Skocz do zawartości

kody DDE2 (525 tdsA '93) - prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

znalazlem tu i tam opis kodow generowanych przez komputer

no i probuje:

1-5x pedal gazu

2-zglasza sie kontrolka jeden raz

3-potem zglasza sie 27 razy

4-teraz pauza i czeka na kolejne 5 razy pedalem

5-teraz zglasza sie 29 razy

6-teraz pauza i czeka na kolejne 5 razy pedalem

7-teraz zglasza sie 30 razy

 

wiecej bledow nie ma, kolejne przyciskanie 5 razy pedalem powoduje petle czyli 27,29 i 30 blyskow kontrolki

 

w interesujacej mnie wersji (DDE2 dla 525 tds M51) nie znalazlem opisu bledow 27 i 30

blad 29 jest opisany jako: "29 Speed Signal"

 

pomozecie ?

zh
Opublikowano (edytowane)
27-jest to "czujnik wody w filtrze paliwa"

29-układ adaptacyjnej regulacji prędkości jazdy-tempomat

opisu do 30 niestety nie znalazlem.A powyzsze opisy są z ksiązki "Elektroniczne układy wtryskowe" T.Janiszewskiego.

Jezeli nie masz tempomatu to ten błąd 29 będzie zawsze wyskakiwał.

 

dzieki

podobnie wygladalo przy zdjeciu bledow z kompa

tyle ze:

1-tempomatu nie mam

2-w filtrze nie znalazlem nigdzie czujnika wody - moze mam jakis lewy filtr ?

 

czy ta ksiazka jest uniwersalna czy po prostu ma opis DDE2 ?

a moze kody sa jakos "uniwersalne" ?

Edytowane przez zyghom
zh
Opublikowano
w wie ktos pod jaki pin w kompie trzeba sie podpiac z kontrolka -M50 bez vanosa. Podłaczałem sie kiedys i zaróka cały czas siweciła,moze cos zle robiłem?lub moj komp nienadaje sie do tego?
Opublikowano
w wie ktos pod jaki pin w kompie trzeba sie podpiac z kontrolka -M50 bez vanosa. Podłaczałem sie kiedys i zaróka cały czas siweciła,moze cos zle robiłem?lub moj komp nienadaje sie do tego?

 

ja to metoda "pedalowa" sciagnalem

zh
Opublikowano
w biezyniaku to nie działa,przynajmniej u mnie
Opublikowano
mało rozumiem po nie naszemu wiec koleda mi kiedys przetłumaczł własnie z tej strony sposob podłaczania kontrolki pod kompa,działało w 525 z 90r idealnie,ale teraz nie chce działąc w 525 z 92-i to mnie ciekawi dlaczego?.a co to za sposób z tym licznikiem?
Opublikowano
mało rozumiem po nie naszemu wiec koleda mi kiedys przetłumaczł własnie z tej strony sposob podłaczania kontrolki pod kompa,działało w 525 z 90r idealnie,ale teraz nie chce działąc w 525 z 92-i to mnie ciekawi dlaczego?.a co to za sposób z tym licznikiem?

 

po pierwsze: nie kazdy ECU to ma

po drugie: przekrecasz klucz w pozycje 1 (bez uruchamiania silnika) i depczesz 5 razy pedal gazu tak, by sie zmiescic w 5 sec

i potem kontrolka "check engine" zaczyna myrgac

reszta do odczytania w tabeli

zh
Opublikowano
ja mam ze podłaczam sie pod 8 pin DEM i +,a czy pod gniazdo diagnostyczne tez mozna sie podłaczyc?(gdzies tak słyszałem)
Opublikowano

:shock: :shock: :shock: :shock:

 

wiec jak to w koncu jest - mam 730 v8 '94 - jak to mam zrobic zeby sobie sprawdzic te kody - jedni pisza ze miga kontrolka 'check engine' , inni ze trzeba wpiac zaroweczke z złacze diagnostyczne w pin 15 i + , jeszcze inni ze w 8 pin - ktos to sprecyzuje :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano
:shock: :shock: :shock: :shock:

 

wiec jak to w koncu jest ...

