Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Zawsze miałem samochody ze skrzynią manualną. Teraz zaplanowałem zakup z automatem i proszę o poradę jak użytkować taką skrzynię automatyczną? Cały czas jeździć na D, czy np. w korkach, dłuższy postój na światłach przełączać na N?

Czy wygodnie się parkuje z taką skrzynia (manewrowanie przód tył)? Jak zapalać i gasić na jakich ustawieniach lewarka?

 

Piotr

Edytowane przez Ratovnik
Opublikowano

Najpierw to przeczytaj co napisałeś :duh:

Jeździć cały czas na D nigdy nie przełączać na N chyba że chcesz holować auto to tylko na N. Parkowanie nie robi problemów. Zapalać i gasić auto zawsze na P. Ja tez mam pierwsze autko w automacie i wiem że następne też będzie w automacie już na manual nie przejdę z własnej woli :P

Opublikowano

hyhy fajnie napisałeś temat :D ale podejrzewam że zawsze miałeś manuala :D a nie automat jak pisałeś :)

Automatycznej skrzyni jest proste użytkowanie zawsze jeździj na D (bądź S jak chcesz sportowo ) Zawsze gaś i odpalaj silnik gdy skrzynia jest w pozycji N lub P. W korkach jeździj na D i trzymaj hamulec ( w automatach gdy skrzynia jest w pozycji D auto zawsze będzie jechać nawet bez gazu). I jak będziesz zmieniał z R na D albo na odwrót pamiętaj aby auto nie jechało :) No i przy zmianie biegów najlepiej jest trzymać hamulec :)

 

Chyba to wszystko pozdrawiam :)

Opublikowano

Już poprawione:-)

 

Najpierw to przeczytaj co napisałeś :duh:

Jeździć cały czas na D nigdy nie przełączać na N chyba że chcesz holować auto to tylko na N. Parkowanie nie robi problemów. Zapalać i gasić auto zawsze na P. Ja tez mam pierwsze autko w automacie i wiem że następne też będzie w automacie już na manual nie przejdę z własnej woli :P

Opublikowano

Dzięki za porady. Mam nadzieję, że automat mi podejdzie :). Jedyne co to martwi mnie ewentualna naprawa, ale podobno rekompensuje to wygoda jazdy z taką skrzynią.

 

Piotr

Opublikowano

Mialem e38 z automatem piekna jazda naprawde terz ciezko mi sie przyzwyczac do manuala ps w automacie zmien olej i filtr nie sluchaj ze sie nie zmienia chyba ze skrzynia jest padaka to szkoda zmieniac ;)

 

 

A tak ogolnie to miedzy 5 a 7 jest wielkaaaaaa przepasc ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Gratuluję wyboru!

Pamiętaj także, że nie należy wyrzucać z D na N np. dojeżdżając do skrzyżowania lub zjeżdżając z góry.

Jeżeli przełączasz z D na R lub odwrotnie musisz to zrobić, jak auto już stoi-- nie może nawet się toczyć.

Jeżeli wkładasz bieg D,R lub inny, gaz przyciskasz dopiero wtedy, gdy poczujesz, że bieg już "zazębił", w przeciwnym wypadku poczujesz mocne szarpnięcie, które napewno szkodzi skrzyni.

Co do postoju np. pod światłami, ja osobiście, jeżeli wiem, że będę b.długo stał, wyrzucam na N, a to z prostej przyczyny, na N noga boli mniej od trzymania na hamulcu niż na D, bo skrzynia wtedy nie ciągnie, jednak później wrzucając na D , trzeba zrobić to wcześniej( zawczasu ) niż zmiana świateł na skrzyżowaniu, aby bieg mógł załapać.

Niektórzy używają dwóch nóg do obsługi skrzyni np. stojąc na czerwonym świetle, lewą nogę trzymają na pedale hamulca a prawą opierają na pedale gazu, tym sposobem szybciej się rusza ( brak straty czasu na przełożenie prawej nogi z pedału hamulca na pedał gazu), ale wtedy należy uważać, żeby jednocześnie nie hamować i dodawać gazu.lPzdr. Życzę wygody.

Edytowane przez adamsaba
Opublikowano

jeżeli cały czas jeździłeś na manualu a do automatu nie jesteś przekonany, to proponuję moje rozwiązanie - samemu zmieniać biegi. Z manualną skrzynią ma to mało wspólnego jednak daje poczucie umownej pełnej kontroli i możliwość samodzielnego podejmowania decyzji ;)

Ja wolę samemu machać lewarkiem z jeszcze innego powodu: nie podoba mi się coś, co ładnie nazwane jest kickdown'em i nigdy z niego nie korzystam.

Co do N - tak jak wyżej: przy dłuższych postojach jak najbardziej :]

No i oczywiście lewa noga na hamulcu.

