Skocz do zawartości

Wymiana silnika w e34 z M50 20i na M52 2,8i


Ryan73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę wymienić silnik w swoim e 34 20i z roku 92

Chcę włożyć silnik z E36 b52 o pojemności 2.8 l

Powiedzcie mi czy muszę zmienić osprzęt w końcu to również rzędówka

wiem że muszę wymienić przepływomierz ale generalnie chcę wiedzieć czy to jest możliwe i czy ktoś już to robił.

Nie chce się ładować w koszty więc każda rada z waszej strony jest mile widziana?????????????????????

Robię to bo chce ożywić trochę auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jak komp to i wiązkę, licznik, łapy, trzeba sprawdzić czy skrzynia musi być inna a jak tak to mżoe i wał trzeba będzie inny... itd itd.

 

najlepiej znaleść kogoś chociażby na tym lub inny forum kto robił już takiego czy podobnego swapa i skonsultować się z nim

 

tutaj (www.racingforum.pl) możesz poszukać kogoś kto wkładał taki silnik do e30 bo to dość popularna modyfikacja i skonsultować się z nim

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik, komputer, kolektory, wydech, skrzynia, wał, przeguby, dyfer, zawieszenie, etz etz...

Darowałbym sobie chyba. Części + robocizna może wyjść tak samo jak sprzedaż obecnego i kupno docelowego o ile nie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tylko że jest wymiana na rzędówkę, a nie na V8 30.

Pytam się o to gdyż powiedziano mi przy tej konfiguracji muszę wymienić wiązkę stacyjkę komputer i imobilajzer

Reszta podobno zostaje...

Ale jeśli ktoś to robił to może okaże się że dowiem się czegoś więcej

Te silniki są bardzo do siebie podobne również w mocowaniach wiec chciałbym wiedzieć w co się pakuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech i inne takie bzdety to nic. Uchwyty tez pewnie by trzeba bylo przerobic. Co do skrzyn to poszukaj jakie szly do 2.0, a jakie do 2.8 i bedziesz wiedzial co i jak. Moim zdaniem gra nie warta swieczki, jak juz pchac sie w swapa to odrazu V8 wsadzic i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektory wydechowe od M52, katalizatory też warto zostawić z M52, bez katów będzie lipa, za katami cokolwiek

komputer i wiązka do wymiany

przepływka, przepustnica itp z M52

łapy, miska olejowa ze smokiem i bagnet z twojego M50

kolektor dolotowy możesz dać od M50B25 i wystroić kompa od nowa dojdzie parę koni, przy okazji usunąć z kompa sondy i wywalić EWS, nie będzie problemu z imo, jak ma być z imo to wiązka, stacyjka i kluczyk z dawcy niezbędne

wał zostaje

skrzynia prawdopodobnie od M50B20 będzie pasowała

dyfer będzie raczej za krótki i wypadałoby go wymienić

do tego musisz doliczyć masę pierdół które ci wyjdą w trakcie a których się nie da uniknąć

 

wsadzić fizycznie ten silnik to prosta sprawa, trochę trzeba się z elektryka pobawić i potem z podopieszczaniem różnych detali

 

M52 jest sporo lżejszy od M50 bo jest aluminiowy

rozmiarowo identycznie, a nawet wygląda skromniej bo ma mniejsze kolektory dolotowe

zawieszenie bez zmian (bo po co??)

tak samo przeguby, po co??

co jeszcze warto zrobić, przednie hamulce, w 2.0 są lite tarcze z przodu :duh: i przy większe mocy to nie ma prawa bytu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zdecydowanie taniej wyjdzie kupić auto z docelową jednostką, nawet do kapitalki.

Swap sam w sobie jest fajny jak masz kupę czasu, kasy i drugie auto którym będziesz jeździć nim dokończysz przekładkę silnika :wink:

Nie wnikam już w Twoją wiedzę "mechaniczną" skoro pytasz co potrzeba, mniemam że ktoś tego swapa robiłby dla Ciebie - więc koszty trzepną po kieszeni.

