Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też przymierzam się do Vredestein Snowtrac 3, w testach wypadały dobrze, cena szt 16" to ok, 350 więc do przeżycia, ale co wyjdzie to zobaczymy :) Czytałem opinie i dość dobre ma ta marka zimówek, lepsze bynajmniej niż Fulda Kristal Montero 3. Miał ktoś takie sztuki?

 

Ja wlasnie zakupilem Snowtracki 3 na ten sezon, poprzednio mialem GY UG Performance ale nie bylem z nich zadowolony do konca dlatego zmienilem i potestuje cos z innej stajni. :) 205/55/r16 91H

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Też przymierzam się do Vredestein Snowtrac 3, w testach wypadały dobrze, cena szt 16" to ok, 350 więc do przeżycia, ale co wyjdzie to zobaczymy :) Czytałem opinie i dość dobre ma ta marka zimówek, lepsze bynajmniej niż Fulda Kristal Montero 3. Miał ktoś takie sztuki?

Ja w poprzednim aucie mialem VREDESTEINY SNOWTRAC2,i na sniegu po prostu rewelacja :cool2: przymierzam sie by i do do E91 takie zalozyc,ale podejrzewam ze z tylnim napedem to juz nie bedzie to samo :cry2:

Opublikowano
Ja prawdopodobnie wezmę te Snowtracki 3, zobaczymy, mało jeżdzę w zimę, mam kawałek do krajowej drogi więc zobaczymy, ale postaram się przetestować je w warunkach granicznych :wink: :wink:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ze swojej strony mogę polecić dobre i niezbyt drogie opony Uniroyal MS+ 66.

Na śniegu bardzo fajnie trzymają, a i tak 90% czasu w zimie jeździ się po czarnym asfalcie i tu duży plus: opony są bardzo ciche (cichsze nawet od letnich jakie miałem w poprzednim aucie).

Tydzień temu kupiłem komplet do BMW 205/55/R16, cena za sztukę w necie ok 340zł.

Opublikowano
Ja jezdzilem poprzedniej zimy na hankook icebear w300,i na sniegu porazka :? Sam jednak nie wiem czy to bardziej wina samych opon czy tylni naped juz tak ma :?: Wlasnie zastanawiam sie czy zmieniac tej zimy na inne czy szkoda kasy bo moze na innych efekt bedzie ten sam :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ktoś z was miał do czynienia z Hankook Icebear W 440? W testach wypada dosyć dobrze.

 

Na W440 nie jeździłem, ale mam od zeszłej zimy Hankook Winter Icept Evo W310 i bardzo sobie chwalę (94V XL) - prowadzenie nieomal jak na oponach letnich, bardzo ciche, stabilne. Obawiałem się że na zwykłych oponach w aucie przystosowanym do Run on Flat będzie mocno bujało, ale jest OK.

Kupując zimówki weź też pod uwagę że po śniegu i lodzie pokonuje się przeciętnie może jakieś 5-10% drogi w sezonie zimowym, a reszta jest po czarnym, ewentualnie mokrym asfalcie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tez jestem przed zakupem opon ponadto po raz pierwszy w bmw

Czytajac posty nie ma chyba zadnej opony nie polecanej przez was;)

Wylkanizator powiedzial mi ze micheliny sa jednak ciot lepsze od gy i dunlop ...??? Sa tez drozsze wiec zalezy mi na potwierdzeniu

Testy to testy - tak jak ktos wczesniej napisal nie do konca sa wiarygodne

 

Mysle jeszcze na nokianami

 

Wczesniej jezdzilem na dunlopach (w imprezie) i nie wiem czy samochod czy opona ale bylo ok probowalem juz nie do imprezy fuldy i oprocz glosnosci tez nie moge powiedziec ze cos bylo nie tak...

 

Temat nie do ogarniecia najlepiej samemu pojechac na testy ;)

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Opublikowano
Ja osobiście zakupiłem jakieś 2 tygodnie temu Nokiany WR-A3 - asymetryczne (205/55/R16). Wcześniej jeździłem na Nokianach WR-G2 i sobie chwaliłem. Wybrałem asymetryczne opony ponieważ lepiej trzymają "boki" i tyłek tak nie ucieka:P
Opublikowano
Dorzucę swoje 3 grosze i zapytam czy ktoś miał przyjemność z kapciami Continental TS830 ?

Miałem te opony w Mazda 6,były bardzo bardzo ciche i świetnie wgryzały się w śnieg na mokrym też bdb jedne z najlepszych,ale błyskawicznie znika bieżnik,coś za coś.

W styczniu 2011 przesiadłem się do BMW no i opony trzeba było kupić na miarę,jest takie powiedzonko odnośnie opon

"są MICHELINY i inne opony" kupiłem Michałki Alpin A4 i są GENIALNE aż szkoda mi je zakładać.Trzeba mocno się pilnować przy hamowaniu aby w tył nikt nie wjechał.

