Skocz do zawartości

Siedzenia sportowe BMW - rozczarowanie!


waldek77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dluzszego czasu chcialem kupic orginalne siedzenia sportowe BMW, i wkoncu udalo mi sie to zrealizowac, kupilem siedzenia z skory tyle ze z Anglika.

Jednak oczekiwalem czegos wiecej, przede wszystkim nizszej pozycji za kierownica, mocniejszego trzymania bocznego, lepszego, pewniejszego prowadzenia samochodu i lepszego komfortu, przeciez mozna wysunac przod fotela.

Pierwsze rozczarowanie bylo zaraz gdy usiadlem za kierownica i wydaje mi sie ze zamiast nizej to siedzi sie minimalnie wyzej niz w tych co mialem ( mialem zwykle materialowe), najpierw myslalem ze to wina tego ze sa to fotele z Anglika i mam fotel pasazera i jest on troche wyzszy niz kierowcy ale siedzi sie na jednym i drugim tak samo wiec mysle ze sa one identyczne (chyba ze sie myle). Na zakretach oczekiwalem lepszego trzymania bocznego, a rewelacji niema, moze jest troche lepiej. Oczekiwalem pewniejszego prowadzenia samochodu, w koncu siedzenia sportowe a tu nic!

Prosze osoby ktore maja doswiadczenia z takimi przekladkami, lub poprostu maja siedzenia sportowe o swoje opinie moze wtedy zrozumiem gdzie jest problem i dlaczego nie dostalem to czego oczekiwalem.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doswiadczenie z fotelami sportowymi [seryjnymi i rajdowymi] jest spore. Korzystalem z MPakietowych foteli i rowniez mam identyczna opinie o nich jak Ty Kolego... w sumie zaden rarytas! a spodziewalem sie ZNACZNIE wiecej od pakietu "M". W swojej Audi A3 mam sportwe skorzane fotele Recaro i jak do tej pory sa to najlepsze sportowe seryjne fotele z jakich korzystalem.

 

Przed BMW w VW Golfie 4 GTI mialem rajdowe Sparco, no to w nich doslownie sie WTAPIALES! W dynamicznych nawrotach na "kiju" trzymaly tak mocno, ze nic by Cie stamtad nie wyrwalo! Fakt wysiadanie z nich bylo delikatnie mowiac trudne i wkurzajace, ale ich sama funkcjonalnosc w czasie jazdy jest bezkonkurencyjna. Do tego mialem tam 5 punktowe szelkowe pasy rowniez Sparco... tez fajna i bezpieczna rzecz.

 

Te z pakietu "M" w moim przekonaniu wynikajacym z doswiadczenia sa krotko mowiac smieszne. Jedyne jakie robia na mnie jako takie wrazenie to fotele BMW PERFORMANCE:

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/69/2670/37230679/img-2280-3329424961573987099.jpg

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/69/2670/37230679/img-2281-6970532884588208083.jpg

 

... osobiscie nie wydawalbym takiej kasy jak za nie chca na ori MPakietowe, tylko szedl w Sparco, Momo etc. Mam z nimi doswiadczenie wiec moge smialo polecic jako TYPOWO SPORTOWE/RAJDOWE fotele. Z przykroscia musze to stwierdzic, ze MPakietowe to jak dla mnie dodatkowy plus JEDYNIE przy sprzedazy auta.

Pozdrawiam,

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie fotele m-pakietowe są super i naprawde bardzo dobrze sie w nich podróżuje w porównaniu z seryjnymi "taboretami"... równiez mam fotele wstawione z angola ... mam już tak ustawioną pozycje fotela ze wsiadam i zapominam co to drętwiejące nogi, ból kręgosłupa itp... a najczesciej droga trwa 6-8 godz nonstop jazdy... kiedyś jechałem 17godz z 2 przerwami 10min i nie czułem żadnego dyskomfortu od strony fotela :D ale co do jednego sie zgodze NIE są to fotele w 100% sportowe i ich przeznaczenie jest inne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego siedze wyzej niz w tych poprzednich, tego nie rozumie? W tamtych jak byly ustawione najnizej to nie widzialem maski a w tych widze maske, a nie powinno byc na odwrot?

