Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ave!

 

Czy ktoś jeździł na 235/60 ZR16 (strasznie mnie wozi po koleinach) i zmienił później na 215/65 R16. Czy jest zauważalna poprawa?? Interesuje mnie praktyka, teorie znam. Wymienilem juz nawet dwa wachacze z tyłu bo wydawały się podejrzane, ale to nie to.

 

Pozdrawiam

 

R.R.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Praktyka: letnie miałem 235, zszedłem na 205 przód i 225 tył - poprawa diametralna, zimówki 195 - REWELACJA!

Do tego dochodzi sprawa felg (zimówki mam 15' alu BMW, letnie 16' alu BMW)... jak masz z biedronki z "parapetem" i nieodpowiednim ET, to wozić będzie zawsze (a do tego jeszcze łożyska dostają, a ich juz w biedronce nie kupisz :) ).

Kai
Opublikowano

Nie no alu 16' mam fabryczne, co do 195 u mnie troche glupio beda wygladaly. Z ksiazki fabrycznej wynika, ze 215/65 pasuja idealnie do mnie, lubie zwykle miec takie kola jak fabryka zaleca, dlatego sie pytam czy ktos dokladnie n atym jezdzil i czy jest roznica. No nic pewnie sprobuje. Dzieki i pozdrawiam

R.R.

Opublikowano

Ja mam felgi 16, bmw, dosyć dobre są, przód 225/15/16 i tył tak samo (katalogowy zamiennik)

 

O ile letnie opony mam dobre to zimowe proszą się o wymianę.

Na zimę mam stalowe pordzewaiałe 15 i 185/60/15 i na tych nie wozi.

Szerokość ma nepewno największy wpływ na to.

Opublikowano
mam wrażenie,że chodzi też o ciężar wozu.mam 540iV8 na 225/55/16 i absolutnie nie mam problemów z wożeniem po koleinach.oczywiście jak już nie ma drogi a są tylko koleiny to oczywiście rzuca.takie same opony miałem w 525 tds i też nie miałem problemów.kolega ma M-5 E-34 opony przód 235 , tył 245 i też nie narzeka.
czasami się mylę
Opublikowano

Moze narzekam, ale poprzednio mialem Camry na 205/65 i trzymala sie drogi jak przyklejona a kolein nie zauwazalem prawie, chyba ze podwozie zaczelo zachaczac. Po prostu zachowywala sie tak, jakby niwelowala nierownosci. Teraz jak depne w 740 bo akurat 200 metrow przed soba zobacze miejsce w kolejce na sasiednim pasie i trafi sie jakas koleina albo nierownosc, to zaraz mam wrazenie ze trace przyczepnosc, samochodem bujnie w lewo albo w prawo, a asc zaczyna mi poblyskiwac. No nic moze po prostu czas sie nauczyc jezdzic, nikt nie mowil, ze BMW sie latwo prowadzi :roll:

 

R.R.

Opublikowano
215/65 nie sa zalecane do 740, powinienes miec 235/60... Niestety przy takich szerokosciach zawsze bedzie wozic na polskich koleinkach.... Ja mam na lato przod 245 tyl 275 wiec wiem co znaczy wozic sie po kolejnach...:)

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Opublikowano
kolega ma M-5 E-34 opony przód 235 , tył 245 i też nie narzeka.

 

ja tez mam taki zestaw opon 235 / 245 i jezdzi sie niezle .Ale to pewnie zasługa zmienionego zawieszenia. w 730 na seryjnym zawiasie i oponach 225 gorzej mi sie jezdziło.

Opublikowano
215/65 nie sa zalecane do 740, powinienes miec 235/60... Niestety przy takich szerokosciach zawsze bedzie wozic na polskich koleinkach.... Ja mam na lato przod 245 tyl 275 wiec wiem co znaczy wozic sie po kolejnach...:)

 

Nie dam sobie glowy uciac, ale zdaje sie na tej stronie dzies sa specyfikacje techniczne BMW roznych i tam znalazlem, ze moja furmanka ma miec 215/65 R16. Co wiecej mam orginalna instrukcje do tej fury co prawda po wlosku, ale w tabelce z oponami przy 740i stoi jak wol jako jedna z mozliwosci 215/65. Cos musze zrobic bo mi sie to nie podoba, ew zmienie zawieszenie, jak znajde gdzies jakies dobre rady na jakie zmienic.

 

Pozdrawiam

 

R.R.

Opublikowano

Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic :wink: Moja e38 tez na poczatku strasznie nosila po drodze, a teraz w ogole nie zauwazam tego problemu :D Wychodzi na to ze sie przyzwyczailem.

