Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

grubo ;)

 

gdyby kazde bmw trafiało na takiego własciciela jak Ty....

 

--

Jak sie sprawdza rozpórka ? Zauwazyłeś sporą róznicę ?

Czy dzisiaj kupiłbys ją ponownie ? Napisz proszę kilka słow na jej temat, ile kosztowała, itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

jestem nowy na forum i jeszcze przed zakupem swojego bmw e46 :)

Przeczytałem cały wątek post po poście i powiem tak :) wielkis zacun za wkład prac w auto.

 

Mam nadzieję, że jak znajdę swoje odpowiednie auto to wstawię je na forum i będe tak dbał o nie jak ty kolego.

Opublikowano

Szymon,

 

Czujesz różnicę po dolewkach preparatów zarówno do oleju jak i baku ?? Czy to tylko dla świętego spokoju ??

 

P.S. Mam taką samą skrzynkę ( z fotki z bagażnika :) ).

 

Pozdrawiam i oczywiście szacun za wkład w prowadzenie galerii, ja już się wypaliłem.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

puzonn

Niektóre trafiają dosłownie i w przenośni hehe :wink: .

Tak na poważnie to ja pod względem mechaniki jestem przekręcony w drugą stronę, samochód obszedł by się przecież np. bez wiatraka po "gruntownym praniu" :mrgreen: .

 

Rozpórkę mam od dawna i opinię krążące po internecie, że w samochodach mniej lub bardziej obniżonych jest wyczuwalna różnica są jak najbardziej prawdziwe.

Przy pokonywaniu zakrętów, łuków samochód "przechyla się cały" i nie ma wrażenia, że L i P strona pracują osobno.

Oczywiście różnice nie są kolosalne ............ może mam za mało obniżone autko ........... mamy do czynienia z tak zwanym NIUANSEM :cool2: .

W kombi również na tylną oś przydał by się taki kawał żelastwa, i w tym przypadku nadwozie typu sedan albo coupe bardziej nadaje się hehe.

Gdybym nie jeździł touring-iem to na 100% była by rozporka z przodu i z tył, tylko nie wiem w jakim kolorze :roll: .

Gdybym aktualnie stał przed dylematem czy kupować to i tak bym się zdecydował na obecną :arrow: http://www.Staffa.pl, ale konieczność demontażu chcąc zdjąć górną osłonę silnika jest troszeczkę denerwująca.

Aktualne ceny musiałbyś sprawdzić sobie na allegro.

 

 

wozny83

Wszystko przed kolegą, na spokojnie :wink: .

 

 

moby85

Stosowane płukanek olejowych jak najbardziej polecam.

Stary olej spływa jak woda podczas zlewania, skutków ubocznych nie zauważyłem ....... nowy olej nie "czarnieje" po 10 km :) .

Zawsze sugeruję tylko umożliwić dłuższe ściekanie starego oleju przy wymianie a nie 5 min "warsztatowe" i skręcane jest wszystko ...... bo wtedy mogą się pojawiać kolejne nowe tematy na forum, że zastosowałem płukankę firmy xxx i silnik mam do remontu ............. .

Jeśli chodzi o płukankę do układu paliwowego w 50% zrobiłem ja dla świętego spokoju.

Przypuszczam, że zacznę ją stosować również regularnie przed zmianą filtra paliwa ....... tak jak to miało miejsce aktualnie.

Prowadzenie galerii ma swoje plusy-pozytywy :roll: :twisted: .

 

 

 

14.12.12 Dąsy-Wąsy Bumki część 2

 

Zastosowanie płukanki + wyjeżdżenie paliwa praktycznie do zera + nowy filtr paliwa oraz pełny bak nie przyniosło rezultatów :? .

Bumka nieregularnie nadal nie chciała palić od strzała .......... jak to miała w zwyczaju :mad2: .

W sumie to nie wiem czemu liczyłem, że problemem może być filtr paliwa, skoro jest wymieniany regularnie.

