Skocz do zawartości

E46 320d Touring Lifestyle Edition


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

grubo ;)

 

gdyby kazde bmw trafiało na takiego własciciela jak Ty....

 

--

Jak sie sprawdza rozpórka ? Zauwazyłeś sporą róznicę ?

Czy dzisiaj kupiłbys ją ponownie ? Napisz proszę kilka słow na jej temat, ile kosztowała, itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

jestem nowy na forum i jeszcze przed zakupem swojego bmw e46 :)

Przeczytałem cały wątek post po poście i powiem tak :) wielkis zacun za wkład prac w auto.

 

Mam nadzieję, że jak znajdę swoje odpowiednie auto to wstawię je na forum i będe tak dbał o nie jak ty kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon,

 

Czujesz różnicę po dolewkach preparatów zarówno do oleju jak i baku ?? Czy to tylko dla świętego spokoju ??

 

P.S. Mam taką samą skrzynkę ( z fotki z bagażnika :) ).

 

Pozdrawiam i oczywiście szacun za wkład w prowadzenie galerii, ja już się wypaliłem.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

puzonn

Niektóre trafiają dosłownie i w przenośni hehe :wink: .

Tak na poważnie to ja pod względem mechaniki jestem przekręcony w drugą stronę, samochód obszedł by się przecież np. bez wiatraka po "gruntownym praniu" :mrgreen: .

 

Rozpórkę mam od dawna i opinię krążące po internecie, że w samochodach mniej lub bardziej obniżonych jest wyczuwalna różnica są jak najbardziej prawdziwe.

Przy pokonywaniu zakrętów, łuków samochód "przechyla się cały" i nie ma wrażenia, że L i P strona pracują osobno.

Oczywiście różnice nie są kolosalne ............ może mam za mało obniżone autko ........... mamy do czynienia z tak zwanym NIUANSEM :cool2: .

W kombi również na tylną oś przydał by się taki kawał żelastwa, i w tym przypadku nadwozie typu sedan albo coupe bardziej nadaje się hehe.

Gdybym nie jeździł touring-iem to na 100% była by rozporka z przodu i z tył, tylko nie wiem w jakim kolorze :roll: .

Gdybym aktualnie stał przed dylematem czy kupować to i tak bym się zdecydował na obecną :arrow: http://www.Staffa.pl, ale konieczność demontażu chcąc zdjąć górną osłonę silnika jest troszeczkę denerwująca.

Aktualne ceny musiałbyś sprawdzić sobie na allegro.

 

 

wozny83

Wszystko przed kolegą, na spokojnie :wink: .

 

 

moby85

Stosowane płukanek olejowych jak najbardziej polecam.

Stary olej spływa jak woda podczas zlewania, skutków ubocznych nie zauważyłem ....... nowy olej nie "czarnieje" po 10 km :) .

Zawsze sugeruję tylko umożliwić dłuższe ściekanie starego oleju przy wymianie a nie 5 min "warsztatowe" i skręcane jest wszystko ...... bo wtedy mogą się pojawiać kolejne nowe tematy na forum, że zastosowałem płukankę firmy xxx i silnik mam do remontu ............. .

Jeśli chodzi o płukankę do układu paliwowego w 50% zrobiłem ja dla świętego spokoju.

Przypuszczam, że zacznę ją stosować również regularnie przed zmianą filtra paliwa ....... tak jak to miało miejsce aktualnie.

Prowadzenie galerii ma swoje plusy-pozytywy :roll: :twisted: .

 

 

 

14.12.12 Dąsy-Wąsy Bumki część 2

 

Zastosowanie płukanki + wyjeżdżenie paliwa praktycznie do zera + nowy filtr paliwa oraz pełny bak nie przyniosło rezultatów :? .

Bumka nieregularnie nadal nie chciała palić od strzała .......... jak to miała w zwyczaju :mad2: .

W sumie to nie wiem czemu liczyłem, że problemem może być filtr paliwa, skoro jest wymieniany regularnie.

 

Czas wyciągnąć cięższą artylerię :arrow: nowa pompa podprogowa.

 

http://i59.tinypic.com/2yn2ukp.jpg

 

Maciek z czescidobmw zapewniał, że Bosch = Pierburg ................ więc po co przepłacać.

 

http://i58.tinypic.com/28hlzeq.jpg

 

Gdyby ktoś nie wiedział w 2.0d i 3.0d pompa podprogowa tu się znajduje :) .

 

http://i58.tinypic.com/f06yys.jpg

 

Wszystko złożone, przekręcam kluczyk ładnie słychać pompę brzmi tak dostojnie-nowo :mrgreen: .