Ps. Ja mam 225/60/16, mysle ze 215 nie beda wygladaly na jakies za waskie, a zawsze juz bedzie mniej rzucac w koleinach :D

Opublikowano
Ja sie podłączę do tematu i zapytam o to samo tj. o "wożenie w koleinach" ale ja mam kapcie na zime 195.samochód jest tak niestabilny że strach jechać :(

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano
Ja sie podłączę do tematu i zapytam o to samo tj. o "wożenie w koleinach" ale ja mam kapcie na zime 195.samochód jest tak niestabilny że strach jechać :(

 

No to znaczy, że coś jest nie tak. Ja mam 195 i jest ok, tylko przy większych prędkościach trzeba trochę walczyć z autem, ale niezbyt mocno :)

Opublikowano
Ja sie podłączę do tematu i zapytam o to samo tj. o "wożenie w koleinach" ale ja mam kapcie na zime 195.samochód jest tak niestabilny że strach jechać :(

 

No to znaczy, że coś jest nie tak. Ja mam 195 i jest ok, tylko przy większych prędkościach trzeba trochę walczyć z autem, ale niezbyt mocno :)

I takie małe OT: wczoraj kilka (chyba z 5 razy) nadepnąłem na pedał hamulca (pod rząd) i pedał "stwardniał"(zupełnie jakby to było robione przy wyłączonym silniku) po jakims czasie powróciło do normy ale jak się naciśnie kilka razy na niego to "twardnieje" (bez skojarzen).W efekcie tego zauważyłem że silnik zaczął jakby bardziej się "telepać" i samochód nie "szedł" jak należy. :cry2:

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja dokładnie jeżdze na takich zestawach jak piszesz: lato - 235/60/16 i zima 215/65/16 = tak jak zaleca fabryka. Odnośnie wożenia w koleinach to muszę przyznać, że nie odczuwam jakiegoś wielkiego dyskomfortu. Oczywiście definicja kolein jest ogromna - w rowach po 10 cm głębokości opna trochę "wybiera" drogę. Uważam, że na polskie drogi rozmiar 215 jest idealny - tylko widok cierpi i jeszcze problem jeśli wypadnie się na autobane w Niemczech [mniejsza stabilność przy duzych prędkościach]

Według mnie musisz dokładnie zdiagnozować zawieszenie. Wbrew pozorom nie jest tak łatwe i banalne. Sam przekonałem się, ze "dobre warsztaty" twierdziły że wszystko ok a prawda był taka, że wahacze były złomowe. Tak jest natura BMW, że na "zmęczonym" zawieszeniu jeszcze idzie pojechać. Wiem po sobie, że po wymianie wszystkich wahaczy dolnych i górnych [ z przodu i z tyłu], stabilizatorów przód i tył, tuleje tylne oraz gumy amortyzatorów [górne] i do tego ustawienie zbiezności dało wysmienity efekt = auto zaskoczyło ponownie komfortem i trzymaniem się drogi nawet na śliskich nawierzchniach.

Reasumując auto klasy 7 musi jeździć na siódemke = sprawdź zbieżności i kąty ustawienia kół i jakość zawieszenia i musi być dobrze.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Jak juz wspominalem wymienilem dwa wachacze z tylu z przodu tuleje i koncowke drążka i zrobili mi co jest oczywiste od razu pelną geometrie mam wydruk sprzed i po. Na szarpakach nic wiecej nie widac zeby niedomagalo, moge se wymienic na nowe tylko dla zasady, ale to jak sie troche odkuje. Mam za to podejrzenie, ze same amortyzatory nie sa juz najswiezsze, ale jak szwagier pojechal na sciezke tensera czy jak to sie zwie swoja 750 to mu wbilo prawy tylny amorek do bagaznika. ;-) A te moje sa z EDC :mad2: i chwilowo wole ich nie ruszac.

 

Pozdrawiam

 

R.R.

Opublikowano
Na szerokich oponach mocno wozi. Mam na lato 225 i wozi niesamowicie. Na 185 zimowych nic nie wozi.

 

Zgadzam sie...Na szerokich kapciach mozno znosi to na prwo to na lewo zlezy jak trafisz....

Miałem założone w Fordzie Mustanu z przodu 235/45-18inch a z tyłu 255/45 i nosiło niesamowicie. Przegiąłem z ta szerokoscia i założyłem pozniej na prod 215 a na tyl 245... :norty:

poprawiło sie zdecydowanie, aczkolwiek ten tył... :wink:

Ale one juz tak maja...

Poza ty od szerokich opona pada Steering wheel, no i krecenie kierą na parkingu na jałowym biegu niszczy ukł. sterowania.

pokonywanie zakretów to jz inna bajka, ale tutaj tez wieksze siły dziaalja na sterowanie i na układ jezdny...Generalnie lepije założyc opony jakie fabryka zaleca, albo założyc lekko wiksze i szersze felgi...Zeby wszystko w dobrym smaku....

