Skocz do zawartości

E46 320d Touring Lifestyle Edition


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

Sanczo1988

Nie ma co ukrywać, że jestem dość specyficzną osobą ............. "taki konik" :) .

 

szejk__

Nie ma głupich pytań ......., no chyba że ktoś cały czas pyta o to samo :mrgreen: .

A tak na poważnie to turbina faktycznie była regenerowana, mnie przypadł demontaż/montaż i nadzór z aparatem w ręku nad procesem regeneracji :norty: .

Mimo, że od 01.03 jestem na tygodniowym urlopie to czasu praktycznie zero ........., jak dłuższa chwila się znajdzie to opiszę zdjęcia itd.

 

yoshimura01

Myślałem, myślałem i to dość dawno-długo ............ .

Pytając tu i tam/dumając doszedłem do wniosku, że gdybym turbinę miał u siebie sterowaną fabrycznie elektronicznie to od dawna gtb1752v by w Bumce siedziała :) .

Chciałem pomęczyć Żoneczkę również wariantem o polepszeniu naszej fabrycznej gt1749v, ale w sumie rozmowa była dość krótka :( :wink: :mrgreen: i skończyło się na standardowej regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

16.01.22 Nowe opony letnie

 

Falken ZE 912 205/50R17 93 W XL od 2012 i po 77388 km wyglądały następująco:

 

http://i65.tinypic.com/2d4ehi.jpg

 

http://i68.tinypic.com/121sikz.jpg

 

http://i67.tinypic.com/1hvy8k.jpg

 

Wszystkie 4 sztuki ścięte od środka jak to BMW na sportowym zawieszeniu i "większych felgach" ma w zwyczaju.

Na szczęście mając 4 felgi o takim samym ET i szerokości można swobodnie przód z tyłem zamieniać.

Bieżnika zostało jeszcze z +/- 4mm, oprócz boku wewnętrznego oczywiście :) .

 

Co mogę powiedzieć o tych oponach:

- na suchym rewelacja jeśli chodzi o przyczepność i prowadzenie

- mokra nawierzchnia + łuki wjazdowe/zjazdowe na drogi klasy S albo A średnio, nie czułem się pewnie za kierownicą ........ lipa ogólnie

- opony głośne od samego początku

- opony "twarde" mało komfortowe i każdą nierówność itd. czuć w/na samochodzie

- w ostatnim roku użytkowania przy 4-5 mm wysokości bieżnika dwie sztuki nieznacznie się wy-ząbkowały.

 

Model Falken ZE 914 podobno poprawiony ........ w pracy zjawił się klient Astrą H OPC (chyba) na czterech 914 podpytałem się co i jak:

- na suchym rewelacja

- morka nawierzchnia dramat :mrgreen: .

 

Zaczęło się dumanie na jakiego producenta (oprócz Falken-a :P ) i który model się zdecydować ........... koledzy z pracy oraz kochana Żoneczka mieli mnie serdecznie dość :mrgreen: .

 

 

Podpytałem jeszcze tu i tam i ostatecznie dałem szansę oponom Hankook Ventus S1 evo2 K117 w rozmiarze 225/45R17.

 

http://i66.tinypic.com/8y9etw.jpg

 

Są zdecydowanie bardziej rzetelnie wykonane niż poprzednie Falken-y.

 

http://i63.tinypic.com/2u798xs.jpg

 

http://i65.tinypic.com/10ncmrk.jpg

 

Jak wyważać to tylko z dokładnością do 1g :mrgreen: , no i 4 sztuki czekają na wyższe temperatury i nowy sezon letni.

 

http://i67.tinypic.com/10wjrkg.jpg

 

 

16.02.12 Alternator

 

Wracam sobie na spokojnie z wycieczki :wink: do woj. Dolnośląskiego a tu zaczyna mi się co mocniejsze dodanie gazu zapalać czerwona kontrolka akumulatora.

Co jest q.... :evil: , Bumcia co się dzieje, zapewne jak większość posiadaczy BMW zatrzymałem się i test zegarów hehe.

Kontrolka się zapala a napięcie +14V .............. .

 

W garażu podłączyłem kompa i w sterowniku silnika zapisany 40E0 Generator.

 

Wieczorem przed komputerem ostre poszukiwania nowego regulatora napięcia Valeo z pomocą Maćka z czescidobmw.pl ......... dostępność od ręki zerowa.

Pierwszy montaż to Valeo 593793 albo np. ARE3031.

:? niestety będę zdany na "chiński" zamiennik od elektryka jeśli winny będzie regulator.

 

http://i67.tinypic.com/j7eqv4.jpg

 

Standardowo ze zdemontowanym zjawiłem się u specjalisty (elektryki prywatnie nie ruszam).

Pacjenta podłączono pod maszynę pomiarową ... trzeba rozebrać.

 

Szukać nie trzeba było długo bo winne okazały się szczotki i pierścień, a dokładnie cały wirnik.

Pierścień na wirniku miał bicia i jedną szczotkę dosłownie "zjadło".

Elektryk był zaskoczony, że tak długo mi wytrzymał pierścień (wymieniałem 25.04.2014) bo książkowo powinno się cały wirnik wymienić.

 

http://i63.tinypic.com/wth8bs.jpg

 

http://i64.tinypic.com/ouw8kw.jpg

 

http://i63.tinypic.com/10s4pdv.jpg

 

Nowy wirnik czeka między innymi na obudowę :wink: .