Balugass a jak rozwiazales problem z mata ktora sygnalizuje czy ktos siedzi na miejscu pasazera, bo teraz jej nie ma i swieci kontrolka poduchy?

Yoshimura01 a co myslisz o tych fotelach: http:/ /www.dtsshop.de/shop/Sitze-Konsolen-Gurte/Sportsitze-Schalensitze/?rMCn=yes nie sa to firmowki ale cena przystepna 800zl, ale ciekawe co sa warte tak na prawde?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mowiac nigdy z ta firma do czynienia nie mialem, wiec nie moge sie obiektywnie wypowiedziec. Jako ciekawostka... jak pracowalem w InterCarsie to pamietam byly takie "tanie" sportowe fotele ok 400zl/sztk, ale w kilka dni po zakupie doslownie WSZYSTKIE wracaly na gwarancje/zwrot polamane, pogiete, pocudowane itp ... dlatego mam ogromny dystans do tego typu przedmiotow, ktore MUSZA zapewniac mi bezpieczenstwo... a wiadomo bezpieczenstwo zdrowia i zycia jest bezcenne. Sparco i Momo to liderzy i ich produkty smialo polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sportsitze sa lepsze niz zwykle, wygodniejsze, maja wiecej regulacji i lepiej trzymaja na boki. Lepiej nie znaczy ze sportowo czy cos takiego. Jezdzisz 2l dieslem sportowo po torze ze od takich foteli wymagasz trzymania bocznego? bo ja patrzac na zdjecia sportowych, a majac zwykle wiedzialem ze poprawi sie to tylko troche jesli chodzi o trzymanie i nie spodziewalem sie trzymania jak z kubełka. Jak chciales sie wtapiac w fotel to trzeba bylo sobie zamowic pelne kubly i do tego pasy na 5 punktów.

Mogles sie umowic z kims z forum, podjechac na jakies ogloszenie z allegro zeby posadzic tylek na takim fotelu i sprawdzic jak sie w nim siedzi. 90% ludzi ktorzy maja twierdza, ze jezdzi sie na nich lepiej i wygodniej wiec szkoda ze tobie nie odpowiadaja ale na to nic nie poradzimy. Zawsze mozesz wrocic do oryginalnych foteli.

 

co do regulacji wysokosci to sprawdz czy na pewno jest sprawna regulacja i fotel opuszcza sie na sam dół.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat żeby obniżyć fotel nie trzeba się na maxa odpychać, u mnie idzie lekko. Żeby podnieść fotel trzeba się do góry podciągnąć natomiast.

Ale swoją drogą to rzeczywiście trzymanie boczne w tych fotelach jest dalekie od idealnego. Jeśli chodzi o technikę jazdy to ponieważ w zakręcie nie operujemy sprzęgłem to w fotelu przytrzymujemy się lewą nogą... tzn wciskamy ja w podstawkę (pod nogę) po lewej stronie i w ten sposób trzymamy się w fotelu.Działa!

Pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam sportowe skorzane fotele i powiem, ze siedzi sie w nich super!!! ale co do trzymania bocznego nie mozna od nich zbyt wiele wymagac....

dodam, ze mialem mozliwosc jezdzenia e90 ze sportowymi fotelami bez skory i tam trzymanie i wpasowanie ciala jak na sportowy fotel przystalo bylo o niebo lepsze!!! tlumacze sobie to tym, ze nowszy model i tak ma byc albo tym, ze e90 mialo nalatane 80tys km a moja ma ponad 200tys i jest juz wysiedzona....

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w zestawie sportowe fotele i różnica pomiedzy zwykłymi jest kolosalna. Nie ma co oczekiwać tekiego samego efektu jak w wersjach wyczynowych , ale z drugiej strony patrząc na Wasze auta to nie ma tutaj maszyn ponad 400kW mocy więc moim zdaniem trzymanie boczne jest wystarczające oczywiście to kwestia indywidualna.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K3m0T1989 nie wiem dlaczego sie tak irytujesz, przeciez po to jest to forum zeby poznac opinie innych uzytkownikow.