Podsumowując, jeśli swap to tylko na mocarny silnik typu V8 lub V12, poniżej tego pułapu szkoda zachodu bo koszt nie przełoży się na osiągi ani w ogóle w sumie na nic :wink:

Jeśli masz dobre auto,jeździj nim dalej, jeśli brakuje mocy/momentu, zmień na mocniejsze :cool2:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jeszcze warto zrobić, przednie hamulce, w 2.0 są lite tarcze z przodu :duh: i przy większe mocy to nie ma prawa bytu

To jest z 50KM roznicy to az tak duzo nie jest. Jezeli nie mial by zamiaru uprawiac nim sportu to i od 2.0 wystracza o ile sa sprawne jak nalezy, bo np moja babcia doslownie staje w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast 2.8 wolałbym ,jeśli miałbym się w ogóle bawić w swapa, wrzucić trzylitrowe V8 albo M30b35, bo spalanie będzie podobne do 2.8 a zawsze to kilka koni więcej :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast 2.8 wolałbym ,jeśli miałbym się w ogóle bawić w swapa, wrzucić trzylitrowe V8 albo M30b35, bo spalanie będzie podobne do 2.8 a zawsze to kilka koni więcej :wink:

Miedzy 2.8, a 3.5 roznica w KM znikoma, a roznica konstrukcji to dziesieciolecie jak nie dwa... jak juz pchac sie w 220KM V8 to odrazu siegac po 286KM 4.0. Wogole moim zdaniem wstawianie gdziekolwiek piecow M35 mija sie troche z celem, za duzo fatygi by inwestowac w tak stary konstrukcyjnie silnik. Nie mam nic przeciwko 530i czy 535i M30, bo sam o włos juz mialem taki miec, ale jak juz bawic sie w swapy to lepiej zaaplikowac nowsza konstrukcje typu M60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga, fajny piec, dosc dynamiczny, a przy tym w miare oszczędny.

 

Podałem te dwie opcje (3.0V8 i M30B35) bo też są dość dynamiczne i w miarę oszczędne, jak dla mnie swap w ogóle nie ma sensu i jeśli miałbym go robić w moim e34 to tylko na 5.0 V12 z e32.

Sądzę że skoro założyciel chce swapować na 2.8 to pewnie ma założoną tą pojemność jako najwyższą możliwą - wiadomo, opłaty,spalanie, ewentualne problemy z gazem w V-kach itd, dlatego nie odbiegałem aż do 4 litrów gdzie średnie spalanie sięgnie koło 18 litrów LPG :roll:

 

Pozatym M30 to stary i prosty konstrukcyjnie silnik, naprawi go praktycznie każdy mechanik, przy użyciu przysłowiowego "młotka i śrubokręta" a z nowszymi konstrukcjami już nie koniecznie tak prosto to wygląda :wink: Mam u siebie M30B35, fakt jest stary, ma 21 lat i w zasadzie powinien już dawno wyzionąć konie a tymczasem przez 8 miesięcy zrobiłem nim prawie 3o ooo km i oprócz wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych nie musiałem nic w niego inwestować, więc moim zdaniem jest to bardzo dobry silnik w stosunku cena/koszty eksploatacji/żywotność/moc. Oczywiście nie mam nic przeciwko swapowaniu na cokolwiek nowszego :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie M30B35, fakt jest stary, ma 21 lat i w zasadzie powinien już dawno wyzionąć konie a tymczasem przez 8 miesięcy zrobiłem nim prawie 3o ooo km i oprócz wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych nie musiałem nic w niego inwestować,

21lat ma twoj, mi chodzi o konstrukcje, kiedy byla opatentowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast 2.8 wolałbym ,jeśli miałbym się w ogóle bawić w swapa, wrzucić trzylitrowe V8 albo M30b35, bo spalanie będzie podobne do 2.8 a zawsze to kilka koni więcej :wink:

 

2.8 spali ok 10-12 litrów a M30 15L (jazda ok 40km dziennie, dojazd do małego miasteczka i kilka km po niem) znane z autopsji

co do osiągów to M30 będzie odrobinę szybsze od M52, ale różnica będzie znikoma

 

tak jak pisałem 2.8 to świetny motor i dobry wybór, nie porównujmy tego do V8 bo różnica kosztów eksploatacji jest kolosalna

M30 są pancerne, jak się nie ugotuje na twardo to przeżyją miliony km, a silnik konstrukcyjnie jest naprawdę stary bo początki jego produkcji to końcówka lat 60

 

ps V12 to porażka, lepsze jest V8

 

co do tarcz to już w 2.0 nie wyrabiają, a nie wierzę że ktoś wkłada większy silnik i nie będzie korzystał z dodatkowych 50KM (a to jest naprawdę ogromna różnica przy tych mocach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 2.8 spali ok 10-12 litrów a M30 15L (jazda ok 40km dziennie, dojazd do małego miasteczka i kilka km po niem) znane z autopsji

2. ps V12 to porażka, lepsze jest V8

:roll:

Po 1 - Czy Twoje M30 pali 15 litrów? Moje mniej :P

Po 2 - Rozwiń myśl, dlaczego niby V12 to porażka? I dlaczego Twoim zdaniem V8 jest lepsze od V12? Twoja wcześniejsza wypowiedź nic mi nie mówi.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tarcz to już w 2.0 nie wyrabiają, a nie wierzę że ktoś wkłada większy silnik i nie będzie korzystał z dodatkowych 50KM (a to jest naprawdę ogromna różnica przy tych mocach)

No nie wiem, ale u mnie auto doslownie staje w miejsu jak napisalem wyzej. Poprzedni wlasciciel niedawno zmienial tarcze i klocki to moze dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 - Rozwiń myśl, dlaczego niby V12 to porażka? I dlaczego Twoim zdaniem V8 jest lepsze od V12? Twoja wcześniejsza wypowiedź nic mi nie mówi.

Moc praktycznie taka sama, a konstrukcja V12 wiele starsza i wiecej pali. Zauwaz V12 5.0 E32 7.5s do setki, i V8 4.0 tez 7.5s do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E34 M60B40-3.982 cm³-210 kW (286 KM) przy 5.800 U/min-400 Nm przy 4.500 U/min-6,3\6,8s do "setki"(manual/automat)

W E32 750i V12 5,0 l (4988 cm³)-220 kW(300KM) przy 5200 obr/min-450 Nm przy 4100 obr/min 7,4 s do "setki"!!! w E32!!!

 

"Mam wrażenie że właściciele 740 mają kompleks 4 cylindórw mniej i dlatego puszczają bajki o gorszej V12-tce napewno V12 jest szybsze według testu 750 do setki 7,2 a 740 7,6 nie dużo ale szybsze jest 750 a ma starszą skrzynie"- to cytat z innego forum :wink:

"V12 jest niezawodny jeżeli zadbany takie słyszałem opinie i to nawet bardziej od V8 bo konstrukcja prostsza starsza nie gnębią go tak typowe przypadłości V8 jak problem z niskimi obrotami typowa przypadłość M60 ale za to we V12 ciężko cokolwiek zrobić z racji miejsca pod maską" to kolejny cytat z innego forum.

 

Moc jest niżej dostępna, inne jest rozłożenie momentu,dźwięk tego silnika wyrywa z butów, i pomijając to wszystko,gdybym miał zdecydować się na swap- to jedyny silnik na jaki zamieniłbym swoje m30 to właśnie ta V12, bo to marzenie z dzieciństwa :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mam wrażenie że właściciele 740 mają kompleks 4 cylindórw mniej i dlatego puszczają bajki o gorszej V12-tce napewno V12 jest szybsze według testu 750 do setki 7,2 a 740 7,6 nie dużo ale szybsze jest 750 a ma starszą skrzynie"- to cytat z innego forum :wink:

Nie wiem skad te dane, ale ja niedawno odkopalem cos na necie i przyspieszenie obu silnikow w E32 bylo identyczne. Aktualnie sprzeczasz sie o 0.4s. Dla mnie to za malo zeby pachac sie w leciwe V12. A jezeli 4.0 V8 nie odpowiada zawsze mozna zakupic 4.4 V8, ktory momentu ma wiecej i bedzie tak samo szybki jak 5.0 V12, a moze i szybszy, bo waga tych piecow jest bardzo inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie sprzeczasz sie o...

 

Szanowny Kolego, z nikim i o nic się nie sprzeczam :wink: Napisałem tylko że jak dla mnie swap na pojemność mniejszą niż 3,5 litra nie ma sensu, oraz że jeżeli JA miałbym się decydować na przekładkę silnika to tylko na V12, a Wy od razu rozkręciliście temat że M30 to starocie a V12 to padaka :norty: Z całym szacunkiem ale ja nie każe nikomu pakować M70 do e34,a jedynie napisałem że to JA chętnie taki swap bym zrobił jeśli w ogóle bym miał zmieniać silnik. V12 to ciężarny kloc i możliwe, że z krechy dostał by po dupsku od 4.4 V8, ale na boga- to nie jest auto do wyścigów, nie każdy mieli opony na światłach, i nie każdy ma aspiracje by zostać Kubicą :norty: Nawet jeśli zrobiłbym swapa to nie po to żeby tym autem się ścigać, tylko żeby normalnie je eksploatować na co dzień, tak samo jak obecnie M30- bo po prostu lubię wiedzieć że pod nogą mam zapas mocy.

Dla mnie M70 jedyna słuszna jednostka, po prostu takiego mam widzimisia :cool2:

Dane z poprzedniego postu zaczerpnąłem z wikipedii, być może są błędne.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.