczej gra nie warta swieczki?

 

1 najlepsze zamienniki najbliżesz oryginałom robi Mann- jedyna firma filtrowa z którą nie mieliśmy problemów w warsztacie, filtron padaka, sporo wpadek, Hengst robi dobre puszki, ale wkłady różnie, nie wszystkie trzymają ori wysokość, WIX porażka, nie trzyma wymiarów i nie uszczelnia, szczególnie wkłady, Knecht/mahle jeszcze nieźle wypada, Fleetguard i donaldson jest ok, choć nie wiem jak z dostępnością do osobówek,

 

2 gaz 2 generacji powinieneś przerobić na sekwencje, bo śruba to same problemy, załóż chociaż BLOSa

 

ten mały kabelek może być od zapalniczki lub od jej podświetlenia

 

No właśnie zastanawiałem sie nad Filtron'em i Mann'em, ale chyba zdecyduję się na Mann'a.

 

A czy możecie mi coś powiedzieć na temat elektrycznej rolety? Warto bawić się w zamontowanie tego cuda? Mam rozumieć, że muszę mieć też tunel odpowiedni, w którym umieszczony jest przełącznik od niej, bo tego zwykłego chyba nie daloby się przerobić pod to, tak, żeby to miało ręce i nogi?

 

W kwestii BLOS-a, może mi ktoś trochę rozwinąć te kwestię? Słyszałem o tym trochę, ale nie bardzo wiem czym się różni od "śruby" a także sekwencji. Bo mam rozumieć, że jest to rozwiązanie pośrednie?!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Łożyska amortyzatorów albo koniec amortyzatorów, na stacji diagnostycznej pojedź na tą taśme i słuchaj czy to nie strzela w samej kolumnie to kosztuje groszę, przeciez jeździmy bmw Panowie

1) Z opinii gaziarzy filtra gazu nie trzeba wymieniać, tak słyszałem u 3, a jak już się uprzesz to co za różnica jakiej firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Z opinii gaziarzy filtra gazu nie trzeba wymieniać, tak słyszałem u 3, a jak już się uprzesz to co za różnica jakiej firmy...

 

Filtr gazu wymienia się co 15tys, nie wiem gdzie Ty jeździsz ze Ci takie glupoty gadają. Filtr po 15tys jest cały urypany w takim glucie..jeden wielki syf :duh: :duh: :duh:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u ciebie największy problem to będzie zapewne wiązka elektryczna, masz 520i i nie masz checka z tego co widzę, więc masz podstawową wiązkę elektryczną, a tu podłączenie rolety może być problematyczne jeśli ma być tak jak było w fabryce, bo nie ma wiązki do tego

 

co do blosa: jest to gaźnik gazowy, lepszy jest od śruby bo nie wymaga zwężki w dolocie, więc moc nie zmienia się na BENZYNIE

na lpg jest oczywiście trochę gorzej, bo dawkowanie paliwa jest wciąż nieprecyzyjne, spalanie również większe zaletą jest to że eliminuje się strzały gazu w dolot

bliżej mu do śruby niż do sekwencji

dodam tylko że w polsce blos nie ma homologacji i jak trafisz upartego diagnostę to może nie dać ci przeglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u ciebie największy problem to będzie zapewne wiązka elektryczna, masz 520i i nie masz checka z tego co widzę, więc masz podstawową wiązkę elektryczną, a tu podłączenie rolety może być problematyczne jeśli ma być tak jak było w fabryce, bo nie ma wiązki do tego

 

co do blosa: jest to gaźnik gazowy, lepszy jest od śruby bo nie wymaga zwężki w dolocie, więc moc nie zmienia się na BENZYNIE

na lpg jest oczywiście trochę gorzej, bo dawkowanie paliwa jest wciąż nieprecyzyjne, spalanie również większe zaletą jest to że eliminuje się strzały gazu w dolot

bliżej mu do śruby niż do sekwencji

dodam tylko że w polsce blos nie ma homologacji i jak trafisz upartego diagnostę to może nie dać ci przeglądu

 

 

czyli w przypadku ewentualnego zakupu takiej rolety musialbym zaopatrzyc sie od razu w cala wiazke do niej? Jesli maja byc problemy, to moze sobie to odpuscic i kupic manualna, choc nie powiem, bo zdecydowanie bym wolal elektryczna. A tak ogolnie, czy ta roleta jest kompletna, tzn daloby rade ja podlaczyc u mnie, czy to ja u siebie musialbym jakies dodatkowe kable ciagnac??