 

http://i64.tinypic.com/b483tk.jpg

 

Zbliżenie na nowy pierścień oraz po raz trzeci zmieniane łożysko alternatora (jedno z dwóch).

Stare dwuletnie łożyska bez oznak zużycia były ale i tak dla zasady zostały zastąpione nowymi.

Znowu potwierdziła się zasada, że jeśli coś ma być zrobione na kolejne długie lata to należy regenerować kompleksowo.

Mam nadzieję, że dopiero za +150 tyś km będę musiał się znowu zainteresować alternatorem.

 

http://i68.tinypic.com/r73l2x.jpg

 

Alternator kompletny już w zaciszu garażowym :) czeka na montaż.

 

http://i68.tinypic.com/6huxxl.jpg

 

Miejsce docelowe.

 

http://i64.tinypic.com/ndv5hj.jpg

 

Całość na swoim miejscu.

 

http://i66.tinypic.com/s41kwp.jpg

 

 

16.02.21 Nowa zabawka

 

Na liście życzeń od dawna miałem czujnik zegarowy ze statywem abym mógł mierzyć bicia np. tarcz/piast.

Pierwsze pomiary oczywiście na własnym autku :) .

 

Przed pomiarami konieczne jest dociśnięcie tarcz do piast ..... śruby do kół nie do końca się nadają ....... no niestety musiałem zainwestować w 5 śrub zwykłych oraz 5 podkładek :) koszta koszta koszta :norty: .

Śruby oczywiście dokręcone z pomocą klucza dynamometrycznego.

Klocki również są "odsunięte" od tarcz ale zdjęcia tego nie pokazują.

 

http://i63.tinypic.com/2nkkt2.jpg

 

Nowy nabytek w całej okazałości.

 

http://i66.tinypic.com/2958o5v.jpg

 

Pierwsze pomiary :) .

 

http://i66.tinypic.com/svqp0g.jpg

 

Mierzyłem bicia tylnych tarcz oraz piast.

 

http://i64.tinypic.com/2r6hedx.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2885kyv.jpg

 

http://i63.tinypic.com/oh4k7.jpg

 

http://i67.tinypic.com/300uv4y.jpg

 

http://i66.tinypic.com/sdo4fs.jpg

 

http://i65.tinypic.com/vz8yrs.jpg

 

http://i64.tinypic.com/fohee8.jpg

 

Dopuszczalne bicia:

- dla tarcz to 0,05 mm (według norm Zimmermann-a, ATE chyba 0,08 albo 0,09 dopuszcza)

- dla piast to 0,02 mm

 

16.03.01 Akumulator

 

Będąc przejazdem przez Gorzów Wielkopolski odebrałem nową baterię.

Zdecydowałem się na Varte Blue Dynamic 80Ah 740A F16.

Akurat F16 ze względu na wymiary a dokładnie wysokość 190 mm dzięki czemu aku idealnie pasuje w fabryczne mocowania itd.

 

Poprzednia Centra Futura 85Ah 800A jak dla mnie już ciężko kręciła po +8h godzinnym staniu na dworze pod pracą w temperaturach -7 i niżej.

Również irytowała mnie notorycznie zapalająca się żółta kontrolka od kontroli trakcji przy odpalaniu, która informuje o spadku napięcia poniżej 11V (chyba).

 

Napięcie spoczynkowe świeżo po zakupie.

 

http://i63.tinypic.com/3478lqu.jpg

 

 

16.03.07 Bateria na pokładzie

 

Aku profilaktycznie przed montażem podłączony na +8h do prostownika.

 

http://i64.tinypic.com/29o05mq.jpg

 

Oby dłużej wytrzymał niż poprzednia Centra, bo nie chcę przez dłuższy czas tutaj zaglądać.

 

http://i68.tinypic.com/11vtvdx.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

http://i68.tinypic.com/r1x8ns.jpg

 

http://i67.tinypic.com/fn4wfs.jpg

 

http://i68.tinypic.com/vzbq7q.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2i6yloj.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2w58w0j.jpg

 

http://i66.tinypic.com/vdn51z.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2s9sj6t.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2rm1sfq.jpg

 

http://i64.tinypic.com/vhuxyo.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2dmhw7d.jpg

 

http://i67.tinypic.com/15ygrk3.jpg

 

http://i65.tinypic.com/dre2v9.jpg

 

http://i64.tinypic.com/155p2c9.jpg

 

http://i63.tinypic.com/1z3mcs5.jpg

 

http://i65.tinypic.com/5v3l94.jpg

 

http://i63.tinypic.com/5ts8y.jpg

 

http://i68.tinypic.com/iehzjs.jpg

 

http://i65.tinypic.com/nqxrpc.jpg

 

http://i66.tinypic.com/29d925f.jpg

 

http://i63.tinypic.com/qrb51c.jpg

 

http://i68.tinypic.com/wlek4i.jpg

 

http://i66.tinypic.com/nxnhjn.jpg

 

http://i68.tinypic.com/21ls9cj.jpg

 

http://i64.tinypic.com/scquf7.jpg

 

http://i64.tinypic.com/euee8h.jpg

 

http://i65.tinypic.com/n4e3bt.jpg

 

http://i67.tinypic.com/33usr9g.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2s6sil0.jpg

 

http://i67.tinypic.com/14xmdty.jpg

 

http://i68.tinypic.com/295wzmv.jpg

 

http://i64.tinypic.com/24yog2q.jpg

 

http://i63.tinypic.com/zmd102.jpg

 

http://i65.tinypic.com/6i477d.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2akk65i.jpg

 

http://i66.tinypic.com/10o1nq1.jpg

 

http://i66.tinypic.com/20sd7xc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

bartoszk to "zaległe" zdjęcia :wink: , po kompletnej odmie resztę dnia spędziłem z Dziubaskiem :) .

