Skocz do zawartości

Zmiana opon z run flat na zwykłe


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pirek92,

 

1. Nie słuchaj tych hipotez odnośnie wielkości felg - patrz tylko na RealOEM

 

2. Jak nie musisz robić zakupów w intercarsie, to rób w jakimś wyspecjalizowanym w BMW sklepie to się nikt nie pomyli :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A jak ze zmianą opon? Słyszy się, że niektóre nieogarnięte zakłady mogą uszkodzić taką oponkę przy zmianie. Mam 2 letnie RF z autem i myślę, jak rozwiązać teraz kwestię opon zimowych. Na naszych drogach miałem już 19 cali więc zostanę przy oryginalnym zestawie 17. Kupno zimowych na RF też nie jest najłatwiejsze, mały wybór. Ceny z kosmosu. Nie znalazłem nawet dedykowanych do BMW na Ceneo, a w serwisie za jedno koło wołają 1300zł ;) kupno drugiego kompletu felg to zaś z czujnikami jakieś 3tys. W sumie tylko po to żeby nie przekładać. Felga zostanie ta sama, takie wyrzucanie pieniędzy moim zdaniem. Jak z tym u Was? Przecież nie kupię stalówek hmm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelozenie opon rof to sprawa tak samo standardowa jak nie-rof, w koncu je tez trzeba latac po przebiciu. Ale osobiscie jakby auto bylo moje a nie sluzbowe to na bank bym kupil drugi komplet kol. W e91 mam letnie rof pirelli 17" i zimowe nie-rof 17" dunlopy xl. Auto jezdzi tak samo na jednych i drugich a jest w sumie ciezkie M57.

 

Przy okazji - kupilem w koncu felgi wzor 162 18" i zastanawiam sie nad oponami - czytam ze debica presto uhp2 Y ma calkiem pozytywne opinie i komplet 225/40/18 255/35/18 to koszt ok 1400zl czyli calkiem przystepnie. Ma ktos doswiadczenia z tymi oponami?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja choć dbam o bezpieczeństwo chyba wyleczyłem się z ROF ;-)

 

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=151626&start=0

 

 

 

A zwłaszcza wypowiedź użytkownika "Mały":

 

Run flaty mają inne mieszanki są bardziej twarde i śliskie a przez to,że nie układają się do nawierzchni trakcja.jest dużo gorsza.

Nie bez powodu seria M wychodzi na zwykłych oponach.

Run flaty to kolejny debilny pomysl producentów tak samo jak start stop, 5w30 i wymiany co 30tys itd

Na runflatach kazdy element zawieszenia dostaje w dupe kilkukukrotnie bardziej niż na zwyklych oponach po 100tys na naszych drogach do wymiany mamy 3/4 zawieszenia tyl ktore normalnie przejezdza 200-300tys bez dotykania a tak wszystkie tulejki sa wypracowane, wyrwane i ogolnie zużyte.

 

To co oni mi tu będą wciskać ROFy do mojej 328i :lol:

 

Szansa na wybuch koła jest minimalna, a pogorszenie trakcji, twarda opona, czy masakrowanie na Polskich drogach zawieszenia, które może okazać się później mniej stabilne to raczej zbyt duża wada.

 

Jednak niektórzy wspominają, że BMW, które oryginalnie miały ROF to mają zawieszenie coś tam bardziej pod nie dostrojone. Czy ktoś to potwierdza? Jeśli nie to kupuje zimę coś konkretnego i pirelli rof leci na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wyleczylem się z Dębicy jak po 2 sezonach opony były do wyrzucenia, bo zaczęły pękać druty w środku.

 

Niby maja 60 mies gwarancji. Ten presto uhp2 to jest model z 2017r wiec jest szansa ze cos poprawili. Zobacze, ale jakos nie chce mi sie placic 3tys za opony.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii. Ja patrzę raczej tylko na klasę Premium według oponeo i tak Continental 860, Goodyear Ultragrip, Bridgestone Blizzak 32 czy Alpin 5 z roku 2017 w rozmiarze 225 50 17 kupujesz do 550zl więc komplet 2200. Z tego co widzę wszystkie są XL czyli wzmacniane. Nie klikam filtra wzmacniane bo zaczynają wyskakiwac z run flatem. Poszukam też jeszcze gdzieś taniej, ale póki co nie wiem, które oponki wybrać ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj. Wieczorem zamawiam:

 

 

http://logistykaopon.pl//opony/continental-225-50-R17-98-V/id-1021?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral

 

 

Indeks 98 więc wzmacniane. 511zl sztuka :-) taniej nigdzie nie ma. Może sobie na tej stronce podpasujesz. Tylko jeszcze zadzwonię jaki rocznik bo starych nie biorę :D

 

 

edit: Po wymianie maili nie wiem czy u nich wezmę, ponoć opony są z 2017 roku, ale nie znają miesiąca. Po zacytowaniu im, że producent daje 60 miesięcy gw od daty DOT na oponie wciskają mi, że oni mi dają 5 lat gwarancji od daty zakupu :D