http://moto.allegro.pl/roleta-szyby-tyl-elektryczna-bmw-5-e34-sedan-i1890043224.html

 

z tym blosem to sie powaznie zastanowie. Przed zima wymienie ten filtr od gazu i chyba zostane narazie przy tej instalce, bo ja tam z nia jakis wiekszych problemow nie mam, a na sekwencje mnie nie stac niestety :/

 

2) Łożyska amortyzatorów albo koniec amortyzatorów, na stacji diagnostycznej pojedź na tą taśme i słuchaj czy to nie strzela w samej kolumnie to kosztuje groszę, przeciez jeździmy bmw Panowie

 

Nie no amory to raczej odpadaja, bo we wrzesniu robilem przeglad i koles mi na stacji diagnostycznej powiedzial, ze sa one jeszcze w dobrej kondycji.

 

Aha i jeszcze jedna kwestia. Niedawno robilem zawieszenie z przodu, tzn laczniki i gumy mi wymieniali i wydaje mi sie ze jak mam kola prosto, to kierownica jest delikatnie skrecona w bok oraz podczas jazdy auto lekko sciga na prawa strone. Po tej wymianie nie robilem zbieznosci i to pewnie stad ta przypadlosc? Tzn z ingerencji w zawieszenie z przodu?

 

:cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze takie pytanko mam.

Rano jak odpale auto to silnik trzyma wysoko obroty, a mianowicie 1500 i nie schodzi z nich. Dopiero jak troche temperature silnik zlapie to jest ok i siedzi na 750.

Domyslam sie ze samochod chodzi na ssaniu wtedy, ale nie powinno chyba tak byc. zreszta wczesniej tak nie mialem, auto chwile pracowalo wyzej po czym zaraz obroty sie normowaly.

Moze mi ktos cos w tej kwestii podpowiedziec? ( I nie krzyczcie, jestem narazie laikiem :o )

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zimny to bedzie chodzil na ssaniu dluzej, ale mimo to obroty masz jakies wysokie. U mnie na ssaniu ma moze 900obr, a normalnie powyzej 600obr nawet nie wchodzi.

http://img341.imageshack.us/img341/8270/beztytuuphr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zimny to bedzie chodzil na ssaniu dluzej, ale mimo to obroty masz jakies wysokie. U mnie na ssaniu ma moze 900obr, a normalnie powyzej 600obr nawet nie wchodzi.

http://img341.imageshack.us/img341/8270/beztytuuphr.jpg

 

A wiesz czym moga byc spowodowane tak wysokie obroty? No bo chyba przyznacie ze nie jest to normalne?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję, że obroty na zimnym mogą mieć coś wspólnego z gazem. U mnie też zimny ma ok 900 obr, później spada do ok 650 (nie mam instalacji LPG).

 

Co do wiązki: zależy z którego rocznika masz E34. Te nieco starsze (koniec 80'tych i pierwsze lata 90'te) miały zazwyczaj pełną wiązkę - tak też jest u mnie: np. bez problemu podpiąłem pełny OBC IV, są wiązki od el. regulacji i ogrzewania foteli, od el. szyb, i pełno innych niepodłączonych wtyczek i pustych miejsc np. pod kanapą.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję, że obroty na zimnym mogą mieć coś wspólnego z gazem. U mnie też zimny ma ok 900 obr, później spada do ok 650 (nie mam instalacji LPG).

Tylko co mogloby byc tego przyczyna. Zawsze rano wyjezdzam na benzynie, a na gaz przelaczam dopiero jak zlapie temperature. Gdy wracam do domu, to ok kilometra wczesniej przelaczam auto na benzyne, zeby przed zgaszeniem caly ten gaz przelecial z ukladu, wiec nie wiem o co tu moze chodzic :?

Co do wiązki: zależy z którego rocznika masz E34. Te nieco starsze (koniec 80'tych i pierwsze lata 90'te) miały zazwyczaj pełną wiązkę - tak też jest u mnie: np. bez problemu podpiąłem pełny OBC IV, są wiązki od el. regulacji i ogrzewania foteli, od el. szyb, i pełno innych niepodłączonych wtyczek i pustych miejsc np. pod kanapą.

w tym przypadku tez nie mialem problemow z podlaczeniem pelnego OBC, mialem pelna wiazke w aucie mimo fabrycznie wlozonego malego OBC. Mysle wiec, ze daloby rade jakos ta rolete podlaczyc, tylko czy bedzie duzo komplikacji i czy musze liczyc sie z jakimis nieoczekiwanymi kosztami, czyli jakas dodatkowa instalacja itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.