 

Czas wyciągnąć cięższą artylerię :arrow: nowa pompa podprogowa.

 

http://i59.tinypic.com/2yn2ukp.jpg

 

Maciek z czescidobmw zapewniał, że Bosch = Pierburg ................ więc po co przepłacać.

 

http://i58.tinypic.com/28hlzeq.jpg

 

Gdyby ktoś nie wiedział w 2.0d i 3.0d pompa podprogowa tu się znajduje :) .

 

http://i58.tinypic.com/f06yys.jpg

 

Wszystko złożone, przekręcam kluczyk ładnie słychać pompę brzmi tak dostojnie-nowo :mrgreen: .

Zabieram się za posprzątanie garażu kolegi bo trochę nabrudziłem :roll: , jeszcze jedna próba i ................... :mad2: :evil: :cry2: :mad2: .

No co za dziadostwo.

Bumka q.... czyś ty zgłupiała do reszty, przecież w grudniu bardzo dużo uwagi tobie poświęciłem :mad2: ..........

Wróciłem do Żony z miną nie bardzo.

Asia no niestety mamy problem w aucie i kurcze nie bardzo jest koncepcja na jego rozwiązanie :? .

 

W niedzielę 14.12.2014 zmobilizowany, zdeterminowany i zły :P zacząłem doglądać członka rodziny ........ .

 

Bezpiecznik nr. 54 jest odpowiedzialny za prąd do p.p..

Był ok, na wypiętym pompa nie pracowała hehe, drobnym papierkiem ściernym dopieściłem "nóżki".

 

http://i62.tinypic.com/wkmo9e.jpg

 

Brakujący przekaźnik również jest odpowiedzialny za prąd do p.p..

Na wypiętym pompa nie pracowała również hehe.

 

http://i58.tinypic.com/azdjzb.jpg

 

Drobnym papierkiem ściernym dopieściłem "nóżki".

 

http://i61.tinypic.com/2b85mh.jpg

 

Podmieniłem z klaksonowym.

 

http://i57.tinypic.com/2075m4h.jpg

 

Ostatnim ogniwem elektrycznym była wtyczka przy samej pompie.

Psiknąłem w nią zdrowo wd-40 i syf zaczął wychodzić przez otworki ........... .

Operację powtórzyłem drugi raz.

Następnie do małego kubeczka nalałem benzyny ekstrakcyjnej i wytaplałem :mrgreen: w niej wtyczkę.

Po akcji z wd-40 już byłem pewien, że problemem był syf we wtyczce, który utrudniał-uniemożliwiał przepływ prądu (jeśli mogę tak powiedzieć) i pompa nie reagowała = silnik nie odpalał.

Nowa pompa się nie zmarnuje, a stara dobra zawsze się przyda na podmianki do ewentualnych testów :) .

Chociaż pierdoła ale włosów trochę z głowy ubyło, ale jak 300 tyś na liczniku to nie ma co się dziwić :norty: .

 

 

14.12.25 Prezent Świąteczny

 

Swojej Asi bardzo dokładnie dałem do zrozumienia co chcę od Pani Mikołajowej pod choinkę oprócz skarpet :cool2: (sugerując się egzemplarzami z forum :wink: ).

 

http://i57.tinypic.com/1hups6.jpg

 

Aby Bumka nie marzła zimą więcej niż potrzeba hehe :) .

 

http://i57.tinypic.com/ixf9xe.jpg

 

Dla kolejnych zainteresowanych :wink: numery OEM.

 

http://i62.tinypic.com/2gshjbb.jpg

 

http://i58.tinypic.com/9satdh.jpg

 

Chłopaki wrzucają zdjęcia-info przebiegowe przy kolejnych wymianach, to nie będę odstawał :) .

 

http://i61.tinypic.com/xcjct2.jpg

 

Wersja letnia przodu.

 

http://i61.tinypic.com/34xlsp5.jpg

 

Wersja zimowa przodu, trzeba pamiętać aby zakładać-demontować przy okazji zmiany opon.