 

qubsone90 z grubsza chciałem przejść na rzadszy olej o podobnych parametrach według specyfikacji producenta.

Doszedłem do wniosku, że w okresie zimowych gęściejszy olej 5W40 niestety nie do końca się sprawdza.

Ranny rozruch to nie problem bo Bumcia garażowana, ale po +8h godzinach stania pod pracą na dworze w temperaturze minusowej ... no szkoda mi autka hehe.

Bumcia również zaczęła być użytkowana bardziej "w okół komina" :arrow: milej widziane szybsze smarowanie od początku itd. niż lepsze odprowadzania ciepła przy wyższych prędkościach na drogach klasy S albo A.

 

 

Najnowsza partia zdjęć ........... jestem na zero :mrgreen: tylko kiedy uzupełnię opisy :? .

 

 

16.03.14 Niuans :roll: po-serwisowy

 

http://i67.tinypic.com/28jun8j.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2jfa7lz.jpg

 

http://i67.tinypic.com/6iemoj.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2m2c2rs.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2w4mzdf.jpg

 

http://i64.tinypic.com/bi5oio.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2hnlw8i.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2u8v7gn.jpg

 

http://i64.tinypic.com/sov62b.jpg

 

http://i66.tinypic.com/119rlfs.jpg

 

http://i63.tinypic.com/66wyki.jpg

 

 

16.04.03 Sezon letni czas zacząć

 

http://i65.tinypic.com/2mg322g.jpg

 

http://i63.tinypic.com/288ad3.jpg

 

http://i63.tinypic.com/14a9zd.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2z80yl2.jpg

 

 

16.05.05 Odgrzybianie klimatyzacji

 

http://i66.tinypic.com/25a5k7l.jpg

 

http://i66.tinypic.com/25t9bgk.jpg

 

http://i64.tinypic.com/aoxap2.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2910y2u.jpg

 

 

16.05.16 Urlop i baza noclegowa :mrgreen:

 

http://i63.tinypic.com/k918h.jpg

 

http://i68.tinypic.com/14slh6u.jpg

 

http://i64.tinypic.com/bjfibo.jpg

 

http://i68.tinypic.com/65o300.jpg

 

 

16.05.16 Urlop i "pieszy rajd" po schroniskach w okół Śnieżki :norty:

 

http://i64.tinypic.com/9kcvw7.jpg

 

http://i64.tinypic.com/8xndd5.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2wr114y.jpg

 

http://i64.tinypic.com/9ictn4.jpg

 

 

16.06.08 Prezent + niemiła niespodzianka

 

 

http://i65.tinypic.com/24niof9.jpg

 

http://i64.tinypic.com/25ztq1c.jpg

 

http://i66.tinypic.com/zmjnu9.jpg

 

http://i65.tinypic.com/24cwosi.jpg

 

http://i64.tinypic.com/15z1lc8.jpg

 

http://i65.tinypic.com/1z2hfo4.jpg

 

Nowa szyba już na miejscu.

Dodatkowo z okazji zbliżającego się Euro 2016 Bumcie :wink: należało dodatkowo doposażyć :cool2: .

 

http://i68.tinypic.com/291kh88.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa z olejem! Ja też na ecoclean+ śmigam, chociaż w e90 diesel to norma i 5w40 w ogóle nie powinno się lać. Ja się zastanawiałem nawet czy na zimę i podjeżdżanie do pracy na odcinku 4km przez miasto (nie garażuje i w pracy też pod chmurka) nie byłby lepszy 0W30. Ale chyba tylko castrol to robi a tego wolałbym uniknąć :/ no i zmieniać lepkości raz do roku to też chyba głupie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

zent

Droga krajowa nr. 3 (DK3) na odcinku Sulechów - Legnica jest jednym wielkim placem budowy .............. .

Drugi raz zdecydowałem się na Pilkington-a z zielonym paskiem ........... z montażem mogli się bardziej przyłożyć tym razem.

Przednia szyba nowa OEM według mnie to lekka przesada w tak dojrzałym autku :) .

 

 

qubsone90

Rzecz gustu, na forach co osoba to inna opinia jaki-który olej itd.

Prywatnie ze względu na wygodę nie kombinowałbym z różnymi olejami na lato i zimę.

 

 

mikan

Nieznacznie niżej Bumcia może stać, bo trochę km "w nogach" zawieszenie już ma.

Jeśli chodzi o lato to również opony 225/45R17 mogą inne wrażenie robić na felgach 8 cali.

Również na corocznej korekcie geometrii marudzę-pilnuję :mrgreen: aby zawieszenie było ustawianie pod sportowe nastawy (bo takie mam według vinu) ....... kosztem boków wewnętrznych tylnych opon :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

16.07.29 Serwis klimatyzacji + drobiazgi

 

Wirtualna :norty: KS musi być.

 

http://i65.tinypic.com/nweduh.jpg

 

Ten oto element zwany osuszaczem (według ETK BMW odwadniacz :wink: ), zachciało mi się wymienić ...... w 70% bo jeszcze nigdy nie był wymieniany :8) .

 

http://i63.tinypic.com/2gtdjdh.jpg

 

Oka brak :mrgreen: , czynnik chłodzący jest "ściągany" z układu przed demontażem osuszacza.

 

http://i65.tinypic.com/1zm2u89.jpg

 

Komplet zdemontowanych "gratów".