Polecam

Opublikowano

no ja z kolei jestem ciekaw jak spiszą się Goodyear Eagle UG GW 3 ROF. Przed Wszystkimi Świętymi założyłem w rozmiarze 225/17 45 z felgami sternspeiche 158 :)

 

Narazie zauważyłem, że są bardzo ciche w porównaniu z Nokianami, które miałem w poprzednim aucie (w sumie to mam wrażenie, że są cichsze od letnich Bridgestonów Potenza, na których auto wyjechało z fabryki) i o wiele bardziej komfortowe od wspomnianych wyżej Bridgestonów, pomimo że letnie też są 17-calowe.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Podbijam kolegę wyżej, Fuldy które posiadam w tym samym rozmiarze są bardzo wyraźnie cichsze od Bridgestonów Ori, choć mam tylko 2 bo 2 następne były Micheliny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do Nokianów (WR), to testowałem w E46 i się sprawdziły - również polecam.

Mój ojciec ma w Oplu Omedze B Kombi Nokiany WR i właśnie zaczął na nich szósty sezon (ok 25-30 tyś w sezonie, lato+zima). Bardzo trwałe opony.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Przestrzegam przed Oponami Semperit Speed Grip 2 - cena za 4 sztuki 2000pln (zdecydowalem sie wydac mniej bo w zime jezdze malo) - wiec nie jest to jakas chinszczyzna (rok produkcji 2011)

Niby drugie miejsce w tescie AMS ale ja przezylem gehenne:

1. Zalozone tydzien temu - lekkie drgania od 80 do 160 na kierownicy i nadwoziu

2. Wizyta w ASO Lublin - moje zastrzezenia pod katem bicia piast, zawieszenia i tym podobnych - ASO odpowiada ze OK - jedno kolo dowazone - bez poprawy

3. Wizyta w AutoFus - kolejne dowazenie, zamiana przod tyl - ciagle to samo. Mechanicy biora nowe kola do testu- w aucie nic nie bije (nie wzieli nawet zlotowki :cool2: )

4. Dzis test opon na maszynie z testem drogowym Hunter GSP 9700 (najlepsza maszyna na rynku), proba optymalizacji wyniki:

- 3 na 4 opony nie nadaja sie od uzytku - bicie 170N, 130N, 115N, jedna tylko 35Nm

- nawet po optymalizacji 2 opony wciaz grubo powyzej dopuszczalnej 100N

5. Zalozone dwie opony na przod Pirello SottoZero (te same felgi) - bicie 35N i 25N - test drogowy nic nie bije

 

Wniosek - jak opony sa wadliwe - nie pomoze optymalizacja, wywazanie na aucie i tym podobne...

A pozalowalem kolejne 1200 PLN na TS830 :cry2:

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przestrzegam przed Oponami Semperit Speed Grip 2 - cena za 4 sztuki 2000pln (zdecydowalem sie wydac mniej bo w zime jezdze malo) - wiec nie jest to jakas chinszczyzna (rok produkcji 2011)

Niby drugie miejsce w tescie AMS ale ja przezylem gehenne:

1. Zalozone tydzien temu - lekkie drgania od 80 do 160 na kierownicy i nadwoziu

2. Wizyta w ASO Lublin - moje zastrzezenia pod katem bicia piast, zawieszenia i tym podobnych - ASO odpowiada ze OK - jedno kolo dowazone - bez poprawy

3. Wizyta w AutoFus - kolejne dowazenie, zamiana przod tyl - ciagle to samo. Mechanicy biora nowe kola do testu- w aucie nic nie bije (nie wzieli nawet zlotowki :cool2: )

4. Dzis test opon na maszynie z testem drogowym Hunter GSP 9700 (najlepsza maszyna na rynku), proba optymalizacji wyniki:

- 3 na 4 opony nie nadaja sie od uzytku - bicie 170N, 130N, 115N, jedna tylko 35Nm

- nawet po optymalizacji 2 opony wciaz grubo powyzej dopuszczalnej 100N

5. Zalozone dwie opony na przod Pirello SottoZero (te same felgi) - bicie 35N i 25N - test drogowy nic nie bije

 

Wniosek - jak opony sa wadliwe - nie pomoze optymalizacja, wywazanie na aucie i tym podobne...

A pozalowalem kolejne 1200 PLN na TS830 :cry2:

gdzie robiles wywazanie z testem drogowym na maszynie Hanter GSP 9700 na ursynowie moze?