A od BMW mozna wymagac wiecej skoro ta marka uwaza sie za sportowa a tutaj np. moj kolega w Audi A4 ma rewelacyjne fotele ktore super trzymaja na boki i siedzac w takim fotelu naprawde czujesz przyjemnosc z jazdy a czy to nie jest haslo BMW? Ostatnio ogladalem na TVN Turbo test M3 i zarzut jaki byl do tego samochodu to zbyt wysoka pozycja fotela wiec chyba cos w tym jest.

Mialem przedtem samochody sportowe wiec czuje caly czas pewien niedosyt, wiem ze nie moge wymagac tego samego od 3-ki ale powinno byc lepiej.

Przynajmniej fotel sportowy powinien dac sie opuscic nizej niz zwykly a nie ma roznicy a wrecz jest mala roznica na niekorzysc sportowych, ale to jest moje odczucie.

Nie wiem co ma wspolnego trzymanie boczne siedzen z mocą samochodu?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie irytuje sie tylko dziwie ze wymagales od tych foteli az tyle :) wedlug mnie to zwykle fotele, wygodniejsze od podstawowych i majace bardziej sportowy wyglad bo jesli chodzi o ich wlasciwosci sportowe to raczej przecietnie. Moze ich konstrukcja nie pozwala na az takie obnizenie i tutaj sie nic nie poradzi, trzeba by oba fotele porownac kolo siebie.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam niewiem co sadzic o fotelach sportsize, siedzialem u kolegi w e46 na zwyklych taboretach i naprawde bylo bardzo wygodnie, niewiem jak tam podczas jazdy..., ja u siebie podczas dluzszej podrozy odczuwam bol kregoslupa itp czesto sie zdarza ze autem jezdzi moj ojciec ktory zmienia calkowicie polozenie fotela, a jak ja pozniej wsidam to na szybko ustawiam i jade,,moze powinienem troche dluzej pokombinowac z nim:) panowie czujecie az taka ogromna poprawe jak wysuniecie sobie te czesc pod udami ??:):D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli sie przyzwyczajam do nowych foteli ale niedosyt pozostal, bede szukal lepszych kubelkow, jak sie trafia w atrakcyjnej cenie to wtedy zmienie, te o ktorych pisze kolega wyzej sa super.

Zastanawiam sie czy fotele przd liftem czyms sie roznia z tymi po lifcie?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy moglibyście "podsuną" rzeczowe porady jak odróżnić siedzenia wersji europejskiej od angielskiej?

Nawet te oczywiste ......:).

Myśl dopiero w powijakach ale, że nie działa podgrzewanie w siedzeniu pasażerki :wink: i zastanawiam się nad zmianą na sportowe siedzonka właśnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odroznisz jesli ci sprzedajacy nie powie lub nie pokaze zdjecia prawego fotela z kablem od maty zajetosci. Jesli elektryka to czasem mozna poznac bo kierowca ma 3 guziki pamieci, a pasazer nie, jak manualne to nie poznasz ktory jest ktory. Jesli coupe czy cabrio to mozna patrzec na raczki do ich odchylania.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swojej mam kubły pół skóry, i jestem zadowolony, po 150km nie boli mnie lędźwiówka jak to było w passacie b5fl+ ( kontuzja po moto ) który też miał a`la kubły a nie płaskie, co do trzymania to ja drobny nie jestem i jak już się wmaluję w fotel to jest ok, gorzej w kurtce, mogło by być lepsze trzymanie boczne tyłka, tu w bmw trzyma lepiej niż w passacie ale podobnie jak w astrze gsi na kubłach 20 letnich, pewnie na pełnej skórze bardziej tyłęk lata niż na pół skórze, szkoda bo mam manualną regulację a nie pełną elektryczną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.