Skocz do zawartości

e39 523i max V= ok.190 km/h? To norma czy coś zepsute?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy BMW z automatami miały założony ogranicznik prędkości? Jechałem ostatnio na autostradzie (w Niemczech ) i chciałem sprawdzić ile pojedzie moje autko. Mam skrzynię automatyczna. Rozpędzanie szło sprawnie aż do owej granicy ok. 185 km/h. Na najwyższym biegu miał jakieś 3-3,5 tys. obrotów i nie chciał iść dalej. Było to dla mnie dziwne ponieważ miałem duzo słabsze auta i jechały 190 - 200 km/h.

Dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

Według tej strony http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/216/e39_523ia.html

twoje auto powinno jechać max. 226km/h.

Jechałeś na benzynie czy na gazie?

Próbowałeś zredukować bieg na skrzyni?

W jakim trybie jechałeś?

 

Być może na 5tym biegu silnik nie miał siły więcej pociągnąć, a na 4tym by podołał te 220km/h, chociaż trochę dziwne, że na 5tce już przy 185km/h brakło mocy.

 

Jeśli jechałeś na gazie, to przejedź się na benzynie i na trybie skrzyni "S" i zobacz ile pojedzie, jeśli tyle samo albo poniżej 220km/h to raczej jest coś nie tak z silnikiem, nie osiąga max mocy i momentu obrotowego, a przyczyny mogą być różne.

 

Tu masz filmik, który pokazuje ile jedzie 523i tyle, że chyba manual.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@offtopic

Kolega wiele uświadomił mi tym filmikiem :cool2:

Na codzień nie docenia się tego co się ma. :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Coś niemozliwe z tymi 3-3.5k przy 190.

Automat powinien miec dokladnie 5k przy 190.

Może kolega ma założony inny dyfer z dłuższym przełożeniem i stąd te "cyrki" :?:

Ps. Ja u siebie w 530dA mam dłuższy dyfer od e60 i powyżej 200km/h przyspieszenie jest mniejsze jak wcześniej...

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Według tej strony http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/216/e39_523ia.html

twoje auto powinno jechać max. 226km/h.

Jechałeś na benzynie czy na gazie?

Próbowałeś zredukować bieg na skrzyni?

W jakim trybie jechałeś?

 

Być może na 5tym biegu silnik nie miał siły więcej pociągnąć, a na 4tym by podołał te 220km/h, chociaż trochę dziwne, że na 5tce już przy 185km/h brakło mocy.

 

Jeśli jechałeś na gazie, to przejedź się na benzynie i na trybie skrzyni "S" i zobacz ile pojedzie, jeśli tyle samo albo poniżej 220km/h to raczej jest coś nie tak z silnikiem, nie osiąga max mocy i momentu obrotowego, a przyczyny mogą być różne.

 

Tu masz filmik, który pokazuje ile jedzie 523i tyle, że chyba manual.

 

Jechałem na gazie i na benzynie. Prędkość taka sama.

Zredukowałem wciskając "guzik" pod pedałem, skrzynia w trybie D

Opublikowano
V max z gps i licznikiem 245 w manualu

200 na 4 biegu wyciagam

 

czujniki ,sondy, jedz na komputer

 

Ja mam interfejs ale umiem obsłużyć tylko INPĘ - wystarczy?

Opublikowano
Coś niemozliwe z tymi 3-3.5k przy 190.

Automat powinien miec dokladnie 5k przy 190.

Może kolega ma założony inny dyfer z dłuższym przełożeniem i stąd te "cyrki" :?:

Ps. Ja u siebie w 530dA mam dłuższy dyfer od e60 i powyżej 200km/h przyspieszenie jest mniejsze jak wcześniej...

 

ale rozumiem kolego że granica Twojego Vmax poszła w górę?? jeśli możesz to podaj o ile wzrosła prędkość

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
ale rozumiem kolego że granica Twojego Vmax poszła w górę?? jeśli możesz to podaj o ile wzrosła prędkość

Orginalnie jest dyfer 3.07 a obecnie mam 2.56 wiec wg obliczen ok. 20 %

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Z tym Vmax to bym sie nie zapędzał.

Bo pytanie, czy silnik bedzie na tyle mial siły, zeby pokonać opory powietrza zredukowanym przez nowe przełożenie momentem obrotowym. No chyba, że jakiś chip.

Opublikowano
Coś niemozliwe z tymi 3-3.5k przy 190.

Automat powinien miec dokladnie 5k przy 190.

 

5000 obr/min przy 190 km/h to chyba na 4 biegu i bez lock-upa.

 

w mojej 520i '96 Automat przy 190 km/h silnik mial obroty ~4200.

Przy ok 210 km/h bylo ok 4700.

Opublikowano

WItam

Wczoraj podjechałem na autobahn i jeszcze raz spróbowałem. Jechałem przez dłuższy czas na benzynie. Udało się rozpędzić do 210 km/h i pewnie by poszedł jeszcze ale nie było miejsca. Także cały ten temat to chyba jednak fałszywy alarm, nie wiem czy poprzednio były jakies niekorzytne warunki czy coś innego :duh: . W każdym bądź razie dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano
Z tym Vmax to bym sie nie zapędzał.

Bo pytanie, czy silnik bedzie na tyle mial siły, zeby pokonać opory powietrza zredukowanym przez nowe przełożenie momentem obrotowym. No chyba, że jakiś chip.

I tu jest właśnie problem, przydałoby się więcej mocy tak od ok 2.5-3tys obr , chip by pomógł, z tym że mam automata więc tu jest problem trochę, chociarz uważam ża "mądry" program by nie zaszkodził, przyrost musiałby mieć na wykresie jak najbardziej płaską linie, żeby nie zabić skrzyni, ale to już dyskusja na inny temat...

 

Wracając do tematu, może auto jest troszke ''zamulone'' :?:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.