 

http://i59.tinypic.com/14mdeec.jpg

 

Z bliska sposób montażu ........ .

 

http://i59.tinypic.com/suw0p1.jpg

 

 

Na gorąco stwierdzam, że montaż to "dziadostwo" na max-a.

Po wsadzeniu niby na swoje miejsce L i P (przed powrotem z Legnicy do ZG) byłem bardzo zniesmaczony .......... czy tak powinno być.

Wróciłem do domu aby zobaczyć jak koledzy z forum tą sprawę rozwiązali .......... .

Lewa faktycznie wchodzi nawet nawet i się trzyma, ale prawa wrrrrrrrr nie robiąc nic na siłę lekkie dotknięcie bliżej zderzaka i osłona spada ........... i takim sposobem Bumka jechała tylko z jedną do ZG :) .

Nie chcę robić dodatkowych dziurek montażowych w osłonie na zaślepki, ale chyba będzie trzeba.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

no nie... wariat... chwile wczesniej przekonuje że warto sobie taki gadzet sprawdzic, klikam wstecz, otwieram drugi temat z nowym postem i co widze, @szymon-o juz ma zaślepki na aucie ;)

 

a mnie przekonałeś do rozpórki, narazie na przód :norty:

leci pw

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
@szymon, jak źle było z odpalaniem auta? O filmiku można zapomnieć, ale chętnie bym usłyszal/zobaczył, jak pali teraz, po całej nocy stania. :)
Opublikowano

Zent puzonn bardzo trafnie opisał w galerii be..mw.

 

Jak dla mnie jest to dodatkowy gadżet hehe, i jak w 100% będę zadowolony z jego montażu to i pewnie z niego również będę :) .

Nie tak dawno na forum padło ciekawe zdanie :norty: : W BMW chodzi o to aby coś wymieniać-dokupować itd. jak się chce, a nie jak jest taka konieczność :) .

 

Korzystając z zaślepek w okresie zimowym szczerze wątpię aby nawet w przypadku pieca R6 można było zagrzać silnik.

 

Na przykładzie 2.0d 150 KM jeśli nic nie pokręciłem i wierzyć moim odczucią .......... jeśli temperatura na zewnątrz jest wyższa niż +8C to jakoś paliwa mniej schodzi :) .

Opublikowano

WoDzU07 nie pracowała (nie było słychać) pompa podprogowa co = odpalenie silnika o własnych siłach.

Nie było słychać charakterystycznego buczenia pod fotelem, w tańszych zamiennikach pompy podprogowej jest ono bardzo denerwujące ........... strasznie głośne.

Silnik nie wydawał jakiś dodatkowych dźwięków.

 

P.S. Przy "utrudnionym" przepływie prądu pompa pracowała ciszej niż standardowo ..... .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śmigam trzecią zimę z zaślepkami, jeszcze nie przegrzałem :8)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dobry prezent :cool2: Zaślepki miałem założone każdej zimy i zawsze wskazówka temperatury stała w pionie bez objawów przegrzewania. Podejrzewam, że realnie przyspieszają nagrzewanie o kilkanaście procent co w warunkach zimowych ma spore znaczenie. Jeżeli chodzi o mocowanie to były dwa rodzaje plastików za nerkami. Pierwsze takie jak u Ciebie i u mnie bez uchwytów oraz drugie z uchwytami na te dolne wypustki- prawdopodobnie przeznaczone do zimniejszych krajów. Przy montażu trzeba sobie pomóc czarną taśmą izolacyjną :wink: kolor ma identyczny jak plastik, więc naprawdę trzeba wsadzić nos między nerki by ją dostrzec :cool2: Taśma musi być dobrej jakości by nie odlepiła się pod wpływem warunków atmosferycznych.