 

http://i68.tinypic.com/2a2874.jpg

 

Niezbędne części:

- Osuszacz, niestety kupiłem produkt firmy NISSENS 95172 :mad2: , 100% parametry oryginału ma VALEO 509558 i tylko ten będę kupował jak coś;

- http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=64_0770

nr 6 :arrow: 64 50 83 7 4959 x2, koniecznie ....... najlepiej oem bo w 100% dopasowane

nr 14 :arrow: 07 11 99 0 5720 x2, warto od razu zmienić

 

http://i64.tinypic.com/2eaqg5f.jpg

 

Osuszacz na miejscu, klima nabita, ozonowanie rozpoczęte ......... można składać resztę.

 

http://i68.tinypic.com/raqfc4.jpg

 

Płyn hamulcowy + nowe odpowietrzniki.

 

+30 tyś km ..... przyszedł czas na profilaktyczną wymianę płynu.

Odpowietrzniki wymieniłem aby było "Po Bożemu" :wink: , w przypadku produktu ATE a nie OEM to koszt praktycznie zerowy.

 

http://i63.tinypic.com/xmtk7c.jpg

 

:)

 

http://i67.tinypic.com/fncrdl.jpg

 

Roletka, że tak powiem już nie wyglądała.

 

http://i67.tinypic.com/sq6pty.jpg

 

Nr części zamiennej :) .

 

http://i63.tinypic.com/331ozrb.jpg

 

:D i niestety trzeba zacząć bardziej uważać "klinując" dużą czekoladę z Orlen-u.

 

http://i66.tinypic.com/2z5rod3.jpg

 

 

16.08.04 Porządne mycie ..... w końcu

 

Znalazła się "chwila wolnego czasu" oraz mała myjnia ręczna w ZG gdzie udało mi się wynegocjować możliwość wymycia autka samemu :P .

 

http://i63.tinypic.com/qxuiic.jpg

 

Efekty prac poniżej, ale nie oddają w pełni efektu :cool2: .

Nadzorujący mnie pracownik też był pod wrażeniem, że na prawdę fajnie wyszło :) .

2x mycie ręczne (glinki itd. "nadal" nie używam), wytarcie do sucha, twardy wosk nałożony podstawową polerką i ręczne polerowanie :twisted: .

 

http://i63.tinypic.com/fdg1lu.jpg

 

http://i67.tinypic.com/1055fmw.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2eydegw.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2u6pkd1.jpg

 

 

16.08.14 Poděbrady

 

Bumcia zaliczyła wycieczkę do Czech, punktem docelowym była mała mieścinka Poděbrady (60 km do Pragi).

 

Po lewej stronie główne wejście na Zámek Poděbrady.

 

http://i66.tinypic.com/1z6vy54.jpg

 

Po prawej stronie widać pomnik Jerzego z Podiebradów (cz. Jiří z Kunštátu a Poděbrad), w latach 1458-1471 król Czech.

 

http://i66.tinypic.com/2d7dedd.jpg

 

http://i63.tinypic.com/14v046o.jpg

 

 

16.08.25 Polskie Morze :)

 

Z Żoneczką upodobaliśmy sobie miejscowość Niechorze (obok Rewala).

Punktem charakterystycznym jest widoczna na fotkach poniżej latarnia morska :) .

Zdjęcia robione w ostatni dzień pobytu, "z rana" aby wczasowicze kadru nie zajmowali :mrgreen: .

 

http://i68.tinypic.com/ic7kwo.jpg

 

http://i67.tinypic.com/nyg2rr.jpg

 

http://i68.tinypic.com/9ia41s.jpg

 

Sam załapałem się do grupowego zdjęcia, 5 min przed wyjazdem w kierunku Zielonej Góry.

 

http://i63.tinypic.com/2dt9lvs.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie polemizowałbym czy nie trzeba ściągnąć lampy.

Jeśli chodzi o narzędzia to znalazłyby się przeguby itd. ale w przypadku mojego osuszacza nie ruszanego od nowości chciałem śruby odkręcać w osi, nie na "

metrowych" przedłużkach itd. .......... tym bardziej opornie szły na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

zent

Osuszacz wymieniony profilaktycznie, bo jeszcze nigdy nie był ruszany.

 

pepesiu

Niestety w miarę możliwości lubię jak w autku jest wszystko "Po Bożemu" :) .

Mimo pracy jako mechanik-wulkanizator nadal :8) chce mi się przy autkach grzebać aby w miarę możliwości robótka była jak najlepiej zrobiona :wink: .

 

XmatikosX

Na hamownię Czarna nie może coś zawitać, i raczej chyba nie będzie jej to dane od kiedy jest to oficjalnie autko Żoneczki :wink: .

Jedno jest pewne, że jeździ lepiej niż seria :) , chociaż do egzemplarzy z hybrydowymi turbinami, kolektorem itd. rozwiercanym trochę Nm brakuje :P .

 

 

2016.10.03 Duży serwis

 

Zdjęcie licznika zrobione, można zaczynać :mrgreen: .

 

http://i64.tinypic.com/2dag6yu.jpg

 

 

a) Serwis olejowy + Płukanki + F. kabinowy

 

Zestaw standardowy, w litrowe opakowanie nie lubię się bawić ..... a że 3 samochody w Rodzinie jeżdżą na tym samym oleju to nic się nie marnuje :) .