Zabieram się za posprzątanie garażu kolegi bo trochę nabrudziłem :roll: , jeszcze jedna próba i ................... :mad2: :evil: :cry2: :mad2: .

No co za dziadostwo.

Bumka q.... czyś ty zgłupiała do reszty, przecież w grudniu bardzo dużo uwagi tobie poświęciłem :mad2: ..........

Wróciłem do Żony z miną nie bardzo.

Asia no niestety mamy problem w aucie i kurcze nie bardzo jest koncepcja na jego rozwiązanie :? .

 

W niedzielę 14.12.2014 zmobilizowany, zdeterminowany i zły :P zacząłem doglądać członka rodziny ........ .

 

Bezpiecznik nr. 54 jest odpowiedzialny za prąd do p.p..

Był ok, na wypiętym pompa nie pracowała hehe, drobnym papierkiem ściernym dopieściłem "nóżki".

 

http://i62.tinypic.com/wkmo9e.jpg

 

Brakujący przekaźnik również jest odpowiedzialny za prąd do p.p..

Na wypiętym pompa nie pracowała również hehe.

 

http://i58.tinypic.com/azdjzb.jpg

 

Drobnym papierkiem ściernym dopieściłem "nóżki".

 

http://i61.tinypic.com/2b85mh.jpg

 

Podmieniłem z klaksonowym.

 

http://i57.tinypic.com/2075m4h.jpg

 

Ostatnim ogniwem elektrycznym była wtyczka przy samej pompie.

Psiknąłem w nią zdrowo wd-40 i syf zaczął wychodzić przez otworki ........... .

Operację powtórzyłem drugi raz.

Następnie do małego kubeczka nalałem benzyny ekstrakcyjnej i wytaplałem :mrgreen: w niej wtyczkę.

Po akcji z wd-40 już byłem pewien, że problemem był syf we wtyczce, który utrudniał-uniemożliwiał przepływ prądu (jeśli mogę tak powiedzieć) i pompa nie reagowała = silnik nie odpalał.

Nowa pompa się nie zmarnuje, a stara dobra zawsze się przyda na podmianki do ewentualnych testów :) .

Chociaż pierdoła ale włosów trochę z głowy ubyło, ale jak 300 tyś na liczniku to nie ma co się dziwić :norty: .

 

 

14.12.25 Prezent Świąteczny

 

Swojej Asi bardzo dokładnie dałem do zrozumienia co chcę od Pani Mikołajowej pod choinkę oprócz skarpet :cool2: (sugerując się egzemplarzami z forum :wink: ).

 

http://i57.tinypic.com/1hups6.jpg

 

Aby Bumka nie marzła zimą więcej niż potrzeba hehe :) .

 

http://i57.tinypic.com/ixf9xe.jpg

 

Dla kolejnych zainteresowanych :wink: numery OEM.

 

http://i62.tinypic.com/2gshjbb.jpg

 

http://i58.tinypic.com/9satdh.jpg

 

Chłopaki wrzucają zdjęcia-info przebiegowe przy kolejnych wymianach, to nie będę odstawał :) .

 

http://i61.tinypic.com/xcjct2.jpg

 

Wersja letnia przodu.

 

http://i61.tinypic.com/34xlsp5.jpg

 

Wersja zimowa przodu, trzeba pamiętać aby zakładać-demontować przy okazji zmiany opon.

 

http://i59.tinypic.com/14mdeec.jpg

 

Z bliska sposób montażu ........ .

 

http://i59.tinypic.com/suw0p1.jpg

 

 

Na gorąco stwierdzam, że montaż to "dziadostwo" na max-a.

Po wsadzeniu niby na swoje miejsce L i P (przed powrotem z Legnicy do ZG) byłem bardzo zniesmaczony .......... czy tak powinno być.

Wróciłem do domu aby zobaczyć jak koledzy z forum tą sprawę rozwiązali .......... .

Lewa faktycznie wchodzi nawet nawet i się trzyma, ale prawa wrrrrrrrr nie robiąc nic na siłę lekkie dotknięcie bliżej zderzaka i osłona spada ........... i takim sposobem Bumka jechała tylko z jedną do ZG :) .

Nie chcę robić dodatkowych dziurek montażowych w osłonie na zaślepki, ale chyba będzie trzeba.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie... wariat... chwile wczesniej przekonuje że warto sobie taki gadzet sprawdzic, klikam wstecz, otwieram drugi temat z nowym postem i co widze, @szymon-o juz ma zaślepki na aucie ;)

 

a mnie przekonałeś do rozpórki, narazie na przód :norty:

leci pw

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zent puzonn bardzo trafnie opisał w galerii be..mw.