 

U mnie wyglądało to mniej więcej tak:

według mnie czarna taśma izolacyjna to znacznie lepsze rozwiązanie niż wiercenie dodatkowych otworów :wink:

 

20121206_103706.jpg

Opublikowano
WoDzU07 nie pracowała (nie było słychać) pompa podprogowa co = odpalenie silnika o własnych siłach.

Nie było słychać charakterystycznego buczenia pod fotelem, w tańszych zamiennikach pompy podprogowej jest ono bardzo denerwujące ........... strasznie głośne.

Silnik nie wydawał jakiś dodatkowych dźwięków.

 

P.S. Przy "utrudnionym" przepływie prądu pompa pracowała ciszej niż standardowo ..... .

A jak z rozruchem? Był mocno utrudniony?

Opublikowano
WoDzU07 przeczytaj jeszcze raz moje najnowsze wpisy .............. może jutro znajdę trochę czasu na uzupełnienie dużego wpisu to wszystko będzie w 100% jasne ;) .
Opublikowano

JohnnyBravo jak nie lubię montować czegoś na taśmę klejącą itd. to twój opatentowany patent :mrgreen: się sprawdza :) .

Na dole użyłem 3x kawałek o długości +/- 5cm a na górze dwa mniejsze/krótsze i prawa zaślepka się trzyma .......... lewa dla symetrii w taki sam sposób "domontowana".

 

30.12.2014 miałem okazję sprawdzić działanie zaślepek OEM przy mierzonej temperaturze zewnętrznej przez czujnik w osłonie nadkola od -5 do - 10 C na odcinku Zielona Góra - Łódź.

Bumka standardowo wystartowała z garażu :) i do momentu wjazdu na S3 wskazówka temperatury o jeden, no może stopnie (fachowe określenie nie ma co :P ) była bliżej tak zwanego pionu ......... , niż ma to miejsce w okresie zimowym w tym punkcie pomiarowym :norty: .

 

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy przy prędkościach autostradowych zaślepki mimo wszystko "osłabiają samochód" odrobinę ........ a zimowe KM i Nm są lepsze od letnich.

 

Jeśli samochód ktoś głównie użytkuje na krótkich odcinkach i w mieście to jak najbardziej może zastanowić się kupnem omawianych zaślepek.

Osobiście sam nie wiem czy bym je chciał dostać/kupić drugi raz.

Opublikowano
To jeszcze parę innych dodatków by się przydało przy takich możliwościach :D .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

15.01.13 Rok 2015 czas zacząć :P

 

Z mało przydatnych informacji została "założona" nowa koszulka na wszelkie rachunki dla roku 2015 hehe.

Przebieg przy wymianie oraz lista nowych gratów widoczna poniżej :) .

 

http://i57.tinypic.com/33ubac2.jpg

 

http://i58.tinypic.com/34rjfhc.jpg

 

 

A) Poduszki silnika

 

Poprzednie wytrzymały 104454 km/4 lata i 8 miesięcy :8) .

 

Oprócz kompletu poduszek Corteco (wcześniej Corteco + Febi) dokupiłem nowe nakrętki OEM ..... niech ma :mrgreen: .

 

http://i62.tinypic.com/8y803n.jpg

 

Nowa Vs. Stara poduszka z lewej strony.

To ona powodowała moje niezadowolenie za kierownicą.

Widać że troszeczkę :roll: się uklepała, oraz zamontowana umożliwiała "większy ruch silnika".

 

http://i58.tinypic.com/2drbfgx.jpg

 

Sprawczyni całego zamieszania praktycznie przygotowana do demontażu :) .

 

http://i59.tinypic.com/vwzbe9.jpg

 

Takie widoki bardzo mnie cieszą :norty: :

- str. lewa

http://i60.tinypic.com/1yv6n7.jpg

 

- str. prawa

http://i57.tinypic.com/dw3v6b.jpg

 

Poprawiło się w zasadzie nie dużo :mrgreen: bo poduszki nie były w tragicznym stanie (prawa malina :8) ):

- samochód znowu w 100% łagodniej się gasi

- przy podjeżdżaniu pod "leżącego policjanta" pod górkę i na 1 biegu znowu w ogóle nie szarpie pedałem sprzęgła.