Opublikowano
kickdown to się włącza , jezeli chcesz gwałtownie przyspieszyć, czyli zależy od stopnia wychylenia pedału gazu, więc jak nie chcesz, aby się załączał, to dajesz mniej gazu, podobnie wygląda sprawa z załączaniem ( także ekonomiką i redukcją) innych biegów, jeżeli trzymasz mocno wciśnięty gaz, to silnik ciągnie do wyższych obrotów i przez to później włącza następny bieg, jeżeli dajesz mniej gazu to biegi zmieniają się przy mniejszej prędkości obrotowej silnika i jazda jest przez to bardziej ekonomiczna. W gruncie rzeczy jak nauczysz się jeździć automatem, to zauważysz, że masz pełną kontrolę nad zmianą biegów, tylko w wypadku automatu biegi nie zmieniasz ręką, lecz nogą, przy pomocy odpowiediej pracy pedałem gazu, dla mnie np.tryb sekwencyjny mógłby wogóle nie istnieć, bo ja chcę jeździć automatem, a nie jak w manualu ręcznie bujać się z przerzucaniem biegów.
Opublikowano

mniej gazu = gorsze przyśpieszenie więc musisz dać więcej gazu, żeby szybciej przyśpieszyć więc w końcu dojdziesz do kickdowna. Redukując samemu jak dasz pedał w podłogę to nie ma do czego zkickdownować. Plus automaty w tych samochodach nie są aż tak sprytne - owszem potrafią się uczyć stylu jazdy ale... Na przykład tak czy inaczej samemu wcześniej wrzucisz 2 niż automat by to zrobił. Poza tym możesz też agresywniej redukować z wyższych biegów.

Poza tym jak już pisałem - nawet jak nie przyśpieszam gwałtowanie to czasem chcę sobie przeciągnąć bieg zamiast wrzucać na wyższy.

Kwestia gustu, też czasem jeżdżę w pełnym automacie. Po prostu lubię zmieniać biegi samemu a gazem ustawiać samochód w zakręcie a nie zmieniać biegi ;)

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest pół-automat czy tam zautomatyzowany manual, zwał jak zwał. Albo tak jak już w nowych 7 jest (może wcześniej też) - skrzynia sama nie wrzuci wyżej ani nie zredukuje. Można walić po odcince jak się chce ;)

Opublikowano
Witam,

 

Jestem zainteresowany kupnem E38, wersja po liftingu, silnik 3.5, automat lub manual, szyberdach, xenony, telefon (?), skóra, kolor auta czarny, srebrny, szaro-srebrny, granatowy.

Gotówka 15 tys.

 

Pozdrawiam,

Piotr

 

 

Kolego za 15tys ciezko jest kupic 95r w dobrym stanie lepiej poszukaj dobrego e32.cie trzeba dac

Za w miare dobry stan po lifcie minimun 25tys. Wtedy automat bedzie jakos moze chodzil ;)

Opublikowano

Dorzucę jeszcze od siebie, że: automatu nie powinno się holować.

 

A druga sprawa, jak parkujesz na pochyleniu, to zanim wrzucisz P, zaciągnij ręczny. W przeciwnym wypadku, skrzynia dostaje po dup... przy ponownym przejściu na R/D.

Opublikowano
wszystko zostalo juz powiedziane,ale pamietaj o wymianie oleju i filtra,nie wylac i wlac,do kazdego rodzaju skrzyni jest odpowiedni olej,np.skrzynia HP 24 i olej Ravenol,
Opublikowano
A jak parkować, N+ręczny, czy lepiej P+ręczny? W P podobno jest ciśnienie, które się utrzymuje do odpalenia auta>

 

Piotr

 

Ja wykonuje dosc zmakabryczna kombinacja z ktorej niektorzy sie smieja ale kosztuje mnie ona sekunde wiecej a spokoj jakby wiekszy :

 

1) po zatrzymaniu hamlucem noznmy, nie zwalniajac nacisku na pedal, przelaczam na "N"

2) zaciagam reczy

3) zwalaniam nacisk na pedal hamulca i pozwalam aby auto sie potoczylo na tyle a ile luzy w ukladzie mechanicznym szczek hamluca pomocniczego na to pozwalaja

4) gdy juz auto wybierze luz i na 100% wisi tylko na hamulcy recznym, wowczas naciskam hamulec raz jeszcze i przestawiam dzwignie na "P"

 

W ten sposb pozbywam sie naprezen w ukladzie blokowania skrzyni.

Zdarzalo sie, ( przy wiekszych pochylosciachzasadniczo tylko ) ze auto mimo zacisnietego recznego po wybraniu "P" mocno swym ciezarem napieralo na uklad blokowania skrzyni,i przesuwniecie wybieraka w inne polozenie pozniej odbywalo sie z duzym oporem.

