Skocz do zawartości

SPALANIE 525d (2.0, 218KM x-drive)


poważny

Rekomendowane odpowiedzi

Uważam że takie spalanie w 528i jest ok.

Ja mam 523i i przy podobnym traktowaniu w trasie z przejazdami przez miasto wyszła mi średnia 10.0.

Cykl mieszany trasa i miasto (centrum W-wy) wyszło mi 10,8-11.2.

Samochód mam od niedługiego czasu i zastanawiam się ile będzie przy jeździe tylko w mieście - obawiam się wyniku 15-17 :twisted:

 

Ja w 523i miałem ok. 13 - 14 po Warszawie. A może ty masz ex-moją? Za dużo 523i w Polsce nie było. Biała z czarnymi listwami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wrzucam swoje spostrzeżenia odnośnie spalania z ostatnich dni. Muszę przyznać że całkiem realnie jest osiągnąć wynik prawie katalogowy, pod warunkiem bardzo równej drogi i totalnie spokojnej jazdy. Każde naciśnięcie mocniej gazu powoduje wzrost spalania nawet o 3-4 litry. Ostatnio na trasie 300km jadąc w góry nie oszczędzając gazu i poruszając się na A4 z prędkością maxymalną (ok 225 licznikowo ), komputer wskazał 9,4 litra. Ale wracając już z powrotem jadąc tempem znajomych było 7,6. W ogóle ten motor jest bardzo wrażliwy na wyższe prędkości i mam wrażenie że troszkę się z nimi męczy. Moja poprzednia ISIA z 160kucykami tylko na manualu lepiej reagowała przy naciśnięciu gazu przy prędkościach powyżej 150km/h. Stan licznika to dopiero 10 tyś, czekam jeszcze jak dobije piątkę i funduję mu kurację wzmacniającą. x-drive naprawdę sporo zjada mocy, choć moja decyzja przy kolejnym zakupie byłaby taka sama...zamiast kupować 530ki i dokładać ok 80 tysi, za ok 2-3 koła podkręcić silnik o ok 30KM i 50-60 niutków...może jakieś podpowiedzi kto takie dubnięcie zrobiłby najlepiej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw się że jest wrażliwy na wyższe prędkości skoro ciągną 4-ry buty.

Napęd na 4 ma to do siebie że więcej pali a i prędkości maksymalne nie są tak wysokie jak przy ośkach.

Za tym idzie też i spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast wać 530ki i dokładać ok 80 tysi, za ok 2-3 koła podkręcić silnik o ok 30KM i 50-60 niutków...może jakieś podpowiedzi kto takie dubnięcie zrobiłby najlepiej?

Zawsze będzie mało. 4cyl diesel + duża masa sprawia wrażenie że się męczy. Tymczasem na tle reszty nawet 184km daje rade dopóki nie gania sie go ponad 160.

Miałem dlubniete e61 przez Mastersa. Niby było ok (więcej pary na wysokich biegach, bardziej odczuwalny turbo lag), ale potrafiło przebywać oleju. Więc jak mi serwis skasował program to już tak zostało. Problem z olejem sie skończył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
wrzucam swoje spostrzeżenia odnośnie spalania z ostatnich dni. Muszę przyznać że całkiem realnie jest osiągnąć wynik prawie katalogowy, pod warunkiem bardzo równej drogi i totalnie spokojnej jazdy. Każde naciśnięcie mocniej gazu powoduje wzrost spalania nawet o 3-4 litry. Ostatnio na trasie 300km jadąc w góry nie oszczędzając gazu i poruszając się na A4 z prędkością maxymalną (ok 225 licznikowo ), komputer wskazał 9,4 litra. Ale wracając już z powrotem jadąc tempem znajomych było 7,6. W ogóle ten motor jest bardzo wrażliwy na wyższe prędkości i mam wrażenie że troszkę się z nimi męczy. Moja poprzednia ISIA z 160kucykami tylko na manualu lepiej reagowała przy naciśnięciu gazu przy prędkościach powyżej 150km/h. Stan licznika to dopiero 10 tyś, czekam jeszcze jak dobije piątkę i funduję mu kurację wzmacniającą. x-drive naprawdę sporo zjada mocy, choć moja decyzja przy kolejnym zakupie byłaby taka sama...zamiast kupować 530ki i dokładać ok 80 tysi, za ok 2-3 koła podkręcić silnik o ok 30KM i 50-60 niutków...może jakieś podpowiedzi kto takie dubnięcie zrobiłby najlepiej?

