Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy wiecie jak może być przyczyna zgrzytania przy włączaniu 2, 3 i 4 biegu które jest wyczywalne na dźwigni przy spokojnej zmianie? Zmieniając biegi bardziej zdecydowanie natrafiam na lekki opór lecz już bez zgrzytów.
Pozdrawiam.
Opublikowano

Chciałbym sie podłączyc pod wątek...

 

Przy ruszaniu-wrzucam 1 bieg i słysze ostry zgrzyt jakby jakies koła zebate o siebei cos sie ocierały, czasem nei ma zgrzytu tylko sam bieg wyskakuje i towarzyszy temu stukniecie..

Czasem jest natomiast tak, ze wąłcze 1 bieg i normalnie ruszam bez zgrzytów..

Kolejne biegi wchodza normalnie...

I jeszcze wsteczny :w lewą strone przesuwając drązek zmiany biegów napotykam na silny opór..Bieg wskakuje bez przeszkód, ale włączenie wstecznego wymaga siły...U kolegi w E36 wsteczny jak i cała reszta wchodzi gładko....

 

Co moze byc temu winne?

ak mozna pozbyc sie teg problemu?

 

Serdecznie prosze o Wasze opinie...........

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
@gsx1100g: z wstecznym tak ma być. Ma być opór przy przesuwaniu w lewo, to jest "zabezpieczenie" żebyś sobie wstecznego zamiast jedynki nie wbił. Z co do zgrzytów na innych biegach, to weźcie to pod uwagę, że autka macie nie nowe juz przecież.
Opublikowano
synchronizatory moim zdaniem mowia powoli dowidzenia.

 

Wiesz Red Orange...nie znam sie na skrzyniach...mało na czym się prawde mowiąc znam.Mozsz mi wytłumaczyć:

 

1. Czym są synchronizatory?

2. Za co odpowiadają w skrzyni biegów?

3. Co nalezy zrobic w przypadku nieprawiłowej pracy synchronizatorów?

 

PS: czuje remoncik skrzyni biegów.... :cry2:

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Synchronizatory odpowiadaja za wyrównanie predkosci obrotowej kół zebatych pomiedzy kolejnymi biegami. w motocyklach ich nie ma i dlatego redukuje sie biegi z przegazówka inaczej słychac takie tryk. W samochodach jak sie zaczynajaj wysypaywac to właczenie biegu jest dosc trudne i najczesciej jest głosne tryk po zebach na kole zebatym.

Aby wymienic synchronizatory nalezy rozłozyc cała skrzynie w zasadzie jest to mały remont. Koszt robocizny około 500zł a czesci to inna sprawa.

Opublikowano
Ale czy da sie z tym jeździć? Czy niszczą się przy tym inne elementy skrzyni? Czy należy zmieniać biegi szybko bez zgrzytu z oporem czy wolno na dwa razy co zdarza się z lekkim tryknięciem?
Pozdrawiam.
Opublikowano
lepiej ze zuzytymi synchronizatorami nie jezdzic bo sie w koncu posypie skrzynia jeszcze bardziej - i koszty bedą wieksze - a biegi bedą zawsze ciezko wchodzic jak synchronizatory padły - obojętnie czy wrzucasz szybko czy wolno
Opublikowano
Da sie jezdzi z uszkodzonymi synchronizotorami: technika jazdy wymaga pewnych zmian: redukujemy z miedzy gazem tzn wciskamy sprzegło wyzucamy na luz, puszczamy sprzegło wciskamy odpowiednio gaz (obroty musza byc o tyle wieksze aby przy wrzucaniu biegu trafic w ta sama predkosc obrotowa po wrzuceniu biegu) wciskamy sprzegło i wrzucamy bieg. Brzmi to koszmarnie ale da sie to nawet szybko robic (nawet bardzo szybko). Kiedys nie było synchronizatorów i sie jezdziło. W autobusach (ikarus czy nasze jelcze berliety) wszystkie wymagaja redukcji z przegazówka inaczej biegu sie nie da wbic albo zgrzyta.
Opublikowano

Ale kombinacje, jak cos jest zepsute, to należy to zrobić, a nie pocieszać sie że 50 lat temu tak sie jeździło :?