 

http://i64.tinypic.com/2nsqccw.jpg

 

W moim przypadku jak wycieraczki przednie zaczynają skakać po szybie i hałasować to ich wymiana rozwiązuje problem ........ ale myślałem że na dłużej Bosch będzie starczał.

 

http://i66.tinypic.com/xpc67m.jpg

 

Tak wygląda filtr kabinowy po 15 tyś km, wymieniać czy nie ......... decyduj sam :) .

 

http://i64.tinypic.com/2n1wdg3.jpg

 

 

 

b) Maglownica

 

Niestety aby samochód zaczął reagować/skręcać :( przy jeździe na wprost, musiałem wykonywać dłuższy/szerszy ruch w lewo/prawo na kierownicy.

Stuki/puki nie występowały, a to częsty problem w przypadku naszych maglownic.

Przekładnia była szczelna i płyn mi nie ubywał.

Lekkie drga/mrowienia wyczuwalne na kierownicy prześladowały mnie cały czas bez względu na prace wykonywanie w układzie hamulcowym, kierowniczym i kompletnym zawieszeniu na przedniej osi (sukcesywnie się zmniejszały ale niestety nie był to efekt, który chciałem uzyskać).

 

Poza śrubami niezbędne części jeśli wykonuje się jakiekolwiek prace płynem od wspomagania/maglownicą.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=32_1026

nr 3 :arrow: 32411093596 x2

nr 4 :arrow: 32416781261

nr 6 :arrow: 32411093597 x2

nr 7 :arrow: 32416783887

 

http://i64.tinypic.com/1609dz6.jpg

 

Płyn ze wspomagania ścieka, kolorystycznie ok bo był wymieniany + płukanie układu.

 

http://i68.tinypic.com/2lxxgsz.jpg

 

Płyn zlany to można było maglownicę z autka wyciągnąć.

 

http://i66.tinypic.com/2qtack4.jpg

 

Taka nowa listwa zostanie zamontowana :) w mojej przekładnik kierowniczej.

 

http://i68.tinypic.com/kdtwk0.jpg

 

Najważniejsze zbliżenie na "zęby".

Niestety jeśli w przekładni nie zostanie zamontowana nowa listwa to efekt regeneracji będzie mizerny :( .

 

http://i67.tinypic.com/214nv3o.jpg

 

Magiel świeżo odebrany, w tle stara listwa oraz uszczelnienia (myślałem że jest ich więcej).

 

http://i68.tinypic.com/2hhhxmv.jpg

 

Nowe śruby przewodów "olejowych" przekładni, moje stare nie byłby mocno skorodowane ale dla zasady wymieniłem.

Podkładki aluminiowe powinno się każdorazowo zmieniać aby nie było ewentualnych nieszczelności.

 

http://i63.tinypic.com/ras401.jpg

 

Maglownica po regeneracji już na miejscu, szkoda że cała operacja trwa 2 dni :? .

 

http://i68.tinypic.com/2nss26f.jpg

 

Fabryczna listwa, z częściowo wytartymi zębami "do jazdy na wprost", zawsze one będą się zużywać ....... no chyba że samochód całe swoje km by skręcał w lewo albo w prawo :wink: .

 

http://i67.tinypic.com/2ee94q1.jpg

 

:D :norty: :mrgreen: :cool2: koniec drgań, o których wspominałem + sztywniejszy/bardziej precyzyjny układ kierowniczy.

 

 

 

c) Rozrusznik

 

Z tym podzespołem również jeszcze nic nie robiłem, no to czas mały lifting :D .

Ogólnie problemów z rozrusznikiem nie miałem typu:

- przeskakiwania

- zgrzytów/pisków

- kręcił zawsze, chociaż w moim odczuciu mógłby troszkę lepiej.

 

Niestety w 2.0d 150 KM 6b jest tutaj niezwykle ciasno i trzeba się nagimnastykować aby "dziada" wyciagnąć :? .

 

http://i66.tinypic.com/2ykkun7.jpg

 

Sukces pacjent zdemontowany.

 

http://i64.tinypic.com/335cap2.jpg

 

Taki widok mamy, sugeruję liczyć kable i zwrócić uwagę gdzie/który jest zamocowany aby przy skręcaniu "nic się nie zapodziało".

 

http://i63.tinypic.com/2hi1dn7.jpg

 

Rozrusznik w częściach u zaufanego elektryka.

 

http://i65.tinypic.com/2qbfvjp.jpg

 

Na siłę zalecana była wymiana szczotek, co też zostało uczynione :) .

 

http://i68.tinypic.com/255un3b.jpg

 

http://i67.tinypic.com/nvxvn4.jpg

 

http://i66.tinypic.com/11j3exz.jpg

 

Lifting wyszedł dość dobrze :) + czyszczenie/smarowanie itd.

 

http://i63.tinypic.com/sl67q1.jpg

 

Pasujemy grubasa na miejsce :) .

 

http://i68.tinypic.com/2rh0hva.jpg

 

Praktycznie na gotowo całość wygląda następująco:

 

http://i65.tinypic.com/16055z6.jpg

 

 

 

d) Różne :norty:

 

Nowy elektrozawór sterujący pracą gruszki turbiny, fanaberia :) .

 

http://i66.tinypic.com/2qi1k4n.jpg

 

Na "Sporcie" podpatrzyłem zdjęcia + wpisy o czyszczeniu sitka pompy w baku, niestety w Czarnej nie było sensu nawet zaglądać do baku i nikt tego wcześniej nie robił :) .