 

Jak dla mnie jest to dodatkowy gadżet hehe, i jak w 100% będę zadowolony z jego montażu to i pewnie z niego również będę :) .

Nie tak dawno na forum padło ciekawe zdanie :norty: : W BMW chodzi o to aby coś wymieniać-dokupować itd. jak się chce, a nie jak jest taka konieczność :) .

 

Korzystając z zaślepek w okresie zimowym szczerze wątpię aby nawet w przypadku pieca R6 można było zagrzać silnik.

 

Na przykładzie 2.0d 150 KM jeśli nic nie pokręciłem i wierzyć moim odczucią .......... jeśli temperatura na zewnątrz jest wyższa niż +8C to jakoś paliwa mniej schodzi :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoDzU07 nie pracowała (nie było słychać) pompa podprogowa co = odpalenie silnika o własnych siłach.

Nie było słychać charakterystycznego buczenia pod fotelem, w tańszych zamiennikach pompy podprogowej jest ono bardzo denerwujące ........... strasznie głośne.

Silnik nie wydawał jakiś dodatkowych dźwięków.

 

P.S. Przy "utrudnionym" przepływie prądu pompa pracowała ciszej niż standardowo ..... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry prezent :cool2: Zaślepki miałem założone każdej zimy i zawsze wskazówka temperatury stała w pionie bez objawów przegrzewania. Podejrzewam, że realnie przyspieszają nagrzewanie o kilkanaście procent co w warunkach zimowych ma spore znaczenie. Jeżeli chodzi o mocowanie to były dwa rodzaje plastików za nerkami. Pierwsze takie jak u Ciebie i u mnie bez uchwytów oraz drugie z uchwytami na te dolne wypustki- prawdopodobnie przeznaczone do zimniejszych krajów. Przy montażu trzeba sobie pomóc czarną taśmą izolacyjną :wink: kolor ma identyczny jak plastik, więc naprawdę trzeba wsadzić nos między nerki by ją dostrzec :cool2: Taśma musi być dobrej jakości by nie odlepiła się pod wpływem warunków atmosferycznych.

 

U mnie wyglądało to mniej więcej tak:

według mnie czarna taśma izolacyjna to znacznie lepsze rozwiązanie niż wiercenie dodatkowych otworów :wink:

 

20121206_103706.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Korzystając z zaślepek w okresie zimowym szczerze wątpię aby nawet w przypadku pieca R6 można było zagrzać silnik.

 

R6 szybko się nagrzewa, co w połączeniu z garażem w moim przypadku raczej sensu nie ma, ale dodatek fajny :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoDzU07 nie pracowała (nie było słychać) pompa podprogowa co = odpalenie silnika o własnych siłach.

Nie było słychać charakterystycznego buczenia pod fotelem, w tańszych zamiennikach pompy podprogowej jest ono bardzo denerwujące ........... strasznie głośne.

Silnik nie wydawał jakiś dodatkowych dźwięków.

 

P.S. Przy "utrudnionym" przepływie prądu pompa pracowała ciszej niż standardowo ..... .

A jak z rozruchem? Był mocno utrudniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoDzU07 przeczytaj jeszcze raz moje najnowsze wpisy .............. może jutro znajdę trochę czasu na uzupełnienie dużego wpisu to wszystko będzie w 100% jasne ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnnyBravo jak nie lubię montować czegoś na taśmę klejącą itd. to twój opatentowany patent :mrgreen: się sprawdza :) .

Na dole użyłem 3x kawałek o długości +/- 5cm a na górze dwa mniejsze/krótsze i prawa zaślepka się trzyma .......... lewa dla symetrii w taki sam sposób "domontowana".

 

30.12.2014 miałem okazję sprawdzić działanie zaślepek OEM przy mierzonej temperaturze zewnętrznej przez czujnik w osłonie nadkola od -5 do - 10 C na odcinku Zielona Góra - Łódź.

Bumka standardowo wystartowała z garażu :) i do momentu wjazdu na S3 wskazówka temperatury o jeden, no może stopnie (fachowe określenie nie ma co :P ) była bliżej tak zwanego pionu ......... , niż ma to miejsce w okresie zimowym w tym punkcie pomiarowym :norty: .

 

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy przy prędkościach autostradowych zaślepki mimo wszystko "osłabiają samochód" odrobinę ........ a zimowe KM i Nm są lepsze od letnich.

 

Jeśli samochód ktoś głównie użytkuje na krótkich odcinkach i w mieście to jak najbardziej może zastanowić się kupnem omawianych zaślepek.

