Skocz do zawartości

e91 320d pali prawie 10l/100km co robic ?!


ka0s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zostalem wlascicielem pieknej bmw e91 320d dpf. Wszystko gra tylko martwi mnie spalanie tego auta i mysle, ze cos jest z nim nie tak. Po ponownym zatankowaniu wyszlo mi mniej wiecej tak jak na komputerze, 9,5 l. Cykl nie byl mieszany, jezdzilem tylko w miescie i bardzo spokojnie, z reguly sam a na dodatek nie mam jakis tam walcow bo kola przod tyl to 205. Czytalem, ze takie spalanie w cyklu miejskim maja 330 i to w automacie, a ja mimo tego zrobilem na pelnym baku niecale 600 km. Po podlaczeniu pod kompa byl blad przeplywomierza, po wykasowaniu juz sie w ogole nie pojawia. Prosze, jesli mozecie dac pare rozwiazan w ktorym kierunku isc, co moze przeczyscic, wymienic. Z gory dziekuje i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jakie to miasto? Mocno zakorkowane?

Krótkie dystanse w mieście na zimnym silniku czy może dluższe itd.

Określ bardziej charakter jazdy.

 

Jeśli krótkie dystanse na dość zimnym silniku - to spalanie może wyjść w sumie dość normalne.

Chociaż przy spokojnej jeździe nawet w sporym mieście, powinieneś się zmieścić w 8l.

 

Ja osobiście po zatankowaniu do pełna zrobię ~1100km, ale praktycznie wszystko w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto po jakim jezdze to Zielona Góra, czyli nie takie male, wiadomo, ze nie jest to Warszawa ale cos mi sie tu nie podoba. Wczesniej mialem e46 320d 150KM mialem tam opony 225 i auto palilo mi tylko w miescie w granicach 7-7.5 l. Nie ma duzo korkow, rzadko sie zdarza, zebym na zimnym silniku przejezdzal krotkie odcinki. W ogole mam wrazenie, ze to auto jest troche zamulone, dopiero po 2500 jest to wrazenie, ze mam nowsza trojke ale daje reke uciac ze poprzednia e46 bym ja zrobil na starcie bez problemu.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy dodawaniu gazu z silnika wydobywa sie taki narastajacy swist jakby jakas rolka byla juz zmeczona (to nie jest turbina), jak puszcze gaz to ten swist odpowiednio ze spadkiem obrotow cichnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele rzeczy, wiele czynników, przejedź się a4 do wrocławia i z powrotem i napisz jakie spalanie na trasie Ci wyjdzie, kto wie, masz tam troszkę pod gorkę, troszke z górki....na spalanie w mieście wpływa tak wiele czynników że nawet w przypadku silnnika 20d może występować odchylenie rzędu 2-3 i więcej litrów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

Przede wszystkim pełna diagnostyka, ciśnienie turbiny, ciśnienia na szynie CR, odczytów z przepływomierza. Poza tym czyszczenie EGR, sprawdzenie filtra powietrza i filtra paliwa. Dopiero po tym można szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bylem na trasie dzisiaj ok 80km z podpietym kompem. Wszystko w normie, komputer tylko pokazuje blad 3FF0 - miernik masy powietrza, czyli z mojej wiedzy to przeplywomierz. Komputer pokazywal spalanie w granicach 5.8 - 6.2 l przy jezdzie ok 140 km/h czyli wszystko git, ale to, ze skok po naprawde mozolnej jezdzie po miescie na 9,5 l to chyba przesada ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie dywagacje są trochę bez sensu nie ma czegoś takiego jak jazda miejska,

U mnie na tej samej trasie:

- na wiosnę palił 9-9,4

- latem jak nie było korków 7,5-8

-teraz jak są korki średnio hardcorowe wychodzi 8,5.

 

Ja mam 50% w korkach 50% w miarę płynnie, znajomym którzy mają 90% korków w dwulitrowych dieslach wychodzi 10-12l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem, ze takie spalanie w cyklu miejskim maja 330 i to w automacie, a ja mimo tego zrobilem na pelnym baku niecale 600 km.

Dobre :norty:

Nie wierz ludziom w bajki. 10 litrow/100km w miescie to pali lekki (~1200kg) kompakt z silnikiem 1.6. Nie ma szans zejsc w miescie 260-konna (6-cylindrowa) benzyna ponizej 13 litrow.

A nowa technologia tez nie pomaga. :duh: Sa juz testowki 528i (4cyl 245koni) u polskich dilerow i realne spalanie tego auta to 12-13 litrow, bez palowania (sa opisy na motor-talk.de)

Wydaje mi sie, ze nie masz sie czym przejmowac. Rano zdarzaja sie juz przymrozki, w ciagu dnia jest rzadko powyzej 10 stopni.