 

 

B) Dopieszczanie

 

Fabryczne opaski zaciskowe przy pompie podprogowej w e46 są w zasadzie jednorazowego użytku .... chyba że ma się pod ręką "kosmiczny" śrubokręt :D .

Opaski np. z Castoramy o odpowiednim rozmiarze mogą być :norty: ale po co jak można dokupić sobie OEM takie jak przy filtrze paliwa.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=16_0512&hg=16&fg=15

nr. 11

 

http://i60.tinypic.com/118in9e.jpg

 

Przy zmianie P-P akurat w tym miejscu zamontowałem "nieoryginalne" opaski.

 

http://i60.tinypic.com/168uadl.jpg

 

Chyba największa pierdoła jaką wymieniałem w zasadzie niepotrzebnie :8) .

 

 

C) Gumowa osłona elementów wybieraka.

 

Niestety przy zmianie drążka zmiany biegów i "jego koszyczka" uszkodziłem element. nr. 8 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

 

http://i59.tinypic.com/2you2ox.jpg

 

Nie mogłem spać po nocach :norty: .

 

http://i62.tinypic.com/f3wche.jpg

 

Po Bożemu :D

 

http://i62.tinypic.com/1492lic.jpg

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak zwykle nowy rok rozpocząłeś z verva i pełnym zaangażowaniem w dopieszczanie najmniejszych szczegółów. Mozna z pewnością wzorowac sie na tobie przy prowadzeniu pelnego serwisu wlasnego auta. Zycze dalszych checi do zmian i perfekcji..
Opublikowano

marcin_terry podziękował .............. dużo nie zostało do poprawy hehe :) .

 

 

15.01.24 Nowy Elektrozaworek

 

Zainteresowała mnie najnowsza nowinka z tematu kolegi dxtr71:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=250697

 

Przebieg przy zamianie :mrgreen: , powoli rośnie :) .

 

http://i60.tinypic.com/25pkawg.jpg

 

Cześć z "młodszego rodzeństwa" tak się prezentuje:

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=7649407&showus=on&showeur=on

 

http://i59.tinypic.com/2aacavq.jpg

 

http://i59.tinypic.com/11blydj.jpg

 

Podmiana o 5:10 nad ranem :norty: .

 

http://i60.tinypic.com/1zqq693.jpg

 

http://i59.tinypic.com/qzhrhk.jpg

 

Co do wrażeń nie mam jeszcze zdania ........... sprawdzone przez 106 km dopiero :mrgreen: , na pewno nie jest gorzej :) .

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Widzę że działasz cały czas Szymonie :D nie zaglądałem do Twojego wątku już ponad rok ale lekturą (nadrabiając) jak zwykle się nie nudziłem :D Troszkę też żałuję że jak ja zaczynałem przygody z wymianami w swoim aucie to wyglądało to podobnie jak u Ciebie i mogłem też założyć podobny wątek aby inni czerpali wiedzę.

 

Pozdrawiam

Marcin

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie WoDzU07 oraz mpier wielkich testów z mojej strony nie będzie ... czyli wrzutów z logami przed i po podmiance w ten same dzień :mrgreen: hehe.

X lat siedząc w danej wersji/modelu to czuć jak coś jest nie tak :) .

 

Moja Bumka spełniała wymagania aby zaworek mógł pokazać 100% swoich możliwości:

- układ podciśnieniowy szczelny

- turbo działa .... czuć :D , łopatki zmiennej geometrii nie są zapieczone itd. :P

- zamontowany w pełni sprawny Pierburg mający około 97 tys. km "w nogach"

 

Hm na nowym jest ok :mrgreen: , niestety nie mogę przyłączyć się do kolegów którzy zauważyli-wyczuli dużą różnicę bo wymieniłem w pełni sprawny na nowy :cool2: .

W przypadku mojego autka inne odczucia może powodować absolutny brak zaworu Egr.