Moze i jest to konstrukcyjnie przystosowane do przenoszenia takich obciazen ale jakos nie czuje zeby skrzynia byla happy z tego powodu.

Opublikowano
Na N tez się minimalnie toczy?

 

to sa raptem milimetry , moze centymetr ale wystarczy do tego by ciazar auta wisial na skrzyni a nie hamulcu pomocniczym.

Opublikowano
A jak parkować, N+ręczny, czy lepiej P+ręczny? W P podobno jest ciśnienie, które się utrzymuje do odpalenia auta>

 

Piotr

 

Ja wykonuje dosc zmakabryczna kombinacja z ktorej niektorzy sie smieja ale kosztuje mnie ona sekunde wiecej a spokoj jakby wiekszy :

 

1) po zatrzymaniu hamlucem noznmy, nie zwalniajac nacisku na pedal, przelaczam na "N"

2) zaciagam reczy

3) zwalaniam nacisk na pedal hamulca i pozwalam aby auto sie potoczylo na tyle a ile luzy w ukladzie mechanicznym szczek hamluca pomocniczego na to pozwalaja

4) gdy juz auto wybierze luz i na 100% wisi tylko na hamulcy recznym, wowczas naciskam hamulec raz jeszcze i przestawiam dzwignie na "P"

 

W ten sposb pozbywam sie naprezen w ukladzie blokowania skrzyni.

Zdarzalo sie, ( przy wiekszych pochylosciachzasadniczo tylko ) ze auto mimo zacisnietego recznego po wybraniu "P" mocno swym ciezarem napieralo na uklad blokowania skrzyni,i przesuwniecie wybieraka w inne polozenie pozniej odbywalo sie z duzym oporem.

Moze i jest to konstrukcyjnie przystosowane do przenoszenia takich obciazen ale jakos nie czuje zeby skrzynia byla happy z tego powodu.

 

 

A np. zatrzymać się hamulcem nożnym na R lub D, przełączyć na N, puścić hamulec nożny i od razu zgasić silnik. Później hamulec ręczny. Tak tez nie obciąża się układ?

Opublikowano

A np. zatrzymać się hamulcem nożnym na R lub D, przełączyć na N, puścić hamulec nożny i od razu zgasić silnik. Później hamulec ręczny. Tak tez nie obciąża się układ?

 

 

Nie ma po co gasnic na "N" bo i tak kluczyka nie wyciagniesz z stacyjki w tej pozycji wybieraka.

Opublikowano
A jak parkować, N+ręczny, czy lepiej P+ręczny? W P podobno jest ciśnienie, które się utrzymuje do odpalenia auta>

 

Piotr

 

Ja wykonuje dosc zmakabryczna kombinacja z ktorej niektorzy sie smieja ale kosztuje mnie ona sekunde wiecej a spokoj jakby wiekszy :

 

1) po zatrzymaniu hamlucem noznmy, nie zwalniajac nacisku na pedal, przelaczam na "N"

2) zaciagam reczy

3) zwalaniam nacisk na pedal hamulca i pozwalam aby auto sie potoczylo na tyle a ile luzy w ukladzie mechanicznym szczek hamluca pomocniczego na to pozwalaja

4) gdy juz auto wybierze luz i na 100% wisi tylko na hamulcy recznym, wowczas naciskam hamulec raz jeszcze i przestawiam dzwignie na "P"

 

W ten sposb pozbywam sie naprezen w ukladzie blokowania skrzyni.

Zdarzalo sie, ( przy wiekszych pochylosciachzasadniczo tylko ) ze auto mimo zacisnietego recznego po wybraniu "P" mocno swym ciezarem napieralo na uklad blokowania skrzyni,i przesuwniecie wybieraka w inne polozenie pozniej odbywalo sie z duzym oporem.

Moze i jest to konstrukcyjnie przystosowane do przenoszenia takich obciazen ale jakos nie czuje zeby skrzynia byla happy z tego powodu.

 

 

To jest jedyny prawidłowy sposób parkowania z zaciągniętym ręcznym przy skrzyni automatycznej. Nie obciąża on blokady skrzyni która działa w przypadku pozycji dźwigni na P.

Opublikowano

a nie można tego skrócić do:

 

1. zatrzymuję się, wciśnięty hamulec

2. przy wciśniętym heblu, przełączam na N

3. puszczam hamulec, samochód się ewentualnie dotacza troszeczkę

4. kiedy już stoi równo, hebel i P

 

?

Opublikowano
a nie można tego skrócić do:

 

1. zatrzymuję się, wciśnięty hamulec

2. przy wciśniętym heblu, przełączam na N

3. puszczam hamulec, samochód się ewentualnie dotacza troszeczkę

4. kiedy już stoi równo, hebel i P

 

?

 

jesli parkujesz na poziomej powierzchni to nie ma problemu, Gorzej jak parkujesz na pochylosci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.