Moj pierwszy bak (100% Warszawa, megakorki) tez 650km do pustego. Co prawda mam auto 250kg ciezsze :roll:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem, ze takie spalanie w cyklu miejskim maja 330 i to w automacie, a ja mimo tego zrobilem na pelnym baku niecale 600 km.

Dobre :norty:

Nie wierz ludziom w bajki. 10 litrow/100km w miescie to pali lekki (~1200kg) kompakt z silnikiem 1.6. Nie ma szans zejsc w miescie 260-konna (6-cylindrowa) benzyna ponizej 13 litrow.

A nowa technologia tez nie pomaga. :duh: Sa juz testowki 528i (4cyl 245koni) u polskich dilerow i realne spalanie tego auta to 12-13 litrow, bez palowania (sa opisy na motor-talk.de)

Wydaje mi sie, ze nie masz sie czym przejmowac. Rano zdarzaja sie juz przymrozki, w ciagu dnia jest rzadko powyzej 10 stopni.

Moj pierwszy bak (100% Warszawa, megakorki) tez 650km do pustego. Co prawda mam auto 200kg ciezsze :roll:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi tutaj o 330d, nie wiem dlaczego pomyslales, ze chodzi mi o 330i skoro mowa jest o dieslu, no ale nie bede sie czepial bo to moja wina, ze zapomnialem tam wpisac literki d. To spalanie mi sie nie podoba bo kolega ma tez 320d z tego samego roku i jemu pali ona 8-8,5 a nie 9,5. On jezdzi dosyc zrywnie a ja powtarzam, ze specjalnie caly bak jezdzilem bardzo ekonomicznie i oslablem jak wyszedl mi taki wynik. Zielona Góra nie jest specjalnie zakorkowana, a mowie, ze w mojej e46 jazda po miescie wynoisla niecale 8 litrow. Trasa niby gra bo spalanie jest w normie ale tak jak kolega mowil, musze wymienic ten przeplywomierz i moze akurat cos sie poprawi. Garaz mam w domu obok kotlowni wiec tam jest dosyc cieplo i temp na zewnatrz nie ma tu znaczenia ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem specjalnie pomiarów ale mam wrażenie że mułowata jazda skutkuje większym spalaniem - lepiej rozpędzać się do setki w 10-12 sekund niż w 25.

Jazda z gazem wciśniętym na 20% powoduje spalanie na poziomie 10-12 litrów jazda z gazem na 75% to spalanie nie wiele większe ~15litrów ale za to dużo szybciej prędkość docelowa i spalanie 5litrów - O ile można cokolwiek wnioskować na podstawie samego wychylenia wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czlowieku co Ty wypisujesz, przeczytaj post od poczatku jak chcesz zabrac glos bo inaczej to nie ma sensu. Gdzie mam po miescie latac 100 km/h zeby nie mulic, w ogole to nie o to chodzi (mulowata jazda w sensie ekonomiczna).

 

Pomiary robilem po spalonej ropie w baku nie po wskaznikach ale co mnie zaskoczylo wyszlo prawie na to samo bo na blacie mam 9,6 a w rzeczywistosci jest 9,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mierzyłeś spalanie z baku, czy polegasz wyłącznie na wskazaniach komputera?

 

Wg moich doświadczeń komputer nie zawsze mówi prawdę. Najlepiej sprawdzić to na podstawie rzeczywistego zużycia. A zatem tankujemy pod korek - czyli do pierwszego obicia nalewaka. Paliwo powinno być dobrej jakości, a zatem sprawdzona stacja benzynowa. Robimy przebieg 300 - 400 km i znów na tę samą stację i ten sam dystrybutor i tankujemy do pierwszego odbicia nalewaka. Dla porządku przypominam o wcześniejszej kontroli ciśnienia w ogumieniu. Dopiero wtedy możemy powiedzieć ile pali nasze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary robilem po spalonej ropie w baku nie po wskaznikach ale co mnie zaskoczylo wyszlo prawie na to samo bo na blacie mam 9,6 a w rzeczywistosci jest 9,4

Pozostaje w takim razie dokładna diagnostyka. Odnośnie przepływomierza, polecam zamianę tego elementu z innym chętnym posiadaczem 320D. Metod sprawdzenia przepływ ki jest opisana cała masa, mi też na forum doradzano zmianę. Kupiłem, oryginalną. Żadnej różnicy. Dla pocieszenia dodam, że odnotowuję podobne wyniki. Jednak na trasie (np. wypad na Chorwację) udaje się zejść w okolice 5.2l/100km spokojnej jazdy.

 

(...)Paliwo powinno być dobrej jakości, a zatem sprawdzona stacja benzynowa.(...)

Jak mam sprawdzić czy ta partia jest w porządku. Spróbować wcześniej, powąchać?