 

http://i68.tinypic.com/2lxeaoh.jpg

 

http://i68.tinypic.com/ok68o5.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

browar316i

 

Regeneracja 600 + części montażowe + geometria, pracy własnej nie liczę ........ ale kierownica wykonuje taki sam ruch na max-a w lewo i prawo :mrgreen: :wink: .

Innego zdjęcia zębów niestety nie mam ale są fotki obrazujące różnicę między listwami:

 

Nowa listwa:

 

http://i66.tinypic.com/2w5r4v9.jpg

 

http://i63.tinypic.com/29gkjuh.jpg

 

OEM:

 

http://i67.tinypic.com/5dnyur.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2lbj56o.jpg

 

Listwy różnią się między sobą "otworem", proponowano mi również taką z "dziurą" ale jak dobrze pamiętam 1200 ....... :| odpuściłem.

Jeśli zamontowana jest pełna listwa trzeba dołożyć rurkę + nowe inne osłony drążków (aby przy skrętach one się nie zwijały).

 

 

2016.10.17 Bolączki Po-Serwisowe

 

Niestety :mrgreen: przy okazji podstawowego serwisu olejowego bądź filtrowo-olejowego jak się chce i wie gdzie szukać :8) to bolączki małe i duże same się znajdują :norty: .

 

http://i65.tinypic.com/qzeq2r.jpg

 

Nowe graty, niech ma :) .

 

http://i67.tinypic.com/2a9dw1l.jpg

 

 

A) Przepływomierz

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=13_0962

nr 1 :arrow: 13627787076

 

Przepływomierz wymieniony przez fanaberię a nie z konieczności (do Niebieskiej też muszę nowy sprezentować :mrgreen: ).

Ciekawa jest różnicą w budowie, nie trzeba "żadnych" magicznych dziurek robić bo fabrycznie wychodzi w pełni prze-lotowy :) .

 

http://i65.tinypic.com/2m27yx5.jpg

 

http://i64.tinypic.com/v9clt.jpg

 

Miejsce montażowe.

W przypadku E46 2.0d 150 KM Euro3 część pomiarowa nie jest zintegrowana z obudową i do wymiany/podmianki warto mieć torx-a z dziurką aby nie rzeźbić przy dwóch śrubach mocujących.

 

http://i66.tinypic.com/1jxg1j.jpg

 

Na nowej przepływce pomiary były wyższe na plus o około 50 jednostek przy takich samych warunkach pogodowych ........ co nowe to nowe :mrgreen: .

 

 

B) Drobne nieszczelności w układzie chłodzenia

 

Od zawsze ubywają mi śladowe ilości cieczy chłodzącej, ale zużycie się zwiększyło i zaczęło pachnieć płynem dodatkowo = ewidentna nieszczelność.

 

Przy dolnej śrubie termostatu głównego widać oznaki pierwszej nieszczelności.

 

http://i63.tinypic.com/14odo8.jpg

 

W trakcie demontażu.

 

http://i65.tinypic.com/2n7kvn9.jpg

 

Sprawca zamieszania, "wyrobiona uszczelka".

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=11_3324

nr 5 :arrow: 11517787692

 

http://i67.tinypic.com/sbrgbd.jpg

 

Wiadomo inne ujęcie ale chyba widać sprężystość nowej uszczelki :wink: .

 

http://i63.tinypic.com/30kafk0.jpg

 

Druga nieszczelność była również na oringu ale przy zbiorniczku wyrównawczym w przewodzie nr 13 ze schematu poniżej.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=11_3326

 

http://i63.tinypic.com/dx0fpj.jpg

 

Deformacja przez kilometry i latka widoczna :) + mokry przewód itd. czego zdjęcie nie uchwyciło.

 

http://i66.tinypic.com/29lcw8y.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pepesiu

Niestety nie bardzo rozumiem pytanko.

Na zimnym silniku bez znaczenia czy PB albo ON poziom cieczy powinien być na min, bo będzie wywalać płyn (wykluczam zapowietrzenie układu itd.).

 

 

Ostatnia porcja zdjęć i z galerią Czarnej na dzisiaj jestem na bieżąco :norty: :cool2: :D ,kiedy zaktualizuję wygaszone zdjęcia ... nie wiem :| .

 

 

2016.10.31 Zima + Perypetie Elektryczne

 

A) Rozruch

 

Dużej ilości km nie nacieszyłem się "odświeżonym" rozrusznikiem.

 

http://i64.tinypic.com/bfgtwj.jpg

 

W zasobach garażowych :) miałem używkę (ten po prawej :wink: )do 2.0d 150 KM od dawna ........ w razie w :mrgreen: .

 

http://i63.tinypic.com/28klfnd.jpg

 

Rozrusznik zamontowany na gotowo :) .

 

http://i65.tinypic.com/2upehx5.jpg

 

Z rozruchem miałem następujący problem:

- rozrusznik kręcił pięknie ale "mało prądu było" na pozostałe urządzenia elektryczne (wtryski itd.) i Bumca nierówno odpalała

- zapalała się żółta kontrolka ABS itd. informująca o spadku napięcia poniżej 12V (chyba)

- przy używanym rozruszniku więcej prądu szło na resztę podzespołów ale kręcił on słabiej i kontrolki na liczniku nadal się zapalały.

 

Kurcze może aku, no ale jest tegoroczny przecież ........ będzie trzeba obserwować.

 

 

b) Koła zimowe

 

W poprzednim sezonie nie byłem do końca zadowolony z zachowania opon zimowych bo "ułożyły" się do trzech krzywych felg i niestety dwukrotne dokładne wyważenie nic nie zmieniło.

