Skocz do zawartości

redukcja z 5 na 2 przy 100km/h skutki??


90ramzes

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie gdyz zredukowalem z 5 na 2 przy 100 i silnik trafilo tj. zawory wygielo co dziwne rozrzad jest nienaruszony, niema cisnienia na 3 garach a na pozostalych 3 jest po 6 bara a powinno byc po 14, niewiem w jakim stanie jest silnik tzn wal panewki i tloki zrobie glowice a okaze sie ze cos jest nie tak z reszta, co robic czy wymienic silnik czy naprawiac moze ktos mial juz taki przypadek?? prosze o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem Ci kolego, że odje%#$eś numer nie z tej ziemi, chyba że to jakaś prowokacja.

 

Ja bym rozkręcał silnik, demontaż głowicy, sprawdzenie tłoków, korbowodów i demontaż miski olejowej żeby sprawdzić panewki itp.

 

 

Ciekawe ile obrotów dostał silnik przy 100km/h na 2gim biegu, wiem że M52 można kręcić do 7tys bez szkody dla nich, ciekawe o ile twój silnik przekroczył próg 7tys.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehheh przypomnieliscie mi jedna z najwiekszych smiechaw jakie przezylem, mialem podobna akcje z kolega w stilo 1.8 z 5 na 2 przy 100km/h jak zaj$$%^ to tak sie smialem ze mialem zakwasy brzucha na drugi dzien. I co ?i nic auto jezdzi do dzisiaj i ani silnik ani skrzynia nie byla wymieniana od tego czasu a bylo to z dobre 3 lata temu....Prowo...?

ps zalezy tez jak to sie stalo,my chcielismy wyprzedzic i kolega robil redukcje z 5 na 4 ale weszlo mu 2 :roll: nagle puscil sprzeglo i myslalem ze silnik wyleci przez maske :lol: ale tak jak pisalem nic sie nie stalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał rovera 75 z silnikiem 2,5 i się ścigaliśmy na lotnisku moje bmw vs rover i kolega zrobił tak doszedł do 3biegu do końca obrotów i wbił 2 zamiast 4 w wyniku czego zeskoczył rozrząd tłoki spotkały się z zaworami po rozebraniu silnika okazało się że:

Spalone sprzęgło wszystkie nity pościnało itp (sprzęgło złom)

Głowice wszystkie zawory wydechowe krzywe do roboty

naprawił głowice sprzęgło złożył silnik a tutaj okazało się ze korbowód jest ukręcony(czy jakoś tak ) i trzeba by robić cały dół silnika (gdzie już wpakował z 3-4tyś na naprawę tego) w końcu kupiliśmy anglika za 4tyś i przełożyli mu silnik koszt naszego wyścigu około 8tyś (i do dziś sprzedaje części z tego rovera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał rovera 75 z silnikiem 2,5 i się ścigaliśmy na lotnisku moje bmw vs rover i kolega zrobił tak doszedł do 3biegu do końca obrotów i wbił 2 zamiast 4 w wyniku czego zeskoczył rozrząd tłoki spotkały się z zaworami po rozebraniu silnika okazało się że:

Spalone sprzęgło wszystkie nity pościnało itp (sprzęgło złom)

Głowice wszystkie zawory wydechowe krzywe do roboty

naprawił głowice sprzęgło złożył silnik a tutaj okazało się ze korbowód jest ukręcony(czy jakoś tak ) i trzeba by robić cały dół silnika (gdzie już wpakował z 3-4tyś na naprawę tego) w końcu kupiliśmy anglika za 4tyś i przełożyli mu silnik koszt naszego wyścigu około 8tyś (i do dziś sprzedaje części z tego rovera)

No wlasnie silnik zmielilo przez zerwany pasek rozrzadu a w bmw jest lancuch dlatego wytrzymal...Tylko dziwie sie ze to stilo jeszcze jezdzi i nic mu nie jest :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie mogło być 100km/h.

Co prawda ja mam 528i i przy odcince na 2-ce mam około 110km/h, a obroty na poziomie 6500rpm. Według mnie w Twoim przypadku zużycie rozrządu spowodowało przeskoczenie łańcucha i dalsze powikłania, ponieważ nawet w przypadku 520 obroty graniczne silnika przy 100km/h na 2 nie powinny być przekroczone.

 

Pamiętam również w czasach młodości dorwaliśmy Tigrę 1,4 (wypożyczona na wakacjach :)) i oczywiście przeszła trochę katuszy z naszego powodu m.in. najbardziej chyba drastyczny - redukcja z 2 na 1 przy ok. 80km/h i oprócz tego, że aż koła przyhamowało (bo zapiszczały) i pewnie "zamknął się" przy tym obrotomierz to nic się nie stało.