 

(...)tę samą stację i ten sam dystrybutor i tankujemy do pierwszego odbicia nalewaka(...)

Należy pamiętać, aby zapłacić dokładnie w tej samej kasie tej samej kasjerce - bzdura. Zanim wyjeździ się bak to minie wystarczająco dużo czasu, aby na stację przyjechało nawet kilka dostaw nowego paliwa. Chyba, że to jakaś mała stacja która się jeszcze uchowała i jakoś przędzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio zostalem wlascicielem pieknej bmw e91 320d dpf. Wszystko gra tylko martwi mnie spalanie tego auta i mysle, ze cos jest z nim nie tak. Po ponownym zatankowaniu wyszlo mi mniej wiecej tak jak na komputerze, 9,5 l.[...]

 

to normalne spalanie jak oddaję swoją do serwisu i dają mi zastępcza 320stkę to też mi tyle spala po mieście, moje 330xd pali w mieście 12 lekko licząc, 9 to spala na trasie :) raz tylko jechałem nią w Szwecji trasę ze 140km 80km/h cały czas to mi spaliła 6 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czlowieku co Ty wypisujesz, przeczytaj post od poczatku jak chcesz zabrac glos bo inaczej to nie ma sensu. Gdzie mam po miescie latac 100 km/h zeby nie mulic, w ogole to nie o to chodzi (mulowata jazda w sensie ekonomiczna).

 

Chodziło mi o to że lepiej dynamicznie przyspieszać i szybciej osiągać prędkość docelową.

Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu wcale nie oznacza oszczędnej jazdy.

 

Z przyspieszaniem do 100km/h to był tylko przykład. Wszyscy podają i przyspieszeni do setki i te wartości najłatwiej sobie wyobrazić jako punkt odniesienia do dynamiki z jaką się jeździ.

 

Wiem że nikt z czytelników tego forum nie jest samobójcą i nikt nie przekracza 50km/h w mieście :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracają do tematu, sprawdź przepławkę dokładnie, bo powracający błąd wskazuje na jej nieprawidłowe działanie. Do tego co z filtrami !!! A na dodatek warto by się zainteresować czy masz dobrze dopalony DPF. Warto pojeździć trochę z komputerem i wymuszać wypalanie DPF po to aby zobaczyć czy da to efekt. Jak jeździsz w mieście i masz przy pchany DPF to on częściej będzie wchodzi w tryb wypalania a wtedy wtryski leją więcej paliwa żeby podnieść temperaturę spalin.

Ostatnia rzecz do sprawdzenia to termostaty, jak masz niedogrzane auto to będzie więcej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio zostalem wlascicielem pieknej bmw e91 320d dpf. Wszystko gra tylko martwi mnie spalanie tego auta i mysle, ze cos jest z nim nie tak. Po ponownym zatankowaniu wyszlo mi mniej wiecej tak jak na komputerze, 9,5 l. Cykl nie byl mieszany, jezdzilem tylko w miescie i bardzo spokojnie, z reguly sam a na dodatek nie mam jakis tam walcow bo kola przod tyl to 205. Czytalem, ze takie spalanie w cyklu miejskim maja 330 i to w automacie, a ja mimo tego zrobilem na pelnym baku niecale 600 km. Po podlaczeniu pod kompa byl blad przeplywomierza, po wykasowaniu juz sie w ogole nie pojawia. Prosze, jesli mozecie dac pare rozwiazan w ktorym kierunku isc, co moze przeczyscic, wymienic. Z gory dziekuje i pozdrawiam

Ciężko stwierdzić czy to dużo czy mało. Ja mam ten sam motor w mniejszym aucie a pali mi tyle samo (tzn. ok 9,6). Z tym, że pokonuje tylko i wyłącznie trasy o długości 4-6 km w korkach a średnią prędkość mam 14 km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam jakie problemy mają inni posiadacze 320d, Twoje spalanie ejst....normalne.

 

Poszukaj w archiwum tematu o zimowym spalaniu. Tam wielu podchodzi pod 12 litrów. Od wielu osób słyszałem/czytałem znaczny wzrost spalania, gdy temperatura spada poniżej 10stopni.

 

Wymień przepływomierz i raczej przyzwyczaj się do spalania na tym poziomie teraz, gdy jest chłodno. Spadnie śnieg a będzie jeszcze wyższe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam też sprawdzić obydwa termostaty, sprawdź w ukrytym menu czy temp na silniku jest w granicach 89-91 stopni.

Gdy miałem uszkodzony termostat auto osiągało masz 60stopni spalanie wzrosło mi wtedy o 1.5litra, po zmianie wszystko wróciło do normy.

520d e60 60%miasto,40%trasa pali 7,1/100km wg dystrybutora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.