Opublikowano

Robilem to u kolegi prywatnie - maszyna nie jest ogolnie dostepna

Ale maja taka maszyne na ulicy Narocz i w Piasecznie

Usluga rynkowo za 4 kolka 250PLN, ale to i tak wg mnie niewiele biorac pod uwage, ze:

- kazda opone trzeba 2-3 krotnie zalozyc/przesunac (czasami trafi sie jedna bez przekladki) - dla 4 kol zajmuje to ponad 2 godziny

- proces optymalizacji powoduje, ze ciezarki maja po 15-20g a nie 60-80g jak to robia niektorzy

- maszyna mierzy bicie felg i opon

- dzieki kamerom i rolkom :cool2: (a nie lychom :mad2: ) szansa na uszkodzenie felg i opon przy inteligentnym operatorze jest znikoma :mrgreen:

- maszyna ustala gdzie maja byc zalozone poszczegolne kolka (furka nie sciaga)

- w ASO samo wywaznie jednego kola kosztuje 150PLN

 

Znalazlem link na temat tego super-sprzetu:

http://www.gumohurt.pl/dokumenty/hunter9700.pdf

Ogolnie BMW E9x jest bardzo czule na jakosc/wywazenie/optymalizacje opon. Kazda fuszerka w tym temacie powoduje wibracje :nienie:

Mysle, ze w cabrio z racji mniejszej sztywnosci nadwozia jest to jeszcze bardziej odczuwalne

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robilem to u kolegi prywatnie - maszyna nie jest ogolnie dostepna

Ale maja taka maszyne na ulicy Narocz i w Piasecznie

Usluga rynkowo za 4 kolka 250PLN, ale to i tak wg mnie niewiele biorac pod uwage, ze:

- kazda opone trzeba 2-3 krotnie zalozyc/przesunac (czasami trafi sie jedna bez przekladki) - dla 4 kol zajmuje to ponad 2 godziny

- proces optymalizacji powoduje, ze ciezarki maja po 15-20g a nie 60-80g jak to robia niektorzy

- maszyna mierzy bicie felg i opon

- dzieki kamerom i rolkom :cool2: (a nie lychom :mad2: ) szansa na uszkodzenie felg i opon przy inteligentnym operatorze jest znikoma :mrgreen:

- maszyna ustala gdzie maja byc zalozone poszczegolne kolka (furka nie sciaga)

- w ASO samo wywaznie jednego kola kosztuje 150PLN

 

Znalazlem link na temat tego super-sprzetu:

http://www.gumohurt.pl/dokumenty/hunter9700.pdf

Ogolnie BMW E9x jest bardzo czule na jakosc/wywazenie/optymalizacje opon. Kazda fuszerka w tym temacie powoduje wibracje :nienie:

Mysle, ze w cabrio z racji mniejszej sztywnosci nadwozia jest to jeszcze bardziej odczuwalne

ja mysle ze kazde BMW jest czułe w tym temacie

Opublikowano

Teraz mam zalozone Sotto Zero. Ale co mozna powiedziec przy takich temperaturach - sa ciche jak Semperity :)

Przy wyborze warto sprawdzic czy opona nie ma oznaczenia XL - Extra Load - sa prawie tak samo twarde jak najnowsze runflaty.

No chyba, ze ktos zamierza ciagnac przyczepe - wtedy ladownosc na jedna opone 615kg moze nie wystarczyc :nienie: - dopuszczalny nacisk na tylna os w E93 wynosi wtedy ~1300kg

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Nie koniecznie.

W poprzednim aucie miałem zimowe Dębice Frigo i po 3 sezonach (bieżnik był jeszcze całkiem, całkiem) zaprzyjaźniony oponiarz stwierdził, że 3 na 4 opony nie nadają się do jazdy. Okazało się, że w Dębicach bardzo częstą wadą jest to, że druty usztywniające pękają i płaski bieżnik podczas jazdy "faluje" i jazda staje się niebezpieczna.

Wtedy polecił mi żebym zainwestował w XL, które mają te mocniejsze usztywnienie, albo kupił inne opony jak Dębica.

Kupiłem inne i wszystko gra (XL takich jak chciałem akurat nie było).

XL stosowane są najczęściej w klasach SUV i w samochodach z dużym obciążeniem na oś. Ale można je swobodnie założyć w aucie osobowym.

Opublikowano
Teraz mam zalozone Sotto Zero. Ale co mozna powiedziec przy takich temperaturach - sa ciche jak Semperity :)

Przy wyborze warto sprawdzic czy opona nie ma oznaczenia XL - Extra Load - sa prawie tak samo twarde jak najnowsze runflaty.

No chyba, ze ktos zamierza ciagnac przyczepe - wtedy ladownosc na jedna opone 615kg moze nie wystarczyc :nienie: - dopuszczalny nacisk na tylna os w E93 wynosi wtedy ~1300kg

 

też założyłem teraz sottozero..faktycznie ciche..zobaczymy co pokażą na śniegu. Niech się ktoś wypowie kto śmigał na nich w białą zime :)

Opublikowano
miał ktoś doczynienia z oponami PIRELLI SOTTOZERO pierwszej generacji?

Miałem te gumki w Mazda 6 2.0 benzyna jako fabryczne gratisy przy zakupie auta w Niemczech,były bardzo śliskie ,twarde i szybko wymieniłem na OPONY czyli MICHELIN.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.