Co prawda miała wtedy jak pamiętam trochę ponad 3000km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam raz oczywiście przypadkowo "przekręciłem" silnik jak kolega opisuje i nic się nie stało, więc dla mnie dziwne są skutki jakie tam powstały...

Jak ktoś wyżej wspomniał mógł się przestawić rozrząd i moim zdaniem to należałoby najpierw sprawdzić

 

gdybyś miał automat nie byłoby takiego problemu. :D

Właśnie dlatego polubiłem automat :mrgreen:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Kolega miał rovera 75 z silnikiem 2,5 i się ścigaliśmy na lotnisku moje bmw vs rover i kolega zrobił tak doszedł do 3biegu do końca obrotów i wbił 2 zamiast 4 w wyniku czego zeskoczył rozrząd tłoki spotkały się z zaworami po rozebraniu silnika okazało się że:

Spalone sprzęgło wszystkie nity pościnało itp (sprzęgło złom)

Głowice wszystkie zawory wydechowe krzywe do roboty

naprawił głowice sprzęgło złożył silnik a tutaj okazało się ze korbowód jest ukręcony(czy jakoś tak ) i trzeba by robić cały dół silnika (gdzie już wpakował z 3-4tyś na naprawę tego) w końcu kupiliśmy anglika za 4tyś i przełożyli mu silnik koszt naszego wyścigu około 8tyś (i do dziś sprzedaje części z tego rovera)

ale wyscig bez kitu nie ma co sie smiac ale jakby mój kumpel sie ze mną scigał i by tak mu sie stało jak roverowi to bym sie zwinoł ze smiechu w pierwszym momecie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo ten temat mnie zaskoczyl i to bardzo. Cos chyba bylo nie tak w twoim aucie. Jaki ma rzeczywiscie przebieg. Lata temu bedac mlodym wlascicielem poloneza 1.5 (borewicz) skrzynia 5biegowa, zajezdzalem to auto niemilosiernie a jedna z zabaw bylo redukowanie z czworki na dwojke przy okolo 80km/h, efekt byl calkiem spoko poniewaz taka redukcja powodowala blokade tylnych kol a co za tym idzie fajnie sie zakrety bokiem bralo hihi. Zabawa byla przednia dopuki po chyba dwoch miesiacach zabawy nie padl synchronizator drugiego biegu. Nigdy ale to przenigdy nie padl mi silnik a tam jest pasek a nie lancuch czyli konstrukcja o wiele delikatniejsza. Po zrobieniu skrzyni silnik machnal jeszcze okolo 50tys km zanim nie dokonal zywota po jezdzeniu na gazolinie.

Na twoim miejscu kupowal bym anglika i przekladal silnik i skrzynie a jeszcze inne czesci z niego sprzedasz.

Masz kogos w Anglii laduj sie do niego na dwa trzy dni, w ogloszeniach znajdziesz jakiegos 520 za grosze i tu przynajmniej masz przebieg jak trzeba a nie cofany 500000km na 150000km. A jak ci sie bedzie chcialo to mozesz zrobic przekladke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo ten temat mnie zaskoczyl i to bardzo. Cos chyba bylo nie tak w twoim aucie. Jaki ma rzeczywiscie przebieg. Lata temu bedac mlodym wlascicielem poloneza 1.5 (borewicz) skrzynia 5biegowa, zajezdzalem to auto niemilosiernie a jedna z zabaw bylo redukowanie z czworki na dwojke przy okolo 80km/h, efekt byl calkiem spoko poniewaz taka redukcja powodowala blokade tylnych kol a co za tym idzie fajnie sie zakrety bokiem bralo hihi. Zabawa byla przednia dopuki po chyba dwoch miesiacach zabawy nie padl synchronizator drugiego biegu. Nigdy ale to przenigdy nie padl mi silnik a tam jest pasek a nie lancuch czyli konstrukcja o wiele delikatniejsza. Po zrobieniu skrzyni silnik machnal jeszcze okolo 50tys km zanim nie dokonal zywota po jezdzeniu na gazolinie.

Na twoim miejscu kupowal bym anglika i przekladal silnik i skrzynie a jeszcze inne czesci z niego sprzedasz.

Masz kogos w Anglii laduj sie do niego na dwa trzy dni, w ogloszeniach znajdziesz jakiegos 520 za grosze i tu przynajmniej masz przebieg jak trzeba a nie cofany 500000km na 150000km. A jak ci sie bedzie chcialo to mozesz zrobic przekladke.

Auto już pewnie dawno zrobione albo sprzedane (zobacz date :) )

Tylko kolega wyżej jakiś dziwny komentarz dał nie wiadomo po co bo ani to śmieszne, ani pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.