Z oponami jak z nowymi butami trzeba "używać" aby się ułożyły i dopasowały, a Opon i Kobiet o wiek się nie pyta :norty: :mrgreen: :P .

Po przejechaniu kolejnego sezonu zimowego muszę stwierdzić, że komfort pod względem ewentualnych drgań itd. się poprawił i nie mam uwag, ale moje Nexen Winguard Sport same w sobie są głośne.

Wiadomo opona zimowa ale mimo bardzo konkurencyjnej ceny nie wiem czy 2 raz bym się na nie zdecydował do Czarnej.

 

Koła wymyte, opony zakonserwowane (na okres "leżakowania"), koła wyważone ......... można zakładać.

Utrzymać śnieżynki w czystości z kolejnymi latami i km jest coraz trudniej :( .

 

http://i67.tinypic.com/tarlts.jpg

 

http://i64.tinypic.com/30lz7kn.jpg

 

 

2016.12.08 Elektryka ciąg dalszy

 

Z rozruchem bez zmian raz lepiej/raz gorzej :? , pierwsze odpalenie na dworze przy temperaturze poniżej 0C po postoju paru-godzinnym postoju wypada słabo.

Nawet wyłączyłem sobie światła dzienne :roll: , aby zmniejszyć ilość podzespołów pazernych :mrgreen: na prąd.

 

http://i67.tinypic.com/2uf59u8.jpg

 

Nowe części.

 

http://i67.tinypic.com/2j2t15j.jpg

 

Przepaliła się przednia żarówka postojowa, koszt znikomy wymieniamy dwie.

Z reguły i tak z dnia na dzień padają parami :wink: .

 

http://i68.tinypic.com/15cg6qo.jpg

 

Od paru lat w Bumce siedzi zregenerowany rezystor dmuchawy/jeż, czyżby przyczyniał się do częściowego rozładowywania akumulatora ....... .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=64_0820

nr 3 :arrow: 64116923204

 

Co nowy to nowy.

 

http://i66.tinypic.com/1zvaesl.jpg

 

Tutaj czegoś brakuje :mrgreen: .

 

http://i67.tinypic.com/2s0jm76.jpg

 

Jeż na swoim miejscu, osłony + schowek po stronie pasażera i całość gotowa.

 

http://i67.tinypic.com/2qlxtop.jpg

 

Niestety :norty: do kolekcji części na podmiankę itd. doszedł w pełni sprawny bez falowania obrotów wiatraka nawiewu itd. jeż po regeneracji bo z odpalaniem/spadkami napięcia nic się nie zmieniło.

 

 

2017.01.09 Nowa Duża :norty: Bateria

 

Co prawda na spokojnie ale poszukiwań przyczyny kiepskiego odpalania Czarnej ciąg dalszy, bo zimą ropa ma również dobrze/bardzo dobrze odpalać.

Na szczęście nie miałem sytuacji, że Bumcia nie chciała zapalić nawet przy -10C na dworze.

 

Ładowanie/podładowywanie akumulatora przez noc nie dawało jednoznacznego wytłumaczenia, kontrolki na liczniku (spadek napięcia) zapalały się bądź nie ...... ale zawsze w garażu rozruch był/jest łatwiejszy.

 

Fajnie się złożyło, że posiadacze e46 318d 2004r również Lifestyle Edition :wink: w grudniu kupili praktycznie taki sam akumulator jak mój tylko Boscha a nie Varta i nie było problemu z paru-dniową podmianką do testów :) .

Na nowym akumulatorze moje problemy poszły w zapomnienie :cool2: , a mój aku sprawiał niestety takie same problemy w innym autku.

Specjalnie chciałem mieć możliwość testów na aucie, a nie u elektryka przez urządzenie pomiarowe.

 

Moja Varta Blue Dynamic 80Ah 740A F16 posłużyła mi "bezproblemowo" przez +/- 20 tyś. km, trochę krótko ... kurcze i co teraz kupić.

Na szczęście reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i dostałem zwrot $, ale trochę długo to trwało.

 

W między czasie zjawiła się w ZG :) e46 3.0d 204 KM, która akumulatora praktycznie nie miała już na oględzinach przed-zakupowych i był on na liście "do roboty/wymiany na już".

Właściciel zdecydował się na Bosch-a S5 100Ah 830A i już wiedziałem mimo dużej pojemności co chcę do Bumci :norty: :cool2: .

 

Po swój nowy nabytek :arrow: Varta Silver H3 100Ah 830A P+ musiałem pofatygować się osobiście, ale nic straconego bo od razu zostawiłem starą baterię na reklamację.

 

http://i68.tinypic.com/8xlifo.jpg

 

Aku przygotowany do zdjęcia :) na blacie sklepowym u Maćka z czescidobmw.pl.

 

http://i65.tinypic.com/34439t3.jpg

 

Montaż od razu pod sklepem :P .

Akumulator na prawdę duży, ciężki :cool2: i nic większego do naszych e46 w to miejsce nie wejdzie :mrgreen: .

 

http://i67.tinypic.com/28b4jyu.jpg

 

Celowo dałem szansę jeszcze raz produktowi firmy Varta, bo w większości przypadków u nas na forum itd. opinie są pozytywne.

Dylemat miałem co do "wielkości", ale nie ukrywam że byłem ciekaw jak to będzie z taką dużą baterią bo zawsze decydowałem się na parametry zbliżone do oryginału ............. no i jak to mówią mieszkańcy Ameryki Północnej :mrgreen: "Nic nie zastąpi pojemności".