 

https://www.continental-opony.pl/samochod/why-continental/gwarancja

 

W Polsce jest 24 miesiące gw więc myślę, że po tym czasie mnie zwyczajnie oleją ;-) brat ostatnio zamówił oponki 3 tyg z fabryki. Więc jakbyś tam coś brał to dopytaj dokładnie. Cena kusi bo za komplet 200zł mniej, ale jak roczne leżaki to ja dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie

 

szukam 255/35/18 letnich ( 2 SZTUKI NA TYŁ i też nie chce RFT)

nie oszczędzam na samochodzie więc i na oponach nei chce oszczędzać ,

 

chce miec najlepsze letnie ;)

 

co polecicie

Goodyeary Eagle F1 Asymmetric 3

Pirelli P Zero Nero GT

 

czy Micheliny jakieś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rejestracja, modzisz całe auto, wydajesz 2k na sportowe hamulce i chcesz kupować opony Dębica? No cmon, to słaby pomysł :) Bridgestone S001 bez runflata dostaniesz za nieco ponad 2000 PLN.

 

Nie chodzi o fundusze tylko. Osobiscie jestem fanem Pirelli ale np P zero ma gorsze parametry niz ta debica. Przynajmnniej wg tej tabelki ekonomia/przyczepnosc/halas. Stad moje pytanie czy ktos mial doswiadczenie z ta opona czy faktycznie jest tak dobrze.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartoszE30, Jak się w aucie robi sportowe hamulce, znacznie podnosi moc, to raczej jest jest się wymagającym użytkownikiem i kupowanie niesprawdzonych opon to średni pomysł. Mi by się nie chciało później jeździć z nimi na wyważania, reklamacje itp, a szansa jest na pewno większa niż w przypadku sprawdzonych opon jak Michelin, Pierelli, Bridgestone. Ale co kto lubi, jak się ze mną nie zgadzasz to trudno, dla mnie możesz montować nawet chińskie najtańsze opony w swoim aucie - twój pieniądz, twój czas.

 

Żeby nie było że jestem gołosłowny, nie znam ani jednej osoby która jeździ mocniejszym autem na tych Dębicach, jak i nie widziałem nigdzie w necie żeby ktoś takie montował do mocniejszego auta, dlatego też uważam takie opony za niesprawdzone.

 

Co do parametrów z etykiety, to one mają się ni jak do rzeczywistości, mam opony letnie i zimowe tej samej firmy, zimowe na etykiecie są cichsze, a w rzeczywistości dużo głośniejsze. Żeby dostrzec różnice w spalaniu, pomiędzy oponami podobnej kategorii, to trzeba byłoby zapewne przeprowadzić badania naukowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos tez nie mam zaufania do debicy, ale nie uwazam ze to zla guman proprostu mam ciezka noge i te gumy bym nie wybral. Raz nie slyszalem aby mialy doswiadczenie w motosporcie.

Dwa zaden z moich znajomych co maja krecone fury nie mial zalozonej debicy

 

Wyznaje 2 glowne zasady nie oszczedzam na oponach i hamulcach bo to podstawa bezpiecznej jazdy tym bardziej dynamicznej

 

Na koniec dodam ze ja sobie mega chwale dunlop sport max przerobilem 4 komplety od czasow jak sie nazywaly sp sport 9000 i ta guma nigdy mnie nie zawiodla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mg123

Poprosiłem Cię o uzasadnienie wypowiedzi, gdyż byłem ciekaw, czy masz jakieś swoje doświadczenia z tymi oponami, czy bazujesz na opiniach innych.

Przykre jest to, że większość opinii (z internetu czy z innych źródeł) nie jest wiarygodna, ponieważ ludzie ulegają tzw. wilczemu pędowi - kupują to co inni, bez zastanowienia i utwierdzają się w przekonaniu o słuszności wyboru.

 

I jest jeszcze jeden aspekt i myślę, że najważniejszy :norty:

Mam BMW i założę Dębicę?

Co na to koledzy na zlocie, na forum?

Pewnie będzie beka :mrgreen:

 

Szkoda, że nie ma testów opon z prawdziwego zdarzenia, bez manipulacji, faworyzacji itp. gdzie np. w niemieckich testach wygrywają niemieckie opony a do testów używane są niemieckie samochody :wink:

Wtedy można byłoby zobaczyć co jest warta taka opona Dębicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, obiegowe opinie to troche jak przyslowiowe wylewanie dziecka z kapiela. Ten model debicy zostal uruchomiony do produkcji w 2017 i nie ma co porownywac ich do opon produkowanych kilkanascie lat temu. Jezeli ktos juz patrzy co jest wytloczone na tym kawalku gumy i w przypadku debicy jest to "made in Germany". Czy jest to tak samo w przypadku continentala? Na marke to sie patrzy przy kupowaniu butow.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.