Osobiście sam nie wiem czy bym je chciał dostać/kupić drugi raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze parę innych dodatków by się przydało przy takich możliwościach :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

15.01.13 Rok 2015 czas zacząć :P

 

Z mało przydatnych informacji została "założona" nowa koszulka na wszelkie rachunki dla roku 2015 hehe.

Przebieg przy wymianie oraz lista nowych gratów widoczna poniżej :) .

 

http://i57.tinypic.com/33ubac2.jpg

 

http://i58.tinypic.com/34rjfhc.jpg

 

 

A) Poduszki silnika

 

Poprzednie wytrzymały 104454 km/4 lata i 8 miesięcy :8) .

 

Oprócz kompletu poduszek Corteco (wcześniej Corteco + Febi) dokupiłem nowe nakrętki OEM ..... niech ma :mrgreen: .

 

http://i62.tinypic.com/8y803n.jpg

 

Nowa Vs. Stara poduszka z lewej strony.

To ona powodowała moje niezadowolenie za kierownicą.

Widać że troszeczkę :roll: się uklepała, oraz zamontowana umożliwiała "większy ruch silnika".

 

http://i58.tinypic.com/2drbfgx.jpg

 

Sprawczyni całego zamieszania praktycznie przygotowana do demontażu :) .

 

http://i59.tinypic.com/vwzbe9.jpg

 

Takie widoki bardzo mnie cieszą :norty: :

- str. lewa

http://i60.tinypic.com/1yv6n7.jpg

 

- str. prawa

http://i57.tinypic.com/dw3v6b.jpg

 

Poprawiło się w zasadzie nie dużo :mrgreen: bo poduszki nie były w tragicznym stanie (prawa malina :8) ):

- samochód znowu w 100% łagodniej się gasi

- przy podjeżdżaniu pod "leżącego policjanta" pod górkę i na 1 biegu znowu w ogóle nie szarpie pedałem sprzęgła.

 

 

B) Dopieszczanie

 

Fabryczne opaski zaciskowe przy pompie podprogowej w e46 są w zasadzie jednorazowego użytku .... chyba że ma się pod ręką "kosmiczny" śrubokręt :D .

Opaski np. z Castoramy o odpowiednim rozmiarze mogą być :norty: ale po co jak można dokupić sobie OEM takie jak przy filtrze paliwa.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=16_0512&hg=16&fg=15

nr. 11

 

http://i60.tinypic.com/118in9e.jpg

 

Przy zmianie P-P akurat w tym miejscu zamontowałem "nieoryginalne" opaski.

 

http://i60.tinypic.com/168uadl.jpg

 

Chyba największa pierdoła jaką wymieniałem w zasadzie niepotrzebnie :8) .

 

 

C) Gumowa osłona elementów wybieraka.

 

Niestety przy zmianie drążka zmiany biegów i "jego koszyczka" uszkodziłem element. nr. 8 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

 

http://i59.tinypic.com/2you2ox.jpg

 

Nie mogłem spać po nocach :norty: .

 

http://i62.tinypic.com/f3wche.jpg

 

Po Bożemu :D

 

http://i62.tinypic.com/1492lic.jpg

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin_terry podziękował .............. dużo nie zostało do poprawy hehe :) .

 

 

15.01.24 Nowy Elektrozaworek

 

Zainteresowała mnie najnowsza nowinka z tematu kolegi dxtr71:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=250697

 

Przebieg przy zamianie :mrgreen: , powoli rośnie :) .

 

http://i60.tinypic.com/25pkawg.jpg

 

Cześć z "młodszego rodzeństwa" tak się prezentuje:

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=7649407&showus=on&showeur=on

 

http://i59.tinypic.com/2aacavq.jpg

 

http://i59.tinypic.com/11blydj.jpg

 

Podmiana o 5:10 nad ranem :norty: .

 

http://i60.tinypic.com/1zqq693.jpg

 

http://i59.tinypic.com/qzhrhk.jpg

 

Co do wrażeń nie mam jeszcze zdania ........... sprawdzone przez 106 km dopiero :mrgreen: , na pewno nie jest gorzej :) .

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że działasz cały czas Szymonie :D nie zaglądałem do Twojego wątku już ponad rok ale lekturą (nadrabiając) jak zwykle się nie nudziłem :D Troszkę też żałuję że jak ja zaczynałem przygody z wymianami w swoim aucie to wyglądało to podobnie jak u Ciebie i mogłem też założyć podobny wątek aby inni czerpali wiedzę.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie WoDzU07 oraz mpier wielkich testów z mojej strony nie będzie ... czyli wrzutów z logami przed i po podmiance w ten same dzień :mrgreen: hehe.