 

 

U mnie średnie oscyluje w granicach 8 litrów... Ale ja nie mam ixa, podczas trasy około 1200km prędkości od 120 do 230km/h średnia 118km/h spalanie miałem 6,8 litra. Jadąc w ten sam sposób równolegle ze mną volvo Xc 70 2,4d 163 konie z fabrycznym czipem spalilo średnio 10,5l. Spalanie jest :cool2:

 

A co do modów na tak świeżym silniku to ja miejscowym "tunerom" nie dałbym dotknąć auta... Kup boxa np. hartge i będziesz zadowolony. Ważne żeby był wielokanałowy i markowy... Miałem 2 x box schnitzera a teraz kolega ma w x5. I wszystko hula aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolego zrob pomiary tych silnikow z boxem zobaczysz iz przyrosty mocy ok2-5% za 14 tys. zl jest nie warte ale temat poruszany juz wielokrotnie na forum. Sam mialem i widzialem co sie dzieje z BOXEM ajak przychodzi reklamacja to zaczynaja sie duze schody - wiec lepiej ostroznie.

 

Widziałem 3 auta z boxem AC Schnitzera i powiem znikome przyrosty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 225 koni podniósł mi na 250

 

Schnitzer deklarował z 231 na 265 + - 5%

 

330xd nie trzymało serii...

 

Boxy kupowałem na ebayu znacznie taniej za 3500 ~ 4500zl

 

Miałem programy od 2 najlepszych według wielu tunerow w pl i nie było kolorowo...

 

Zreszta przykładem jest kolega AO któremu "mistrzowie" popsuli nowe 330d przez co stracił gwarancje a później wymigali sie gdy trzeba było ponieść konsekwencje...

 

Starszym, tańszym autem niech sie bawią ale świeżego bym za nic nie dał...

 

Generalnie co kto lubi ale ja mam takie zdanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwole sobie odgrzac kotleta.

 

W tytulowym aucie, krotkie przebiegi po miescie, typu 4-6 x 5km, srednie spalanie 12-13.5 wg komputera.

Lekko jestem zaszokowany, bo to wszak 2.0d (X1 <9.5).

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tytulowym aucie, krotkie przebiegi po miescie, typu 4-6 x 5km, srednie spalanie 12-13.5 wg komputera.

To faktycznie sporo...

Ja w mieście z reguły nie oglądam dwucyfrowego wyniku, nawet na takich trasach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Aktywny (hamowanie i przyspieszanie co jakiś czas) tempomat ustawiony na 180km/h.

11.5 litra na 100km.

Ciekawe, czy na zwykłym tempomacie byłoby mniej...

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ile Ci pali w mieście? :mrgreen:

 

Inna sprawa, że JEDi ma jakieś wysokie spalanie w tym swoim aucie...

Mam taką samą wersję, a wyniki znacząco niższe (pisałem o tym na poprzedniej stronie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy na zwykłym tempomacie byłoby mniej...

ostatnio wracając z Niemiec trochę mi się śpieszyło i nie używałem tempomatu w ogóle...wyszło "z nogi" poniżej 10.

Generalnie jestem zdziwiony wysokim spalaniem mojego f11 525xd.

Poniżej 160 pali +/- 8,5 ale w zakresach 180-220 wychodzi 11-12l (oczywiście cały czas jazda z ACC+zwykły tempomat powyżej 180).

W zeszłym roku jazda na Chorwację z boxem (max gdzie się dało 150km/h) wyszło 9,5 z całej trasy.

Poprzednie auto f11 520d na tej samej trasie 8,4 a f10 528xi 10,8 :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACC jest do 180 ale zwykły działa od 30-max...wystarczy przytrzymać przycisk zwiększenia lub zmniejszenia odległości a tempomat przechodzi w tryb zwykły. Trzeba tylko o tym pamiętać .... sam nie zwolni :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa, że JEDi ma jakieś wysokie spalanie w tym swoim aucie...
Generalnie jestem zdziwiony wysokim spalaniem mojego f11 525xd.

(...) w zakresach 180-220 wychodzi 11-12l (oczywiście cały czas jazda z ACC+zwykły tempomat powyżej 180).

:norty:

 

to M3 mam równe 13l przy 180km/h - i gdzie tu wow w ON.....

Aktywny tempomat w PL?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M3/4 nie ma aktywnego tempomatu - tylko czym sie chwali kolega iż 11l z 2 litrowego ropniaka.....coś ma nie tak z autem albo ciśnienie w oponach na 1,5bara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.