 

Jeśli czytelniku w samochodzie masz niesprawny zaworek, albo fabryczny np. 10 letni i według licznika "mający w nogach" PRAWIE :wink: 200 tyś hehe a chcesz autko dopieścić to jak najbardziej polecam zmianę na OEM z 335i zamiast kupować-głowić się czy z allegro przyjdzie dobry ....... .

 

 

mkvtec jakimś cudem jeszcze udaje mi się znaleźć "coś" w samochodzie do wymiany :norty: , ale jest ciężko.

Marcinie w pełni profesjonalnie prowadzonych galerii nigdy dość :) .

Nie mamy wpływu na chęci-zapał-umiejętność czytania ze zrozumieniem szczególnie nowych użytkowników, bo po co jak można założyć po raz milionowy temat o tym samym i na 5 osób wypowiadających cztery zasugerują :arrow: :search: a piąta mniej więcej odpowie ...... i ciągle bałagan ........ .

 

Aktualnie powoli :roll: trwają pracę nad dwoma ostatnimi słabymi punktami w e46 ..... .

 

 

 

15.01.31 Wzór / Styling 196 Na Pokładzie :)

 

Właściciel bardzo bobrze mi znanego e46 325Ai chciał zobaczyć jak jego letnie koła będą spisywać się dozbrojone w sportowe amortyzatory i sprężynach Eibach-a.

 

No to przekładamy :norty: ............... oczywiście koła :) .

 

http://i62.tinypic.com/iqev7b.jpg

 

S158 vs. S196 z innej perspektywy.

 

http://i60.tinypic.com/qx8c2b.jpg

 

Tak prezentuje się felga z E9X w tatusiowyn :mrgreen: e46 320d.

Przód stoi wyżej niż tył ...... jak to Pro-Kit ma w zwyczaju.

 

http://i59.tinypic.com/2zzuemp.jpg

 

W tle właścicielka omawianych felg :cool2: .

 

http://i58.tinypic.com/25srfjb.jpg

 

Zbliżenia dla dociekliwych :) .

 

http://i62.tinypic.com/5a4ytk.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2d8mcr8.jpg

 

 

Od siebie dodam, że felgi przykuwają uwagę ..... dodatkowo wzór nie jest za bardzo popularny (przynajmniej tak mi się wydaje :wink: ).

W zeszłym roku jak Tomek pochwalił się nowym nabytkiem do M-Pakietowego Turaska ............. to oczka mi się zaświeciły :) .

Czar prysł :mrgreen: podczas przejażdżki testowej bo czuć było R18 oraz wagę dodatkowego pasażera (+/- 90kg), Moja Asia waży tyle co piórko ........ a i tak najczęściej jeżdżę bez pasażerów.

Prowadzenie mimo opon letnich i temperatury nieznacznie powyżej 0 C ok ......., problem to waga i opory toczenia ....... przestaje wierzyć w zapewnienia innych forumowiczów, że R18 albo R19 tak samo jak na R16 albo R17.

 

Najważniejsze wnioski z jazdy testowej to decyzja właściciela, że "wywalamy" tani gwint typu M-Tech.... i będzie montowany Eibach + amortyzatory M-Pakietowe.

Dziwię się właścicielom "tanich gwintów", wychwalających je ile wlezie ............ tragedia.

 

 

15.02.11 .................

 

Możliwości garażowe prezentują się następująco:

 

http://i57.tinypic.com/op79d5.jpg

 

........... a będzie się działo :roll: .

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
marcin_terry podziękował .............. dużo nie zostało do poprawy hehe :) .

 

Przebieg przy zamianie :mrgreen: , powoli rośnie :) .

 

http://i60.tinypic.com/25pkawg.jpg

 

Szymon z takim przebiegiem w PL jeździć to wstyd - wszystkie mają poniżej 200 :) Będziesz musiał licznik zmienić (może jako ostatni jak już wszystko inne wymienisz) :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.