X lat siedząc w danej wersji/modelu to czuć jak coś jest nie tak :) .

 

Moja Bumka spełniała wymagania aby zaworek mógł pokazać 100% swoich możliwości:

- układ podciśnieniowy szczelny

- turbo działa .... czuć :D , łopatki zmiennej geometrii nie są zapieczone itd. :P

- zamontowany w pełni sprawny Pierburg mający około 97 tys. km "w nogach"

 

Hm na nowym jest ok :mrgreen: , niestety nie mogę przyłączyć się do kolegów którzy zauważyli-wyczuli dużą różnicę bo wymieniłem w pełni sprawny na nowy :cool2: .

W przypadku mojego autka inne odczucia może powodować absolutny brak zaworu Egr.

 

Jeśli czytelniku w samochodzie masz niesprawny zaworek, albo fabryczny np. 10 letni i według licznika "mający w nogach" PRAWIE :wink: 200 tyś hehe a chcesz autko dopieścić to jak najbardziej polecam zmianę na OEM z 335i zamiast kupować-głowić się czy z allegro przyjdzie dobry ....... .

 

 

mkvtec jakimś cudem jeszcze udaje mi się znaleźć "coś" w samochodzie do wymiany :norty: , ale jest ciężko.

Marcinie w pełni profesjonalnie prowadzonych galerii nigdy dość :) .

Nie mamy wpływu na chęci-zapał-umiejętność czytania ze zrozumieniem szczególnie nowych użytkowników, bo po co jak można założyć po raz milionowy temat o tym samym i na 5 osób wypowiadających cztery zasugerują :arrow: :search: a piąta mniej więcej odpowie ...... i ciągle bałagan ........ .

 

Aktualnie powoli :roll: trwają pracę nad dwoma ostatnimi słabymi punktami w e46 ..... .

 

 

 

15.01.31 Wzór / Styling 196 Na Pokładzie :)

 

Właściciel bardzo bobrze mi znanego e46 325Ai chciał zobaczyć jak jego letnie koła będą spisywać się dozbrojone w sportowe amortyzatory i sprężynach Eibach-a.

 

No to przekładamy :norty: ............... oczywiście koła :) .

 

http://i62.tinypic.com/iqev7b.jpg

 

S158 vs. S196 z innej perspektywy.

 

http://i60.tinypic.com/qx8c2b.jpg

 

Tak prezentuje się felga z E9X w tatusiowyn :mrgreen: e46 320d.

Przód stoi wyżej niż tył ...... jak to Pro-Kit ma w zwyczaju.

 

http://i59.tinypic.com/2zzuemp.jpg

 

W tle właścicielka omawianych felg :cool2: .

 

http://i58.tinypic.com/25srfjb.jpg

 

Zbliżenia dla dociekliwych :) .

 

http://i62.tinypic.com/5a4ytk.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2d8mcr8.jpg

 

 

Od siebie dodam, że felgi przykuwają uwagę ..... dodatkowo wzór nie jest za bardzo popularny (przynajmniej tak mi się wydaje :wink: ).

W zeszłym roku jak Tomek pochwalił się nowym nabytkiem do M-Pakietowego Turaska ............. to oczka mi się zaświeciły :) .

Czar prysł :mrgreen: podczas przejażdżki testowej bo czuć było R18 oraz wagę dodatkowego pasażera (+/- 90kg), Moja Asia waży tyle co piórko ........ a i tak najczęściej jeżdżę bez pasażerów.

Prowadzenie mimo opon letnich i temperatury nieznacznie powyżej 0 C ok ......., problem to waga i opory toczenia ....... przestaje wierzyć w zapewnienia innych forumowiczów, że R18 albo R19 tak samo jak na R16 albo R17.

 

Najważniejsze wnioski z jazdy testowej to decyzja właściciela, że "wywalamy" tani gwint typu M-Tech.... i będzie montowany Eibach + amortyzatory M-Pakietowe.

Dziwię się właścicielom "tanich gwintów", wychwalających je ile wlezie ............ tragedia.

 

 

15.02.11 .................

 

Możliwości garażowe prezentują się następująco:

 

http://i57.tinypic.com/op79d5.jpg

 

........... a będzie się działo :roll: .

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin_terry podziękował .............. dużo nie zostało do poprawy hehe :) .

 

Przebieg przy zamianie :mrgreen: , powoli rośnie :) .

 

http://i60.tinypic.com/25pkawg.jpg

 

Szymon z takim przebiegiem w PL jeździć to wstyd - wszystkie mają poniżej 200 :) Będziesz musiał licznik zmienić (może jako ostatni jak już wszystko inne wymienisz) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.