 

ja wiem tylko jak bylo w moim

to chyba zalezy od typu ECU

zh
Opublikowano

Witam

Też jestem zainteresowany podłączeniem check control w E34 520 M50 92r. Jest tam sterownik Siemensa i próbowałem podłączać pod pin 8 i 15 ale nic z tego nie wyszło (w e30 is działa). Jak komuś to się udało to proszę o info.

Opublikowano
u mnie nie miga na desc bo jej nie mam,mam check elektroniczny(wyswietlane info na desce),spobuje jeszcze pod pin 15.Pod pin 8 w bosch M50 mi kiedys działało,ale w tym M50 co mam dzis juz nie,czyli moze to byc pewno roznie w roznych modelach. Info o pin 8 zaczepnełem ze stron bmwe34.net
Opublikowano

W e36 w nowszych modelach gdzie jest sterownik Siemensa, kontrolka Check Engine jest podłączona do pinu nr 20 przewód koloru popielatego.

Może w e34 jest tak samo :?: Niestety nie wiem czy procedura odczytu błędów jest taka sama :|

Opublikowano
cudowałem i nic,pod 8 pinem zarówka sie pali nonstop,pod innymi nie mam nic?,sprawdzałem jezcze pod gniazdem diagnostycznym i tez nic
Opublikowano

u mnie podobnie - pod pinem 15 i 20 w złaczu diagnostycznym nic nie swieci .......

 

http://republika.pl/poczt1/BMW_E34_Kody.pdf - na tej stronie jest sposob popiecia w e30 - sproboje jutro - moze zadziała w e32......

 

a jak nie to sie podepne pod 15 pin w motroniku.......

 

ps - a moze trzeba sie wpinac od spodu w przewody - tak zeby dekielek od złacza był zamkniety bo w nim sa jakies zworki ??

Opublikowano

Erikson czytałeś ten wątek :?: : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=649&start=30&postdays=0&postorder=asc&highlight=check+engine....pewnie czytałeś ale przeczytaj go DOKŁADNIE :wink:

 

Po pierwsze nie ma tam mowy o tym że kontrolkę check engine można wpiąć w złącze diagnostyczne ( to, które używa się do kasowania inspekcji ) tylko w gniazdo silnika ( wygląda podobnie tylko przewody wychodzą z obu stron ) i w tym gnieździe należy się wpiąć w przewód koloru szarego.

Można się również dopiąć do 8 pinu w gnieździe DME ( sterownika Motronik - Bosch ) dla sterownika produkcji SIEMENS-a jest to pin 20.

W obydwu przypadkach kolor przewodu dla kontrolki CE jest SZARY ;)

 

Niestety NIE WIEM czy ten sposób działa dla sterowników SIEMENS-a :|

Ale sugerując się tym co napisali koledzy w temacie do którego podałem tutaj link, ze sterownikami SIEMENS-a ten sposób nie działa :(

 

Jeżeli masz SIEMENS-a to na pinie 8 jest jeden z sygnałów przepływki ;)

 

Jesteś pewien na 100 % że masz sterownik DME produkcji Bosch-a :?:

Opublikowano

no tak.........

 

ale nigdzie nie ma metody na sterownik w silniku m60 - tzn m3.3 :cry2:

 

jesli jest taka mozliwosc to trzeba z niej korzystac - chyba nie musze tłumaczyc dlaczego - to prosta metoda ( na głoda :mrgreen: )- i wiadomo co w silniku piszczy...... tylko dlaczego nie wiadomo co w m60 piszczey :modlitwa:

Opublikowano

Xsilver, kruca bomba :mrgreen: przeczytałeś powyżej mojego posta :?:

Podepnij się pod PIN 8 motronica, ew. znajdź szary przewód w gnieździe silnika i do niego żaróweczkę lub diodę LED.

Wejście w diagnostyke powinno byc takie jak w pozostałych ( kluczyk w pozycję 2 i pięć razy pedał gazu w podłogę w czasie 5 sekund )

 

W złączu diagnostycznym pin 15 i 20 służy do transmisji danych między PC a elektroniką samochodu a nie do podłączania kontrolki CE :!:

Opublikowano
ja sprawdzałem gniazdo silnika i pod kolorem szarym nic sie nie dzieje,przy wtyce od kompa mam zato 3 szare z roznymi przeplotkami-na 8pinie jest szary i swieci nonstop,innych narazie nie sprawdzałem-moze dzis

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.