 

I prosze czytac grupy dyskusyjne, bo tu ludzie mądre rzeczy piszą.....

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
Ja sie podłączę do tematu i zapytam o to samo tj. o "wożenie w koleinach" ale ja mam kapcie na zime 195.samochód jest tak niestabilny że strach jechać :(

 

Sprawdz zawieszenie...Elementy wahacza....Byc moze juz sa wychodzone...najlepiej załóż 185 i sprawdz czy Cie nosi na koleinach...ja mam u siebie załozone 185 z przodu i 205 z tyłu i jest OK.

Pomimo, ze 205 siedza z tyłu, to nie odczywam zadnego znoszenia...

Byc moze drogi jakimi sie poruszasz sa tak fatalne, ze układ jezdny nie ma innego wyjscia jak tylko dawac Ci znaki rzucaniem na boki. Spróbuj załozyc wzsze opony jesli to sie wiaze z duzymi kosztami i ze strata czasu to spytaj jeszcze kogos kto tak ak ja ma 185-tki...Jesli potwierdzi, ze nie rzuca na 185-tkach--to mozesz smiało zakąłdac....

Lub zwolnij .....Wolniej jeździj...

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
Ja sie podłączę do tematu i zapytam o to samo tj. o "wożenie w koleinach" ale ja mam kapcie na zime 195.samochód jest tak niestabilny że strach jechać :(

 

Sprawdz zawieszenie...Elementy wahacza....Byc moze juz sa wychodzone...najlepiej załóż 185 i sprawdz czy Cie nosi na koleinach...ja mam u siebie załozone 185 z przodu i 205 z tyłu i jest OK.

Pomimo, ze 205 siedza z tyłu, to nie odczywam zadnego znoszenia...

Byc moze drogi jakimi sie poruszasz sa tak fatalne, ze układ jezdny nie ma innego wyjscia jak tylko dawac Ci znaki rzucaniem na boki. Spróbuj załozyc wzsze opony jesli to sie wiaze z duzymi kosztami i ze strata czasu to spytaj jeszcze kogos kto tak ak ja ma 185-tki...Jesli potwierdzi, ze nie rzuca na 185-tkach--to mozesz smiało zakąłdac....

Lub zwolnij .....Wolniej jeździj...

jak będe woniej jechał to będę stał..albo się cofał ;)Na lato mam 205 i jest to samo..moim zdaniem to zawiecha ale nie mam kiedy jechac i to zrobić :(Póki co przed jazdą modlitwa wystarcza ;)

 

przynajmniej mam preteks zeby smigac e39 :)

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano

Witam Po przeczytaniu waszych opini na temat wożenia to nie wiem co będzie latem u mnie ja mam letnie przód 235/45/17 tył 255/40/17 przy E-39. Na zimowych 215/60/15 spoko jest ok.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam Po przeczytaniu waszych opini na temat wożenia to nie wiem co będzie latem u mnie ja mam letnie przód 235/45/17 tył 255/40/17 przy E-39. Na zimowych 215/60/15 spoko jest ok.

Pozdrawiam

Mój ojciec na zime ma 225 na lato taka sama szerokosc i jedzie jak przyklejony.Uwazam ze bedzie dobrze ;)

 

Zreszta kumpel w e36 ma z przodu 225 a z tylu 235 i jest bosko.. :mrgreen:

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano

Na lato mam 205 i jest to samo..moim zdaniem to zawiecha ale nie mam kiedy jechac i to zrobić :(Póki co przed jazdą modlitwa wystarcza ;)

przynajmniej mam preteks zeby smigac e39 :)

 

Tez tak mysle, bo mam ten sam przypadek w BMW.

Jeśli sie nie mylę, a nie znam sie zbyt mocno na zawieszeniach, to moga byc luzy na tulejach ub koncówki wahacza-potrzebne nowe swożnie i tylejki....

ja mam u siebie w BMW letnie 205 i nie znosi...

Poprzedni wlasciciel smigal na 225 i tez był spokój...pojezdzil po słabych drogach i amorki sie wypruły, koncówki zdechły itp...Zwirówi nie złuża....długowiecznosci czesci i podzespołów...

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
A ja zauwazylem ze szerokosc opon z tylu nie ma chyba duzego znaczenia. W swojej 850 mialem na poczatku przod 245/40/18, tyl 275/35/18 (opony + felgi od nowej serii 5). Niestety z przyczyn losowych musialem pozegnac sie z oponami na przodzie (7mm bieznika :cry2: ) i zalozylem 225/40/18. LUDZIE BAJKA!!!!!! Koleiny przestaly istniec :D Nie widze praktycznie roznicy jak jade np. prawie nowym Nissanem z oponami 195 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.