 

W moim przypadku plus jest taki, że:

- do pracy mam 15 minut ciągłej jazdy

- samochód jest garażowany

- dmuchawę zawsze mam włączoną na minimalną siłę nadmuchu

- z grzanych siedzeń nie korzystam .................... więc nie powinno być problemów z niedoładowaniem.

 

Po swoich doświadczeniach będę zdania aby zastępować "fabryczny akumulator" baterią o większych amperogodzinach (Ah) i prądzie rozruchowym (A), ale w granicach rozsądku :roll: i mając na uwadze sposób użytkowania autka.

 

 

 

2017.01.13 Bumcie Dwie :lol:

 

Rodzinka samochodowa musiała się nam powiększyć :wink: .

Dobrze, że w Czarnej muszę się koncentrować w zasadzie na bieżącej eksploatacji :roll: bo byłoby ciężko z dwoma autkami od zera dopieszczanymi według prywatnych bardzo wysokich wymogów.

Poza tym Żonka regularnie przypomina :arrow: abym pamiętał że garaż to nie dom :P .

 

Maska w Niebieskiej jest niedomknięta :!:

 

http://i67.tinypic.com/i5ycyd.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2chueev.jpg

 

http://i67.tinypic.com/125op5t.jpg

 

http://i65.tinypic.com/211pfuf.jpg

 

http://i65.tinypic.com/4ta8md.jpg

 

 

 

2017.04.02 Sezon Letni

 

Po sezonie na nowych Hankook Ventus S1 evo2 K117 225/45r17, opony mogę polecić jeśli chodzi o prowadzenie, ergonomię, jazdę w deszczu (przy nowym i wysokim bieżniku to nie zaskoczenie :mrgreen: ) , ale trzeba być świadomym jednej wady:

- jak koła są zimne to przez pierwsze kilometry "terkoczą" itd., po uzyskaniu właściwej temperatury dopiero są ciche i bez uwag w 100%.

 

http://i65.tinypic.com/21dh8p.jpg

 

W pracy dostałem od klienta komplet nowych dekielków ale podróbek, podobno są z tych lepszych (do felg po renowacji dostał dwa komplety).

 

http://i64.tinypic.com/2iha074.jpg

 

Po lewej 100% Oem.

 

http://i67.tinypic.com/28k576d.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2lafuqp.jpg

 

Podróbka tak wygląda na/w feldze.

Na szczęście Kochana Żoneczka :wink: zgodziła się na zamianę i do Czarnej poszedł nieoryginalny prezent :) .

 

http://i65.tinypic.com/5zksyf.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U Bumci dużo się nie dzieje ....... czekamy na kompletny serwis filtrowo-olejowy między innymi ..... więc galerię można na bieżąco prowadzić :) .

 

 

17.07.17 ASO BMW Zielona Góra

 

BMW wprowadziło "nową/kolejną" akcję serwisową .......... tym razem wymiana poduszki kierowcy (wcześniejsza poduszka po stronie pasażera).

Grzech nie skorzystać :mrgreen: , Żonka swoimi 4-kółkami wybrała się do autoryzowanego serwisu :) .

 

Przy dwóch autkach w domu i jeszcze braku konieczności ciągłego użytkowania km wolniej lecą.

 

uc?export=view&id=1n-WJnyKtJhxiDix2L3z9gQTaOcR4rQ70

 

Co nowe to nowe :mrgreen: .

 

uc?export=view&id=1nCU3QVIrKVZxtYFIyNiiZwn5KJ5hzH4R

 

Fajnie się złożyło, bo w starej poduszce znaczek był już trochę porysowany.

 

uc?export=view&id=1pMVcbUcr8aPNKN0S503cJbjbbUu4C09m

 

 

17.08.06 Gdzie jest bobas :mrgreen:

 

Od 2010 dużo z Bumcią przeżyliśmy :cool2: , wiozła Nas do ślubu między innymi.

Aktualnie jak przystało na autko Rodzinne miała bardzo ważne zadanie dostarczyć Żoneczkę do Szpitala Zielonogórskiego na oddział Ginekologiczno-Położniczy bo Piotruś zdecydował, że czas poznać rodziców :D :cool2: :mrgreen: :8) :P .

 

 

17.08.07 Szpital ZG

 

Nocna zmiana do Żoneczki i Bąbla :D .

 

uc?export=view&id=1W5i8C5_PHHIYfLOhoMFejx6rKeGl64dY

 

uc?export=view&id=1BfKGvsKMcg9nJvSaiDY6ILpFpAjLK4ww

 

Takie zdjęcie miałem zrobić 06 sierpnia po porodzie, nawet był aparat pod ręką no ale w tych emocjach :mrgreen: :norty: :roll: .

 

uc?export=view&id=12b9FT3_DBorNF6BjoUagCLH6etW2IGku

 

 

17.08.10 Szpital ZG

 

Odbiór Rodzinki, zdjęcia na podjeździe Izby Przyjęć "od wewnątrz" kompleksu szpitalnego.

Bumcia standardowo brudna z zewnątrz :D .

 

uc?export=view&id=1cc_BcTBdoD2npc0VxSMx-STb4HIY2ZW8

 

uc?export=view&id=1yN1Cvfj4dAoB3p8IcwBIm_iRc-4EOtHu

 

uc?export=view&id=1qi-iaByD4ra6AORSz5A_2xFnbdH_3efi

 

uc?export=view&id=1jjh5b68aPmx5ZbP9bC6einfO0HZMoogR

 

 

Pozdrawiamy :D

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.