Skocz do zawartości

Jaki olej wlac, do tej pory byl syntetyk Castrol edge sport


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ja mam takei małe pytanko. Sprowadziłem sobie właśnie serwisowaną beemke no i jest w niej Syntetyczny olej Castrol edge sport, ale zostały mi tylko dwie zielone diody - więc powoli musze myslec o wymianie.

 

Czy mogę wlac jakiś tańszy olej ale rownie dobry - czy lepiej odlozyc troche siana i kupic taki sam? Myslalem zeby przesiasc sie na semi-syntetyk - tak mi polecaja mechanicy. Dodam ze auto ma nakrecone 260kkm.

 

Acha auto bylo uzytkowane do tej pory w Szwecji a tmtejsze zimy sa ostrzejssze wjec paramtry oleju tez pewnie nne nize te co powinny byc w polsce. Zatem o jakich parametrach najlepiej kupic ten olej 0W40 czy jakis inny??

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano

Jeżeli silnik do tej pory pracował na syntetyku to niech tak pozostanie.

Nie kieruj się tym co mówią "fachowcy" bo najchętniej zalali by ci selektola i powiedzieli, że masz drogi olej :norty:

Polecam Castrola, silniczek chodzi na nim jak marzenie.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Mobil, Castrol np. RS bazuj głównie tylko na tych dwóch olejach. Jeżeli masz 0W40 i nie masz żadnych rozszczelnień to wlewaj dalej spokojnie full syntetyk, jakby się później coś zaczęlo dziać to wlej bardziej gęsy.

Acha i uważaj no różnego rodzaju hurtownie oleju,czy warsztaty niewiadomego pochodzenia. Kiedyś byłem w takiej jednej i dobrze że pracuje tam mój stary znajomy bo skubańce żeby zaoszczędzić biorą beczke dobrego castrola i mieszją go z jakimiś mineralnymi gównami albo innymi syfami. Najbezpieczniej to kupić sobie baniak albo dwa i samemu zmienić.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Dzieki wielkie!!!

A propo tych "fachowców" to tak przypuszczałem, miałem już nie jedną przygode z "fachowcami" i cienko na tym wyszedlem - na szczescie wtedy jeszcze nie mialem tego auta.

 

Tak przy kozaji czeka mnie wymiana plynu hamulcowego, ale wlasnie przenioslem sie z \bydgoszczy do \warszawy i nie znam tu zadnego warsztatu - czy moze mi ktos kogos polecic??

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za porady!

Robert

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano

Witam,

Czytam Was od dawna, ale dopiero teraz sie zalogowalem. Serdecznie dziekuje szczegolnie za posty z poradami "jak kupic".

Przepraszam ze podlacze sie do wątku, ale chyba nie warto zakładac nowego.

A co jesli nie wiemy na jakim oleju jezdzil bolid? Mysle ze moge miec taki problem w 1.8 is. Co wtedy polecacie zalac?

 

Dziekuje za odpowiedz

Pozdrawiam

Kangur

Opublikowano
powiem ci tak nie sluchaj mechanikow wszystko zalezy nie od przebiegu a od tego czy pali olej moja e32 ma juz 363 tys i nadal jezdze na syntetyku a jaki olej mozesz wlac jakis inny z castrola lub z mobila mozesz wlac ewentualnie jakis 5w-40 moze magnatec

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zejście w stronę:

syntetyk -> półsysntetyk -> mineralny

jest dozwolone bez problemów, jednak jest to droga W JEDNĄ STRONE.

Zmieniając cokolwiek w drugą stronę można zarżnąć silnik (nie teoria - praktyka).

Kai
Opublikowano
Zejście w stronę:

syntetyk -> półsysntetyk -> mineralny

jest dozwolone bez problemów (...)

 

Czy w przypadku silnikow z hydroregulatorami dolna granica nie powinien byc polsyntetyk?

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
Wedlug mnie nawet najgorszy syntetyk jest lepszy od najlepszego polsyntetyku czy mineralki. Mozesz wlac tanszy ale syntetyk. Nie wlewaj nic innego

 

Dokładnie tak :!: Lepszy syntetyczny Lotos niż mineralny Mobil.

 

A co do "mądrych" mechaników....

Czego moja biedna mateczka się nie nasłuchała, kupując jakieś 10 lat temu "olej do malucha".

Zażądała Lotosa Semisyntetic (bo taki był wlany).

Facet w sklepie najpierw próbował ją odwieźć od tego "niemądrego" pomysłu, wciskając jakieś badziewne Selektole ("Bo do malucha, proszę pani, nie ma sensu lepszego wlewać :!:).

A gdy okazała się twardą zawodniczką, wręczył jej butlę Lotosa, z ironicznym uśmieszkiem "znafcy" i "fahofca".

 

A dzisiaj ja się ironicznie śmieję z tego gościa.

Ów 126p jeszcze zipie, chociaż ma dziury na wylot w podłodze i przekroczył 200 tys. km. Bez remontu silnika.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ja proponuje zostać na syntetyku niekoniecznie Castrol może być Mobil lub np. patrząc na przebieg byłby też dobry Valvoline MaxLife 5W-40.
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Dzieki wielkie wszystkim za porady.

Pozaostane zatem przy syntetyku bo chce eby moj silniczek jeszcze pobrykal tak jak bryka :wink:

 

Pozdrawiam!

Robert S

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.