Panowie, pierwsza sprawa, olej w skrzyni sprawdziliście?

Opublikowano
Brutus: zgadzam sie z Toba ze nalezy to naprawic. Ale aby dojechac chociazby do warsztatu powinno sie tak jezdzic jak napisałem bo koszt ewentualnego remontu moze byc znacznie wyzszy. Pozatym ktos moze nie miec kasy albo jakis inny powód. Różne rzeczy sie zdazaja a samochodem czasmi trzeba jezdzic.
Opublikowano
Koszty wszystkich synchronizatorów (oryginały) to 1000 PLN no i do tego jeszcze robocizna a być może wyjdą jeszcze łożyska i to kolejne 1000 PLN za wszystkie czyli juz jest 2000 PLN.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Przeraziliście mnie. Dopiero ją kupiłem a tu juz takie kwiatki (to mój pierwsze samochód). Tak na pierwszy rzut oka auto wydaje się zadbane - czysty środek, sprawdzony czujnikiem grubości lakieru (bezwypadkowy), silniczek chodzi jak zegarek Narazie nie stać mnie na "remont" skrzyni bo wydałem oszczędności na auto. Czy patent z dolaniem oleju o wiekszej lepkości zdaje egzamin?
Pozdrawiam.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
no dobra to ja moze sie podepne pod temat.. cieklo mi z simeringu w skrzyni. zmienilem je zmienilem olej i nie wiem dlaczego jest wyczuwalny opór przy zmianie biegów na 2, 3 i 4ke. Dlaczego tak jest...??? Chyba po zmianie oleju powinno chodzic wszystko miekko i gl;adko. Biegi chodza ok nie mam zgrzytow ale jest ten cholerny opor taki jak by tam cois pracowalo na sucho...:( co to jest...?????
Opublikowano

Uzywana skrzynie dostaniesz juz od 400-500zl i bedziesz latal ile wlezie..

 

Do pavo: moze byc zly olej albo za malo.

Gdzies na forum ktos pisal jaki olej do jakiej skrzyni patrzac na naklejke na niej.

 

Czy ta dolegliwosc ginie po przejechaniu kilku-kilkunastu km?

Opublikowano
Wlej moze ceramizera do skrzyni powinno być lepiej spójrz na wątek na forum o ceramizerach, ogólnie jesli nie pomoze, napewno nie zaszkodzi, pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli wcześniej było dobrze (przed wymianą oleju) to może olej jest nieodpowiedni (za gęsty). W lato jest to niezauważalne ale w zime w niskich temp. olej gęstnieje i daje efekt "oporu" przy zmianie biegów.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Do Tomek e36:

wiesz ta dolegliwość zanika w zależności od predkosci obrotowej w skrzyni np przy redukcji z 4ki na 3ke wchodzi mieciutki jak maselko :) a jak hamuje silnikiem to super lekko natomiast opór pojawia sie tylko przy zmianie na wyższy bieg...

 

co do Oleju jest wlany dobry bo zmieniał mi go mechanik który siedzi tylko w BMW (pozatym kumpel z klubu BMW) wiec jest zorientowany a nie mam kiedy z nim sie zgadac i zapytac co to jest dlatego podpiolem sie pod temat na forum podczas pracy ;)

 

tak ze moze ktos to przeczyta i pomoze.. :)

Opublikowano
Jeśli wcześniej było dobrze (przed wymianą oleju) to może olej jest nieodpowiedni (za gęsty). W lato jest to niezauważalne ale w zime w niskich temp. olej gęstnieje i daje efekt "oporu" przy zmianie biegów.

 

wczesniej mialem niski poziom oleju bo cieklo mi z simeri zmienilem na nowe i wlalem nowy olej... i cholera dalej tak samo :) a powinno sie chyba poprawic ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.